LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dealer AutoSaloon Enschede

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
KimdHaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2014 14:02

Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door KimdHaas »

Goedemiddag allemaal,

Ik ben momenteel aan het kijken voor een leuke occassion en kwam in mijn zoektocht de ocassion dealer AutoSaloon Enschede tegen. Ze hebben een auto staan die ik geweldig vind maar ik wil natuurlijk geen kat in de zak kopen.

Voorzover ik heb kunnen vinden zijn zij niet bovag geregistreerd en ik vroeg mij af of iemand hier ervaringen heeft met het bedrijf? Het ziet er op eerste gezicht best goed uit maar het viel me zelf op dat er veel import auto's worden aangeboden (wordt niet vermeldt overigens) wat niet per definitie slecht is maar natrekken wordt wat lastig dan.

Kortom ik heb advies nodig. AutoSaloon Enschede is dat een go or no go??? Alvast heel erg bedankt :shock:

stofzuigertje

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dealer zonder merk gebonden.....

Gewoon handelaar in huurpand dat er goed uitziet omdat een echte garage failliet ging of zo...

Meestal meer poets dan onderhoudsmiddelen...

Hoe lang bestaan ze al en garantie sommige beloven alles maar geven een zeer mooi certificaat waar later blijkt dat de directie beoordeeld of je garantie kreeg....

Beter niet kopen vermoed ik.
Met 2 dikke Mercedes... ja leuke website, jonge auto's maar totaal niets over garantie gelezen...

Mooi, ja, maar als er een terug gedraaide teller... verborgen gebrek of schade achter zit....
Wees voorzichtig en alleen na keuring zoals ANWB aankoop of Decra zou ik het doen...

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

"RDW Erkend" op de openingspagina, is de meest nikszeggende kreet.
Geen leesbare kentekens!!
Geen BOVAG.

Neem iemand mee die verstand heeft van auto's. Maak een uitgebreide proefrit, ZONDER aanbetaling !!
Controleer de kentekenpapieren, laat je niet met een smoesje afschepen.
Als het een import is, vraag naar het buitenlandse kentekenbewijs en controleer het chassisnummer en het bouwjaar.
Beslis niet direct, maar ga een dag later nog een keer kijken (vaak zie je de 2e keer meer dan de 1e keer).
Neem de tijd want de seinen staan op oranje....

v.d.Heyden

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door encore »

Op de site staat precies 1 MB te koop. Een CLS-shootingbrake nog wel. En 74000 euri terwijl de rest van de karretjes nog geen 8000 euri moet kosten. Vreemde praktijken dus. Boogje eromheen.

CeeGee
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2014 12:49

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door CeeGee »

encore schreef:Op de site staat precies 1 MB te koop. Een CLS-shootingbrake nog wel. En 74000 euri terwijl de rest van de karretjes nog geen 8000 euri moet kosten. Vreemde praktijken dus. Boogje eromheen.
Wat is dit voor onzin! Een bedrijf mag dus als over het algemeen de auto's gemiddeld € 8000,- kosten geen Mercedes van € 74000,- verkopen? Handelaar in auto's betekent toch inkoop en verkoop???

Bij alle producten, of het nou om een auto, een telefoon, een pak suiker of wat dan ook gaat bepaalt de verkopende partij de verkoop prijs. Of de koper dit ervoor wil betalen is een tweede. Een koper is natuurlijk vrij om naar een ander bedrijf of winkel te gaan, of om erover te onderhandelen.

Bij een gebruikte auto liggen vraagprijzen lastiger. Bouwjaar, km's, staat van de auto, kleur en uitvoering van de auto, maar ook populariteit ('wat doet een auto in de handel') is van toepassing. Een auto bij een bedrijf zal iets duurder zijn dan bij een particulier: het bedrijf heeft meer kosten. En vaak zit er ook bij autobedrijven wat marge op de verkoop auto voor garantie, eventuele reparaties en eventuele inruil.

En dit bedrijf is misschien de bewuste Mercedes aangeboden in consignatie? (dat ze de auto voor iemand anders verkopen?)

Ik heb niets met of tegen dit bedrijf, ken het bedrijf geeneens, maar uitspraken als 'met een boogje omheen' zou ik mee uitkijken, is toch een vorm van smaad/belediging.

Maar om op de originele post terug te komen: als je als koper geen verstand hebt van auto's, ook niemand kent die dit wel heeft en het gaat om een behoorlijk bedrag zou ik toch een keuring overwegen. Een auto die recent Apk goedgekeurd is zegt niets, het is en blijft een momentopname en er kan mee gesjoemeld worden.

Ik heb de nodige ervaring met auto's (autotechnische opleiding gehad) maar ben niet meer werkzaam in de autobranche, heb dus de meest recente kennis niet. Ben laatst met een keurmeester van auto-kennis.nl meegelopen: het was al vrij snel duidelijk dat hij deze kennis wel heeft! Het werd een zeer uitgebreide keuring waarbij, naast een soort apk, hij tevens de auto controleert op punten als: zitten er putjes aan de binnenkant van de dorpelrand (is de auto uitgetrokken?), zit er spuitnevel in de schermen, zijn de kitranden origineel, klopt de km-stand (nap) enz. Bij de proefrit twijfelde hij aan het vermogen van de auto (het ging om een Golf Gti) en heeft hij vervolgens de acceleratietijden gemeten waardoor inderdaad bleek dat de auto wat vermogen te kort kwam. Maar als je als koper dit zeker wil weten is er maar 1 mogelijkheid: de auto op een vermogensbank testen.

Dit soort keuringen kan je ook door de Anwb of door de Dekra laten verzorgen.

Maar een goed beginpunt is de verkoper te vragen of hij/zij een eventuele keuring door een externe/onafhankelijke keuringsinstantie toestaat. Als de verkoper dit bij voorbaat al weigert zou ik de auto laten voor wat het is. En wie de keuring betaalt kan over onderhandelt worden, meestal is dit voor rekening van de koper. Maar als je voor het bedrag van de keuring een miskoop kan voorkomen....

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door encore »

Wat is dit voor onzin! Een bedrijf mag dus als over het algemeen de auto's gemiddeld € 8000,- kosten geen Mercedes van € 74000,- verkopen? Handelaar in auto's betekent toch inkoop en verkoop???

Bij alle producten, of het nou om een auto, een telefoon, een pak suiker of wat dan ook gaat bepaalt de verkopende partij de verkoop prijs. Of de koper dit ervoor wil betalen is een tweede. Een koper is natuurlijk vrij om naar een ander bedrijf of winkel te gaan, of om erover te onderhandelen.

Bij een gebruikte auto liggen vraagprijzen lastiger. Bouwjaar, km's, staat van de auto, kleur en uitvoering van de auto, maar ook populariteit ('wat doet een auto in de handel') is van toepassing. Een auto bij een bedrijf zal iets duurder zijn dan bij een particulier: het bedrijf heeft meer kosten. En vaak zit er ook bij autobedrijven wat marge op de verkoop auto voor garantie, eventuele reparaties en eventuele inruil.

En dit bedrijf is misschien de bewuste Mercedes aangeboden in consignatie? (dat ze de auto voor iemand anders verkopen?)

Ik heb niets met of tegen dit bedrijf, ken het bedrijf geeneens, maar uitspraken als 'met een boogje omheen' zou ik mee uitkijken, is toch een vorm van smaad/belediging.

Maar om op de originele post terug te komen: als je als koper geen verstand hebt van auto's, ook niemand kent die dit wel heeft en het gaat om een behoorlijk bedrag zou ik toch een keuring overwegen. Een auto die recent Apk goedgekeurd is zegt niets, het is en blijft een momentopname en er kan mee gesjoemeld worden.

Ik heb de nodige ervaring met auto's (autotechnische opleiding gehad) maar ben niet meer werkzaam in de autobranche, heb dus de meest recente kennis niet. Ben laatst met een keurmeester van auto-kennis.nl meegelopen: het was al vrij snel duidelijk dat hij deze kennis wel heeft! Het werd een zeer uitgebreide keuring waarbij, naast een soort apk, hij tevens de auto controleert op punten als: zitten er putjes aan de binnenkant van de dorpelrand (is de auto uitgetrokken?), zit er spuitnevel in de schermen, zijn de kitranden origineel, klopt de km-stand (nap) enz. Bij de proefrit twijfelde hij aan het vermogen van de auto (het ging om een Golf Gti) en heeft hij vervolgens de acceleratietijden gemeten waardoor inderdaad bleek dat de auto wat vermogen te kort kwam. Maar als je als koper dit zeker wil weten is er maar 1 mogelijkheid: de auto op een vermogensbank testen.

Dit soort keuringen kan je ook door de Anwb of door de Dekra laten verzorgen.

Maar een goed beginpunt is de verkoper te vragen of hij/zij een eventuele keuring door een externe/onafhankelijke keuringsinstantie toestaat. Als de verkoper dit bij voorbaat al weigert zou ik de auto laten voor wat het is. En wie de keuring betaalt kan over onderhandelt worden, meestal is dit voor rekening van de koper. Maar als je voor het bedrag van de keuring een miskoop kan voorkomen....
Grappig. Je begrijpt het punt niet. En je weet niet wat "smaad" is. En je bericht neemt op het eind een spam-vorm aan. En je gaat off-topic.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Weet niets van het bedrijf, maar laat de auto eerst keuren door een goed keuringstation.

@ceegee
Enorm verhaal, maar dat was de vraag niet.

stofzuigertje

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik bedoelde niet de te koop staande maar de reclame boven aan deze site....

Dat is dus een teken van vele dubieuze handelaren die aangeven wat daar zelden verkocht gaat worden...

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door encore »

Ja, stofzuigertje, dat hadden we wel in de gaten hoor.

En nog zo'n punt-van-wantrouwen is dus het aanbieden van 37 fiatjes 500 ( tussen de 4 en 8 duizend ) en 1 MB CLS-shootingbrake ( voor 73 duizend ).. Dat geeft aan dat er iets niet helemaal klopt. Wat dat iets is weet ik ook niet, maar het is voor mij een reden om er zeker NIET naar toe te gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door berndv »

encore schreef:Ja, stofzuigertje, dat hadden we wel in de gaten hoor.

En nog zo'n punt-van-wantrouwen is dus het aanbieden van 37 fiatjes 500 ( tussen de 4 en 8 duizend ) en 1 MB CLS-shootingbrake ( voor 73 duizend ).. Dat geeft aan dat er iets niet helemaal klopt. Wat dat iets is weet ik ook niet, maar het is voor mij een reden om er zeker NIET naar toe te gaan.
Het waren waarschijnlijk 2 mercedessen, maar op 1 van die 2 hebben ze u. 1 keer 37 flatjes op ingeruild.

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door riddert »

berndv schreef:
encore schreef:Ja, stofzuigertje, dat hadden we wel in de gaten hoor.

En nog zo'n punt-van-wantrouwen is dus het aanbieden van 37 fiatjes 500 ( tussen de 4 en 8 duizend ) en 1 MB CLS-shootingbrake ( voor 73 duizend ).. Dat geeft aan dat er iets niet helemaal klopt. Wat dat iets is weet ik ook niet, maar het is voor mij een reden om er zeker NIET naar toe te gaan.
Het waren waarschijnlijk 2 mercedessen, maar op 1 van die 2 hebben ze u. 1 keer 37 flatjes op ingeruild.
Waarschijnlijk is de Benz gewoon zijn eigen auto, en uiteraard is deze te koop. Per slot van rekening is de man handelaar. Geeft helemaal niets aan of de auto's wel of niet deugen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door Quark »

De vraag van TS, is dit en Go ore not Go.

Als ik dit zo lees heeft niemand negatieve of positieve ervaringen met dit bedrijf.

Niet aangesloten bij de BOVAG vind ik belangrijk maar hoeft niet te betekenen dat het bedrijf slecht is.
De enige manier om hier achter te komen is een auto hier aanschaffen en als je er geen verstand van hebt, iemand meenemen die dit wel heeft, of en keuring bij DEKRA of ANWB bedingen.

En hierna kan TS het bedrijf hier beoordelen.

autoliefhebber123
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:26

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door autoliefhebber123 »

Goedemiddag,

Ik ben bij dit bedrijf geweest, als je niet zijn zin doet en de auto die hij graag wil verkopen terwijl je voor een andere auto komt wordt hij agressief. toen ik zei dat ik niet voor die auto kwam en voor een andere moest ik het terrein maar verlaten en werd hardhandig de deur gewezen.
Koop nooit een auto bij dit bedrijf!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door encore »

Da's ook weer een vreemde post. Dat mag je wel wat nader verklaren hoor. Je komt voor een rode en moet een blauwe kopen?

autoliefhebber123
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:26

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door autoliefhebber123 »

misschien komt het vreemd over maar de auto waar voor kwam was 90% verkocht, en toen ik zei dat ik alleen deze fiat 500 wilde hebben anders niets draaide hij als een blad aan de boom om en werd van een vriendelijke verkoper een agressieve verkoper, en waarom weet ik tot op de dag vandaag nog niet.

stofzuigertje

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zoveel keuze en 2x dezelfde verkopen kan niet...

Dus ik begrijp zijn reactie maar niet slim...
En is deze nu verkocht of staat die Fyra 500 er nog steeds....
Hij kon ook een zoek opdracht vragen voor gelijkwaardige... want er worden diverse aangeboden
door Lease en verhuur bedrijven....

Beetje dom maar dit zegt niets over garage als je naar een reeds verkochte vroeg...

porsche914s
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2014 13:45

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door porsche914s »

wij hebben ook een auto bij dit bedrijf gekocht, helaas kwamen wij niet uit de buurt dus zijn wij naar een fiat dealer geweest omdat dat de motor een raar geluid maakte. daar werd de diagnose getrokken dat de motor helemaal geen 70000 km had gelopen maar minstens 200000. ik heb toen met Autosaloon gebeld met de melding wat de fiat garage tegen mij had gezegd. de man werd boos en zij dat als ik de fiat dealer geloofde maar een rechtzaak moest aanspannen maar van hem kreeg ik niets. wij zijn toch maar naar Enschede gereden maar bij aan komst kam de man woest naar buiten met de mededeling dat wij van zijn terrein af moesten gaan anders stond hij niet voor de gevolgen in. inmiddels wel aangifte gedaan maar de procedure loopt nog. wordt vervolgd. maar kijk uit voor dit soort dealers ze lijken goedkoop maar je komt bedrogen uit!!!!

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door thecure »

porsche914s schreef:wij hebben ook een auto bij dit bedrijf gekocht, helaas kwamen wij niet uit de buurt dus zijn wij naar een fiat dealer geweest omdat dat de motor een raar geluid maakte. daar werd de diagnose getrokken dat de motor helemaal geen 70000 km had gelopen maar minstens 200000. ik heb toen met Autosaloon gebeld met de melding wat de fiat garage tegen mij had gezegd. de man werd boos en zij dat als ik de fiat dealer geloofde maar een rechtzaak moest aanspannen maar van hem kreeg ik niets. wij zijn toch maar naar Enschede gereden maar bij aan komst kam de man woest naar buiten met de mededeling dat wij van zijn terrein af moesten gaan anders stond hij niet voor de gevolgen in. inmiddels wel aangifte gedaan maar de procedure loopt nog. wordt vervolgd. maar kijk uit voor dit soort dealers ze lijken goedkoop maar je komt bedrogen uit!!!!
geen nap check gedaan?

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

thecure schreef: geen nap check gedaan?
Heeft bij een import niet zoveel zin.
(maar verkoopt wel lekker, lage kilometerstand........)

v.d.Heyden

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Dealer AutoSaloon Enschede

Ongelezen bericht door peteroo »

Je krijgt toch het idee dat de autohandel het favoriete werkterrein is van psychopaten. Waar halen ze die figuren toch vandaan?

Gesloten