LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De handelswijze van Lindorff is ongekend agressief

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
horstw1

De handelswijze van Lindorff is ongekend agressief

Ongelezen bericht door horstw1 »

De procedure die ze bij ons gevolgd hebben (en wat ik hier op het forum lees ook bij anderen):
Allereerst blokkeren ze de betaalrekening, dan wachten ze rustig af tot de client contact met hun opneemt. Vervolgens gaan ze op geen enkele vraag in en zeggen alleen dat ze een betalingsregeling willen van (in ons geval ) 560 per maand.
Als wij zeggen dat we dat echt niet kunnen missen ivm andere schulden en dubbele hypotheeklasten, vragen ze ons daarvoor binnen een week bewijs te leveren.
Voor die week om is echter hebben ze al de helft van ons salaris in beslag genomen, wat we hard nodig hadden om hypotheken en andere schuldeisers te betalen.
Als je om uitleg vraagt over deze procedure geven ze aan dat ze het recht hebben 'om andere tegoeden te gebruiken voor verrekening van schulden'
Bij iedere andere bank heb je een gerechtelijk bevel nodig om dit soort dingen (beslaglegging op salaris en rekening blokkeren) voor elkaar te krijgen als incassobureau, maar bij de ABN-AMRO kan dit dus zomaar. Wees gewaarschuwd als u dus een rekening bij de ABN AMRO heeft!

tenormin

Re: De handelswijze van Lindorff is ongekend agressief

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, de werkwijze van Lindorff is niet populair, maar ook veel andere incasso bureau 's werken onplezierig. Als u nog meer schulden heeft zou ik maar eens aan schuldhulp sanering gaan denken, voor je het weet bent u jaren verder om iedereen rustig te houden. En u denkt dat alleen ABN-AMRO zo werkt?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meld bij alle andere schuldeisers dat U hun niet kunt betalen wegens dit incassobureau....
Dan krijg je dubbele beslagen en zitten zij zonder geld.
Alleen de eerste kreeg en door salaris en/of uitkering onbereikbaar te maken moeten zij wel een regeling maken.

Bij loonbeslag moet er een bedrag om te leven over blijven en dat is hier niet het geval.
Een totaal beslag is niet toegestaan want je moet geld hebben voor eten en drinken....

Wel is met 2 moeilijk verkoopbare woningen en nu voor andere een beslag de schuldhulp verlening via sanering in 3 jaren het beste.

Helaas, maar je moet dus de huidige schuldeisers die nu ook niets meer kregen inschakelen dat zij voordringen en daar krijg je meestal gratis hulp van.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bank beslag is geen loonbeslag dus vraag om contant uitbetalen door jou werkgever.....

Bij loonbeslag is volledige niet toegestaan.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

horstw1 schreef: Allereerst blokkeren ze de betaalrekening, dan wachten ze rustig af tot de client contact met hun opneemt.

Bij iedere andere bank heb je een gerechtelijk bevel nodig om dit soort dingen (beslaglegging op salaris en rekening blokkeren) voor elkaar te krijgen als incassobureau, maar bij de ABN-AMRO kan dit dus zomaar. Wees gewaarschuwd als u dus een rekening bij de ABN AMRO heeft!
Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat een bank zonder nadere bewijsvoering of gerechtelijke tussenkomst bankrekeningen blokkeert. Wellicht bij een vordering van de belastingdienst, maar ik weet dat je voor een normale vordering door 20 hoepels moet springen voordat je ook maar iets voor elkaar krijgt.

Maw : om wat voor vordering gaat het ?

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

crazyme schreef:
horstw1 schreef: Allereerst blokkeren ze de betaalrekening, dan wachten ze rustig af tot de client contact met hun opneemt.

Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat een bank zonder nadere bewijsvoering of gerechtelijke tussenkomst bankrekeningen blokkeert. Wellicht bij een vordering van de belastingdienst, maar ik weet dat je voor een normale vordering door 20 hoepels moet springen voordat je ook maar iets voor elkaar krijgt.

Maw : om wat voor vordering gaat het ?
Kan ik mij inderdaad ook niet voorstellen. Normaliter wanneer een vordering wordt overgedragen aan een incassobureau trekt de bank (of welke partij dan ook) zijn handen er vanaf. Op het moment dat er beslag wordt gelegd op de rekening dan dient hier gewoon via de rechter toestemming voor te worden gegeven en kan dit niet "zomaar" gebeuren.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gek dat ik nog nooit last heb gehad van incassobureaus. Zou dat komen omdat ik gewoon mijn rekeningen op tijd betaal en geen dingen koop die ik me niet kan veroorloven?

tenormin

GJvdZ schreef:Gek dat ik nog nooit last heb gehad van incassobureaus. Zou dat komen omdat ik gewoon mijn rekeningen op tijd betaal en geen dingen koop die ik me niet kan veroorloven?
Ik lijk op een stalker van je, echt niet de bedoeling! Heb ook nimmer een incassobureau aan de deur gehad (of een brief). Maar 't probleem is wel, in het algemeen gesproken: Veel mensen leven als de Staat van Nederland en geven meer uit dan dat er in de knip zit. Als de mijne leeg is, is ie leeg, klaar. (Maar zorg wel dat er nog wat inzit). Neemt niet weg dat sommige mensen toch van de een op de andere dag door omstandigheden in de financiële problemen kunnen komen te zitten en de buffer niet is opgebouwd. 't Kan. Maar veelal denk ik dat men op Cloud 9 zit, uitgeven en niet naar de volgende maand kijken. Uiteraard staan incasso bureau 's niet out of the blue voor je neus.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Toch wel Tenormin.
Ik heb/had geen schulden o.i.d geef/gaf niet meer uit dan ik heb.
Betaal alles op tijd en toch een incassobureau (Lindorff) op mijn nek.
Tot een rechtszaak toe.

tenormin

snepke schreef:Toch wel Tenormin.
Ik heb/had geen schulden o.i.d geef/gaf niet meer uit dan ik heb.
Betaal alles op tijd en toch een incassobureau (Lindorff) op mijn nek.
Tot een rechtszaak toe.
Lieve snepke, dan moet je dit nader verklaren (je moet niets natuurlijk) maar wat je schrijft roept dan grote vraagtekens op. Tenzij er een misverstand ergens met betaling is ontstaan. Alleen, zonder onderbouwing, kan ik je bericht niet begrijpen.

snepke

tenormin

Je begrijpt dat ik niet al die pagina's kan doorworstelen, maar wat jou dus is overkomen, was eigenlijk al wat ik schreef: tenzij er een misverstand is. Nu was jouw probleem wel een enorm misverstand (was in die tijd nog lang geen forumlid) : begrijp nu wel volledig dat je er een 'trauma' aan hebt overgehouden en dat het 'bossie bloemen' ook niet alles is. Dus kom wel op mijn woorden terug wat ik eerder beweerde, na jou link te hebben gelezen. Afschuwelijk dat zulke zaken dus gewoon plaatsvinden. Knap dat je tot het uiterste bent doorgegaan (ik zou als je man zijnde ook hebben gezegd: laat maar). :wink:

snepke

Ja en het mooiste is, (lees pag 38 vd topic) na het "vonnis" stuurde ze weer een aanmaning/in gebreke stelling.

Ik heb echt mijn buik vol van Lindorff en alle incassobureaus

tenormin

snepke schreef:Ja en het mooiste is, (lees pag 38 vd topic) na het "vonnis" stuurde ze weer een aanmaning/in gebreke stelling.

Ik heb echt mijn buik vol van Lindorff en alle incassobureaus
Nou ja, snepke, het is lang geleden maar....wat een verhaal. Kan me goed voorstellen dat bij dit soort topics je bloed (zelfs ongewild) weer kan gaan koken na alles wat je zelf hebt meegemaakt. Hoop dat er voor volgende slachtoffers nog een "mevrouw Bosch" is. :cry:

snepke

tenormin schreef:
Nou ja, snepke, het is lang geleden maar....wat een verhaal. Kan me goed voorstellen dat bij dit soort topics je bloed (zelfs ongewild) weer kan gaan koken na alles wat je zelf hebt meegemaakt. Hoop dat er voor volgende slachtoffers nog een "mevrouw Bosch" is. :cry:
Klopt het is al een paar jaar geleden.
Maar als ik dan weer zoiets lees, gaan mijn nekharen weer omhoog staan en begint mijn bloed te koken.

Daarom oordeel ik ook niet van " moet je ,je rekeningen maar betalen " of " niet boven je stand leven etc "

Zal best wel voorkomen dat het idd zo is, maar ik weet nu uit ervaring dat een incassobureau het ook niet zo nauw neemt , ze zijn in staat om je leven te vernielen.

Als je het tegen ze opneemt moet je een lange adem hebben en sterk in je schoenen staan, je wordt als een crimineel behandelt en uitgelachen en afgeblaft door hun.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Toch denk ik, dat het in 99 van de 100 gevallen echt wel gaat om mensen die niet op tijd hebben betaald. Als je al een tijdje op dit forum vrij actief mee doet, dan zie je toch wel heel veel topics voorbij komen van mensen die boos zijn omdat ze 'ineens' een incassobureau op hun nek krijgen, die boos zijn als ze als 'trouwe klant' niet voor die ene keer een betalingsregeling kunnen treffen, of die boos zijn over hun 'onterechte' BKR melding waardoor ze geen lening/hypotheek kunnen krijgen en noem maar op. En eigenlijk altijd blijkt er dan toch wel wat meer te spelen.

snepke

mh73 schreef:Toch denk ik, dat het in 99 van de 100 gevallen echt wel gaat om mensen die niet op tijd hebben betaald. Als je al een tijdje op dit forum vrij actief mee doet, dan zie je toch wel heel veel topics voorbij komen van mensen die boos zijn omdat ze 'ineens' een incassobureau op hun nek krijgen, die boos zijn als ze als 'trouwe klant' niet voor die ene keer een betalingsregeling kunnen treffen, of die boos zijn over hun 'onterechte' BKR melding waardoor ze geen lening/hypotheek kunnen krijgen en noem maar op. En eigenlijk altijd blijkt er dan toch wel wat meer te spelen.

Dat klopt wat U schrijft.
Maar er zijn ook mensen die onterecht met zoiets te maken krijgen.Maar het incassobureau heeft daar geen boodschap aan, hoeveel bewijzen etc je ook aandraagt.
Het enige wat hun zeggen is "betalen en snel ook"

Daar gaat mijn bloed dan van koken.
Zoals je behandeld wordt, alsof je 1 of ander stuk vuil bent en je wordt constant bedreigd en afgeblaft.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Een machtiging om beslag te leggen, is makkelijk te krijgen. Voor de behandeling van het verzoek tot machtiging wordt de schuldenaar nooit uitgenodigd. De schuldeiser hoeft alleen maar aan te tonen dat er een schuld is en dat er een (potentiële) achterstand in de betaling is.

Bedenk daarnaast ook nog eens dat Lindorff op grond van de hypotheekakte al een executoriale titel heeft. Op grond van de hypotheekakte en de algemene voorwaarden van de bank kan er al meer gedaan worden dan menig mens denkt op het moment van ondertekening van de hypotheekakte. Enige interesse tonen bij de notaris zou al veel schelen!

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als je om uitleg vraagt over deze procedure geven ze aan dat ze het recht hebben 'om andere tegoeden te gebruiken voor verrekening van schulden.
Dit klopt, het moet dan natuurlijk wel gaan om een schuld bij dezelfde bank. Lindorff handelt hier als bevoegde voor de bank. Als je de bankvoorwaarden leest, zal je zien dat je zelf de bank dit recht hebt gegeven.
horstw1 ik ben bang dat er niets anders opzit dan in overleg te gaan met de bank of Lindorff.
Om dit probleem in de toekomst te voorkomen zal je je betaalrekening bij een andere bank moeten gaan onderbrengen.

Gesloten