Omdat we noodgedwongen onze koopwoning uitmoeten, hebben we ons ingeschreven bij 2 Friese woningbouwverenigingen, te weten WoonFriesland en Elkien, aangezien mijn man al 55+ is zouden we in principe ook mogen reageren op seniorenwoningen. Nergens in de voorwaarden staat dat er in seniorenwoningen geen kinderen mogen wonen (mijn zoon is 14 jaar).
Ik heb dus een aantal keer gereageerd op een 55+ woning, wat was ik blij dat ik een appartement toegewezen kreeg in de buurt die ik wilde, tja dat was van korte duur, want de dag erna toe ik belde om te gaan bezichtigen werd het me ook gelijk weer afgenomen, omdat volgens hun er geen kinderen in een 55+ woning mogen wonen. (Dit was bij Elkien Wonen).
Afijn een paar dagen later reageer ik op een appartement bij WoonFriesland, waar alleen bij stond, "bij voorkeur mensen van 50 jaar en ouder", dus jonger zou mogen. En ja hoor, woning toegewezen, als een kind zo blij, ook dit weer van korte duur, hetzelfde verhaal als bij de ander woningbouwvereniging, dit was ook een seniorenappartement, dus geen kinderen toegestaan. Na mijn commentaar dat dat niet vermeld stond in de advertentie moest men daar mij gelijk in geven, maar dan nog kwam ik niet in aanmerking en werd dit als een weigering van mijn kant gezien, ja wat nou weigering! IK weiger niet, ik wil heel graag daar wonen, maar ZIJ weigeren mij.
Als men vooraf aan het toewijzen hun werk goed hadden gedaan hadden ze in ons dossier kunnen zien dat er een inwonend kind bij staat.
Mensen blij maken met een dooie mus meer is het niet. Maar ik kan er niks aan veranderen, praten als brugman en niks helpt.
Wat kan ik hier nog mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WoonFriesland
Re: WoonFriesland
Accepteren dat dat de regels zijn, reageer op een gewone woning.
Als de regels gewoon vermeld waren, had ik daar ook niet op gereageerd, en had ik deze teleurstellingen niet hoeven ondergaan. Beetje kort door de bocht om te zeggen gewoon accepteren. Reageren op gewone woningen ? Prima dat doe ik maar mijn inschrijfduur is dusdanig kort dat ik telkens onderaan de lijst kom. Bij deze verenigingen is het hoe langer je ingeschreven staat hoe meer kans.
De woning was nog niet toegewezen.
U stond nr 1, en dan krijgt u een geautomatiseerd bericht dat u contact moet opnemen.
Pas na tijdens dit contact worden u gegevens gecontroleerd en bekijken ze of ze u de woning mogen/kunnen toewijzen.
U stond nr 1, en dan krijgt u een geautomatiseerd bericht dat u contact moet opnemen.
Pas na tijdens dit contact worden u gegevens gecontroleerd en bekijken ze of ze u de woning mogen/kunnen toewijzen.
Bij een 55+ woning vooraf vragen of een jongere partner mag....
En kind van 14, ja dat is vragen om problemen en U had vooraf moeten informeren....
Er staat toch duidelijk 55+.....
En kind van 14, ja dat is vragen om problemen en U had vooraf moeten informeren....
Er staat toch duidelijk 55+.....
-
Nee, er stond:
Net als een hond gedoogd wordt onder voorwaarde dat je geen nieuwe neemt na overlijden.
Jammer van de halsstarrigheid van de verhuurders, maar ik vrees dat het een gevecht gaat worden wat niet te winnen is.
1 kind wordt meestal gedoogd, en dat kon TS gezien bovenstaande zin verwachten.tina1970 schreef: "bij voorkeur mensen van 50 jaar en ouder",
Net als een hond gedoogd wordt onder voorwaarde dat je geen nieuwe neemt na overlijden.
Jammer van de halsstarrigheid van de verhuurders, maar ik vrees dat het een gevecht gaat worden wat niet te winnen is.
Naast de officiële 55+ regels...
De 50 jaren of oudere is dus een soepeler regel voor mensen boven de 40 of mensen met kinderen die vermoedelijk spoedig het huis uit gaan dus geen 14 maar 24+....
Ze kijken dus bij 50- wel naar wie ze binnen halen en het is een soort coulance die ze mogen maar niet hoeven toe te passen...
De 50 jaren of oudere is dus een soepeler regel voor mensen boven de 40 of mensen met kinderen die vermoedelijk spoedig het huis uit gaan dus geen 14 maar 24+....
Ze kijken dus bij 50- wel naar wie ze binnen halen en het is een soort coulance die ze mogen maar niet hoeven toe te passen...