LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop nu betaal later

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Lanny

koop nu betaal later

Ongelezen bericht door Lanny »

Geen idee of dit al eens aan de orde geweest is, ik heb eigenlijk geen zin om alle topics na te zoeken :)

Gisteren sprak ik iemand die niet wist dat al je aankopen in de actie "koop nu betaal in 2005" geregistreerd worden bij BKR.

Dus bij deze wilde ik dat even onder de aandacht brengen!

Gast

Re: koop nu betaal later

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik wist het ook niet.

Lanny

Nu wel :wink:

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

Koop nu, betaal later is gewoon een financieringsregeling. Je kunt er alleen geld mee verdienen als je voor de vervaldatum van de renteloze betaling betaalt. Doe je dat niet dan betaal je vanaf die datum een behoorlijk hoge rente. Als je beschikt over het geld om de aankoop te betalen en dat apart kunt zetten zodat je tijdig kunt betalen, kun je er wat mee verdienen, de rente die je krijgt op de rekening waarop het geld staat. Beschik je echter niet over het geld en beschik je daar ook niet over op het moment waarop je moet betalen om te voorkomen dat het een dure financiering wordt, is het de moeite waard te informeren naar de kosten en mogelijkheden van een persoonlijke lening of rood staan op je bankrekening. Je wordt in elk geval wel geregistreerd bij BKR en of je wel of niet vandaag kunt kopen en pas over een tijdje kunt betalen is ook afhankelijk van een BKR goedkeuring.

Gast

Als je beschikt over het geld om de aankoop te betalen en dat apart kunt zetten zodat je tijdig kunt betalen, kun je er wat mee verdienen, de rente die je krijgt op de rekening waarop het geld staat.
Nou nou, zoveel verdienen? Dan moet je toch wel een behoorlijk bedrag én langere tijd apart zetten wil je een beetje rente vangen.
En de rentepercentages liggen dicht bij elkaar. Tuurlijk zijn er banken waar je meer rentepercentage krijgt, maar bedenk wel dat dit onder andere voorwaarden geldt.
Het systeem nu "kopen en betaal later" gokt juist op die mensen die iets graag willen hebben, maar niet de mogelijk hebben daarvoor te sparen. De kans dat er mensen zijn die het aankoopbedrag opzij kunnen zetten om op tijd het bedrag te voldoen én daarbij gebruik maken van het syteem, is minimaal denk ik.

yuppie

Ongelezen bericht door yuppie »

Je wordt inderdaad geregistreerd bij het BKR maar wat ze er ook niet bijvertellen dat zo'n regeling van bijv. Prime line krijg je een creditcard hier kan je ook geld mee opnemen.

Je koop bij bijvoorbeel radio modern of een andere winkel met een betaal later regeling een televisie van 599,00 euro die je vervolgens een jaar later mag betalen wat prime line dan doet is je bij het BKR niet inschrijven voor 599,00 euro maar voor 2500,00 euro omdat je een bestedingslimiet heb van 2500,00 euro (kan je extra bij b.v. de bank contant opnemen of nog meer op afbetaling kopen) Dit vertellen ze er echter niet bij wel krijg je div. aanbiedingen per post je kan hem verhogen etc. etc. etc. en je kan over meer contant geld beschikken bla bla bla.

ER WORDT OOK NIET VERTELD DAT ALS JE HET OPENSTAANDE BEDRAG VOLLEDIG HEBT AFBETAALD JE EEN AANGETEKENDE BRIEF NAAR PRIME LINE MOET STUREN OM JE UIT TE LATEN SCHRIJVEN BIJ HET BKR, HET DUURD ANDERS EXTRA LANG OF HET GEBEURD HELEMAAL NIET.

Eerst nadenken voordat je er aan begint maar dat is met alles zo

bettyg

Ongelezen bericht door bettyg »

ik vraag mij af holang je dan bij de BKR blijft staan
of je dat zelf moet melden dat je dat niet wilt
wie weet dat???

Gerrie :idea:

Gast

Je hebt het geld, en zet het apart om rente te verdienen.

Letop, meestal kennen de voorwaarden ook nog een truc van een relatief hoog bedrag aan zogenaamde adminstratiekosten, bijvoorbeeld 50, == voor een uitgestelde betaling van 799,==. Tel uit je winst.

Heb je het geld, onderhandel dan over korting, en betaal contant. Alleen dan verdien je.

OmeHenk

Ongelezen bericht door OmeHenk »

Wil je alles weten over kredieten ga dan naar: http://www.bkr.nl/home/1.html

Let op: laat je geen kaart aansmeren met een uitgestelde betaling!
Betaal contant of doe je aankoop op een later tijdstip!!
groet Ome Henk.

AAD.01

Ongelezen bericht door AAD.01 »

je blijft na je afbetaling (als je alles heb afbetaald) nog 5 jaren bij BKR
bekend / getoetst.

Ik wil jullie wel zeggen, bezint eer gij begint aan dit soort afbetalingen, in welke vorm dan ook. Want als je het niet kan afbetalen zijn ze niet mild, en een weg naar schuldsanering is dan lang en moeizaam / zwaar en dan maar te zwijgen over de WSNP (wet schuldsanering natuurlijke personen). lees maar eens de forum van o.a. www.schulden.tk.

Ik wil iedereen zeggen dat je NIET in de toekomst kan kijken, bev. heb je dan nog o.a. werk, (win je) hoofdprijs in de lotterij enz enz enz enz.

:idea:

john P

Ongelezen bericht door john P »

Gewoon als het enigszins kan volstrekt niet met prime line in zee gaan
een gewaarschuwd mens telt in deze voor twee

doe er iets mee

wennepen

Ongelezen bericht door wennepen »

Wat een SCH*FTEN! Moet ik nog geld gaan betalen om wat over mijzelf te weten te komen ook.
BKR vraagt 4,50 voor een rapportage. 4.50 om een computeruitdraai te maken en op te sturen. BELACHELIJK!

Harmen

Ongelezen bericht door Harmen »

Je kunt veel beter afdingen bij het aankopen van zo'n goed. Als je pas over een jaar "rentevrij" hoeft te betalen, zit de rente in het aankoopbedrag berekend.

Als je direct contant betaald, kun je al snel een procent of 2-3 zo-ie-zo aan korting krijgen. Scheelt de winkel ook administratiekosten.

Gast

Scheelt de winkel niet aan administratiekosten, maar de klant want al eerder aangegeven bij dit soort acties wordt verwacht dat je wel direct een bedrag van bijvoorbeeld wel EUR 50,== direct als adminstratiekosten betaald. En dat bedrag ben je so-wie-so extra kwijt. Tel uit je winst.

sylvie

Ongelezen bericht door sylvie »

Vorig jaar heb ik alle winkelpassen, koop nu betaal later, en dergelijke **** opgezegd en dan blijf je nog 5 jaar!!!!!!!! geregistreerd bij het BKR. Ook de bijenkorfcard en dat soort winkelpasjes registreren je voor zo'n €2500,00!!! Let dus Héél erg goed op wat je aangaat!!!

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

ik vraag mij af holang je dan bij de BKR blijft staan
of je dat zelf moet melden dat je dat niet wilt
wie weet dat???
Zolang de credit card in je bezit heb blijf je geregistreerd staan + 5 jaar na het opzeggen van de kaart.
Je hebt niks te zeggen over de registratie , wil je geen registratie dan krijg je geen koop nu ,betaal later regeling.
Vergis je niet in de rente die je na dat jaar betalen moet + de kosten van zo'n kaart.
Deze zit om en na bij de maximale wettelijke rente en dat is op dit moment iets van 18% op jaar basis dus tel uit je winst.
Wanneer je een huis wil kopen of een andere lening wilt afsluiten, kan deze kaart een molensteen om je nek zijn en bestaat de kans dat je geen lening of hypotheek kunt krijgen.
Wil je toch het betreffende apparaat overweeg dan een Persoonlijke Lening.
Zo'n pl heeft een vaste looptijd en maandtermijn , en een veel lagere rente.
Een koopnu, betaal later kaart is een creditkaart met daaraan een gekoppeld een doorlopend krediet met vaak een standaard bestedingslimiet van 1250€
Wanneer je een bedrag hebt afgelost kun je ook weer beschikken over dat bedrag,en hier gokken de aanbieders van zo'n kaart op.
Dit is niet mogelijk bij een pl want daar los je in vaste termijnen een deel af.

n.angevare

Ongelezen bericht door n.angevare »

Slechte ervaringen gehad met toen nog comfort card en de aanmelding bij B.K.R,heeft een tijd geduurd tot mijn onterechte vermelding bij B.K.R verwijderd was heb er bij andere leningen hypotheek aanvragen veel problemen mee onder vonden .

Pieters

Ongelezen bericht door Pieters »

Mensen willen gewoon te graag spullen kopen die ze niet nodig hebben op het moment dat ze het geld voor de aankoop niet hebben.

hebben, hebben, hebben.

En daar maken verschillende financieerder dankbaar gebruik van.

Wil je niet bij de BKR bekend staan: gewoon sparen als je iets wilt hebben of niet kopen.

Gast

was mi al jaren bekend, ut is een kredietsvorm en die worden altijd geregistreerd

Lanny

Dan was het berichtje overduidelijk niet voor jou bedoeld :)

Gesloten