LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop stuk ?
laptop stuk ?
Anderhalf jaar geleden een laptop gekocht packerd bell bij Mikro its eletronic in Hellevoetsluis met Window,s 8 . de laptop heeft een hardware probleem een blauw scherm . de laptop heeft twee jaar garantie dus binnen de periode de laptop ingeleverd bij its na een week op zaterdag via de telefoon om 17:00 uur met de mededeling het lcd scherm is stuk ? kosten euro 228.21 . kon its niet meer bereiken op maandag mijn beklag gedaan over de factuur er klopte niets van verkeerde datums nummers klopte niet etc ook bij its vonden zij dit vreemd . its ging dit uitzoeken bij acer rep afd op mijn verzoek zou er foto,s van alle kanten gemaakt worden . er kwam een foto van het scherm en die heb ik niet gezien ! . het nu ruim zes weken aan de gang ben iedere week langs its geweest en ook vandaag weer 11-9 2014 weer tal van kul verhalen we hebben een mail gestuurd ? maar niets gehoord , ben boos geworden en het mail adres van its cunsumenten belangen gekregen en een klacht in gediend . de laptop is met een hard ware probleem weg gegaan en je krijgt er een kapot lcd scherm er bij ? Zo zie je dat de consument geen poot heeft om te staan laptop weg voor euro 97.50 kan ik mijn laptop niet gerepareerd terug krijgen . mijn advies koop niks bij its
Re: laptop stuk ?
Mijn advies. Gebruik een wat interpunctie zodat je war verhaal leesbaar wordt.
Re: laptop stuk ?
Het enige wat ik uit dit warverhaal kan opmaken is dat TS van mening is dat een LCD-scherm géén hardware zou zijn maar houdt mijn begrip op vanwege de vele fouten, gebrek aan zinsvorming etc.
Re: laptop stuk ?
heeft It's of prijstoppers of hoe die flut-zaak (daar op het hoekje bij de parkeergarage ook mag heten nu) je ook verteld waarom je garantie claim is afgewezen? dat het scherm alleen blauw beeld geeft kan, lijkt mij, zowel een hardware als een software probleem zijn.
Re: laptop stuk ?
Het is erg moeilijk te volgen wat je nou precies probeert te zeggen, maar zou een kapot scherm niet gewoon onder de garantie vallen? Tenzij je er iets stoms mee hebt zitten doen...Burger 51 schreef:Anderhalf jaar geleden een laptop gekocht packerd bell bij Mikro its eletronic in Hellevoetsluis met Window,s 8 . de laptop heeft een hardware probleem een blauw scherm . de laptop heeft twee jaar garantie dus binnen de periode de laptop ingeleverd bij its na een week op zaterdag via de telefoon om 17:00 uur met de mededeling het lcd scherm is stuk ? kosten euro 228.21 . kon its niet meer bereiken op maandag mijn beklag gedaan over de factuur er klopte niets van verkeerde datums nummers klopte niet etc ook bij its vonden zij dit vreemd . its ging dit uitzoeken bij acer rep afd op mijn verzoek zou er foto,s van alle kanten gemaakt worden . er kwam een foto van het scherm en die heb ik niet gezien ! . het nu ruim zes weken aan de gang ben iedere week langs its geweest en ook vandaag weer 11-9 2014 weer tal van kul verhalen we hebben een mail gestuurd ? maar niets gehoord , ben boos geworden en het mail adres van its cunsumenten belangen gekregen en een klacht in gediend . de laptop is met een hard ware probleem weg gegaan en je krijgt er een kapot lcd scherm er bij ? Zo zie je dat de consument geen poot heeft om te staan laptop weg voor euro 97.50 kan ik mijn laptop niet gerepareerd terug krijgen . mijn advies koop niks bij its
Kun je in leesbaar Nederlands even uiteenzetten wat je tot nu toe hebt gedaan? Dan kunnen wij misschien helpen.
Re: laptop stuk ?
Zoals de kenners zeggen een BSOD.Burger 51 schreef: de laptop heeft een hardware probleem een blauw scherm .
Meestal is dat een softwareprobleem, al kan een softwareprobleem ontstaan als de hardware kapot is.
U heeft gewoon recht op een vervangende laptop, desnoods een nieuwe. Dat kunt u eisen en als de leverancier niet op uw eisen ingaat, dan zult u die voor de rechter moeten slepen. Die leverancier zal de zaak dan waarschijnlijk verliezen.
Re: laptop stuk ?
de laptop met window,s 8 gaf een blauw scherm en deed het niet meer , de laptop was veder in goede staat de laptop is anderhalf jaar oud dus nog een half jaar garantie . nu 6 weken geleden de laptop naar mikro its electronic gebracht vervolgens kreeg ik een factuur er stond op dat het scherm kapot was .dat klopt dus niet .ook de datum van de aankoop klopte niet . de factuur komt bij acer vandaan .ben iedere week bij its langs geweest en als laatste een mail naar de consumenten dienst its gestuurd geen reactie , wat kan ik nog veder doen ? iemand een idee ? ik heb er mee op internet gezeten wat spelletjes mee gespeeld en veder er voorzichtig mee om gegaan . en veder ben ik heel erg boos !!!!!!!!!!!!!!!!
Re: laptop stuk ?
!!!!Burger 51 schreef: de laptop met window,s 8 gaf een blauw scherm en deed het niet meer , de laptop was veder in goede staat de laptop is anderhalf jaar oud dus nog een half jaar garantie . nu 6 weken geleden de laptop naar mikro its electronic gebracht vervolgens kreeg ik een factuur er stond op dat het scherm kapot was .dat klopt dus niet .ook de datum van de aankoop klopte niet . de factuur komt bij acer vandaan .ben iedere week bij its langs geweest en als laatste een mail naar de consumenten dienst its gestuurd geen reactie , wat kan ik nog veder doen ? iemand een idee ? ik heb er mee op internet gezeten wat spelletjes mee gespeeld en veder er voorzichtig mee om gegaan . en veder ben ik heel erg boos !!!!!!!!!!!!!!!!
Juist.
Dus je had een laptop en die werkte prima, tot plots ineens het scherm helemaal blauw was en het verder niet meer deed?
Toen:
1. Ging je naar de leverancier (degene die je de laptop verkocht heeft) om garantie/reparatie te vragen?
2. Die hebben de laptop in ontvangst genomen ter reparatie onder garantie?
3. Die hebben daarna een factuur gestuurd, maar de laptop hebben ze nog steeds?
4. Is de laptop nu gerepareerd?
5. Wat staat er precies op de factuur?
Het is trouwens niet gek dat op mail niet wordt gereageerd als je ze in zulk slecht te volgen Nederlands opstelt...
Re: laptop stuk ?
Een fatsoenlijke winkel reageert gewoon op email, ook als deze in het Fries gesteld zijn, evt. met een vriendelijk verzoek om verduidelijking...Julie4444 schreef:Het is trouwens niet gek dat op mail niet wordt gereageerd als je ze in zulk slecht te volgen Nederlands opstelt...
Re: laptop stuk ?
Als de klacht daardoor niet wordt begrepen vind ik het niet gek. Men zal mogelijk aannemen dat het een grapje is of niet serieus. Mocht er een verzoek tot verduidelijking, zoals in dit topic, op meer van het zelfde uitkomen vind ik dat niet gek.eezacque schreef:Een fatsoenlijke winkel reageert gewoon op email, ook als deze in het Fries gesteld zijn, evt. met een vriendelijk verzoek om verduidelijking...Julie4444 schreef:Het is trouwens niet gek dat op mail niet wordt gereageerd als je ze in zulk slecht te volgen Nederlands opstelt...
Re: laptop stuk ?
Wat een onzin! Wat jij trouwens gek vindt....doet er weinig toe. Mails horen beantwoord te worden!Als de klacht daardoor niet wordt begrepen vind ik het niet gek. Men zal mogelijk aannemen dat het een grapje is of niet serieus. Mocht er een verzoek tot verduidelijking, zoals in dit topic, op meer van het zelfde uitkomen vind ik dat niet gek
Re: laptop stuk ?
Ik ben het niet met je oneens hoor. Dat zeg ik ook helemaal niet.ciske schreef:Wat een onzin! Wat jij trouwens gek vindt....doet er weinig toe. Mails horen beantwoord te worden!Als de klacht daardoor niet wordt begrepen vind ik het niet gek. Men zal mogelijk aannemen dat het een grapje is of niet serieus. Mocht er een verzoek tot verduidelijking, zoals in dit topic, op meer van het zelfde uitkomen vind ik dat niet gek
Je moet immers begrijpen wat het probleem is om tot een adequate oplossing te komen. Idealiter reageert de medewerker dan steeds met iets in de trend van "Ik snap het niet/kunt u dit toelichten/dus het probleem is... ?" of iets dergelijks, maar niet iedereen heeft dat geduld, zoals we wel vaker zien aan de klachten hier.Julie4444 schreef:Mocht er een verzoek tot verduidelijking, zoals in dit topic, op meer van het zelfde uitkomen vind ik dat niet gek.
Re: laptop stuk ?
Jij kleineert TS behoorlijk en ik moet trouwens niks!
Re: laptop stuk ?
Nee nee, je hoeft niets. Dat zeg ik ook niet.ciske schreef:ik moet trouwens niks!
Ik zeg alleen maar dat ik me er niet over verbaas. xD
Dat is zoiets als wanneer iemand zegt dat de politie niets doet als hun fiets is gestolen. Vind ik ook niet gek, want dit is tegenwoordig de norm, maar zou eigenlijk ook anders moeten zijn.
Re: laptop stuk ?
hallo vandaag een goed bericht de consumenten afd van mikro its electronics heeft tel contact gezocht en kwam met de mededeling dat ik een nieuwe laptop kon halen . dat heb ik ook gedaan .sorry voor het onduidelijk formuleren . ik ben van de oude stempel .
Re: laptop stuk ?
Trakteren!Burger 51 schreef: hallo vandaag een goed bericht de consumenten afd van mikro its electronics heeft tel contact gezocht en kwam met de mededeling dat ik een nieuwe laptop kon halen . dat heb ik ook gedaan .sorry voor het onduidelijk formuleren . ik ben van de oude stempel .
Re: laptop stuk ?
Goed bericht voor je, geniet er van.
Re: laptop stuk ?
Aha, stempelen. Tja, da's lastig op een beeldscherm. Begin wel te begrijpen waarom-ie stuk was..Burger 51 schreef:.. van de oude stempel .
Re: laptop stuk ?
Nee joh, gewoon genieten van de nieuwe laptop!eezacque schreef:Trakteren!Burger 51 schreef: hallo vandaag een goed bericht de consumenten afd van mikro its electronics heeft tel contact gezocht en kwam met de mededeling dat ik een nieuwe laptop kon halen . dat heb ik ook gedaan .sorry voor het onduidelijk formuleren . ik ben van de oude stempel .
Re: laptop stuk ?
Frysk zou dat dan toch moeten zijn....eezacque schreef:Een fatsoenlijke winkel reageert gewoon op email, ook als deze in het Fries gesteld zijn,
Als de Friezen nu eens kennen en kunnen uit elkander zouden houden, en hebben en zijn, dan zou de rest van Nederland er misschien nog gehakt van kunnen (kennen) maken. En een juiste klemtóón zou ook handig zijn. Friezen zullen gewoon moeten proberen hun klachten in het Nederlands neer te leggen. Persoonlijk vind ik het wel een grappig gebrabbel, net zoals het Twènts of Drènts of tukkers, of achterhoaks. Utrèchs of Hoags zijn ook wel leuk, ik hou er wel van. Alleen dat Amsterdams en Rotterdams, dat hoeft voor mij dan weer niet.