Tijdens bestelproces word je twee (2) keer gevraagd om het adres op te geven.
Tezamen in meerdere contacten uitsluitend via e-mail heb ik adres zeker vijf (5) keer doorgegeven.
Yubipas.nl is na viertig (40) dagen nog steeds niet ontvangen. In drie (3) e-mails werd ik telkens verzocht om het juist adres door te geven! Na vierde (4e) e-mail waarin ik alweer om het adres word gevraagd heb ik genoeg van deze onzin. Bij Yubi beweert men dat de Yubipas drie (3) keer opgestuurd is! Het is nogal naïef om te denken dat een Yubipas drie (3) keer opgestuurd is, een kortingspas voor jongeren tussen 15-28 jaar alleen om in de winkel te laten zien. Dus een pas zonder EMV‐chip, zonder NFC, zonder magneetstrip en niet geëmbosseerd zoals een creditkaart en dat deze telkens kwijtgeraakt wordt! Als ik op de plaats zou zijn van persoon met wie ik contact via e-mails had en dat de pas echt twee (2) keer opgestuurd is, dan zou ik bij derde (3e) poging Yubipas desnoods aangetekend opsturen, want een onderneming betaalt geen consumentenprijs voor een aangetekende verzending.
Verder ben ik vrijwel zeker dat de persoon uit e-mails durft niet de echte reden voor dit alles te vertellen. Bovendien vind ik nogal bizar hij zich eerst uitgeeft voor een General Manager en als ik in mijn reactie hem vertel dat er dan ook een General Directeur zou moeten zijn in de eerste (1e) volgende e-mail zet de man zijn functie niet meer onder zijn naam! Ik vraag me af of de naam die de man in zijn e-mail gebruikte überhaupt zijn echte naam is? Vandaag de dag hoort het niet dat iemand e-mail van een manager ontvangt zonder E-mailhandtekening (met ondernemingsadres, telefoon en logo). Wie zou er niet trots op zijn functie zijn als je echt General Manager bent?
In de vierde (4e) e-mail schrijft men het volgende:
“Beste mevrouw (maar hij weet dat ik geen mevrouw ben),
Wij hebben de pas meerdere malen naar uw huis opgestuurd. Echter ontvangen wij emails waarin wordt
aangekaart dat uw ons pas niet ontvangt of dat wij onze passen niet leveren.
Graag verneem ik een juiste adres waarin wij zekerheid kunnen krijgen dat u de pas ontvangt.
Excuse voor het ongemak mits dit probleem waar is.”
Dat dit anno 2014 gebeurt en je kind recht wordt ontnomen om een kortingspas te ontvangen is on-Nederlands. Dit hoort überhaupt niet bij een webwinkel en zeker niet bij een land als Nederland. Toch sta je perplex hoe onprofessioneel de werkwijze van Yubi is. Voor servicenormen en beleidsvoering van deze onderneming geef ik een cijfer van dikke minus honderd (-100).
De website en Algemene voorwaarden voldoen niet aan de nieuwe Europese Richtlijn Consumentenrechten en de Wet Koop op Afstand van 13 juni 2014. Desondanks dit alles gebruikt men logo van de Gemeente Rotterdam op Yubipas.nl website.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Yubipas nooit ontvangen - De Wet Koop op Afstand
Re: Yubipas nooit ontvangen - De Wet Koop op Afstand
En wat is de vraag?
De vragen heb ik gesteld aan de Consumentenbond die me op zijn buurt en voor mijn specifieke geval heeft doorverwezen naar Consuwijzer, De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Gemeente Rotterdam. De klachten zijn ingediend en misschien wordt het mijn verhaal gepubliceerd in een van de volgende uitgaven van de Consumentengids. Hier kun je je ervaring delen en anderen vragen wat je het beste zou kunnen doen als je geen lid ben van de Consumentenbond.
Was hier al niet een behoorlijk recent topic over?