LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben bedonderd door BOL.COM

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
bolopgelicht

Ik ben bedonderd door BOL.COM

Ongelezen bericht door bolopgelicht »

Ik had een tijdje geleden een HP Pavilion G6-2310SD Laptop gekocht waarvan ik er van de beschrijving uitging dat er een Videokaartmodel Nvidia GeForce GT750 in zou zitten. Gister kwam er een kennis van mij langs en die zei tot mijn schrik dat er een AMD Radeon video kaart in zat en hij had gelijk. Nu heb ik een laptop gekocht die niet aan de beschrijving voldoet. Ik voel me bedonderd of opgelicht zou je kunnen zeggen. Heb met klantenservice gemaild en gebeld en die vertelde me dat het hun fout was en dat ze niets voor mij kunnen betekenen. Ik moest maar bij andere sites kunnen lezen en zien dat er een andere video kaart in zat.
Graag alleen contact opnemen voor oplossing: [email protected]
Laatst gewijzigd door bolopgelicht op 28 aug 2014 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Re: Ik ben bedonderd door BOL.COM

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Om een tikfout nu meteen als oplichting te bestempelen gaat wel erg ver....

bolopgelicht

Gaat niet om het tikfout maar dat ze er niets aan doen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:Om een tikfout nu meteen als oplichting te bestempelen gaat wel erg ver....
Teken van deze tijd. Zodra er ook maar iets fout is ziet/leest men als openingstopic het woord oplichting verschijnen. Zou als ik TS was deze 'titel' maar snel wijzigen, kan wel eens tegen u gaan werken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als dit verschil zo belangrijk voor je is, waarom is dit dan niet eerder opgemerkt?

bolopgelicht

ik heb niet echt verstand van laptops. het viel me niet eerder op.
ging er vanuit dat hij erin zat.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Als je het nou zelf niet gemerkt hebt, wat is dan het probleem? Het apparaat voldoet dan toch en dat is neem ik aan het belangrijkste.

encore

Ongelezen bericht door encore »

en wat mij vooral opvalt is dat de specs op de site van BOL dit zeggen:
Productbeschrijving
Intel Core i7
Merk: HP
Intel Core i7
4096 MB intern geheugen
Beeldscherm: 15.6 inch

Alle productspecificaties
Naar het web gaan, foto's organiseren en delen, contact houden met vrienden en familie, online winkelen of eenvoudige taken uitvoeren. Of het nu om werken of spelen gaat, alle dagelijkse bezigheden worden leuker met de HP Pavilion G6-2310SD laptop. De laptop is uitgerust met een Intel Core i7-3632QM 2.2 GHz processor, 4 GB DDR3 RAM werkgeheugen, 500 GB harde schijf, een AMD Radeon HD 7670M grafische kaart en een 15.6 inch scherm.
Dus ik begin te denken dat je zelf niet goed gekeken hebt. En vooral zomaar begint te schreeuwen. Of is dit weer zo'n troll-topic?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

bolopgelicht schreef:ik heb niet echt verstand van laptops. het viel me niet eerder op.
En toch is het voor u dermate belangrijk dat het er in zit, terwijl u het verschil niet merkt?

Daarnaast zou het tevens op de doos hebben gestaan. Op mijn laptop zat ook nog eens een sticker onder het toetsenbord met het ati logo, om aan te geven dat er een ati videokaart in zat. Genoeg kansen om het eerder op te merken. Want over welk tijdsbestek praten we hier? Wanneer kocht u deze laptop en wanneer kwam u er achter?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

bolopgelicht schreef:Ik had een tijdje geleden een HP Pavilion G6-2310SD Laptop gekocht waarvan ik er van de beschrijving uitging dat er een Videokaartmodel Nvidia GeForce GT750 in zou zitten. Gister kwam er een kennis van mij langs en die zei tot mijn schrik dat er een AMD Radeon video kaart in zat en hij had gelijk. Nu heb ik een laptop gekocht die niet aan de beschrijving voldoet. Ik voel me bedonderd of opgelicht zou je kunnen zeggen. Heb met klantenservice gemaild en gebeld en die vertelde me dat het hun fout was en dat ze niets voor mij kunnen betekenen. Ik moest maar bij andere sites kunnen lezen en zien dat er een andere video kaart in zat.
Graag alleen contact opnemen voor oplossing: [email protected]
Opgelicht. Tsjonge hoe durf je het woord in je mond te halen (of je toetsenbord zo je wilt). Een fout is geen oplichting. Als de kaart die er nu in zit veel minder is dan wat er in de beschrijving stond kun je het verschil in waarde terug vorderen van bol.com

olaf79

bolopgelicht schreef:ik heb niet echt verstand van laptops. het viel me niet eerder op.
Maar waarom is hier sprake van oplichting? Weet je wel wat oplichting is, of roep je zo maar even een mode woord? De videokaart die er nu in zit is prima, dus wat is het probleem?

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

Ik ga het toch een klein beetje voor TS opnemen.
Als je niet geleverd krijgt wat er is beloofd, dan is dat in principe een vorm van oplichting.

Ik weet wel hoe dat werkt met productinformatie van computer-apparatuur.
De meeste webshops (grote uitzondering zijn de webshops van Coolblue) betrekken hun productinformatie van òfwel CNET òfwel Icecat. Daar betalen ze ook voor.
CNET informatie is (veel) betrouwbaarder als Icecat informatie, maar Icecat levert meer productomschrijvingen in het Nederlands en is (veel) flexibeler met het aanpassen van fouten.
Fouten bij notebooks ontstaan vooral doordat de specificaties niet wereldwijd hetzelfde zijn, ook al is de type-aanduiding gelijk. Vergeet ook niet dat het een hele snelle markt is met kleine winstmarges.

Ik vind de reactie van Bol.com wel wat bot.
Ze hadden best wat flexibeler kunnen zijn.

Aan de andere kant is de opstelling van TS:
bolopgelicht schreef:Graag alleen contact opnemen voor oplossing: [email protected]
ook niet bepaald flexibel te noemen. Het lijkt erop dat TS alleen maar uit is op wraak en niet op een oplossing. We zullen dan ook waarschijnlijk niets meer vernemen van TS. Laat bovenstaande achtergronden dan informatief zijn voor andere bezoekers.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://www.thuiswinkel.org/klachten-en- ... emiddeling vragen om te bemiddelen. 100 euro er af of zoiets. Als dat niet lukt naar de Geschillencommissie Thuiswinkel http://www.sgc.nl

Heeft verder niets met oplichting te maken.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Weer een hit and run TS. Wat een mentaliteit, alles is oplichting tegenwoordig.

tenormin

prem schreef:Weer een hit and run TS. Wat een mentaliteit, alles is oplichting tegenwoordig.
1 Puntje: de TS heeft gelijk het woord oplichting in Opening Topic verwijderd. Hij voelt zich nu alleen bedondert. En zal ook hier niet meer terugkomen over dit onderwerp. Glazen bol voorziet dit. :D

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

tenormin schreef:1 Puntje: de TS heeft gelijk het woord oplichting in Opening Topic verwijderd.
Nu je het zegt: TS heeft het gematigd naar bedonderd.
Was mij nog niet opgevallen. Ik vind het ook niet handig dat je berichten kan wijzigen.
TS had gewoon terug moeten melden dat TS even wat te emotioneel had gereageerd, desnoods met uitleg erbij. Niet stiekem je post aanpassen.

tenormin

czarczar schreef:Nu je het zegt: TS heeft het gematigd naar bedonderd.
Was mij nog niet opgevallen. Ik vind het ook niet handig dat je berichten kan wijzigen.
TS had gewoon terug moeten melden dat TS even wat te emotioneel had gereageerd, desnoods met uitleg erbij. Niet stiekem je post aanpassen.
Heeft ie niet stiekem gedaan: heb hem dat aangeraden :lol: , voor 't eerst dat iemand naar me luistert.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

tenormin schreef:
czarczar schreef:Nu je het zegt: TS heeft het gematigd naar bedonderd.
Heeft ie niet stiekem gedaan: heb hem dat aangeraden :lol: , voor 't eerst dat iemand naar me luistert.
Dat werd dan tijd. :lol: :wink:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze kunnen er inderdaad niks technisch aan doen, want die laptops zijn niet gebouwd om zo even een andere videokaart in te bouwen zoals met een desktop kan. De GPU zit niet zelden geïntegreerd (dus hard gesoldeerd) op het moederbord. Dan rest enkel vervanging van de complete laptop voor ze, en dat is nogal een stap als je ziet dat de verschillen tussen beide GPU's niet echt bijster groot zijn. Sterker nog, behoudens enkele zeer specifieke toepassingen en/of games, zal je van het verschil in de dagelijkse praktijk niks merken, en de verschillen enkel zien als getallen in synthetische benchmarks.

En gezien het feit dat iemand anders je er op moet wijzen, een poos na aankoop, terwijl er op zulke laptops meestal pontificaal naast het toetsenbord en sticker staat met AMD of NVIDIA graphics aan boord, én beide fabrikanten voor hun GPU's software leveren die duidelijk verschillen, lijkt me niet dat jij het verschil tussen de videokaarten gaat merken.

olaf79

Ik ben het eens met sjohie. De verschillen zijn te gering om ontbinding te rechtvaardigen.

Gesloten