LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Handelwijze Firma BCC
Handelwijze Firma BCC
Geachte Forum leden,
heb op 8-9-2014 een stofzuiger Proline ASP2000 besteld en betaald (€ 49,99 ) via de website van BCC . Hierop een bevestiging ontvangen met ordernummer: 4573879 en een leverdatum 10 september 2014.
Hele dag gewacht, maar niets ontvangen. Bij tel. navraag, werd mij verteld, dat er niets bekend was van deze order. Op mijn vraag wat er nu ging gebeuren, werd mij gezegd, dat ik maar af moest wachten en dat als er iets verkeerd was gegaan, ik mijn geld wel terug zou krijgen. Op mijn reactie dat ik daar niet mee akkoord ging en dat ik wilde weten, wat er gebeurd was en dat ik onmiddellijk mijn geld terug wilde hebben. Hierop werd mij gezegd, dat ik maar moest afwachten.
Een hufterige behandeling heb ik nog nooit eerder gehad. Tot op dit moment (14-09-2014) heb ik nog niets gehoord, géén bericht, géén tel., géé'n terugstorting van mijn geld.
Ik raad dan ook iedereen af ooit iets te kopen bij BCC !!!
heb op 8-9-2014 een stofzuiger Proline ASP2000 besteld en betaald (€ 49,99 ) via de website van BCC . Hierop een bevestiging ontvangen met ordernummer: 4573879 en een leverdatum 10 september 2014.
Hele dag gewacht, maar niets ontvangen. Bij tel. navraag, werd mij verteld, dat er niets bekend was van deze order. Op mijn vraag wat er nu ging gebeuren, werd mij gezegd, dat ik maar af moest wachten en dat als er iets verkeerd was gegaan, ik mijn geld wel terug zou krijgen. Op mijn reactie dat ik daar niet mee akkoord ging en dat ik wilde weten, wat er gebeurd was en dat ik onmiddellijk mijn geld terug wilde hebben. Hierop werd mij gezegd, dat ik maar moest afwachten.
Een hufterige behandeling heb ik nog nooit eerder gehad. Tot op dit moment (14-09-2014) heb ik nog niets gehoord, géén bericht, géén tel., géé'n terugstorting van mijn geld.
Ik raad dan ook iedereen af ooit iets te kopen bij BCC !!!
Re: Handelwijze Firma BCC
Het is weer wat .. Nog net geen oplichting.
Daar hebben ze dan ook 30 dagen de tijd voor.géé'n terugstorting van mijn geld.
Nee, 14 dagen en die termijn kan verkort worden middels een ingebrekestelling.bprosman schreef:Daar hebben ze dan ook 30 dagen de tijd voor.
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... p-afstand/
Staat het hier verkeerd dan ?
•
Staat het hier verkeerd dan ?
•
Overigens staat daar ook dat de leverancier 30 dagen de tijd heeft om te leveren.De verkoper moet uiterlijk 30 dagen na beëindiging (ontbinding) van de overeenkomst het al (aan)betaalde bedrag terugstorten
Wat hebben mensen tegenwoordig toch een kort lontje. Als het niet morgen op de stoep staat worden ze al boos. Leen even de stofzuiger van de buurvrouw.
-
ik vind de reacties hierboven toch wat kort door de bocht.tgdcom schreef:Geachte Forum leden,
TS heeft een ordernummer en betaald. op de site van BCC staat dat bestellingen binnen een dag geleverd worden. Het artikel is op voorraad.
•Producten tot 30 kilo en TV's met een beeldmaat t/m 42 inch worden standaard via de pakketservice van PostNL verzonden. Ook dit is gratis. Als u voor 22.00 uur bestelt, kunt u uw bestelling de eerstvolgende bezorgdag verwachten (PostNL bezorgt van maandag t/m zaterdag). U kunt ook een afwijkende bezorgdatum kiezen. Aan de hand van uw ordernummer kunt u de zending via Track & Trace van PostNL volgen.
Het is op zijn minst vreemd dat de bestelling beaamd is door het afgeven van een bestelnummer en het aanvaarden van de betaling. Dan mag TS ervan uitgaan dat het bedrijf levert conform zijn eigen voorwaarden.
TS mag zeker wel een vlotte afhandeling verwachten, de fout ligt niet bij hem.
De service, waar BCC hoog over spreekt op hun site, ligt bij deze aankoop duidelijk niet op hoog nivo
@bprosman: Nee, het staat daar goed. De link die je postte gaat over overeenkomsten afgesloten voor 13 juni. Daarna zijn de nieuwe regels van kracht geworden en is de terugbetaaltermijn 14 dagen:
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... juni-2014/
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... juni-2014/
*edit: verdorie, weer niet snel genoegBinnen veertien dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen, maar hij mag daarmee wachten totdat hij het product daadwerkelijk heeft terugontvangen of jij bewijs hebt geleverd dat je het product hebt teruggestuurd.
@sjoegel (?),
uw opmerking over "kort lontje" is hier niet van toepassing. Ook zit ik niet direct te wachten op die stofzuiger. Het gaat mij om de "hufterige" behandeling van BCC waar ik kwaad over ben. Ik wil gewoon een goed antwoordt en niet met een kluitje in het riet worden gestuurd door een "Service-juffrouw"!!
uw opmerking over "kort lontje" is hier niet van toepassing. Ook zit ik niet direct te wachten op die stofzuiger. Het gaat mij om de "hufterige" behandeling van BCC waar ik kwaad over ben. Ik wil gewoon een goed antwoordt en niet met een kluitje in het riet worden gestuurd door een "Service-juffrouw"!!