LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ErnstS
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2014 21:06

Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door ErnstS »

Ik weet niet of ik hier op het juist forum zit, zo niet, excuus.

Ik heb zojuist een nieuwe verpakking Hertog ijs gekocht en met moeite geopend.
Hieronder de klacht die ik naar Hertog ijs heb verstuurd.
Ik kan als gezonde volwassen man met moeite de deksel van de nieuwe verpakking krijgen. Dat mijn vrouw mij vraagt om een pot appelmoes open te maken begrijp ik maar als dit ook nog met ijs moet gebeuren?
Wat dan te denken over kinderen, bejaarden, reumapatiënten en iedereen die minder kracht in de handen/vingers heeft.
Misschien is het een trucje maar ik heb hem nog niet gevonden.
De reclame is hierin dan ook misleidend, waar een dame, moeiteloos, met duim en wijsvinger de verpakking open maakt.
Een gratis ijsje voor degene die mij dat voor doet.
Hetzelfde bericht inmiddels ook op "Tros radar" gezet, mede onder de vermelding "nieuwe verpakking, minder inhoud, zelfde prijs"
Iemand dezelfde ervaring?

Ernst

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door sjohie »

ErnstS schreef:Ik weet niet of ik hier op het juist forum zit, zo niet, excuus.

Ik heb zojuist een nieuwe verpakking Hertog ijs gekocht en met moeite geopend.
Hieronder de klacht die ik naar Hertog ijs heb verstuurd.
Ik kan als gezonde volwassen man met moeite de deksel van de nieuwe verpakking krijgen. Dat mijn vrouw mij vraagt om een pot appelmoes open te maken begrijp ik maar als dit ook nog met ijs moet gebeuren?
Wat dan te denken over kinderen, bejaarden, reumapatiënten en iedereen die minder kracht in de handen/vingers heeft.
Misschien is het een trucje maar ik heb hem nog niet gevonden.
De reclame is hierin dan ook misleidend, waar een dame, moeiteloos, met duim en wijsvinger de verpakking open maakt.
Een gratis ijsje voor degene die mij dat voor doet.
Hetzelfde bericht inmiddels ook op "Tros radar" gezet, mede onder de vermelding "nieuwe verpakking, minder inhoud, zelfde prijs"
Iemand dezelfde ervaring?

Ernst
Nee, geen ervaring mee. Wij hebben incidenteel Häagen-Dazs ijs, en die potten gaan vrij gemakkelijk open. Maar denk je dan ook dat vrouwen met OB tampons allemaal kunnen tennissen als Sjarapova, mannen in rode fiat panda's kunnen rijden als Schumacher, en dat George Clooney niks anders doet dan koffietentjes in en uit lopen?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door eleven »

Natuurlijk weet nu iedereen, om welke verpakking en ijs soort het gaat, dus opletten.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als we voor elk product zo'n topic moesten openen, waren we nog wel even bezig. Onlangs nog de plakken gatenkaas, stiekem 40 gram minder voor dezelfde prijs, en vorige week bleek ineens mijn favoriete mayonaise 50 gram minder in het potje te hebben - voor dezelfde prijs.
Dus ik bedoel maar.
Dat van die verpakking is wel onhandig, ja.


GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gewoon lekker vers ijs bij de gelateria halen. Wel zo lekker en makkelijk. En zo steun je de kleine ondernemer ook nog eens (ipv Unilever).

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door sjoegel »

Maar denk je dan ook dat vrouwen met OB tampons allemaal kunnen tennissen als Sjarapova,
Bedankt :x , het ijs gaat even terug de vriezer in.... (kreeg hem toch niet open :wink: )

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door tenormin »

ErnstS schreef: Iemand dezelfde ervaring?

Ernst
Moet het perse "ijs" ervaringen van Hertog zijn? Anders heb ik nog wel een lijst verpakkingen die en moeilijk opengaan en er minder inzit. De 1-persoonsverpakking (nieuw) is trouwens wel redelijk te openen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Toevallig komt nu de reclame veel voorbij van hertog...merengue met aardbeien???
En met gemak ze dat ding open maakt,niu ts snap je niet hoor xit lipje,hop,zo open :wink:
Ja en ligt gelijk zo mooi in schaaltje :lol:

Nee zijn veel verpakkingen die rot opengaan ,dan denk yes open.zit er nog verpakking om hern,hoezo verspilling ook dat nog...

Ben soms half uur bezig iets uit verpakking te krijgen...ach houd je bezig he :wink:

tinniejanssen
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:56

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door tinniejanssen »

ik zit ook steeds te worstelen met die nieuwe verpakking van hertog ijs .
voor mensen die reuma of iets anders mankeren en hun handen niet goed kunnen gebruiken is dit niet te doen .
erger nog , als je eenmaal het lipje van de deksel loshebt kan je je flink in je vingers snijden aan de 2 scherpe hoekjes links en rechts van dat lipje wat je lostrekt overblijven , terwijl je de doos dan nog moet openen .
ik heb hertog hierover gemaild maar kreeg een wazig antwoord wat niets met die nieuwe verpakking te maken had.
lekker ijs ,...als je de doos openkrijgt voor het gesmolten is

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door czarczar »

ErnstS schreef: Iemand dezelfde ervaring?
Langnese maakt het nog bonter.
Ook nieuwe verpakking. Daar staat op 1 liter en in de kleine lettertjes 900 ml
Blijkt dat de verpakking nog steeds 1 liter is, maar de inhoud 900 ml.
Leek ze leuk veel lucht boven het ijs over te houden zodat hun afwerking mooi bleef en niet in zou gaan drukken onder het deksel.
En ook voor die verpakking heb je een breekijzer nodig om 'm open te maken.
Nah, zelfs de Lidl hier (duitsland) heeft inmiddels een vervanger gevonden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door eleven »

czarczar schreef:
ErnstS schreef: Iemand dezelfde ervaring?
Langnese maakt het nog bonter.
Ook nieuwe verpakking. Daar staat op 1 liter en in de kleine lettertjes 900 ml
Blijkt dat de verpakking nog steeds 1 liter is, maar de inhoud 900 ml.

Leek ze leuk veel lucht boven het ijs over te houden zodat hun afwerking mooi bleef en niet in zou gaan drukken onder het deksel.
En ook voor die verpakking heb je een breekijzer nodig om 'm open te maken.
Nah, zelfs de Lidl hier (duitsland) heeft inmiddels een vervanger gevonden.
Zelf dat klopt niet, lees maar de echte waarheid.

Trick 1: Luft im Eis

Wenn Sie 1 Liter Milch kaufen wiegt die Milch 1 Kilogramm. Wenn Sie aber 1 Liter Eis kaufen dann wiegt das Eis eben nicht 1 Kilogramm sondern nur 0,5 Kilogramm. Woran liegt das? Am Lufteinschlag. Die Hersteller von industriell gefertigtem Eis kalkulieren teils mit einem Aufschlag von 100 Prozent Luft. Beim italienischen Eis sind es oft nur 25 Prozent. Der Vorteil der Luft: Mit mehr Luft lässt sich das Eis besser portionieren und es wird cremiger.

Lord Voldemort
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 20:27

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door Lord Voldemort »

Dít meen je toch niet?! Ik krijg ook alleen maar met grof geweld de verpakking van de boerenmetworst van de Albert Heijn open, maar het is nog nooit in mij opgekomen om over zoiets onbenulligs een klacht in te dienen bij de AH. Als ik er last van heb, koop ik het gewoon niet meer.

luistervink
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2015 12:13

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door luistervink »

inderdaad, al jaren grote liefhebbers van de Koffie Royaal, maar na drie dozen - inderdaad schandalig, zelfde inhoud, hogere prijs - en eindeloze gevechten met messen om de doos open te krijgen, geven wij het op, hoe lekker het ijs ook is. Nu een ander merk, met betere verpakking, tot Hertog het ten goede verandert.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:
czarczar schreef:
ErnstS schreef: Iemand dezelfde ervaring?
Langnese maakt het nog bonter.
Ook nieuwe verpakking. Daar staat op 1 liter en in de kleine lettertjes 900 ml
Blijkt dat de verpakking nog steeds 1 liter is, maar de inhoud 900 ml.

Leek ze leuk veel lucht boven het ijs over te houden zodat hun afwerking mooi bleef en niet in zou gaan drukken onder het deksel.
En ook voor die verpakking heb je een breekijzer nodig om 'm open te maken.
Nah, zelfs de Lidl hier (duitsland) heeft inmiddels een vervanger gevonden.
Zelf dat klopt niet, lees maar de echte waarheid.

Trick 1: Luft im Eis

Wenn Sie 1 Liter Milch kaufen wiegt die Milch 1 Kilogramm. Wenn Sie aber 1 Liter Eis kaufen dann wiegt das Eis eben nicht 1 Kilogramm sondern nur 0,5 Kilogramm. Woran liegt das? Am Lufteinschlag. Die Hersteller von industriell gefertigtem Eis kalkulieren teils mit einem Aufschlag von 100 Prozent Luft. Beim italienischen Eis sind es oft nur 25 Prozent. Der Vorteil der Luft: Mit mehr Luft lässt sich das Eis besser portionieren und es wird cremiger.
Aha daarom zijn die toetjes zo lekker luchtig.
Maakt het uit hoeveel lucht erin zit? Als je er van smult is het toch zijn geld waard?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door crazyme »

Miepje1 schreef:Als we voor elk product zo'n topic moesten openen, waren we nog wel even bezig.
Topic openen ging TS beter af...

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door wieder »

luistervink schreef:... en eindeloze gevechten ... om de doos open te krijgen...
Ik dacht dat het aan mij lag, ik krijg die bakken ook nooit fatsoenlijk open. Wie die tv-reclame heeft bedacht zou eigenlijk gekielhaald moeten worden...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hertog ijs / nieuwe verpakking, minder inhoud,zelfde prijs

Ongelezen bericht door olaf79 »

Soort inflatiecorrectie

Gesloten