LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TET hotline

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CySt

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door CySt »

Ik heb 2 keer zo'n smsje op de thuistelefoon gehad. En waarom het zo raar klinkt, het is de computer van KPN die het sms je "voorleest". Anyway, ik belde mijn moeder op, en die had nog nooit van TET gehoord. Dus zo'n trouwe klant konden we niet zijn. Ben er ook niet op in gegaan, leek me zo'n onzin. Ze bellen je wel persoonlijk op, ze gaan je geen smsje sturen, als het om 500 euro gaat. En zo te lezen, maar goed ook dat ik er niet op in gegaan ben :P.

dynamic

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door dynamic »

Hallo! Ik heb gisteren ook zo'n telefoontje gekregen op mijn vaste telefoon van tet.

Stom als ik ben heb ik helaas gereageerd ik heb het nummer bebeld en moest ook wat vragen beantwoorden dit heb ik gedaan en vervolgens ook die sms gestuurd met mijn naam en adres gegevens.
Tot nu toe heb ik nog geen smsjes gekregen hoop dat dat zo blijft!

Naarmate de tijd vorderde vertrouwde ik het niet en zo keek ik eens op internet en wat zie ik... kom dus hier uit niet veel goeds voorspelt het.

Heb de verschillende reacties eens door gelezen maar krijg niet echt een duidelijk beeld hoe het zit, ga ik nu smsjes krijgen?, als dat gebeurd wat doe ik om het te stoppen?, gebeurd het niet is het dan alleen een oplichterij om daarheen te bellen en dan te wachten op het num. waar je het smsje heen moet sturen en dat ze daar hun geld mee verdienen a 0,80€ per min.? ik mag het laatste hopen dan valt de schade nog mee!

Kan mij 1 iemand vertellen of ik nu smsjes ga krijgen of is die kans niet groot? en wat doen ze met mijn adres gegevens?

kijk uit naar een reactie!

met vriendelijke groet dynamic

P.s. heb een abbonement op mijn mobi

[/b]

Gast

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Gast »

Heb dat smsje ook tijden geleden gehad, er niet op gereageerd want ik vertrouwde er helemaal niks van, ook raar alleen een nummer als afzender. Ik bel met telfort en hoe kan het dat ik een sms krijg van zulke mensen. Ik heb helemaal geen behoefte aan smsdiensten en slechts 1 keer de telfort nieuws dienst uitgeprobeerd, was meer een ongelukje en ik ben heel blij dat ik er maar 1 kreeg. Maar er is dus duidelijk iets gekraakt of de gegevens van telfort liggen op straat. En dat zou nog slechter zijn.

Maar ik hoor verder niks over de bedragen die jullie uiteidnelijke echt kwijt waren. Wa shet zoals gevreesd of zelfs meer?

dynamic

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door dynamic »

Hallo!

Ikzal wel zeker 10€ kwijt zijn met bellen naar dat 0909.. num. hoop dat het daar bij blijft!

Kennelijk heeft niemand van jullie vervolg smsjes gekregen!!

Gelukkig!

Gr dynamic[/b]

Menno

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Menno »

Ik heb in tegenstelling tot anderen, geen smsje ontvangen. Ik zat gewoon op me werk en werd gebeld op het nummer van me werk, waar mij werd verteld dat mijn mobiel een waardecheque van 400 euro had gewonnen. Om dat bedrag en de cheque veilig te stellen moest ik even naar 0909-5252525 bellen waar ik een aantal vragen moest beantwoorden. Mijn reactie was wie zijn dit, dit is zeker een grap van 1 van mijn vrienden of zo. Ik ken TET helemaal niet, maar omdat het toch leuk klinkt zo een bedrag te winnen en ik nogal nieuwsgierig van aard ben heb ik toch gebeld. Ik heb na 2 minuten opgehangen omdat ik mijn telefoon provider moest opgeven (ik heb orange en die provider was geen keuze mogenlijkheid). Nu blijkt dus dat dit dus zeker niet klopt, wat mij best wel beangstigd om het feit dat als de woorden 'geld' 'gewonnen' en 'euro' in 1 zin vallen dat ik er zomaar als een dwaze stier intuin. Ze hebben dus wel mijn mobiele nummer. Dat is niet erg slim. Maar jah, iedereen waarschuwen dus.

Nummer: 0909-5252525 (0,80ect/pm)
Computer stem:
'Welkom bij de TET Hotline. U belt dit nummer omdat u een waardecheque van 500 euro heeft gewonnen met u mobiele nummer. De komende minuten zullen u wat vragen worden gesteld om te kijken of u wel de rechtmatige eigenaar bent van het gewonnen mobiele nummer. tevens zullen u een aantal gegevens worden verteld die van belang zijn voor het veiligstellen van uw waardecheque, dus pak maar vast een pen en papier bij de hand. Na deze vragen geven wij u een nummer waarnaar u een smsje moet sturen met uw adres. Vraag 1: Toets uw mobiele telefoon nummer in. Vraag 2: Wat is uw mobiele provider. (verder ben ik dus niet gegaan, omdat mijn provider er niet bij stond)


Conclusie: Ik ben dus vreselijk genept!

Chellos

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Chellos »

Ook ik ben gebeld door TET hotline, op mijn vaste nummer. Het bandje vertelde mij dat ik een nummer moest terugbellen met mobiel of vaste telefoon. Ik vond het gelijk erg vreemd en heb niet gebeld. Wat ik op dit forum lees is dat dus goed geweest.
Wel deed mijn vaste telefoon het zeker een half uur niet meer (geen kiestoon ed). Is dit bij meer mensen gebeurd?


Carool

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Carool »

Ook ik ben door dit bedrijf benaderd en heb even van alles uitgezocht.
Bij het checken van het telefoonnummer bij de OPTA blijkt dat het bedrijf Vocalis Telecom Licences GmbH (GmbH = duits voor BV) er achter zit.

Volgens k.v.k. gevestigd Aalbos 13A te 1721 PL Broek Op Langedijk. Hoogste Concernrelatie zit CH 6315 Oberägeri Zwitserland

Er staan overigens 5 vermeldingen bij kvk op het adres te weten:
1) Vocalis Telecom-Diensten B.V. = Failliet en valt onder curatele Nummer Curator: 072 - 57 444 09
2) Vocalis Telecom Infrastructure GmbH (bv die er achter zit, heeft zeker doorstart van vorige bv gemaakt die failliet is...) Hoofdvestiging
3) Vocalis Telecomdiensten Holding N.V. (holding dus moedermaatschappij met verwijzing naar relatie in Zwitserland)
4) Vocalis Unwired Services GmbH
5) Magnet Custumer Care B.V. (ook verwijzing naar relatie in Zwitserland)

Of te wel na bovenstaande te hebben nagelopen is er maar 1 conclusie zaakje stinkt en heeft zeker nooit iemand die cheque van 400 / 500 euro uitgekeerd. Wil er alleen zelf maar rijk van worden. Opmerkelijk veel bv's om achter te schuilen, daar zou de nederlandse overheid nu eens wat aan moeten doen :!:

marjedo
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2004 10:54

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door marjedo »

Watvoor gegevens vragen ze dan?
Huisadres en bankrekening enzo?

Gast

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik ben gister benaderd op mijn vaste (!) lijn, met een geheim (!) nummer... Aangezien het hier gaat om 1 van mijn 4 ISDN-nummers, een nummer dat ik nooit gebruik om te telefoneren, aan niemand bekend heb gemaakt en alleen bij KPN bekend is, vraag ik me af wat de rol van KPN hierin is... Toevallig heb ik vorige maand een formulier ingevuld (en bevestiging gehad) dat mijn nummers en gegevens onder geen voorwaarde aan anderen mogen worden verstrekt...

Het is me overigens niet opgevallen dat de lijn, na dat telefoontje, een half uur plat lag.

Beertje970

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door Beertje970 »

Ook wij zijn op onze vaste lijn gebeld. Wij waren op de hoogte en hebben de hoorn erop gegooid. Wij zouden 400 euro hebben gewonnen.

kroftie

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door kroftie »

Zondagochtend 5 september werd ik gebeld op mijn vaste telefoon door T.E.T klantenservice met de medeling dat ik met mijn mobiele telefoonnummer € 400,- aan waardecheques had gewonnen! Ik moest dan wel binnen 48 uur mij melden door met de hotline te bellen onder nummer 0909 6543210.
Zo gezegd zo gedaan, alhoewel ik wel het idee kreeg wat raar eigenlijk, maar ja iedereen kan wel € 400,- gebruiken in deze tijd! Bij de hotline werd gevraagd waar mijn voorkeur naar uitging en daar zou ik dan de waardecheques van ontvangen. Het gesprek kostte wel 0,80 cent p.m. en duurde ongeveer 5 minuten.
Er werd mij gevraagd om mijn NAW-gegevens te SMS'n naar het volgende telefoonnummer 0034696517437.
Nou en daar gaat het dus mis, je kan naar dat nummer dus helemaal niet SMS'n ! :oops:

Conclusie 5 x 0,80 = € 4,00 :oops: in de knip voor het bedrijf.

Ik weet niet of hier nog meer mensen de dupe van zijn geworden maar het zou wel een goede waarschuwing kunnen zijn!


rviegen

Re: TET hotline

Ongelezen bericht door rviegen »

Mijn god mensen,

Natuurlijk kun je jezelf dit kwalijk nemen. Wat ontzettend dom! Dit soort bedrijven draaien op de naiviteit van jullie! Je ziet 0034 en je bedenkt je niet dat het om Spanje gaat? Daar moet je achter komen? Lezen jullie geen kranten. Je winy niet zomaar 500 euro, je verlies t het eerder door deze onzin. Niet meer aan mee doen als je de volgende keer van een ander bedrijf een smsje krijgt.

Gesloten