LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kokka

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door kokka »

lolawendy schreef:
UPC sucks and thats it!
.. Het is gewoon 1 en al flessentrekkerij daar bij de UPC
dat jullie het niet eens zijn over de verantwoordelijkheid voor het inslaat van de bliksem, maakt het nog niet perse een slecht bedrijf, en al zeker geen oplichters/flessentrekkers.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

encore schreef:als de bliksem weer eens zorgt voor een nulpuntverschuiving èn OVER de stoppenkast via de pvc-buizen OVER de wandcontactdozen slaat heb je NUL komma NUL aan die gadgets. Er is niet te beveiligen tegen 10 gigajoule. Nou ja, dat kàn wel, maar dat bestaat in geen enkel huishouden in Nederland. Omdat de kans dat de bliksem ook daadwerkelijk precies jouw woning treft wel heeeeeeeeel erg klein is. En dan is er ook nog eens een heeeeeeeeele kleine kans dat precies die "hit" ook daadwerkelijk je stoppenkast laat exploderen en alle aangesloten apparaten op het lichtnet. Ze hoeven dan inderdaad alleen maar een stekker in de wcd te hebben en ze worden getazerd door Moedertje Natuur.
Gaat het verder niet over.
Nog steeds vind ik de reaktie van UPC niet correct. Klant kan er niets aan doen dat ze met geroosterde apparatuur zitten. En UPC kan dat gewoon vervangen
Ja maar hier is sprake van een inslag ver buiten de woning van TS die zich via de coax kabel zou hebben verspreid naar woning van TS en daar de TV en box heeft vernielt. Daar gaan geen 10 gigajoule over. Ik denk dat de bliksem bij TS zelf is ingeslagen en niet bij UPC anders had niemand in de hele wijk nog iets van een signaal

olaf79

encore schreef:volgens mij is iets dat je in bruikleen hebt verzekerd bij de eigenaar, UPC dus.
Inderdaad, VOLGENS mij. Ik weet het inderdaad niet zeker. Maar heb zelf ook weleens een dood modem gehad en dat werd ook gewoon vervangen door UPC..
Dat hangt van de afspraken af tussen lener en schuldenaar.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

In de voorwaarden van UPC staat dat afnemer verantwoordelijk is voor de bekabeling en alle apparatuur vanaf het punt dat het de woning binnenkomt. Er staat ook dat als schade aan de apparatuur verwijtbaar is, er een schadevergoeding tot 100% kan worden gerekend.
Aan de blikseminslag kun je natuurlijk niets doen, dus in dat opzicht niet verwijtbaar lijkt mij.

Kun je niet op een andere manier contact zoeken met UPC? Per mail? Schrijf ze desnoods een brief.

Wij hebben weleens een kastje gehad dat het gewoon van de één op de andere dag niet meer deed. Dat is zonder problemen kosteloos vervangen.

lolawendy

Ongelezen bericht door lolawendy »

Heb ze via FB gepost en een pb gestuurd.. Schijnt dat ze daar ook gelaedeerden helpen..

Anders idd een officiële klachtbrief.. moet nog een adres vinden, want het is zinloos om een brief te versturen als deze informatie wederom bij 1 van die prutsers zal aankomen die je dagelijks telefonisch te woord staan..

Mocht ik daar geen baat bij hebben, dan evt. geschillencomissie ECD inschakelen.. (kost rond de 50,- en indien de klacht gegrond wordt verklaard, betaalt UPC mij de kosten terug..

Wat een gedoe.. en zit nu al bijna een week zonder internet, tv, en telefonie.. Word er zo niet goed van...
Ga er in ieder niet voor dokken!! :x :x
Laatst gewijzigd door Radar op 29 sep 2014 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Wat een nare situatie, lolawendy.

Vorige week was er inderdaad in delen van Hellevoetsluis een storing gaande veroorzaakt door blikseminslag. Dit heeft tot gevolg gehad dat een flink aantal klanten uren zonder diensten zaten. Uiteindelijk is de storing in de eindversterker opgelost. Erg rot natuurlijk dat de inslag bij jou heeft geleid tot defecte apparatuur.

Wanneer een apparaat defect raakt buiten onze macht om zullen wij deze uiteraard voor je vervangen, maar wordt de vervangingswaarde van het apparaat in rekening gebracht.

Blikseminslag is ook voor ons overmacht. De apparatuur is in bruikleen en als klant ben je verantwoordelijk voor wat er binnen huis met de apparatuur gebeurt. Mocht een externe situatie er toe leiden dat het apparaat defect raakt, kun je hiervoor bij je verzekering terecht. Bliksemschade valt meestal binnen de inboedelverzekering. Het is vreemd dat je verzekering aangeeft dit niet te willen vergoeden of hierin niks voor je te kunnen betekenen, dit zijn juist zaken waarvoor je verzekerd bent. Ik raad je aan nogmaals je verzekering in te schakelen en aanspraak te doen op je inboedelverzekering.

Ook lees ik hier het advies om een Horizon Mediabox aan te schaffen via Marktplaats. Dit wil ik bij deze iedereen afraden. Apparatuur is bij ons in bruikleen en zal ook naar ons retour gestuurd moeten worden anders wordt er vervangingswaarde in rekening gebracht, de kans bestaat dat de aangeboden apparatuur defect is. Extern aangeschafte apparatuur valt dan niet meer onder fabrieksgarantie en kunnen we niet activeren.

Mocht je nog vragen hebben kun je ze in dit topic stellen of stuur mij een e-mail op [email protected] met als onderwerp: TrosRadar.

Met vriendelijke groet,
Sarah

UPC Webcare

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Beste Sarah van UPC webcare,
Het is vreemd dat je verzekering aangeeft dit niet te willen vergoeden of hierin niks voor je te kunnen betekenen, dit zijn juist zaken waarvoor je verzekerd bent. Ik raad je aan nogmaals je verzekering in te schakelen en aanspraak te doen op je inboedelverzekering
Hiervoor zou ik toch intern eens contact op nemen , eventueel met jullie juridische afdeling om je goed te laten voorlichten. Apparatuur die je in bruikleen hebt valt NOOIT onder je standaard inboedel verzekering, dit geldt voor netwerk apparatuur van jullie , maar ook voor bijvoorbeeld medische apparatuur. Iets wat niet van jou is kun je namelijk niet verzekeren. Het is voor UPC natuurlijk wel de gemakkelijkste weg maar hier heeft de verzekering van TS toch wel een punt. De apparatuur is van UPC en valt dus onder de verzekering van UPC (voor zover die er is).

olaf79

bprosman schreef:Apparatuur die je in bruikleen hebt valt NOOIT onder je standaard inboedel verzekering[/b], dit geldt voor netwerk apparatuur van jullie , maar ook voor bijvoorbeeld medische apparatuur. Iets wat niet van jou is kun je namelijk niet verzekeren. Het is voor UPC natuurlijk wel de gemakkelijkste weg maar hier heeft de verzekering van TS toch wel een punt. De apparatuur is van UPC en valt dus onder de verzekering van UPC (voor zover die er is).
Dit is niet helemaal waar. Het hangt af van je inboedelverzekering. Vaak worden medische apparaten in bruikleen wel vergoedt.

Ik weet niet hoe het bij UPC precies werkt, maar als je een vergoeding betaald voor de huur van de apparatuur is er sprake van huur/bruikleen combinatie en kun je mogelijk weer wel verzekerd zijn.

TS zou ook zijn aansprakelijkheidsverzekering kunnen aanspreken. Of er hier echter sprake is van juridisch verwijtbaar handelen (en dus aansprakelijkheid) is nog maar de vraag.

bprosman

Laat ik eens op zn "Alfa's" reageren :
Artikel 7A:1782 BW bepaalt:
‘ Indien de geleende zaak verloren gaat door een toeval, hetwelk degene die dezelve ter leen ontvangen heeft, door zijne eigene zaak te gebruiken, had kunnen voorkomen, of indien hij, slechts een van beide kunnende behouden, aan de zijne den voorrang heeft gegeven, is hij voor het verlies der andere zaak aansprakelijk .’
Uit dit artikel volgt dat als de bruiklener de zorg van een goed bruiklener in acht heeft genomen, hij niet toerekenbaar tekort is geschoten in de bruikleenovereenkomst.

Bliksem had TS niet kunnen voorkomen, Eigen modem heeft TS niet.
Een huisinstallatie (laten) voorzien van bliksembeveiliging gaat verder dan "de zorg van een goed bruiklener".

encore

Ongelezen bericht door encore »

bprosman: netjes geantwoord. Ik had het zelf ook al aangegeven dat UPC de rommel hoort te vervangen.
Medische apparatuur wordt overigens alleen vergoedt door je inboedelverzekering als je die verzekering daarop hebt aangepast EN de verzekering verhaalt het vervolgens toch weer op de zorgverzekeraar.Lekker krom, lekker Nederlands.

En Har, wat probeer je nou weer te bereiken met je vreemde bericht?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

niets vreemds aan.
De stekkers uit je apparatuur halen bij onweer is verre van ongebruikelijk en ook absoluut geen handeling die te ver gaat voor een standaard gebruiker.

TS had er dus vrij eenvoudig voor kunnen voorkomen dat de apparatuur kapot zou gaan.

bprosman

De stekkers uit je apparatuur halen bij onweer is verre van ongebruikelijk
50 jaar geleden misschien toen iedereen nog een "bliksemafleider" in de vorm van een antenne op zijn dak had staan. Tegenwoordig ken ik niemand meer in mijn familie of vriendenkring (onder de 50 jaar) die dat nog doet. Zeker niet in stedelijk gebied.

angel1978

bprosman schreef:
De stekkers uit je apparatuur halen bij onweer is verre van ongebruikelijk
50 jaar geleden misschien toen iedereen nog een "bliksemafleider" in de vorm van een antenne op zijn dak had staan. Tegenwoordig ken ik niemand meer in mijn familie of vriendenkring (onder de 50 jaar) die dat nog doet. Zeker niet in stedelijk gebied.
dus omdat mensen te lui zijn geworden om zoiets simpels te doen is een provider opeens verantwoordelijk voor bliksemschade?
Het is simpel, het is effectief en zeker niet teveel gevraagd.
Dit geldt overigens niet alleen voor de signaalkabel, maar net zo voor de stroomtoevoer. En deze is in 50 jaar toch echt niet gewijzigd.

bprosman

Dit geldt overigens niet alleen voor de signaalkabel, maar net zo voor de stroomtoevoer. En deze is in 50 jaar toch echt niet gewijzigd.
Volgens TS is het binnen gekomen via de infrastructuur van UPC, dus stekker uittrekken had zowiezo niet geholpen. En mensen die de signaalkabel er uit trekken ken ik al helemaal niet.
en ook absoluut geen handeling die te ver gaat voor een standaard gebruiker.
Dus jij wil me wijsmaken dat je bij iedere onweersbui naar je meterkast toe loopt om de antenne kabel er uit te halen ? :? :?

Maar volgens mij gaat de discussie met UPC over welke verzekering het dekt.
Als dit zo "standaard" is , en volgens jou "verwijtbaar" dan vraag ik me af waarom (bijna) iedere inboedelverzekering tegenwoordig bliksemschade vergoedt. Want als ze iets graag doen is uitsluiten.
Laatst gewijzigd door bprosman op 29 sep 2014 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Zie mijn aanvulling bij mijn vorige bericht.

angel1978

Hoeveel onweersbuien komen over jullie heen?
Je kunt nog veel beter de kabel uit de tv trekken (als je toch daar bent om de stroom eraf te halen ;) )

bprosman

Je kunt nog veel beter de kabel uit de tv trekken (als je toch daar bent om de stroom eraf te halen ;) )
Als ik dat doe overlijdt bij blikseminslag op de kabel mijn modem nog steeds.

angel1978

bprosman schreef:
Als ik dat doe overlijdt bij blikseminslag op de kabel mijn modem nog steeds.
dan moet je daar idd ook nog heen, maar ook daar moest je al heen ivm de stroom ;)

bprosman

En dat doe jij echt bij iedere onweersbui ? :?

angel1978

bprosman schreef:En dat doe jij echt bij iedere onweersbui ? :?
Nogmaals, hoeveel onweersbuien komen er voorbij bij jou?
Gaat er niet om,wat ik doe. Ik stel UPC niet aansprakelijk.

Gesloten