LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongewenste sms-service Gogogy
Ongewenste sms-service Gogogy
Al enkele maanden wordt er € 5,- per week afgeschreven van mijn mobiel telefoon-abonnement bij KPN t.g.v. 'Gogogy'. Deze heb ik nooit aangevraagd en ik vraag me af hoe dit zomaar kan èn hoe ik mijn geld kan terugvorderen (inmiddels € 60,- !!).
Re: Ongewenste sms-service Gogogy
Om af te melden en direct een blokkade voor deze diensten te plaatsen:vaart020 schreef:Al enkele maanden wordt er € 5,- per week afgeschreven van mijn mobiel telefoon-abonnement bij KPN t.g.v. 'Gogogy'. Deze heb ik nooit aangevraagd en ik vraag me af hoe dit zomaar kan èn hoe ik mijn geld kan terugvorderen (inmiddels € 60,- !!).
http://www.payinfo.nl
Ja, dat heb ik gedaan. Wat me echter zeer verontrust is het feit hoe zo'n dienst opeens op mijn gsm terecht komt. Ik bel zelden en maak al helemaal geen gebruik van sms'jes e.d.
Maar blijkbaar heb je toch een keer ergens je telefoonnummer ingevuld. Dat je echt helemaal niets hebt gedaan: die smoes hebben we hier al zo vaak voorbij zien komen...Uiteindelijk heb je tòch zelf ergens iets teveel ingevuld of ergens te vaak op geklikt.
Ik had het bijvoorbeeld bij een gratis logo-generator. Het was online, zelf logootje tekenen ( nog voor de Nokia 8310, met zo'n "groen" scherm ) En op laten sturen naar het juiste telefoonnummer. Daar zaten helaas verborgen voorwaarden aan ( dat kon toch nog ) en ik heb er inderdaad ook totaal niet naar gekeken.En ineens krijg ik extra providerlogo's met mij totaal onbekende namen. En beestjes. Via mijn provider ( Voda ) erachter gekomen wie die stuurde en toen hoorde ik ook dat ik er een gulden voor betaalde..per logo. Opzeggen was zo gebeurd. Even bellen en klaar.
Dus. Graaf in je geheugen en wellicht herinner je je nog een website. Of wellicht heb je een keer met je telefoon gespeeld en kwam je daarbij uit op iets vreemds. Verkeerd klikken kan al genoeg zijn.
Ik had het bijvoorbeeld bij een gratis logo-generator. Het was online, zelf logootje tekenen ( nog voor de Nokia 8310, met zo'n "groen" scherm ) En op laten sturen naar het juiste telefoonnummer. Daar zaten helaas verborgen voorwaarden aan ( dat kon toch nog ) en ik heb er inderdaad ook totaal niet naar gekeken.En ineens krijg ik extra providerlogo's met mij totaal onbekende namen. En beestjes. Via mijn provider ( Voda ) erachter gekomen wie die stuurde en toen hoorde ik ook dat ik er een gulden voor betaalde..per logo. Opzeggen was zo gebeurd. Even bellen en klaar.
Dus. Graaf in je geheugen en wellicht herinner je je nog een website. Of wellicht heb je een keer met je telefoon gespeeld en kwam je daarbij uit op iets vreemds. Verkeerd klikken kan al genoeg zijn.