Sinds 2 weken heb ik een nieuw internet abonnement bij KPN en zou ik 50MBps makkelijk moeten halen.
Maar ik krijg rechtstreeks via de modem nog geen 25MBps binnen, nu is er al een monteur geweest en heb ik al een nieuwe modem ontvangen maar het is nog steeds niet opgelost.
Nu komt er maandag weer een monteur maar KPN melden per telefoon al dat zij ook niet weten waar het aan ligt.
Zijn er mensen die hier ook last van hebben gehad? of weet iemand misschien DE oplossing?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Traag internet bij KPN
-
- Contacteer:
Re: Traag internet bij KPN
hallo
is dit draadloos of via kabel?
kun je een andere router er bij aansluiten?
ik zit bij upc en heb een sitecom naast het modem zitten, krijg draadloos 49,66 mb bij een 50 mb abbo.
misschien dat dit het kan oplossen.....
maar het kan ook zijn dat kpn gewoon te weinig mbs naar jou toestuurd, of dat je te ver van de kast af woont..
is dit draadloos of via kabel?
kun je een andere router er bij aansluiten?
ik zit bij upc en heb een sitecom naast het modem zitten, krijg draadloos 49,66 mb bij een 50 mb abbo.
misschien dat dit het kan oplossen.....
maar het kan ook zijn dat kpn gewoon te weinig mbs naar jou toestuurd, of dat je te ver van de kast af woont..
Echte monteurs kunnen gewoon zien op het modem en de wijkkast, op welke snelheid je verbinding intraint. Op sommige modems kun dat als gebruiker ook zelf zien.fldspierings schreef:Nu komt er maandag weer een monteur maar KPN melden per telefoon al dat zij ook niet weten waar het aan ligt.
Is deze waarde te laag , dan gaat extra sitecom router achter KPN modem echt niet helpen.
PS: mensen in buitengebieden zouden maar als te blij zijn met je "trage" 25Mb/s.
Als het een glasvezel abonnement is zou je dat +/- een paar procent aan overhead voor het netwerkprotocol ook moeten halen, als het ADSL/XDSL, oftewel via de telefoonlijn is, is de bepalende factor de afstand vanaf je huis tot aan de wijkcentrale, en kan het zeker wel 50% minder zijn. Overigens biedt KPN alleen snelheden tot 50Mbs aan, net als alle providers, ze garanderen niks.fldspierings schreef:Sinds 2 weken heb ik een nieuw internet abonnement bij KPN en zou ik 50MBps makkelijk moeten halen.
Maar ik krijg rechtstreeks via de modem nog geen 25MBps binnen, nu is er al een monteur geweest en heb ik al een nieuwe modem ontvangen maar het is nog steeds niet opgelost.
Nu komt er maandag weer een monteur maar KPN melden per telefoon al dat zij ook niet weten waar het aan ligt.
Zijn er mensen die hier ook last van hebben gehad? of weet iemand misschien DE oplossing?
bij upc garanderen ze mininaal 80% met kabel, dus bij 50 mb, moet je minimaal 40 mb hebben.
weet niet hoe dit bij kpn is...
Hier bij Ziggo is het 90%, maar dat is niet echt relevant. Bij KPN heb je 2 smaken (xDSL en glasvezel) internetverbinding, en die beide technieken zijn nogal verschillend. Bij xDSL haal je zelden de theoretische snelheid ivm de afstand tot de centrale, bij glasvezel zit je ook op de ~90%, vergelijkbaar met wat Ziggo/UPC bieden.aarie25 schreef:bij upc garanderen ze mininaal 80% met kabel, dus bij 50 mb, moet je minimaal 40 mb hebben.
Cruciale informatie voor dit topic, is dus of dit een KPN xDSL of KPN glasvezel abonnement is. Daarnaast is het nog niet duidelijk hoe de snelheid gemeten wordt, dat kan heel goed draadloos, maar dan is dit de snelheid van het WiFi netwerk, niet wat KPN aan het modem levert.