Harm.calc schreef:Het data verbruik van mijzelf verbaast mij hevig.
Ik heb geen data abonnement, dus ik spreek sec over wifi gebruik: thuis, op het werk en buitens huis openbare netwerken.
En ik doe geen bijzondere/rare dingen: banksaldocheck, nieuws, mail. Geen muziek, geen video.
Mijn dataverbruik van de afgelopen maanden (middels app My Data Manager):
Juni (2/3 maand) 1,55 GB
Juli 2,9 GB
Augustus 1,96 GB
September 1,15 GB
Ik kan me voorstellen dat "echte data gebruikers" een veelvoud van dit verbruik zullen hebben.
ik, die echte data gebruik heb per maand; [volgens datasense]
Mobiel netwerk; 416MB --> boven de 1GB wordt ie geknepen bij T-Mobile.
Wi-Fi; 1,66 GB
Harm.calc schreef:Het data verbruik van mijzelf verbaast mij hevig.
Ik heb geen data abonnement, dus ik spreek sec over wifi gebruik: thuis, op het werk en buitens huis openbare netwerken.
En ik doe geen bijzondere/rare dingen: banksaldocheck, nieuws, mail. Geen muziek, geen video.
Mijn dataverbruik van de afgelopen maanden (middels app My Data Manager):
Juni (2/3 maand) 1,55 GB
Juli 2,9 GB
Augustus 1,96 GB
September 1,15 GB
Ik kan me voorstellen dat "echte data gebruikers" een veelvoud van dit verbruik zullen hebben.
.
De applicaties die je op je smartphone hebt staan, krijgen via het ((mobiele) internet, software updates, ofwel in gewoon Nederlands, ze worden automatisch bijgewerkt, sommige apps worden dagelijks bijgwerkt, andere hooguit 1 keer in de week, of sommige maandelijks, gemiddeld kost dat aan data per dag minstens 20 MB of iets meer, van je data bundel.
Netwerker- schreef:@TrailX en alle andere Forum-leden die een klacht bij Vodafone hebben ingediend, die niet volgens Vodafone's toezegging is behandeld,
Indien Vodafone jouw geen volledige compensatie geeft. Of indien Vodafone jouw klacht niet in behandeling neemt. Of indien je verzeilt raakt in een welles-nietes-discussie met Vodafone.
Dan wordt het tijd om je klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Hiervoor is wel klachtengeld verschuldigd. Lees de voorwaarden en instructies van de Geschillencommissie zorgvuldig door alvorens je bij hen een klacht gaat indienen.
Indien je Vodafone op haar eigen toezeggingen en informatie aanpakt, dan ga je je klachtenprocedure zeker winnen. Al kan dat wel twee maanden in beslag nemen. Overleg met je rechtsbijstand-verzekeraar beveel ik zeker aan !
Succes!
Netwerker-
En dan nu even wat goed nieuws: Na een klacht ingediend te hebben bij Vodafone heb ik een response gehad en Vodafone gaat mij alle berekende data kosten buiten mijn tegoed terugbetalen met de excuses dat het niet goed gegaan is. Hier ben ik erg blij mee!
@Netwerker
Wat betreft je opmerking over de Geschillencommissie, contact met die lui probeer ik na een negatieve ervaring zo lang mogelijk uit te stellen. Deze commissie (voertuigen) heeft me onlangs nog laten zien dat ze hun eigen procedures niet volgen en beslissingen nemen die niet op werkelijke feiten gebaseerd zijn. Voor mij geen geschillencommissie meer, die stichting heeft naar mijn mening niets met rechtmatigheid te maken en beslist te gemakkelijk in het voordeel van brancheorganisaties.
Een Tip voor iedereen met een android toestel. Ga naar de playstore
vervolgens gaat u naar instellingen en selecteer Apps automatisch bijwerken daar krijg u 3 opties:
1 Apps niet automatisch bijwerken
2 Apps op elk moment Automatisch bijwerken (brengt mogelijk hoge kosten met zich mee)
3 Apps alleen via wifi automatisch bijwerken.
Als u alles automatisch wil bijwerken doe dat dan alleen via Wifi dat kost u geen data.
Ik had hetzelfde probleem en had toren hoge rekeningen per maand.
Toen ik wilde inloggen om te kijken hoeveel ik nog kon bellen en de rekening
te bekijken, kwam ik er niet in.
Vervolgens kreeg ik de vorige rekening samen met de huidige en die was zoooo hoog.
Ik heb gezegd dat dat nooit kan een rekening van 1300 euro en nog wat.
Namelijk waren de overige maanden daarvoor ook erg hoog, wel rond 280 euro.
Zij beweerde dat mijn internet aan stond, terwijl dat niet zo was.
En ook dat het kan komen van een bericht dat ik heb verzonden en is bleven hangen.
Ze kwamen ook met dat ik mijn mails niet open en dat ze allemaal opnieuw weer binnen
komen en dat het automatisch gaat.
Ze kwamen met de gekste dingen aan.
Ik heb aangegeven dat ik dat niet kon betalen en hebben me toen afgesloten en kon
ook niet gebeld worden.
Daar zat ik dan met een rekening van 1300 euro en die ik maandelijks moest aflossen
+ natuurlijk 55 euro maandelijks abonomentkosten die erbij kwamen.
Ik mocht mijn abonoment niet lager zetten, terwijl dat na een jaar wel kon had ik begrepen.
Na 8 maanden heb ik alles kunnen aflossen en kon ik gebeld worden en zelf weer bellen.
De 350 belminuten per maand dat ik opgespaard had, kreeg ik niet tegoed.
Ik was al mijn belminuten van 8 maanden kwijt en betaalde daar 55 euro voor niks voor.
En wat ook erg was is dat de rekeningen daarna altijd toch bijna 100 euro was, terwijl
ik niet belde.
Zij bleven beweren dat ik internet aan had staan, terwijl dat echter niet zo was.
Ik heb de laatste 4 maanden toen maar mijn telefoon helemaal uitgezet en niet meer gebruikt.
Ik was zoooo blij toen de 2 jarige contract eindelijk voorbij was en ik van ze af was!
Ik kreeg vanochtend een gepeperde rekening van Vodafone door datagebruik over een dongle. Om voor mij onverklaarbare redenen is het dataverbuik exponentieel toegenomen sinds augustus. Ik kan dus nog 2 rekeningen verwachten. Ik kom via de 'Klantenservice' niet verder, dus heb ik nu via de website een klacht ingevoerd.
Hoe snel reageert Vodafone normaal op een klacht? Ik krijg een reply dat het binnen 10 werkdagen is, maar om nou 10 dagen met buikpijn rond te lopen...
Ook ik heb gepeperde rekeningen van Vodafoon achter de rug. Toen ik het abonnement afsloot werd er bij hoog en bij laag beweerd, het stond zelf letterlijk op de website, "mobiel internet zonder extra kosten", "bij Vodafoon betaal je nooit extra". Helaas was niets minder waar. Vette rekeningen, geprobeerd internet gebruik in te perken, lukte niet, extra blox aangezet, die bleken dan toch weer niet aangezet. Na 600 Euro heb ik dataverkeer maar helemaal uitgezet. Dan maar geen mobiel internet. Helaas wel een abonnement waar ik 2 jaar aan vast zat.