Onderstaande het antwoord op mijn vraag aan upc:
Goedemiddag meneer ........,
Beste wat u nog kan proberen is een nieuwe coaxkabel proberen en kijken als hiermee signaal beter aankomt bij de tv. Wij hebben de kanalen op een andere frequentie gezet ivm interferentie problemen.
Kan zijn dat de coaxkabel niet goed genoeg geïsoleerd is en daardoor signaal niet goed doorgeeft.
Wanneer met nieuwe coaxkabel het niet werkt dan zal er een monteur aangestuurd moeten worden.
Met vriendelijke groet
....
Klantenservice UPC
Dit antwoord getuigt niet echt van goede technische kennis. (immers: dan zou minstens nog 1 of meer kanalen zowel analoog als digitaal niet correct doorkomen. een elektronicatechneut kan dit bevestigen)
Er is trouwens coax van "satelliet" kwaliteit gebruikt.
kweenie schreef:Weet je zeker dat het juiste netwerk-id is ingesteld bij het installeren van de ontvanger? Als je en verkeerd id hebt ingesteld (vaak overeen komend met een bepaald ruim postcodegebied), dan kan het zijn dat je bepaalde zenders die in het gekozen gebied niet te ontvangen zijn, ook niet in jouw ontvanger krijgt.
De juiste codes zijn gebruikt. Voor analoge ontvangst zijn die echter niet nodig !!
sjohie schreef:Dingen die je zelf kan doen zijn:
-kabels tv <--> wandcontactdoos even nalopen
-wandcontactdoos even checken
--- die 2 kunnen door stofzuigen of verplaatsen van tv toch los, of beschadigd, raken.
bij digitale tv
-modem resetten
-tv firmware checken en updaten.
Daarna rest UPC bellen, want dan kan het wel eens aan hun kant, of tussen omrop Frysân en UPC mis gaan.
Er wordt geen gebruik gemaakt van een decoder maar van een door upc gecertificeerde ontvanger met ingebouwde decoder.
Zal het binnenkort nog 1 x proberen en anders moet er toch maar een upc monteur naar moeders.......