Ik ben sinds vanmiddag bekend met de webwinkel JustFab.
Ze hadden een hele mooie aanbieding, als je een vragenlijst zou invullen kreeg je 75% korting op een geselecteerd product (paar schoenen, tas of ander kledingstuk), wat uitkwam op een bedrag van 9,95.
Dat vond ik een mooie aanbieding en had dus een paar laarzen besteld.
Daarna kreeg ik een mail van JustFab, met de bevestiging van mijn aanmelding als VIP. (Daar wist ik niks van, is nergens vermeldt.)
Als ik dan verder kijk naar de kleine letters, staat daar:
Wat er dus mooi op neerkomt dat er sowieso iedereen maand 39,95 wordt afgeschreven, of je nou iets uitkiest of niet. (Behalve als je binnen 5 dagen op 'overslaan' klikt...)1. Elke eerste dag van de maand wordt er een persoonlijke showroom voor je gemaakt.
Deze persoonlijke showroom wordt samengesteld op basis van jouw antwoorden op de quiz. Je zult er sowieso iets geweldigs tussen vinden!
2. Je kunt tot de 5e dag van elke maand jouw showroom bekijken.
Ontdek en bekijk jouw persoonlijke selectie van items tot elke vijfde dag van de maand. Vind jouw favoriete items en koop de producten die je wilt. JustFab kost maar €39,95!
3. Kun je geen keuze maken? Klik dan op "maand overslaan"!
Ben je een twijfelaar en weet je niet zeker of je iets wilt kopen? Geen enkel probleem! Klik op "maand overslaan" (een knop die je kunt terugvinden in jouw showroom) tussen de 1e en 5e van de maand en er zal niks van jouw rekening worden afgeschreven. Als je op de vijfde dag van de maand nog niks hebt gekocht en ook nog niet de maand hebt overgeslagen, dan zal er 1 JustFab krediet in rekening worden gebracht, ter waarde van €39,95. Vervolgens heb je de hele maand om een leuk product uit te zoeken ter waarde van €39.95, en mocht je geen keuze hebben kunnen maken, is dat geen enkel probleem! Een JustFab krediet verloopt niet en kun je dus gebruiken wanneer jij maar wilt. Je kunt op je gemak een keuze maken zonder stress!
Van tevoren is mij daar niks over bekend gemaakt, nergens stond een waarschuwing dat dit maandelijks was.
Na wat googlen kwam ik uit op enkele ontevreden Amerikaanse en Nederlandse gebruikers die dit niet vooraf hadden gezien en er pas na maanden achter kwamen dat er elke maand haast 40 euro/dollar werd afgeschreven.
De klantenservice te pakken krijgen (de enige manier om je account op te zeggen, via mail, en dus met schriftelijk bewijs, is niet mogelijk.) is een ramp volgens hun, haast een half uur in de wacht, waarna het account simpelweg niet wordt opgezegd en er nog steeds elke maand geld wordt afgeschreven.
Pas na verschillende belletjes zijn ze er vanaf.
Ik ga nu wachten tot de laarzen binnen zijn (om te voorkomen dat ze die niet meer opsturen en ik dus alsnog 10 euro kwijt ben) en ga daarna direct dit VIP-abonnement opzeggen, in de hoop dat ik ze voor ben met het afschrijven van die maandelijkse 40 euro.
Waarschuwing dus!
Het klinkt allemaal erg mooi, maar is het absoluut niet als je hier niet van op de hoogte bent.
Natuurlijk, als je iedere maand bereid bent om 40 euro uit te geven, is hier niks mee.
Maar als je net als mij op zoek bent naar een eenmalige aankoop, niet aan beginnen!
Met vriendelijk groet,
Nadine