LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op robotstofzuiger (ALDI)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
olaf79

Re: Garantie op robotstofzuiger (ALDI)

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:
olaf79 schreef:[Dit is toch precies wat ik steeds al schrijf. Dat het laadvermogen minder wordt.
Owh ja? Droom lekker verder...
olaf79 schreef: Wat ik juist stel is dat een product geschikt moet zijn om voor langere tijd probleemloos mee te gaan. Dus ook de batterij. En aangezien de meeste batterijen wel gewoon een aantal jaar meegaat zijn batterijen die dat niet doen gewoon defect en is het geen "normale slijtage". Oftewel TS moet gewoon zijn product gratis gerepareerd krijgen.
Je leest niet goed. De teruggang die TS beschrijft is veel meer dan normaal. Dat de capaciteit iets minder wordt is wel normaal. Dat de door jouw aangehaalde jurist het krom opschrijft kan ik niet helpen.

Als het zou kloppen dat een batterij binnen een jaar 80% van zijn capaciteit verliest kunnen alle iphone bezitters dat ding na een jaar weggooien of laten repareren. De batterij van mijn samsung galaxy s2 gaat al zeker 3 jaar mee en geeft geen problemen. Een batterij die dus heel snel heel erg in capaciteit achteruit gaat is gewoon defect. Dat is namelijk niet normaal.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

olaf79 schreef: De teruggang die TS beschrijft is veel meer dan normaal.
Dat is maar de vraag.

Ergens staat dat de stofzuiger 1-2 jaar oud is, ergens anders staat dat deze minder dan 1 jaar oud is.
Tevens staat er dat nu opladen elke 30-60 minuten moet gebeuren en dat dit in het begin om de 2 uur was.

Kortom, het is onduidelijk over welke snelheid van capaciteitsvermindiering het hier handelt.
Hievoor zou een accutest uitgevoerd moeten worden

Het is een algemeen bekend gegeven dat na een jaar de laadcapaciteit van accu's afnemen, en het is daarom aan TS om te bewijzen dat wat hij ervaart niet normaal is.

prem

Ongelezen bericht door prem »

olaf79 schreef:
prem schreef:6 Maanden op een accu is normaal, ik verkoop ook producten met accu's, zes maanden staat in de voorwaarden . Wil niet zeggen dat wij geen coulance tonen, afhankelijk hoe de klant zich opstelt.
Tuurlijk jij bent natuurlijk ook zo'n verkoper die zegt dat hij het product zelf ook heeft en nooit problemen heeft.
Dat jij coulance toont als de klant zich netjes gedraagt, terwijl de klant gewoon zijn wettelijke rechten komt claimen is vooral een indicatie over wat voor soort verkoper je bent.
Kent u mij?
Ongelooflijk hoe u adviezen uit de mouw schudt zonder kennis. Onverantwoord en dan ook nog in het wilde weg beledigen. U denkt toch niet dat voorwaarden "zomaar" worden gemaakt op een vrij uurtje?
En ja als mijn bedrijf u iets had verkocht en u komt zo binnen (waarschijnlijk hebt u ook zo'n Radartas ),
dan kunt u het schudden.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Tevens staat er dat nu opladen elke 30-60 minuten moet gebeuren en dat dit in het begin om de 2 uur was.
Waarbij de handleiding zegt "50 minuten full go" is de accucapaciteit.

sjors86

Ongelezen bericht door sjors86 »

Dat is maar de vraag.

Ergens staat dat de stofzuiger 1-2 jaar oud is, ergens anders staat dat deze minder dan 1 jaar oud is.

Kortom, het is onduidelijk over welke snelheid van capaciteitsvermindiering het hier handelt.
Hievoor zou een accutest uitgevoerd moeten worden

Het is een algemeen bekend gegeven dat na een jaar de laadcapaciteit van accu's afnemen, en het is daarom aan TS om te bewijzen dat wat hij ervaart niet normaal is.
Apparaat is in juni 2013 aangeschaft, dus iets meer dan een jaar geleden. Maar zeker dat rond of waarschijnlijk zelfs voor juni de stofzuiger al niet langer meeging dan 30 minuten.

Wat betreft het opladen, ik weet niet hoe lang die exact nodig heeft om vol te zijn, omdat die bij mij een tijdklok/schema heeft en 2 keer per week rijdt (laminaat) en dus niet direct als die vol zit.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef: Je leest niet goed.
Jij ook niet
olaf79 schreef: Dat de door jouw aangehaalde jurist het krom opschrijft kan ik niet helpen.
Ik heb de jurist niet gequote.

En verder gaand op jou opmerking, de jurist schrijft het krom op? Ja, tuurlijk, want rechter Olaf heeft gesproken.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

sjors86 schreef:Zie onderstaande mail conversatie (eerste post van onder naar boven lezen en tweede daarna van onder naar boven lezen), wat vinden jullie van de service van de Aldi?
Om te beginnen vind ik de service van u al drama, dat ik alles eerst van onder naar boven moet lezen en de tweede daarna van onder naar boven (is dat niet hetzelfde?).

Simpel gezegd heeft u alles fout gedaan.
U had gewoon een klacht moeten indienen bij de leverancier en deze niet moeten voorzien van allerlei gegevens waarop de leverancier de klacht kon afwijzen.
Een leverancier is aanspreekbaar voor de garantie, maar kan de afhandeling best uitbesteden aan een derde. Die derde is overigens niet officieel uw aanspreekpunt, die voert alleen opdrachten uit namens de leverancier.

1-2 jaar geleden is wel een erg vage aankoopdatum. Meestal zijn batterijen (in dit geval accu's) uitgesloten van de fabrieksgarantie. Aangezien er een wettelijke garantietermijn van 6 maanden geldt nemen fabrikanten en leveranciers deze termijn vaak op in hun garantievoorwaarden v.w.b. batterijen.

U geeft aan dat de batterijen minder vermogen hebben na 1-2 jaar gebruik. Dat valt onder de normale, te verwachten, slijtage.

Om een lang verhaal kort te maken: u heeft het niet slim aangepakt, maar u had sowieso geen garantie meer op de oplaadbare batterijen, dus eigenlijk maakt dat niets uit.

olaf79

berndv schreef:
olaf79 schreef: Je leest niet goed.
Jij ook niet
olaf79 schreef: Dat de door jouw aangehaalde jurist het krom opschrijft kan ik niet helpen.
Ik heb de jurist niet gequote.
Klopt, excuus
En verder gaand op jou opmerking, de jurist schrijft het krom op? Ja, tuurlijk, want rechter Olaf heeft gesproken.
Van accu’s is bekend dat hun levensduur al na een jaar achteruit kan gaan.

Tsjonge nee das een hele slimme opmerking. Na een jaar gaat de levensduur van alles achteruit. Na 1 dag ook. De jurist bedoelt de capaciteit van de batterij. De vraag is, hoever mag die capaciteit achteruit gaan.

olaf79

prem schreef:
olaf79 schreef:
prem schreef:6 Maanden op een accu is normaal, ik verkoop ook producten met accu's, zes maanden staat in de voorwaarden . Wil niet zeggen dat wij geen coulance tonen, afhankelijk hoe de klant zich opstelt.
Tuurlijk jij bent natuurlijk ook zo'n verkoper die zegt dat hij het product zelf ook heeft en nooit problemen heeft.
Dat jij coulance toont als de klant zich netjes gedraagt, terwijl de klant gewoon zijn wettelijke rechten komt claimen is vooral een indicatie over wat voor soort verkoper je bent.
Kent u mij?
Ongelooflijk hoe u adviezen uit de mouw schudt zonder kennis. Onverantwoord en dan ook nog in het wilde weg beledigen. U denkt toch niet dat voorwaarden "zomaar" worden gemaakt op een vrij uurtje?
En ja als mijn bedrijf u iets had verkocht en u komt zo binnen (waarschijnlijk hebt u ook zo'n Radartas ),
dan kunt u het schudden.
Nee die voorwaarden worden gemaakt om in zoveel mogelijk gevallen geen schade te hebben bij defecten. Dit natuurlijk zoveel mogelijk nog net binnen de wet, of soms net er buiten. Wat dan weer tot gevolg heeft dat instanties als de consumenten autoriteit tonnen aan boetes moeten uitdelen om dat soort bedrijven weer in het gareel te krijgen. Dit doen ze natuurlijk omdat bedrijven zich graag aan de wet houden. De consumenten autoriteit bestaat niet voor niks zullen we maar zeggen.

czarczar

olaf79 schreef:Tsjonge nee das een hele slimme opmerking. Na een jaar gaat de levensduur van alles achteruit. Na 1 dag ook. De jurist bedoelt de capaciteit van de batterij. De vraag is, hoever mag die capaciteit achteruit gaan.
:-) goede opmerking!
De capaciteit is ook helemaal niet afhankelijk van de leeftijd, maar vooral van het aantal keren dat de oplaadbare batterij is opgeladen. Ik ga er dan even vanuit dat het een Li-Ion batterij betreft. Andere batterijen als NiMH kennen ook nog een geheugen-effect waardoor ze slecht kunnen presteren.
De meeste Li-Ion batterijen kun je maximaal 500 keer opladen en dan hebben ze nog 50% van hun capaciteit over. Aangezien ze meestal uit verschillende cellen bestaan komt het vaak voor dat 1 of 2 cellen kapot zijn. Je zou de cellen kunnen laten vervangen, maar dat is op zich duur, want die cellen zijn duur.

bprosman

Ik ga er dan even vanuit dat het een Li-Ion batterij
Al eerder in dit topic vermeld, het gaat om een Ni-Mh.

czarczar

bprosman schreef:
Ik ga er dan even vanuit dat het een Li-Ion batterij
Al eerder in dit topic vermeld, het gaat om een Ni-Mh.
Dan kan het dus aan verkeerd gebruik liggen.
Ik denk niet dat je van een consument mag verwachten dat hij alle technische eigenschappen van de batterij beheerst, daarbij speelt de oplader een grote rol, dus in eerste instantie garantie-waardig.
Maar na 1-2 jaar helaas niet meer.

bprosman

Dan kan het dus aan verkeerd gebruik liggen.
Valt niet zoveel verkeerd aan te gebruiken. De stofzuiger start door een druk op de afstandsbediening of de ingebouwde timer, gaat door tot hij bijna leeg is en zoekt dan automatisch het laadstation weer op.

czarczar

bprosman schreef:Valt niet zoveel verkeerd aan te gebruiken. De stofzuiger start door een druk op de afstandsbediening of de ingebouwde timer, gaat door tot hij bijna leeg is en zoekt dan automatisch het laadstation weer op.
U heeft gelijk.
Aan het laden van de batterij valt wel wat te doen, maar zo'n ding werkt gewoon autonoom.
Gebruiker kan niet verweten worden dat die iets fout doet (dat beweerde ik al).
Desalniettemin: geen garantie, vrees ik.

encore

Ongelezen bericht door encore »

minicorrectie: LiON accu's kunnen tot 10.000 laadcycli meegaan. En dan zijn ze echt op. Maar uit ervaring kan ik mededelen dat "echt op" rond de 50% vermogen is.

czarczar

encore schreef:minicorrectie: LiON accu's kunnen tot 10.000 laadcycli meegaan. En dan zijn ze echt op.
Dat ligt heel erg aan je lader en heel erg aan de accu's.
Heb je bijv. deze:
http://www.ebay.com/itm/3-7-V-AKKU-Ultr ... 1446526417
dan weet je dat ze bij aanschaf al niet veel meer zijn dan 500-800 mAh, ook al staat er 4500 mAh op (zit overigens ook geen PCB in), maar koop je deze:
http://www.ebay.com/itm/Panasonic-NCR18 ... 1021695023
dan weet je dat je aardig 3400 mAh hebt en dat ze redelijk vaak op te laden zijn.

Er zitten MEGA-verschillen in kwaliteit (en prijs).
De levensduur (het aantal keer dat je ze kunt herladen) is ook heel erg afhankelijk van de kwaliteit van de lader. Een beetje goede lader kost een paar honderd euro, maar dan heb je ook wat.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het probleem met accu's is dat je ze bij verkeerd gebruik bij wijze van spreke al na een dag naar z'n grootje kan hebben geholpen. De enige manier om dat te voorkomen is "intelligente" accu's te gebruiken die naadloos samenwerken met de lader in het apparaat. Maar die zijn vaak duurder dan die complete robotstofzuiger.

encore

Ongelezen bericht door encore »

GJvdZ schreef:Het probleem met accu's is dat je ze bij verkeerd gebruik bij wijze van spreke al na een dag naar z'n grootje kan hebben geholpen. De enige manier om dat te voorkomen is "intelligente" accu's te gebruiken die naadloos samenwerken met de lader in het apparaat. Maar die zijn vaak duurder dan die complete robotstofzuiger.
En ik denk niet dat ze dat soort robotstofzuigers verkopen bij de Aldi.

ondernul

Ongelezen bericht door ondernul »

heeft iemand toevallig een kopie van de kassabon beschikbaar? ik ben deze namelijk kwijt. en zou toch graag mijn stofuiger gemaakt willen hebben. (rechterwiel draait niet meer....)

Gesloten