LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] email van flirtbericht.nl
email van flirtbericht.nl
Vandaag een wel erg grove mail gekregen van flirtbericht.nl, compleet met mijn naam én adres. De mail lijkt afkomstig van een echt persoon aangezien men een normaal mailadres lijkt te gebruiken ( [email protected] ), maar verder in de mail word je gevraagd te klikken op een link die dus naar flirtbericht.nl gaat, onder aan de mail stond ook nog een foto van 'Nikki'.
Ik had meteen door dat het spam was, krijg wel vaker vage berichten, maar met mijn adres erin vond ik toch wel iets té en ook leuk als moeder-de-vrouw de mail opent . Ik kan me voorstellen dat sommigen er in trappen of er een echtelijke ruzie door krijgen. Bekijk hieronder de mail, mijn naam en adres heb ik vervangen met *****.
Hoi Hoi,
Ja ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik rij dagelijks bij jullie langs ****straat ** bij ****** Johan en ik ben tot over mijn oren verliefd op u. U hebt zo'n aantrekkingskracht, wow. Ik weet uw naam niet en ik weet ook eigenlijk niet of u wel wilt dat ik contact met u opneem.
Ik zal me even voorstellen; Ik ben Nikki, 33 jaar, van oorsprong kom ik uit Denemarken, maar ik woon hier nu al 20 jaar. Ik heb in Vlaanderen geen familie wonen en daarom woon ik helaas nog genoodzaakt bij mijn vriend. Hierdoor hoop ik dat u NIET wilt reageren op mijn emailbericht, hoe dan wel, dat vertel ik zo.
Zoals ik in andere woorden al zei; ik ben gek op u en hoop dat u een keer iets spannends met me zou willen doen. Durft u in het diepe te springen en gewoon af te spreken in *********?
In deze mail heb ik een foto bijgevoegd. Maak ik kans?
Graag zou ik contact met je hebben via deze website. Geen schrik, inschrijven is gewoon gratis. Maar het waarborgt nog wel even mijn privacy, want als mijn vriend er achter komt, sta ik op straat en dat is het laatste wat ik wil
Zie je mij ook zitten? Klik dan op mijn foto of HIER en dan gaan wij het heel leuk hebben samen. Dat beloof ik!
Ik had meteen door dat het spam was, krijg wel vaker vage berichten, maar met mijn adres erin vond ik toch wel iets té en ook leuk als moeder-de-vrouw de mail opent . Ik kan me voorstellen dat sommigen er in trappen of er een echtelijke ruzie door krijgen. Bekijk hieronder de mail, mijn naam en adres heb ik vervangen met *****.
Hoi Hoi,
Ja ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik rij dagelijks bij jullie langs ****straat ** bij ****** Johan en ik ben tot over mijn oren verliefd op u. U hebt zo'n aantrekkingskracht, wow. Ik weet uw naam niet en ik weet ook eigenlijk niet of u wel wilt dat ik contact met u opneem.
Ik zal me even voorstellen; Ik ben Nikki, 33 jaar, van oorsprong kom ik uit Denemarken, maar ik woon hier nu al 20 jaar. Ik heb in Vlaanderen geen familie wonen en daarom woon ik helaas nog genoodzaakt bij mijn vriend. Hierdoor hoop ik dat u NIET wilt reageren op mijn emailbericht, hoe dan wel, dat vertel ik zo.
Zoals ik in andere woorden al zei; ik ben gek op u en hoop dat u een keer iets spannends met me zou willen doen. Durft u in het diepe te springen en gewoon af te spreken in *********?
In deze mail heb ik een foto bijgevoegd. Maak ik kans?
Graag zou ik contact met je hebben via deze website. Geen schrik, inschrijven is gewoon gratis. Maar het waarborgt nog wel even mijn privacy, want als mijn vriend er achter komt, sta ik op straat en dat is het laatste wat ik wil
Zie je mij ook zitten? Klik dan op mijn foto of HIER en dan gaan wij het heel leuk hebben samen. Dat beloof ik!
-
Re: email van flirtbericht.nl
?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Ava82"]Vandaag een wel erg grove mail gekregen van flirtbericht.nl, compleet met mijn naam én adres. De mail lijkt afkomstig van een echt persoon aangezien men een normaal mailadres lijkt te gebruiken ( xxxxxxxgmail.com ), maar verder in de mail word je gevraagd te klikken op een link die dus naar flirtbericht.nl gaat, onder aan de mail stond ook nog een foto van 'Nikki'.
Dat iemand vraagt om op een link te klikken en je doet het ook nog, zegt mij gewoon, dat je weet, wat je te wachten staat op dit soort sites, dus gewild.
Voor de rest is het voor mij gewoon spam , wat je hier wit verspreiden, want je vervangt wel de gegevens van jouw, maar niet het e-mail adres, wat ik wel heb gedaan.
Dat iemand vraagt om op een link te klikken en je doet het ook nog, zegt mij gewoon, dat je weet, wat je te wachten staat op dit soort sites, dus gewild.
Voor de rest is het voor mij gewoon spam , wat je hier wit verspreiden, want je vervangt wel de gegevens van jouw, maar niet het e-mail adres, wat ik wel heb gedaan.
-
?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Pure spam. Met data uit verzonden mail. Dat is het "gevaar" van internet. Met een mail stuur je ongewild veel data mee. En met die data kàn iets worden gedaan. En het is bekend dat er "listeners" actief zijn. Dat zijn computers die gewoon die datastroom onderscheppen en er de gevraagde data uitfilteren. Heeft dus niets te maken met het internetgedrag van een persoon.
Nee ik heb natuurlijk niet op de link geklikt, je kunt het webadres al zien als je alleen al met je muis op de link gaat staan of onder in de werkbalk. Ik heb dit bericht geplaatst zodat mensen gewaarschuwd zijn dat de mail dus fake is, maar het dusdanig over komt dat het lijkt alsof daadwerkelijk een persoon je mailt (doordat je naam en adres gebruikt wordt ).
Sorry, maar dat is niet echt een normaal emailadress. Als de voornaam Nikki is, is Ndy123 wel een hele rare achternaam.Ava82 schreef:De mail lijkt afkomstig van een echt persoon aangezien men een normaal mailadres lijkt te gebruiken ( [email protected] ),
Sinds wanneer moet een email adres een echte naam bevatten?GJvdZ schreef:Sorry, maar dat is niet echt een normaal emailadress. Als de voornaam Nikki is, is Ndy123 wel een hele rare achternaam.Ava82 schreef:De mail lijkt afkomstig van een echt persoon aangezien men een normaal mailadres lijkt te gebruiken ( [email protected] ),
Hoop alleen dat Ava82 de mail in de vuilnisbak heeft gegooid, stel je voor dat 'mevrouw Ava' het toch niet zo gelooft.
-
Ik krijg nooit zoiets Maar ik zoek het ook niet op.
(Ik heb niet op de link gedrukt, maar zat toevallig op de site )
toch wel een goeie hé !
(Ik heb niet op de link gedrukt, maar zat toevallig op de site )
toch wel een goeie hé !
ik zal vreemde emails al niet eens openen, ik denk dat ava82 toch iets te nieuwsgierig was