Maar stellen dat je opgelicht bent door een bedrijf terwijl dit niet zo is is laster, en dat is strafbaar (en ook hier niet toegestaan). Hoe dan ook was haar klacht onzin en moet ze gewoon betalen. Budget energie valt in deze instantie niets te verwijten.snuffel1 schreef:De originele titel was "opgelicht door budgetenergie" de redactie heeft die aangepast in het voordeel van Ts. Toen later bleek dat Ts helemaal niet wist hoe één en ander gaat bij een contract waren de rapen gaar.
Het gaat nu helemaal nergens meer over maar moet de consument altijd maar gelijk krijgen want die hoeft de voorwaarden niet te lezen, is altijd de dupe en de leverancier moet het maar oplossen. Met excuus zo werkt het bij het aangaan van een energie contract niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring met Budgetenergie
Re: Ervaring met Budgetenergie
Het zal je denk ik verbazen hoeveel mensen moeite hebben met contracten en hun administratie.snuffel1 schreef:De originele titel was "opgelicht door budgetenergie" de redactie heeft die aangepast in het voordeel van Ts. Toen later bleek dat Ts helemaal niet wist hoe één en ander gaat bij een contract waren de rapen gaar.
Het gaat nu helemaal nergens meer over maar moet de consument altijd maar gelijk krijgen want die hoeft de voorwaarden niet te lezen, is altijd de dupe en de leverancier moet het maar oplossen. Met excuus zo werkt het bij het aangaan van een energie contract niet.
Toch moeten ze een administratie bijhouden en contracten afsluiten als ze zich staande willen houden in de huidige maatschappij. Daar mogen bedrijven en instanties best rekening mee houden.
De gemiddelde consument is geen jurist.
De consument hoeft wat mij betreft niet altijd gelijk te krijgen maar Algemene Voorwaarden mogen best in Algemeen Beschaafd Nederlands worden geschreven en op 1 pagina, liefst 3 regels.
Het lezen van Algemene Voorwaarden is een groot probleem voor een hele grote groep consumenten.
Er moeten hele lappen tekst gelezen worden die geschreven zijn in vreselijke, saaie en heel ingewikkelde taal en zinsconstructies waarbij verwezen wordt naar artikelen die je net geprobeerd hebt te lezen en weer terug moet lezen om het verband te kunnen leggen met hetgeen je het laatst hebt gelezen, wat dan voor nog meer verwarring zorgt en dan geven de meeste mensen het op.
Ik ben net geswitcht van energieleverancier. Als taakstraf kreeg ik 34 pagina's Aansluitvoorwaarden, Transportvoorwaarden en Algemene Voorwaarden. Tijdens het lezen viel ik telkens bijna in slaap en toen heb ik maar besloten de gok te wagen.
Het leek een legaal bedrijf.
Ik kan er toch niks aan veranderen en een andere leverancier heeft gewoon dezelfde tekst maar dan in een andere volgorde.
Je hoeft niet alles te lezen. Belangrijk zijn de hoofdstukken die gaan over de opzegboetes, tarieven e.d.
Als je snel screent op kopjes fiets je relatief eenvoudig door algemene voorwaarden heen.
Als je snel screent op kopjes fiets je relatief eenvoudig door algemene voorwaarden heen.
VCampen schreef:snuffel1 schreef:Als taakstraf kreeg ik 34 pagina's Aansluitvoorwaarden, Transportvoorwaarden en Algemene Voorwaarden. Tijdens het lezen viel ik telkens bijna in slaap en toen heb ik maar besloten de gok te wagen.
Het leek een legaal bedrijf.
Ik kan er toch niks aan veranderen en een andere leverancier heeft gewoon dezelfde tekst maar dan in een andere volgorde.