LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen particuliere Huurwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Problemen particuliere Huurwoning

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Hallo allemaal, Ik woon in een Huis wat verdeeld is in 9 woningen. In het begin was het allemaal zo mooi en was het er iedere keer weer mooi schoon en opgeruimd. Nu woon ik er inmiddels al 8 jaar. Daar de mensen er in dit pand komen en ook weer gaan, er veel ruzie heerst, het er stinkt, en er veel wordt versproken maar dit niet omgezet wordt, weet ik niet goed wat ik hier mee moet aanvangen. Mijn ramen aan de achterkant moeten opnieuw worden geschildert, hiervan heb ik mijn huurbaas al een paar keer bericht gegeven, ook heeft hij zich dit al eens aangekeken, hij houdt het voor onnodig dat er opnieuw wordt geschildert. Ik heb een schimmelvlek in de slaapkamer, hieraan wordt ook niks gedaan. Zelfs de stank van de huisvloer zelf trekt ook voor 100% in mijn woning. Ik schaam mijzelf als ik bezoek krijg. Nu is het zelfs zover dat mijn huurbaas voor de onorde die er heerst een beveiligingsbedrijf heeft ingeschakeld, dit heet dan ook dat vreemde het pand moeten verlaten naar 23 uur. Gaat dit niet een beetje ver...... Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een andere woning. Ik weet wel dat ik hierna nooit meer particulier zal huren. Heeft iemand ook al eens zo iets mee gemaakt ????

stofzuigertje

Re: Problemen particuliere Huurwoning

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verf? Als ik de rest lees is dat niet rendabel...
Vermoedelijk geen 9 woningen maar kamers...
Huisjesmelkers geven zelden reactie en accepteren en iets anders zoeken.

Er zitten ook nette goede verhuurders tussen maar ook hij is afhankelijk van achteraf bleek hoe de overige huurders waren.
Bij enkele slordige gaan de andere dit ook meestal overnemen en doen helaas.

En jou raam, vermoedelijk is er meer mis gezien de schimmel en is sloop of renovatie over enkele jaren mogelijk dus alleen jou raam vervangen gebeurd dan zeker niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen particuliere Huurwoning

Ongelezen bericht door ciske »

Huurcommissie in schakelen.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Problemen particuliere Huurwoning

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Hallo, het gaat zich niet alleen om mijn eigen woning. Nog iemand anders in het huis heeft dezelfde problemen. Tevens heb ik ook een cv ketel die hard aan vernieuwing is. Deze is al meer dan 15 jaar oud.
Mij gaat het er gewoon om dat als men een huurbaas iets vraagt, dit ook naar mogelijkheid gerepareerd kan worden. Immer ben ik iemand die ordelijk is. Het zijn niet allemaal kamers in het pand. Er zitten ook een paar appartementen tussen.
Ik betaal voor mijn eigen Ruimte, ongeveer 46 quadraadmeter groot 300 euro koud.
Ik heb een woonkamer en keuken ineen, slaapkamer is separee. dan nog een badkamer.
De tuin is gezaamlijk te gebruiken door alle bewooner.
De huurbaas is zeer tevreden over mij en ook hoe ik de woning onderhoud. Toch daarmee zijn de andere probleempjes niet opgelost. Zelf heb ik mij nu ook bij de woningstichting in laten schrijven.

Dekale65
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2014 08:18

Re: Problemen particuliere Huurwoning

Ongelezen bericht door Dekale65 »

Het is zoals de voorganger Ciske al zegt huurcommissie inschakelen!

Maar dan zul je eerst de verhuurder schriftelijk in gebreken moeten stellen, indien na 4weken geen gehoor wordt gegeven, schakel je de huurcommissie in.
Je moet dan bij de huurcommissie via internet een formulier downloaden ofwel online in vullen.
Let op je dient wel het bewijs dat je de verhuurder schriftelijk in gebreken hebt gesteld, mee te sturen en het huurcontract (kopie) naar de huurcommissie.

https://formulieren.huurcommissie.nl/pr ... -huurders/

Gesloten