LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoontjes van Dermafutura huidverzorging uit Zwitserland

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
josefina_montoya

Telefoontjes van Dermafutura huidverzorging uit Zwitserland

Ongelezen bericht door josefina_montoya »

Ik kreeg zojuist een Engelstalig telefoontje van de firma Dermafutura uit Lugano, Zwitserland.

Een nogal onduidelijk Engels sprekende vrouw, geen robot overigens, probeerde mij voor 74 euro een pakket huidverzorgingsproducten aan te smeren. Ik zou die gratis kunnen uitproberen, en terugsturen als het niet zou bevallen.

Deze firma bestaat echt, dermafutura.com, wat uiteraard niet wil zeggen, dat de belster ook werkelijk dit bedrijf vertegenwoordigt.

Nooit doen, natuurlijk! Volgens een berichtje van een klant uit Canada vroegen ze wél meteen betaling, en zeiden ze dat er geen mogelijkheid was het pakket te retourneren.

http://www.thespec.com/news-story/21054 ... your-skin/

Ik sta op het bel-me-niet-register, maar dat geldt niet in het buitenland, en bovendien is Zwitserland geen EU-land. Dus ook al is dit bedrijf echt in Zwitserland gevestigd, dan gelden hier niet de gebruikelijke regels voor klantbescherming, en is de firma ook nauwelijks aan te pakken, zo leert de ervaring.

José

czarczar

Re: Telefoontjes van Dermafutura huidverzorging uit Zwitserland

Ongelezen bericht door czarczar »

Heeft die Canadees het handiger aangepakt.
Wel het pakketje ontvangen en vervolgens moeten ze vanuit Zwitserland maar proberen hun centjes te krijgen. Dat gaat ze voor 74 euro natuurlijk nooit lukken.

Of had die Canadees eerst betaald?
Dan was dat natuurlijk enorm stom.

josefina_montoya

Re: Telefoontjes van Dermafutura huidverzorging uit Zwitserland

Ongelezen bericht door josefina_montoya »

Ik ben vandaag weer 'ns in het Engels gebeld door een Italiaans levensmiddelenbedrijf dat mij pakketten 'organic food' wilde verkopen. Het moet ook niet gekker worden! Ik zei dat ik die gewoon in de supermarkt koop, en niet per post. Ik hoop niet dat dit soort firma's 'trendsetters' worden.

Zou Frans Timmermans in zijn nieuwe functie en met zijn vloeiende talenkennis hier niks aan kunnen doen? :wink:

José

Gesloten