LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borg bij oxxio niet terug krijgen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sandyde

Borg bij oxxio niet terug krijgen

Ongelezen bericht door Sandyde »

Ik kreeg vandaag mijn jaarafrekening van Oxxio. Verleden jaar mei overgestapt naar Oxxio moest 400 betalen als borg omdat mijn adres een risico vormde volgens credit check. Wij het overgemaakt in mei 2013 en er werd gezegd met u nieuwe jaar afrekening 10 maanden later krijgt u het geld terug. Nou bel ik op vandaag zegt zo een lieve dame vh call center: onze algemene voorwaarden zijn veranderd u krijgt dit pas terug als u geen klant meer bij ons bent!!!!! Te zot voor woorden gelijk rechtsbijstand ingezet ieder een weet toch dat de algemene voorwaarden gelden op moment van afsluiten. Wie heeft dit nog meer aan de hand gehad? Ik zal u daarom echt geen Oxxio aanraden .

ArneLH
Contacteer:

Re: Borg bij oxxio niet terug krijgen

Ongelezen bericht door ArneLH »

Sandyde schreef:Te zot voor woorden gelijk rechtsbijstand ingezet ieder een weet toch dat de algemene voorwaarden gelden op moment van afsluiten.
Maar gelukkig kun je in de eerste voorwaarden overeenkomen dat eenzijdige wijziging van de voowaarden toegestaan is ;)

jopl

Ongelezen bericht door jopl »

Ik lees net uw berichtje! Ik heb last van precies hetzelfde.
Mij is de borg terug beloofd na 1 jaar.

IK krijg hem niet terug!!!

Heel gek stel dat ik 20 jaar lid blijf dan blijft die 400 euro gewoon bij hun in depot!
ze krijgen er rente over
maar als ze bijv failliet gaan in die 20 jaar dan ben ik mijn geld kwijt.

IK wordt nu ook verplicht eigenlijk om andere leverancier te zoeken, terwijl ik eigenlijk
heel tevreden ben over OXXIO.

Heb hier klacht over ingediend begin sept, hoorde niks, dus vandaag weer gebeld. IK moet zeggen
ik wordt steeds keurig te woord gestaan, ook vandaag.
Alleen me geld terug krijgen zit er gewoon niet in.

IK moet nu dus gedwongen op zoek naar andere leverancier. Anders krijg ik mijn borg niet terug.
Raar als bedrijf dat je zo van je klanten af wil!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ArneLH schreef:
Sandyde schreef:Te zot voor woorden gelijk rechtsbijstand ingezet ieder een weet toch dat de algemene voorwaarden gelden op moment van afsluiten.
Maar gelukkig kun je in de eerste voorwaarden overeenkomen dat eenzijdige wijziging van de voowaarden toegestaan is ;)
Ja en gelukkig kun je in de wet lezen dat zulke aanpassingen dan gecommuniceerd moeten worden aan alle klanten en dat klanten dan zonder kosten en verplichtingen kunnen opzeggen.

jopl

Ja,...bij mij staat het niet zwart op wit. Maar is wel mondeling verteld.
Volgens de dame achter de telefoon heb ik dus pech!

Raar dat ze zo klanten weg jagen!

jopl

13.3 Zekerheidstelling.
De in lid 1 bedoelde zekerheid zal als regel niet hoger zijn dan het bedrag dat de contractant vermoedelijk gemidd. over een periode van 6 mnd zal moeten betalen, nadat de noodzaak tot zekerheidstelling niet meer aanwezig is en in ieder geval uiterlijk 6 weken na de eindfactuur na beeindiging van de leveringsovereenkomst, onder aftrek van het bedrag dat evt nog betaald moet worden.

13.4
Over de waarborgsom wordt vanaf de datum van ontvangst door de leverancier rente vergoed, te weten de helft van de wettelijke rente.
Uitbetaling van de rente geschiedt uiterlijk bij de terug betaling van de waarborgsom.

OXXIO, Algemene voorwaarden 2013 voor de levering van elektriciteit en gas aan kleinverbruikers.
Laatst gewijzigd door jopl op 06 okt 2014 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

jopl

10.34uur. medewerker oxxio zegt dat ik niet kan lezen.
ik kan geen geld terug krijgen, mits ik contract opzeg.
te gek voor woorden.

ik lees toch echt,....als er geen zekerheidstelling aanwezig is kan uitbetaald worden!!!
ik betaal altijd alles netjes en op tijd hoeveel zekerheid wil een mens nog meer?
13.3 zegt dit toch,..of begrijp ik het nou verkeerd!!!

DE medewerker kon de algemene voorwaarden niet nakijken op mijn verzoek
ze hebben teveel algemene voorwaarden bundels (hahahahahahahahaah) maar hij belt
mij zo hierover terug......

Dit bewijst wel dat het niet zo goed geregeld is bij Oxxio!

jopl

Iets later dan gepland belde meneer terug, maar ik heb het toch echt verkeerd gelezen.
DE klacht die ik een maand geleden heb gestuurd is ook nog steeds niet beantwoordt, over dat mij mondeling gezegd is dat ik na jaar mijn geld terug zou krijgen....

Kortom wordt vervolgd!

jopl

Net contact gehad met Eneco. Ook Eneco heeft als handelswijze dat klanten
na 1 jaar altijd hun borg terug krijgen.

Raar dat je bij Oxxio dus jaren (zolang als je blijft ) je geld niet terug kan krijgen!

jopl

WE zijn nu weer aantal dagen verder....ik heb er een juridisch onderlegd iemand naar laten kijken
het blijkt dat hoe ik ernaar kijk , een juiste kijk is.
Ook heeft Eneco mij verzekerd dat hun mij nergens ooit aangemeld hebben, dus de 400 borg had helemaal niet betaald hoeven worden!!!
En bij klant worden Oxxio is mij gezegd geld na 1 jaar terug te krijgen.

Kortom,..actie.
Heb ze vanmorgen weer gebeld,zou doorverbonden worden naar de juridische afdeling, maar na 15 minuten in wacht te hebben gehangen besloten ze om mij later deze week terug te bellen.

Ondertussen nu ook actie ondernomen om dit de publiciteit in te krijgen.

jbmrs

Ongelezen bericht door jbmrs »

Heb dit ook gehad maar dat was in mei 2012 en in mei 2013 zeiden ze ook dat de algemene regels veranderd waren .
Krijg het idee dat Oxxio de kluit belazerd en zo een leuke spaarpot heeft.
Maar het slaat helemaal nergens op ,alleen als je je contract opzegt krijg je je geld terug
Mvg j.beimers.

Jerpauw

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Wettelijk is het zo dat de klant het bedrag terug gaat krijgen met de wettelijke rente minus een x percentage.

Dit is wettelijk geregeld dus de klant heeft er ook nog iets aan.
Ik werk bij een energiebedrijf (zeg niet welke ik ben objectief in deze) en daar is het zo dat als je een betaling te laat hebt gedaan in het jaar dat je klant bent geworden met waarborg, dat je het dan pas terugkrijgt als je weg gaat als klant.
Heb je goed betaald in het eerste jaar kan je een aanvraag doen om het terug te krijgen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jerpauw schreef:Dit is wettelijk geregeld dus de klant heeft er ook nog iets aan.
In welke wet staat dat?

Gesloten