LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS Nederland BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
abcd1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2014 22:08

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door abcd1234 »

Guardian bedankt voor de goede hulp. Ik ga idd Christine le duc maar eens mailen hoe ze het in hun hoofd halen om een incassobureau achter mij aansturen terwijl ik nooit klant ben geweest en vraag ook naar bewijs van bestelling en afleverbon op ons adres (heb je trouwens net nog een pm gestuurd). Wordt ook tijd dat ik Eos eens mail want de brieven terugsturen met 'geadresseerde woont hier niet' begrijpen ze blijkbaar niet. Ik hou je op de hoogte

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mocht ClD reageren dat ze nooit EOS in hebben geschakeld, kan je dus overwegen aangifte te doen tegen EOS.
Eerdere ervaringen (in dit topic) lijken er voor mij in ieder geval op dat EOS bewust valse / onrechtmatige vorderingen verstuurt.
Er zijn mensen die zo bang worden van een dergelijke blafbrief dat ze direct betalen, ook al weten ze van niets - de indruk ontstaat dat dit 'bedrijf' deze methode als business model gebruikt, en in feite dus gewoon een stel bedriegers en/of oplichters zijn.

Als iemand iets koopt, moet hij of zij betalen - dat staat buiten kijf. Maar zomaar rekeningen gaan versturen, zoals EOS dus al kennelijk ruim 4 jaar doet (OP dit topic: 14 sep 2010), moet maar eens gestopt gaan worden.

Wat trouwens opvalt, men gebruikt als naam van de 'eiser' wel vaak van die bedrijven die je liever in 'discrete verpakking' thuis krijgt, mogelijk ook met opzet, om een factor schaamte toe te voegen.

Bij een aangifte, print topic uit en neem mee (heb ik ook al in 2010 gezegd) omdat je hiermee kan aantonen dat jouw geval niet op zichzelf staat, en men dit dus vaker doet, al langer doet, en daarmee het excuus van 'foutje' m.i. totaal niet meer van toepassing is.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door encore »

schaamtefactor anno 2014? Bestaat dat nog? Echt?

Afbeelding

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

encore schreef:schaamtefactor anno 2014? Bestaat dat nog? Echt?
Jazeker, met name in de wat conservatieve hoek.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door encore »

Da's dan niet de kant van de pijl op, begrijp ik... :mrgreen:

abcd1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2014 22:08

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door abcd1234 »

Reactie van cld, mijn dossier is in behandeling bij EOS en ze kunnen daar geen uitspraken over doen. Erg vreemd allemaal er kan helemaal geen dossier van mij bij hun liggen want ik heb nog nooit iets gekocht bij deze winkel. Echt weer een antwoord waar ik totaal niks mee kan

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

abcd1234 schreef:Reactie van cld, mijn dossier is in behandeling bij EOS en ze kunnen daar geen uitspraken over doen. Erg vreemd allemaal er kan helemaal geen dossier van mij bij hun liggen want ik heb nog nooit iets gekocht bij deze winkel. Echt weer een antwoord waar ik totaal niks mee kan
Je zou hen nog een reactie kunnen geven:
Aangezien u een onjuist dossier uit handen heeft gegeven is dit oplichting.
Staak deze onrechtmatige incasso, of er volgt aangifte van oplichting en/of afpersing en/of fraude.

onzin dat ze niets in kunnen zien, dat is gewoon onwil.

abcd1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2014 22:08

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door abcd1234 »

Situatie is opgelost, ik heb de commercieel directeur van cld gemailt en die heeft ervoor gezorgd dat de situatie is opgelost. Eos heeft mij vandaag ook gemailt en ze hebben de verkeerde adresgegevens in handen gekregen via een extern bedrijf.

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Wat ik niet begrijp wat ik allemaal lees dat je die bedrijven niet bombardeert met mails zodat ze wel actie moeten ondernemen tegen EOS.
Heb ooit ook eens een onterechte brief gehad,op de eerste mail reageerde dat bedrijf ook zo dom als CLD,
ik heb ze 2 mails per dag gestuurd en ook aangegeven dat ik aangifte tegen hun ging doen van oplichting.
Binnen 3 dagen opgelost.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door encore »

abcd1234 schreef:Situatie is opgelost, ik heb de commercieel directeur van cld gemailt en die heeft ervoor gezorgd dat de situatie is opgelost. Eos heeft mij vandaag ook gemailt en ze hebben de verkeerde adresgegevens in handen gekregen via een extern bedrijf.
Daar moet je zelf dan nog wel even melding van doen bij de ACM . Want dit soort "vergissingen" kunnen ernstige gevolgen hebben voor particulieren.

abcd1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2014 22:08

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door abcd1234 »

Ik zie het niet als fout van cld omdat zij nergens opdracht voor hebben gegeven, Eos moet beter hun bronnen checken en als een extern bedrijf dat voor EOS werkt steeds fouten maakt, dan zou ik in zee gaan met een ander bedrijf. Eos is blijkbaar niet gemachtigd als incasso om het GBA the checken. Ik had cld idd plat kunnen bombarderen met mails, maar heb uitgezocht wie de commercieel directeur is en daar contact mee gezocht en toen was het gelukkig snel opgelost.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

abcd1234 schreef:Situatie is opgelost, ik heb de commercieel directeur van cld gemailt en die heeft ervoor gezorgd dat de situatie is opgelost. Eos heeft mij vandaag ook gemailt en ze hebben de verkeerde adresgegevens in handen gekregen via een extern bedrijf.
Het kan zijn dat ClD er niets mee te maken heeft - maar indien zij wel van de diensten van EOS gebruik maken, zou ik me toch eens even achter de oren krabben, en vragen of ik mijn bedrijfsnaam wel aan zo`n criminele bende wil koppelen.

Dan het 'excuus' van een "extern bedrijf" - als zij dit bedrijf niet met name noemen, zodat slachtoffers aangifte kunnen doen tegen dit "externe bedrijf" - is dit weinig geloofwaardig, met name ook omdat dit principe al jaren aan de gang is.
De eerste melding over EOS is van 14 sep 2010 (begin dit topic).. en we zitten nu ruim 4 jaar later.

Leuke smoes, maar ik denk dat alleen al dit topic voldoende redenen bevat om die bewering in twijffel te trekken.
EOS zal dan ook - om alle verdenking van opzet te doen verdwijnen - maar eens aan moeten geven:
- Waarom deze meldingen regelmatig voorkomen, tenminste 4 jaar lang al.
- Wie dat 'externe bedrijf' is, en hoe het komt dat zij kennelijk afhankelijk zijn van derden voor adresgegevens - terwijl hun "opdrachtgever" toch alle info zou moeten hebben.. (ik bedoel, stel dat je wel wat besteld had bij ClD of zo, en dit ontvangen had, en om eender welke reden niet betaald.. dan weet ClD toch in elk geval WAAR zij het heen hebben gezonden - dus dat adres zou men dan toch aan hun incassotak kunnen doorspelen?)

Want zeker het laatste punt lijkt mij toch wel belangrijk..

Ik durf te beweren dat EOS absoluut NIET te goeder trouw is, van alles bij elkaar graait om een 'vordering' te creeeren (bedrag, opdrachtgever, adres) en gewoon random mensen aanschrijft en hoopt dat ze betalen - en als men begint te sputteren komt men met een smoes van "extern bedrijf"...
Misschien moet ik eerst maar een paar biertjes drinken voordat dit aannemelijk klinkt...

abcd1234
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2014 22:08

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door abcd1234 »

Guardian je hebt helemaal gelijk. Als ik eigenaar van Cld zou zijn, zou ik niet met een incassobureau willen werken wat regelmatig de fout in gaat. Wij weten natuurlijk alleen maar van de gevallen die bekend zijn op het trosradarforum, terwijl er misschien veel meer gevallen zijn die niet op internet staan. Ik zou ook wel eens willen weten wie het externe bedrijf is, met wie zij samenwerken. Ik denk dat mensen die een onterechte aanmaning krijgen, gelijk moeten vragen voor bewijs, want dat werkt wel het beste. Aangezien dit met Eos al vier jaar lang speelt heb ik ook grote twijfels of zij wel te goeder trouw werken, het lijkt mij niet.

woest123
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2014 16:35

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door woest123 »

Ook ik krijg helaas brieven van EOS Nederland, ook via Christine le Duc. In het begin schrok ik wel, maar ik weet gewoon 100% zeker dat ik nooit iets heb aangeschaft. Wat ik ook vreemd vind: op de envelop is geen stempel o.i.d. te ontdekken, alsof de brief gewoon in de bus is gegooid. Ik heb CLD gebeld en eerst konden ze mij vertellen dat mijn gegevens niet bekend waren. Iets later in het gesprek bleek dat ik wel iets besteld had (producten waar ik nog nooit van heb gehoord, laat staan dat ik er interesse in heb). Ik vroeg om een bewijs, maar dat konden ze mij niet geven omdat de zaak is overgedragen aan EOS. Ik besluit om alles te negeren, maar het maakt me wel erg kwaad. Ik ben ook bij de politie geweest en in mijn hoofdplaats was er al één aangifte bekend, binnenkort zijn dat er twee. Hoop dat ze snel stoppen, maar dat betwijfel ik.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kortom, ze doen dit al minimaal 4 jaar.
Ik geloof niet meer in een foutje - maar dit moet welhaast kwade opzet zijn.

Ik zou mensen die ook een dergelijke brief krijgen aanbevelen om (na controle of het echt onzinnig / nep / onrechtmatig is natuurlijk) ook aangifte te doen.
Mogelijk dat er dan genoeg binnen komen zodat de authoriteiten eens wakker worden.
Lijkt me dat er echt wel meer dan 2 benadeelden zijn.

woest123
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2014 16:35

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door woest123 »

Ja, dat denk ik ook. Ik ga zeker stappen ondernemen, want er zijn vast mensen die er wel intrappen (uit angst of schaamte).

groetjes82
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2015 21:27

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door groetjes82 »

Ik heb maar even een account aangemaakt, want Ook ik heb brieven ontvangen terwijl ik zeker weet dat ik bij Christine le Duc nooit wat heb besteld. Kende het bedrijf niet, maar nadat ik het heb opgezocht weet ik het helemaal zeker. De brief vond ik overigens ook wat vreemd. Het taalgebruik vond ik niet erg professioneel. De vraag is: wanneer stoppen ze hiermee? Zou aangifte doen veel zin hebben? Mij kost het dit hele zaakje enorm veel negatieve energie...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

groetjes82 schreef:Ik heb maar even een account aangemaakt, want Ook ik heb brieven ontvangen terwijl ik zeker weet dat ik bij Christine le Duc nooit wat heb besteld. Kende het bedrijf niet, maar nadat ik het heb opgezocht weet ik het helemaal zeker. De brief vond ik overigens ook wat vreemd. Het taalgebruik vond ik niet erg professioneel. De vraag is: wanneer stoppen ze hiermee? Zou aangifte doen veel zin hebben? Mij kost het dit hele zaakje enorm veel negatieve energie...
Ze zullen hier pas mee stoppen als mensen zich allemaal realiseren dat dit gewoon een poging tot oplichting is. Of aangifte doen zin heeft blijkt pas achteraf - maar indien je dit doet - print dan dit topic uit (of zorg in elk geval voor een duidelijke verwijzing - omdat dit topic aangeeft dat dit bedrijf dit 1) al langer doet, en 2) mogelijk zelfs bewust doet.
Vroeg of laat, als er meer mensen aangifte doen, zal er iemand wakker worden en actie ondernemen.

groetjes82
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2015 21:27

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door groetjes82 »

Ja, dat is natuurlijk wel zo. Ik ga even een aantal zaken op papier zetten en dan naar de politie. Hoop dat zij het wel een beetje serieus nemen. Heb niet echt bewijs of zo iets.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Julie4444 »

groetjes82 schreef:Ja, dat is natuurlijk wel zo. Ik ga even een aantal zaken op papier zetten en dan naar de politie. Hoop dat zij het wel een beetje serieus nemen. Heb niet echt bewijs of zo iets.
Had u al contact opgenomen met EOS om aan te geven dat u de vordering betwist en ook niet zult betalen?
Misschien dat ze dan ook ophouden met brieven sturen.

Gesloten