LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over rente ABN AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

Wat een waardeloze bank die Abn Amro. Zoals iedere klant van de abnamro kreeg ik een mail dat de rente op mijn spaarrekening is gewijzigd van jawel 1,1% naar 1%. Tegelijkertijd betaal je op de betaalrekening een rente ergens tussen de 10% en 14% op het moment dat je een keer rood staat.
Nou stap ik met mijn spaargeld wel over naar een andere bank. Niet dat het heel veel oplevert maar om nou klant te zijn bij een bank die zo slecht voor zijn klanten is. Het wordt tijd dat de overheid eens een halt toe roept aan dit schofterige gedrag van de banken. De graaicultuur is jammer genoeg nog lang niet verdwenen bij de banken.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2014 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Begrijp even 2 dingen niet. Hoe kun je nu rood staan met nog geld op je spaarrekening. Een kleine moeite even het saldo aan te vullen vanuit ja spaarrekening. Velen moeten het rood staan betalen omdat ze niets kunnen terug boeken.
Verder overstappen naar een andere bank? Of je nou door de poes gekrabd wordt of door de hond gebeten, blijft allemaal het zelfde.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door eleven »

Geef mij een naam van een andere bank, die het anders doet.

wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

Het is gewoon een principe kwestie om over te stappen. Waardeloze graaihouding van de bank. Volgende week pis ik wel een keer door de brievenbus. Ik schiet er niks mee op maar geeft wél een opgelucht gevoel.

Wie is de grootste aandeelhouder van de abnamro, de overheid.

Als je als bank geld leent voor minder dan 1% bij de ECB is het schofterig, anderen zullen het wellicht zakelijk noemen, om meer dan 10% rente te vragen aan klanten die rood staan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door eleven »

wilfred1971 schreef:Het is gewoon een principe kwestie om over te stappen. Waardeloze graaihouding van de bank. Volgende week pis ik wel een keer door de brievenbus. Ik schiet er niks mee op maar geeft wél een opgelucht gevoel.

Wie is de grootste aandeelhouder van de abnamro, de overheid.

Als je als bank geld leent voor minder dan 1% bij de ECB is het schofterig, anderen zullen het wellicht zakelijk noemen, om meer dan 10% rente te vragen aan klanten die rood staan.
Daarmee is mijn vraag niet beantwoord.
Dus je wil van de regen in de......

wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

eleven schreef:
wilfred1971 schreef:Het is gewoon een principe kwestie om over te stappen. Waardeloze graaihouding van de bank. Volgende week pis ik wel een keer door de brievenbus. Ik schiet er niks mee op maar geeft wél een opgelucht gevoel.

Wie is de grootste aandeelhouder van de abnamro, de overheid.

Als je als bank geld leent voor minder dan 1% bij de ECB is het schofterig, anderen zullen het wellicht zakelijk noemen, om meer dan 10% rente te vragen aan klanten die rood staan.
Daarmee is mijn vraag niet beantwoord.
Dus je wil van de regen in de......

Knab bank rekent 5% debetrente en geeft ook nog eens 1,75% op een spaarrekening.

Hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door SJZ »

ABN-Amro geeft trouwens 1,6% rente op je spaargeld hoor. Kijk maar even op [link verwijderd], da's ook ABN-Amro.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2014 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: link verwijderd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door eleven »

wilfred1971 schreef:
eleven schreef:
wilfred1971 schreef:Het is gewoon een principe kwestie om over te stappen. Waardeloze graaihouding van de bank. Volgende week pis ik wel een keer door de brievenbus. Ik schiet er niks mee op maar geeft wél een opgelucht gevoel.

Wie is de grootste aandeelhouder van de abnamro, de overheid.

Als je als bank geld leent voor minder dan 1% bij de ECB is het schofterig, anderen zullen het wellicht zakelijk noemen, om meer dan 10% rente te vragen aan klanten die rood staan.
Daarmee is mijn vraag niet beantwoord.
Dus je wil van de regen in de......

Knab bank rekent 5% debetrente en geeft ook nog eens 1,75% op een spaarrekening.

Hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

Ook gekeken wat het in het rood staan kost?
Dat scheelt toch niet veel, maar veel suc6 met je nieuwe uitdaging, want kort of lang, gaat ook daar iets gebeuren. :wink:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door encore »

wilfred1971 schreef:Wat een waardeloze bank die Abn Amro...
Kom je daar echt anno 2014 pas achter?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door eleven »

encore schreef:
wilfred1971 schreef:Wat een waardeloze bank die Abn Amro...
Kom je daar echt anno 2014 pas achter?
Vertel, welke bijzonderheden jij hebt meegemaakt?

wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

SJZ schreef:ABN-Amro geeft trouwens 1,6% rente op je spaargeld hoor. Kijk maar even op [link verwijderd] da's ook ABN-Amro.
Ik krijg toch echt maar 1%. Moneyou mag dan wel van ABNAMRO zijn maar ik ben klant bij ABNAMRO en niet bij Moneyou
Laatst gewijzigd door Radar op 08 okt 2014 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: link verwijderd.

wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

encore schreef:
wilfred1971 schreef:Wat een waardeloze bank die Abn Amro...
Kom je daar echt anno 2014 pas achter?
Het werd wederom weer eens bevestigd door Zalm en consorten.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door encore »

het mooiste vind ik dat de salarissen van de top met 23% stijgen om de premies en bonussen te compenseren...En er gaan uiteraard weer mensen uit....

wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

encore schreef:het mooiste vind ik dat de salarissen van de top met 23% stijgen om de premies en bonussen te compenseren...En er gaan uiteraard weer mensen uit....
Dat was een logisch gevolg om te kunnen blijven concurreren en is ook marktconform :?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door Jefdus »

Toch altijd grappig dat mensen klagen over lage spaarrentes terwijl iedereen het helemaal prima vindt dat de hypotheekrente op het moment ongekend laag is....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door tenormin »

wilfred1971 schreef: Volgende week pis ik wel een keer door de brievenbus. Ik schiet er niks mee op maar geeft wél een opgelucht gevoel.
Moet u er wel voor zorgen dat er geen "pliessie" in de buurt is: word ander een duur plasje :mrgreen:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door encore »

nee, geen gevolg om te kunnen blijven concurreren. En zeker ook niet logisch. We hebben het wel over een stel mannetjes met een salaris OVER de twee ton. Waarom zouden die "logischerwijs" 40.000 meer moeten verdienen om te kunnen blijven concurreren? En waarom mogen ze daar ook nog eens zelf over beslissen? En waarom moeten er dan weer 200 man het bedrijf uit? Noem dat maar logisch. Het bankwezen gaat gewoon door zoals ze altijd al doen en deden. Ik noem dat inderdaad Graaien en ik verfoei het.

wilfred1971
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:51

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door wilfred1971 »

Jefdus schreef:Toch altijd grappig dat mensen klagen over lage spaarrentes terwijl iedereen het helemaal prima vindt dat de hypotheekrente op het moment ongekend laag is....
In dit topic klaagt er niemand die vindt dat de spaarrente zo laag staat. Wel dat de debetrente zo hoog is :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door kweenie »

encore schreef:nee, geen gevolg om te kunnen blijven concurreren. En zeker ook niet logisch. We hebben het wel over een stel mannetjes met een salaris OVER de twee ton. Waarom zouden die "logischerwijs" 40.000 meer moeten verdienen om te kunnen blijven concurreren? En waarom mogen ze daar ook nog eens zelf over beslissen? En waarom moeten er dan weer 200 man het bedrijf uit? Noem dat maar logisch. Het bankwezen gaat gewoon door zoals ze altijd al doen en deden. Ik noem dat inderdaad Graaien en ik verfoei het.
Ze verdienen geen 40.000 meer, er is een verschuiving van variabel loon naar vast loon, omdat de verhouding tussen vast en variabel door de veranderde regels begrensd is. Zo'n verschuiving kon je op je klompen aanvoelen.

Ik vind het trouwens ook wel verstandig dat een bedrijf wordt geleid door iemand met enig verstand van zaken in plaats van een of andere malloot die het misschien voor en paar mille minder doet, maar intussen de onderneming door verkeerd beleid miljarden kost.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Ontevreden over rente ABN AMRO

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik krijg toch echt maar 1%. Moneyou mag dan wel van ABNAMRO zijn maar ik ben klant bij ABNAMRO en niet bij Moneyou
Ik bedoelde dus dat je bij de ABN-Amro best wel 1,6% KAN krijgen, mits je dat zelf maar wilt.

Je kan het ook voor 0%, renteloos, op een betaalrekening laten staan als je dat wilt.

Gesloten