LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone blijft weigeren te betalen voor defect toestel
Vodafone blijft weigeren te betalen voor defect toestel
Begin juni heb ik een abonnement afgesloten bij Vodafone samen met een IPhone 5. Bij aankomst bleek het toestel defect. Ik heb toen met Vodafone afgesproken (afspraak 1) dat ik het toestel kon terugsturen en dat dit vervangen zou worden. Nummerportering wilde ik door laten gaan omdat anders het abonnement bij KPN automatisch verlengd zou worden. De kosten voor het terugsturen zouden direct vergoed worden (afsrpaak 2).
Na terugsturen heeft Vodafone het hele abonnement inclusief nummer portering stopgezet . Ik heb Vodafone benaderd dat dit niet conform afspraak was en dat ik een vervangend toestel wilde. Vodafone heeft hier verder niet meer op gereageerd. Uiteindelijk op allerlei manieren geprobeerd in contact te komen met Vodafone, maar kreeg ik pas begin september, na het sturen van ruim 10 e-mails, enkele posts op het forum, het invullen van het feedback formulier, het sturen van een aangetekende brief en het rechtstreeks benaderen van de directeur consumenten markt Bart Hofker, een reactie. Als ik de bewijzen dat ik het toestel opgestuurd had (het ontvangstbewijs had ik per mail in juni al ontvangen) dan zou men wel tot vergoeding van die kosten overgaan. Daarbij wilde men dan ook uit "coulance" twee termijnen van een ander abonnement laten vervallen (afspraak 3). Ik heb de bewijzen opgestuurd en aangegeven dat ik niet met deze regeling akkoord ging. Dit was wellicht een optie geweest als Vodafone zich in ieder geval aan afspraak 2 had gehouden en direct in juni had gereageerd, maar niet na bijna drie maanden en al mijn vruchtelozen pogingen met hun in contact te komen. Ik had inmiddels veel meer kosten gemaakt en had een duurder abonnement moeten afsluiten bij een andere telecom provider omdat Vodafone zich niet aan gemaakte afspraken had gehouden.
Hierop heeft Vodafone gereageerd door een creditnota te sturen alleen voor de kosten van het terugsturen van het toestel. Kortom, Vodafone denkt dus dat als ik niet akkoord ga met hun voorstel, zij het te vergoeden bedrag kunnen verlagen.
Overigens is de motivatie van Vodafone om niet te hoeven betalen dat zij niets terug kunnen vinden in hun administratie van gemaakte afspraken (heb ik zwart op wit in de mail en is door een Vodafone medewerker in het systeem gezet waar ik bij stond!). Misschien een idee voor overige Vodafone klanten? Raak je rekening kwijt, dan ben je volgens Vodafone gerechtigd om niet te hoeven betalen.
Inmiddels nogmaals geprobeerd via de heer Bart Hofker de zaak geregeld te krijgen. Echter, deze meneer is directeur en zit zo hoog in zijn ivoren torentje dat hij van mening is dat hij niet op klachten hoeft te reageren! De arrogantie ten top!
Na terugsturen heeft Vodafone het hele abonnement inclusief nummer portering stopgezet . Ik heb Vodafone benaderd dat dit niet conform afspraak was en dat ik een vervangend toestel wilde. Vodafone heeft hier verder niet meer op gereageerd. Uiteindelijk op allerlei manieren geprobeerd in contact te komen met Vodafone, maar kreeg ik pas begin september, na het sturen van ruim 10 e-mails, enkele posts op het forum, het invullen van het feedback formulier, het sturen van een aangetekende brief en het rechtstreeks benaderen van de directeur consumenten markt Bart Hofker, een reactie. Als ik de bewijzen dat ik het toestel opgestuurd had (het ontvangstbewijs had ik per mail in juni al ontvangen) dan zou men wel tot vergoeding van die kosten overgaan. Daarbij wilde men dan ook uit "coulance" twee termijnen van een ander abonnement laten vervallen (afspraak 3). Ik heb de bewijzen opgestuurd en aangegeven dat ik niet met deze regeling akkoord ging. Dit was wellicht een optie geweest als Vodafone zich in ieder geval aan afspraak 2 had gehouden en direct in juni had gereageerd, maar niet na bijna drie maanden en al mijn vruchtelozen pogingen met hun in contact te komen. Ik had inmiddels veel meer kosten gemaakt en had een duurder abonnement moeten afsluiten bij een andere telecom provider omdat Vodafone zich niet aan gemaakte afspraken had gehouden.
Hierop heeft Vodafone gereageerd door een creditnota te sturen alleen voor de kosten van het terugsturen van het toestel. Kortom, Vodafone denkt dus dat als ik niet akkoord ga met hun voorstel, zij het te vergoeden bedrag kunnen verlagen.
Overigens is de motivatie van Vodafone om niet te hoeven betalen dat zij niets terug kunnen vinden in hun administratie van gemaakte afspraken (heb ik zwart op wit in de mail en is door een Vodafone medewerker in het systeem gezet waar ik bij stond!). Misschien een idee voor overige Vodafone klanten? Raak je rekening kwijt, dan ben je volgens Vodafone gerechtigd om niet te hoeven betalen.
Inmiddels nogmaals geprobeerd via de heer Bart Hofker de zaak geregeld te krijgen. Echter, deze meneer is directeur en zit zo hoog in zijn ivoren torentje dat hij van mening is dat hij niet op klachten hoeft te reageren! De arrogantie ten top!
Re: Vodafone blijft weigeren te betalen voor defect toestel
Echter, deze meneer is directeur en zit zo hoog in zijn ivoren torentje dat hij van mening is dat hij niet op klachten hoeft te reageren! De arrogantie ten top!
Misschien kun je gewoon de gebruikelijke weg bewandelen en eea netjes met de klantenservice afdoen.\
De directie heeft wel wat anders te doen oa bij Radar aann tafel zitten
Misschien kun je gewoon de gebruikelijke weg bewandelen en eea netjes met de klantenservice afdoen.\
De directie heeft wel wat anders te doen oa bij Radar aann tafel zitten
Je moet de dingen een beetje in zijn perspectief zien, denk je dat een directeur dit met je gaat afhandelen?Eysten schreef: Inmiddels nogmaals geprobeerd via de heer Bart Hofker de zaak geregeld te krijgen. Echter, deze meneer is directeur en zit zo hoog in zijn ivoren torentje dat hij van mening is dat hij niet op klachten hoeft te reageren! De arrogantie ten top!
Har06 en Prem, denk je dat ik dat niet geprobeerd heb? Maar als klantenservice 3 maanden niet reageert dan moet je toch iets anders proberen. Of niet soms, moet ik me er maar bij neerleggen dat klantenservice niet reageert en ik mijn geld kwijt ben? En, uiteindelijk is de directeur eindverantwoordelijk, dus ja, ik verwacht dat als zijn personeel faalt ik hem daar op kan aanspreken en hij wel de juiste actie onderneemt.
Daarbij komt dat niet reageren zoals Bart Hofker nu doet, gewoon onbeschoft is. Ook al laat het probleem uiteindelijk door iemand anders oppakken, zou het normaal zijn dat hij in ieder geval reageert. Dat heeft niets met dit probleem te maken maar zou normaal menselijk gedrag moeten zijn.
Daarbij komt dat niet reageren zoals Bart Hofker nu doet, gewoon onbeschoft is. Ook al laat het probleem uiteindelijk door iemand anders oppakken, zou het normaal zijn dat hij in ieder geval reageert. Dat heeft niets met dit probleem te maken maar zou normaal menselijk gedrag moeten zijn.
Tja ik denk dat Ts kan proberen haar abo met Vofafone te beeindigen, waarom heeft Ts haar phone niet via de Vodafone winkel in reparatie laten aanbieden ?Eysten schreef:Har06 en Prem, denk je dat ik dat niet geprobeerd heb? Maar als klantenservice 3 maanden niet reageert dan moet je toch iets anders proberen. Of niet soms, moet ik me er maar bij neerleggen dat klantenservice niet reageert en ik mijn geld kwijt ben? En, uiteindelijk is de directeur eindverantwoordelijk, dus ja, ik verwacht dat als zijn personeel faalt ik hem daar op kan aanspreken en hij wel de juiste actie onderneemt.
Ik weet niet wie Ts is, maar om de volgende redenen:
- het was een nieuw toestel, dus wil ik dat niet gerepareerd hebben, maar een vervangend toestel.
- terugsturen, repareren of vervangen van een toestel dat online bij Vodafone gekocht is, kan niet via de winkel. Dit ondanks dat er wel op de begeleleidende brief van Vodafone staat dat dit kan.
- het abonnement was al gelijk door Vodafone geannuleerd, dus dat beëindigen is geen optie
- het was een nieuw toestel, dus wil ik dat niet gerepareerd hebben, maar een vervangend toestel.
- terugsturen, repareren of vervangen van een toestel dat online bij Vodafone gekocht is, kan niet via de winkel. Dit ondanks dat er wel op de begeleleidende brief van Vodafone staat dat dit kan.
- het abonnement was al gelijk door Vodafone geannuleerd, dus dat beëindigen is geen optie
TS is topic starter, kijk s in de spiegel.Eysten schreef:Ik weet niet wie Ts is, maar om de volgende redenen:
-
Stel een termijn waarin ze alsnog een goed werkende telefoon moeten leveren en dien een claim in van alle gemaakte kosten. (schriftelijk!)Al kan Vodafone misschien eenzijdig het contract opzeggen, ze zijn wel verplicht om de IPhone 5 the leveren. Doen ze dit niet stuur ze een ingebrekestelling met een aankondiging dagvaarding.
U heeft vast mondeling gecommuniceerd. En als gevolg daarvan kunt u niet aantonen wat er is aangegeven. Het advies is: na de koop schriftelijk communiceren. Als u toch mondeling iets bespreekt dan is het verstandig daar een schriftelijk stuk achter aan te sturen.
De hoofdregel geeft aan dat u vervanging kunt eisen. Hierop zijn uitzonderingen. Als de uitzonderingen niet opgaan dan kunt u de overeenkomst ontbinden als de verkoper vervanging niet binnen een redelijke termijn heeft uitgevoerd.
De hoofdregel geeft aan dat u vervanging kunt eisen. Hierop zijn uitzonderingen. Als de uitzonderingen niet opgaan dan kunt u de overeenkomst ontbinden als de verkoper vervanging niet binnen een redelijke termijn heeft uitgevoerd.
Onjuist elke Vodafone winkel regelt de vervanging cq repatatie voor je , o ja om gelijk een nieuw toestel te eisen is eveneens onjuist, misschien heeft Ts eerst het toestel aan gort geholpen, Vodafone moet d ekans hebben omdat uitb te zoeken.Eysten schreef:Ik weet niet wie Ts is, maar om de volgende redenen:
- terugsturen, repareren of vervangen van een toestel dat online bij Vodafone gekocht is, kan niet via de winkel. Dit ondanks dat er wel op de begeleleidende brief van Vodafone staat dat dit kan.- het abonnement was al gelijk door Vodafone geannuleerd, dus dat beëindigen is geen optie
Ik stel me voor Ts in de winkel en eist dat etc etc, dan is het helpen over succes verder
Werkt Har06 soms voor Vodafone? Dan mag je dat eens bij de Vodafonewinkel in Leidsenhage gaan vertellen, die ruilen namelijk niets om wat online is gekocht. En als ik een nieuw toestel bestel en krijg en dit is gelijk kapot, dan kan ik daarvoor een nieuw toestel eisen, lijkt me niet meer dan normaal. Uiteraard mag Vodafone eerst bekijken of mijn claim dat het kapot is klopt, die kans hebben ze ook gehad. En om dan maar gelijk te concluderen dat ik het toestel wel kapot gemaakt zal hebben...
[quote="Eysten"]Werkt Har06 soms voor Vodafone? Dan mag je dat eens bij de Vodafonewinkel in Leidsenhage gaan vertellen, die ruilen namelijk niets om wat online is gekocht. En als ik een nieuw toestel bestel en krijg en dit is gelijk kapot, dan kan ik daarvoor een nieuw toestel eisen, lijkt me niet meer dan normaal. Uiteraard mag Vodafone eerst bekijken of mijn claim dat het kapot is klopt, die kans hebben ze ook gehad. En om dan maar gelijk te concluderen dat ik het toestel wel kapot gemaakt zal
Vodafone in Leidenshage of in Eindhoven etc etc maakt geen verschil, zij hebben dezelfde protocols af te werken muv als er een ppppp klant aan de balie staat:).
Ik zeg niet dat Ts het toestel aan gort geholpen heeft, het is uiteraard wel mogelijk.
En nee ik werk niet bij Vodafone en heb al meerdere robbertjes met die club afgewerkt op een rustige en vriendelijke wijze
Vodafone in Leidenshage of in Eindhoven etc etc maakt geen verschil, zij hebben dezelfde protocols af te werken muv als er een ppppp klant aan de balie staat:).
Ik zeg niet dat Ts het toestel aan gort geholpen heeft, het is uiteraard wel mogelijk.
En nee ik werk niet bij Vodafone en heb al meerdere robbertjes met die club afgewerkt op een rustige en vriendelijke wijze
Uiteindelijk heeft Vodafone toegegeven dat zij fout zat en besloten te betalen.
Hoppa! Heb je toch maar mooi voor mekaar... na een hoop kopzorgen mag dat ook wel.
Zou u mij een PM kunnen sturen hoe u dit voor elkaar heeft gekregen daar ik zelf ook soortgelijke problemen ondervind?Eysten schreef:Uiteindelijk heeft Vodafone toegegeven dat zij fout zat en besloten te betalen.
-
*lol* inderdaad zo'n berichtje wil ik ook wel
een oude koek topicSandra Voorstenbosch schreef:*lol* inderdaad zo'n berichtje wil ik ook wel