LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet dealer informeren naar rijbewijs

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Dubio »

Het 'ken uw klant' principe: als iemand naar een autodealer gaat met de wens een auto te kopen, en die neemt een vriend mee, op diens rijbewijs maken ze een proefrit. Cliënt koopt auto, heeft geen rijbewijs, maakt een crash, stelt dealer aansprakelijk omdat deze een auto heeft verkocht aan iemand zonder rijbewijs. Dealer moet schade betalen.

Als ik de lease-zaak vertaal naar andere producten zou het leven wel heel goedkoop worden en in veel sectoren zou geen droog brood meer te verdienen zijn. Sterker nog: de middenstand levert geen geld op voor ondernemers, neen het kost geld.

Annelease

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Annelease »

het 'ken uw klant':
volgens mij gaat de vergelijking met de bank niet op: zij hebben willens en weten nergens naar geinformeerd! Sterker nog, juist degenen die niet op de hoogte waren, bleken de ideale klant. Manipuleren heet dat. En ja, daarvoor kun je als bank aansprakelijk worden gesteld.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door mali »

Maar de dealer kwam niet bij u thuis met het verhaal dat autorijden altijd veilig is. En deze vervolgens verkopen aan mensen die evident nog nooit achter het stuur hebben gezeten.
Als een autofabrikant weet dat er dealers zijn die zo hun producten aan de man brengen, moeten ze er wat aan doen.
Dexia wist dat laeseproducten, die uitsluitend bedoeld zijn voor risicozoekende mensen, aangeboden werden aan achteloze gezionnen dwaarvoor het product niet geschiklt was. Sterker nog, Dexia stimuleerde op alle manieren de verkoop van deze niet passende producten met geruststellende brochures. En dat is haar aan te rekenen.

Een wapenhanndelaar mag best wapens verkopen. Maar niet zeggen dat het veilig speelgoed voor iinderen is.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door willy59 »

Ik geloof dat je steeds dommer aan het worden ben Dubio
Volgens mij gaat de temperatuur je parten spelen.

Wat heeft effecten-lease met een auto te maken.
als je het daarover wilt hebben moet je op een ander fotum zijn je bent nu al zo vaak over een auto begonnen gaat lekker fietsen

volgens mij gaat voor jou nog maar om een ding zoveel mogelijk topics openen en zoveel mogelijk dom kletsen want antwoorden op rechtstreekse vragen geef jij niet je bent precies balkenelende praat (schrijft) veel maar zegt niets.

Willy

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Hollander »

Dubio,

Ik denk dat geen enkele rechter onder de indruk zal zijn van jouw redenering. Maar misschien is er een advocaat die dit argument in stelling durft te brengen? Tip de heer K. van Dexia eens: misschien is hij onder de indruk van jouw juridische argumentatie.

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door frits »

Dubio,

ik denk dat je in dit geval zeer zeker een vergelijking kunt trekken tussen de auto verkoper en een aanbieder van lease producten.
Alvorens een dealer een auto aan iemand kan verkopen zal de auto op naam van de koper moeten worden gesteld dit is alleen mogelijk met een geldig rijbewijs van de koper. Als de koper dus geen rijbewijs heeft heeft zou hij nooit de auto op ZIJN naam kunnen zetten (of de verkoper zou fraude moeten plegen). Dus zowel de verkoper van lease producten als de verkoper van een auto hebben een bepaalde zorgplicht, waaraan zij alleen door frauduleus handelen onderuit kunnen komen.

Frits

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Hans A »

DUBIO

wat /u/ je toch uit je nek.

De autoverkoper verkoopt inderdaad.

Dexia bank bankiert niet!

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Wanneer wordt die dubioze figuur Dubio nu eindelijk de toegang tot dit forum ontzegd?

Gast

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Gast »

Waar slaat dit nou op ???????????????Dubio geeft zijn mening en speelt nooit op de man. Dit in tegenstelling tot jullie.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 06 Sep 2004 18:50 door frits


--------------------------------------------------------------------------------
Dubio,

ik denk dat je in dit geval zeer zeker een vergelijking kunt trekken tussen de auto verkoper en een aanbieder van lease producten.
Alvorens een dealer een auto aan iemand kan verkopen zal de auto op naam van de koper moeten worden gesteld dit is alleen mogelijk met een geldig rijbewijs van de koper. Als de koper dus geen rijbewijs heeft heeft zou hij nooit de auto op ZIJN naam kunnen zetten (of de verkoper zou fraude moeten plegen). Dus zowel de verkoper van lease producten als de verkoper van een auto hebben een bepaalde zorgplicht, waaraan zij alleen door frauduleus handelen onderuit kunnen komen.

Frits
En zo is het. Wat heb je nodig om een kenteken voor je auto op te vragen Dubio? Juist een orgineel rijbewijs. Geen rijbewijs, dus geen kenteken en dus geen auto. Simpel toch Dubio!
Laatst gewijzigd door CB op 06 sep 2004 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

bartel
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2004 11:01

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door bartel »

Mensen... zucht.... nogmaals, alsjeblieft, reageer toch niet op berichten van dubio en andere zieke geesten, dan houdt het vanzelf wel op.
Ik zit iedere keer weer met verbazing te lezen dat jullie blijven reageren.

Dubio, ga maar weer naar je slaapkamer met een hp videootje, maar pas op dat je moeder je niet betrapt.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Hollander »

Wanneer wordt die dubioze figuur Dubio nu eindelijk de toegang tot dit forum ontzegd?
Flauw hoor. Kun je niet tegen een afwijkende mening? Ik vind dat dubio domme argumentaties heeft, maar dat is toch geen reden om 'm de toegang te ontzeggen?

Als iemand hier een domme redenering geeft die in het voordeel van de aandelenleasers is mag het toch ook?
Dubio, ga maar weer naar je slaapkamer met een hp videootje,
Nou nou nou, wat een niveau van reageren. De verhalen van Dubio zijn nog beter.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Brabander »

Beste Dubio,

Ik ken honderdduizenden mensen die met loze beloften door Dexia en andere zogenaamde financiele instellingen zijn belazerd.

Ik ken echter geen enkel voorbeeld van een autodealer en een klant zoals jij aanhaalt.

Ik ken wel zogenaamde 'katvangers' die honderden auto's op hun naam zetten en zogenaamd eigenaar zijn en die anderen met de rotzooi laten zitten na een aanrijding.

Dit laatste geval lijkt meer op Dexia met zijn handlangers.

Doe Bruneel de groeten en zeg hem dat hij een 'hete winter' krijgt.

Annelease

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door Annelease »

Geplaatst op 06 Sep 2004 16:48 door Jan Janssen


--------------------------------------------------------------------------------

Als een mening van iemand je niet aanstaat hoef je er niet op te reageren(lees ergeren) maar daarom hoeft iemand niet afgemaakt te worden zoals nu met dubio gebeurt.


Geplaatst op 06 Sep 2004 16:56 door Annelease


--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind dat ik op een keurige manier aangeef dat ik het niet met Dubio eens ben, en ik vind bovendien dat dat mag op een forum! Mits met behoud van alle fatsoensnormen. Dus niet op de man/vrouw!
Afwijkende meningen zoals van Dubio houden ons scherp. Ik geloof ook niet dat Dubio de meest dubieuze is.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Moet dealer informeren naar rijbewijs

Ongelezen bericht door impact »

Daar heb je wel gelijk in, Annelease. De meest dubieuze figuur in het hele leaseschandaal is en blijft Dick Bruneel.

Gesloten