LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met Samsung enorm probleem om promotiegeld te krijgen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Eeva.

Met Samsung enorm probleem om promotiegeld te krijgen

Ongelezen bericht door Eeva. »

In augustus de Samsung Y Young gekocht. Volgens de medewerkster van kpn liep er een pay back promotie van €20,00. Via de website van Samsung de voorwaarden opgevolgd voor payback . Nu wordt ik al drie weken door diverse Samsung medewerkers ( custumor care) overspoeld met mails dat ik niet voor de actie in aanmerking kom. Ik dien digitaal allerlei scans in te sturen van imeinrs, barcodes, vergezeld met mails dat ik niet de juiste info verstrek om in aanmerking te komen voor de €20,00. Ik dien naast allerlei informatie ( die niet werden gevraagd bij de aanvraag) ook binnen een week te reageren. De ene medewerkster weet te mailen dat ik een Samsung Y heb gekocht en de actie voor de Young geldt? ( de Y staat voor Young) de andere dat de barcode fout is, weer een ander dat de actie is verlopen eind juni? En dit terwijl de promotie nog steeds loopt tot eind dec 2013. Vandaag mocht ik ontvangen 12 uur na mijn 7e reactie dat mijn aanvraag reeds is gearchiveerd? En dus helaas... Ik weet niet waar ik een klacht kan indienen tegen een afdeling van zo'n groot bedrijf die mij al weken verzoekt om oneigenlijke onvoorwaardelijke informatie en gewoon treiterend weigert mij de promotie die nog steeds loopt te geven.
Mijn verzoek om mijn kassabon te retourneren om bij de winkel (kpn) te klagen wordt totaal genegeerd.
Het is bijna hilarisch maar ik ben gewoon zo boos. Ik voel mij als consument onjuist en onheus behandeld en bestolen! Wie kan mij helpen tegen zo'n vervelende behandeling. Ik heb alle correspondentie in mijn bezit. Het is echt te gek voor woorden.

Hellig

Re: Met Samsung enorm probleem om promotiegeld te krijgen

Ongelezen bericht door Hellig »

Als je het via een winkel hebt genomen zou ik verwachten dat die winkel toch minimaal iets voor je kan betekenen.
Maar begrijp ik ondertussen goed dat je de originele kassabon hebt opgestuurd?

rho

Ongelezen bericht door rho »

Een waarschuwing voor Samsung cash-back acties is op zijn plaats.

Ik kocht in een winkel een Galaxy Young met een grote "20 euro retour" sticker erop.
Ik heb netjes het formulier en alle verdere benodigdheden opgestuurd.
Nu blijkt na enkele weken dat ik het toestel in de verkeerde winkel gekocht heb.
Deze winkel valt blijkbaar buiten de actie, iets dat ik uiteraard niet wist. Ik houd immers
niet voortdurend de kleine lettertjes en verdere actievoorwaarden van allerlei bedrijven in de gaten.
Verder zijn de actievoorwaarden in de winkel natuurlijk ook niet te zien.
De actie-sticker zit dus klaarblijkelijk ook op de verpakkingen van niet-deelnemende winkels.
Ik neem dat Samsung kwalijk, want zij plakken die stickers immers zelf en leveren
dan die telefoons aan niet-deelnemende bedrijven. Uiteraard heb ik Samsung erop gewezen dat dit toch wel heel klantonvriendelijk is. Men geeft echter niet thuis.

De winkel heeft de schuld:

"Wij verzoeken u dan ook uzelf te wenden tot de verkopende partij indien de dealer de actie op zijn website gecommuniceerd danwel de sticker op de doos geplakt heeft."

of anders ik wel:

"Helaas moeten wij u mededelen dat dit toch echt niet aan ons te wijten is. De actievoorwaarden zijn er met een reden, en wij gaan ervan uit dat men de actievoorwaarden doorleest voordat ze een product aanschaffen. Zoals al eerder is vermeld kunt u naar het verkooppunt teruggaan om daar beklag te doen, maar wij kunnen hierin helaas verder niets voor u betekenen."

Ik had dus blijkbaar eerst thuis de kleine lettertjes moeten gaan lezen om te weten waar ik aan toe was om vervolgens naar een andere winkel te gaan?
Ik heb zelden zo'n onzinnige reactie ontvangen van een "Customer Support Representative".
De persoon kan natuurlijk beter bij de juridische afdeling aan de slag, want enig inleveningsvermogen in de verwarring en ergernis van klanten heeft hij niet.

Ik voel me al met al dus behoorlijk misleid door Samsung.
Nog steeds geldt: hoe groter het bedrijf, hoe slechter de klantenservice... Samung is heeeel groot!

Pas dus op met acties van Samsung!

P.S. Ze reageren wel snel op email, dat is dan wel weer positief.

encore

Ongelezen bericht door encore »

rho schreef:...iets dat ik uiteraard niet wist. Ik houd immers
niet voortdurend de kleine lettertjes en verdere actievoorwaarden van allerlei bedrijven in de gaten.
Verder zijn de actievoorwaarden in de winkel natuurlijk ook niet te zien....Ik had dus blijkbaar eerst thuis de kleine lettertjes moeten gaan lezen om te weten waar ik aan toe was om vervolgens naar een andere winkel te gaan?...
Nooit gehoord van de slogan "Lees voor het kopen de gebruiksaanwijzing op de verpakking ? Het is inderdaad je eigen verantwoording.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

rho schreef:Een waarschuwing voor Samsung cash-back acties is op zijn plaats.

Ik kocht in een winkel een Galaxy Young met een grote "20 euro retour" sticker erop.
Ik heb netjes het formulier en alle verdere benodigdheden opgestuurd.
Nu blijkt na enkele weken dat ik het toestel in de verkeerde winkel gekocht heb.
Deze winkel valt blijkbaar buiten de actie, iets dat ik uiteraard niet wist. Ik houd immers
Verder zijn de actievoorwaarden in de winkel natuurlijk ook niet te zien.
De actie-sticker zit dus klaarblijkelijk ook op de verpakkingen van niet-deelnemende winkels.
Ik neem dat Samsung kwalijk, want zij plakken die stickers immers zelf en leveren
dan die telefoons aan niet-deelnemende bedrijven. Uiteraard heb ik Samsung erop gewezen dat dit toch wel heel klantonvriendelijk is. Men geeft echter niet thuis.

De winkel heeft de schuld:

"Wij verzoeken u dan ook uzelf te wenden tot de verkopende partij indien de dealer de actie op zijn website gecommuniceerd danwel de sticker op de doos geplakt heeft."

of anders ik wel:

"Helaas moeten wij u mededelen dat dit toch echt niet aan ons te wijten is. De actievoorwaarden zijn er met een reden, en wij gaan ervan uit dat men de actievoorwaarden doorleest voordat ze een product aanschaffen. Zoals al eerder is vermeld kunt u naar het verkooppunt teruggaan om daar beklag te doen, maar wij kunnen hierin helaas verder niets voor u betekenen."

Ik had dus blijkbaar eerst thuis de kleine lettertjes moeten gaan lezen om te weten waar ik aan toe was om vervolgens naar een andere winkel te gaan?
Ik heb zelden zo'n onzinnige reactie ontvangen van een "Customer Support Representative".
De persoon kan natuurlijk beter bij de juridische afdeling aan de slag, want enig inleveningsvermogen in de verwarring en ergernis van klanten heeft hij niet.

Ik voel me al met al dus behoorlijk misleid door Samsung.
Nog steeds geldt: hoe groter het bedrijf, hoe slechter de klantenservice... Samung is heeeel groot!

Pas dus op met acties van Samsung!

P.S. Ze reageren wel snel op email, dat is dan wel weer positief.
Hoe kan Samsung er iets aan doen dat die winkel dat artikel verkoopt met die sticker terwijl ze dat blijkbaar niet mogen, en jij de kleine lettertjes niet hebt gelezen? Ik zou ze pas op de derde plaats een kleine verantwoordelijkheid toedichten, na de winkel op 1, en jezelf op 2. Niet zoals jij doet, de verantwoordelijkheid maar in hun schoenen schuiven. Je had meteen naar die winkel moeten gaan, niet Samsung.

gonnyvanderven

Ongelezen bericht door gonnyvanderven »

Op 7 april je heb ik een Samsung Galaxy S4 gekocht waarop een 100.00 euro cashback actie van toepassing was. Dit was een doorslaggevende reden om zo'n duur toestel te kopen. Op 9 april alle benodigde documenten opgestuurd maar bij navraag werd mij meegedeeld dat er niks ontvangen is. De datum voor het insturen is nu verlopen zodat, ook al zou ik alles nog eens opsturen, ik geen recht meer heb op deze 100 Euro.
Ik mag er toch vanuit dat, omdat mijn toestel geregistreerd is, dit door Samsung te checken
De medewerkster van Samsung heeft me nog wel een mailadres gegeven maar gaf me bij voorbaat eigenlijk geen hoop dat een mail c.q. klacht nog wel nut heeft.
Dat is wel makkelijk verdient van Samsung!!

encore

ik zie dat nogal veel gebeuren. Mensen die een telefoon kopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen. En alleen door de cashback het ding enigzins kunnen betalen. Beetje het idee van "live now, pay later". Daar waar de economie aan kapot is gegaan...
Als het te duur is, laat het dan lekker staan. Al dat gegoochel met geld komt je later op de een of andere manier duur te staan. Een GalaxyS4 scherm kost tegenwoordig evenveel als een goedkope smartphone mèt beltegoed bij de AH...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

encore schreef:ik zie dat nogal veel gebeuren. Mensen die een telefoon kopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen. En alleen door de cashback het ding enigzins kunnen betalen. Beetje het idee van "live now, pay later". Daar waar de economie aan kapot is gegaan...
Als het te duur is, laat het dan lekker staan. Al dat gegoochel met geld komt je later op de een of andere manier duur te staan. Een GalaxyS4 scherm kost tegenwoordig evenveel als een goedkope smartphone mèt beltegoed bij de AH...
Ik zie het niet veel gebeuren dat mensen in mijn omgeving een telefoon hebben die ze niet kunnen betalen, de economie draait juist beter door te consumeren, les 1 van handelskennis.
Verder ga ik niet de telefoonbezitters controleren,misschien dat ik het niet nogal veel zie gebeuren :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

encore schreef:ik zie dat nogal veel gebeuren. Mensen die een telefoon kopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen. En alleen door de cashback het ding enigzins kunnen betalen. Beetje het idee van "live now, pay later". Daar waar de economie aan kapot is gegaan...
Overdrijven is ook een vak. Zie je echt veel mensen die problemen hebben of erger je aan mensen die iets nieuws kopen en projecteer je daar je frustraties op?

De economie is kapot gegaan omdat de meeste mensen niks kochten omdat we in de media links en rechts om onze oren werden geslagen met doemberichten over de economie. En dat terwijl de CAO lonen gewoon door zijn gestegen tijdens de crisis. Alleen mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt hebben minder te besteden. Maar dat zijn er maar een paar honderd duizend (ook daar slaan de media weer de plank mis: ze wijten de complete werkeloosheid aan de crisis, terwijl er voor de crisis ook al een paar honderduizend werkelozen waren).

encore

De high-end telefoons zijn dingetjes met een status. En iedereen wil ze hebben. En ook alleen de nieuwe. Als je dat vergelijkt met auto's...en die vergelijking is echt niet zo raar hoor. Het zijn uiteindelijk hebbedingetjes die men eigenlijk niet kan betalen. Een goedkoper alternatief kan men wel betalen, maar daar zit geen status aan en is dus oninteressant. So far, so good. Echter, als het gerepareerd moet worden, dàn komen de problemen pas. Het spul is gewoon erg duur en vaak buiten budget van de gebruiker. En dan komen ze hier klagen. Klagen mag natuurlijk, ik vind het prachtig hoor, maar eigenlijk is het niet nodig. Je koopt ook geen huis dat alleen te betalen is als de hypotheek 80 jaar loopt en aflossingsvrij is.
Ik gun echt iedereen zijn ding hoor, maar soms vind ik het een domme actie...

jantje100

Ongelezen bericht door jantje100 »

Vorige week een Samsung trend lite gekocht voor mijn zoon van 15. Hij had zijn vorige telefoon stuk laten vallen. Wij naar media markt en daar zagen we een Samsung trent lite voor 109,00 euro. We konden 20 euro terug krijgen van Samsung dus dachten oke dat is mooi meegenomen. Het invullen is een drama, maar is uit eindelijk wel gelukt. Nu kunnen wij het niet uitprinten en opsturen omdat mijn zoon te jong is om mee te doen met de actie. Mensen mensen mensen dit is toch te gek voor woorden. Dus zou zeggen nooit weer iets kopen van Samsung je wordt bedonderd waar je bij staat.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

jantje100 schreef:Vorige week een Samsung trend lite gekocht voor mijn zoon van 15. Hij had zijn vorige telefoon stuk laten vallen. Wij naar media markt en daar zagen we een Samsung trent lite voor 109,00 euro. We konden 20 euro terug krijgen van Samsung dus dachten oke dat is mooi meegenomen. Het invullen is een drama, maar is uit eindelijk wel gelukt. Nu kunnen wij het niet uitprinten en opsturen omdat mijn zoon te jong is om mee te doen met de actie. Mensen mensen mensen dit is toch te gek voor woorden. Dus zou zeggen nooit weer iets kopen van Samsung je wordt bedonderd waar je bij staat.
Tja, uw zoon mag ook officieel geen telefoon kopen. Wat is het probleem om de actie op uw eigen naam aan te vragen?

jantje100

berndv schreef:
jantje100 schreef:Vorige week een Samsung trend lite gekocht voor mijn zoon van 15. Hij had zijn vorige telefoon stuk laten vallen. Wij naar media markt en daar zagen we een Samsung trent lite voor 109,00 euro. We konden 20 euro terug krijgen van Samsung dus dachten oke dat is mooi meegenomen. Het invullen is een drama, maar is uit eindelijk wel gelukt. Nu kunnen wij het niet uitprinten en opsturen omdat mijn zoon te jong is om mee te doen met de actie. Mensen mensen mensen dit is toch te gek voor woorden. Dus zou zeggen nooit weer iets kopen van Samsung je wordt bedonderd waar je bij staat.
Tja, uw zoon mag ook officieel geen telefoon kopen. Wat is het probleem om de actie op uw eigen naam aan te vragen?
Wij hebben zelf ook 1 gekocht dus zijn ook bezig om het geld terug te krijgen. Ik wist niet dat mijn zoon officieel geen telefoon mag kopen niet aan gedacht de jeugd heeft toch allemaal een telefoon? Kunt u mij vertellen wat de leeftijd dan is? Wil het proberen om het terug te krijgen via mijn andere zoon die is 17 jaar.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je logisch nadenkt weet je dat ze, de fabrikanten, drempels opwerpen om je geld terug te krijgen. Anders kan het toch verrekend worden bij de aanschaf ? Ze gaan ervan uit dat veel mensen afhaken wanneer het teveel moeite kost.
Daarom doe ik nooit mee aan die onzin en bespaar ik mij veel ellende en ergernis.

jantje100

sjoegel schreef:Als je logisch nadenkt weet je dat ze, de fabrikanten, drempels opwerpen om je geld terug te krijgen. Anders kan het toch verrekend worden bij de aanschaf ? Ze gaan ervan uit dat veel mensen afhaken wanneer het teveel moeite kost.
Daarom doe ik nooit mee aan die onzin en bespaar ik mij veel ellende en ergernis.
U heeft helemaal gelijk, maar de ene is de andere niet. Wij konden een tijdje geleden ook geld terug krijgen van een printer van HP helemaal geen probleem. Geen gezeur en geld terug.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Promotiegeld? korting wordt meteen verrekend :lol:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

sjoegel schreef:Als je logisch nadenkt weet je dat ze, de fabrikanten, drempels opwerpen om je geld terug te krijgen. Anders kan het toch verrekend worden bij de aanschaf ? Ze gaan ervan uit dat veel mensen afhaken wanneer het teveel moeite kost.
Die drempels zijn er om 2 redenen. De eerste schrijft U hierboven. Maar als U van te voren controleert wat U moet invullen, wat U nodig hebt en hoe U een aanvraag moet doen kunt U besluiten of de drempel te nemen is of niet.
De andere reden is dat Samsung, net als bijna iedereen, zeer geïnteresseerd is in het verzamelen van zoveel mogelijk persoonlijke gegevens van hun klanten voor marketing doeleinden. Als U dat van te voren beseft, kunt U ook besluiten of U er aan mee wil doen. Want beide redenen zijn de oorzaak dat U de korting niet meteen in de winkel krijgt.

Gesloten