LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mauz
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2014 16:55

Help! Oxxio

Ongelezen bericht door Mauz »

Zoals de titel al aangeeft.. Help!

Enkele weken geleden is er een meneer aan de deur geweest met hele verhalen over oxxio en overstappen.
Daar mijn contract bij mijn oude leverancier in febr 2015 af loopt heb ik toch de interesse gehad het verhaal van deze meneer aan te horen.
Puntje bij paaltje ze waren goedkoper en ik zou wel eens een jaar contractje willen proberen
Kan het geen 3 jaar mevrouw met ipad en blabla erbij, nee ik wil eerst proberen.
Nou dan had meneer iets speciaals. Als wij dat contract dat eind februari zou beginnen nu al afsloten dan kregen wij een energie monitor zodat wij kunnen zien welk apparaat wat gebruikt.
Oke leuk allemaal goed. Meneer spreekt nogmaals door wat wij nu willen, dus een 1 jarig contract ingaande per eind februari 2015. Ja? Ja, prima. Nou dan staat alles hier (scrolt razendsnel over zijn ipad) en dan mag u hier tekenen. U krijgt hier een bevestiging van maar dat is alleen maar een bevestiging daar hoeft u niet naar om te kijken, dat is prima meneer want wij moeten vaker op prive redenen weg en kunnen dus niet elke keer binnen x tijd onze post bekijken. Geen probleem kwam allemaal goed.
Zo gezegd zo gedaan en het kwaad was geschied.

Vandaag: Ik krijg een mail van oxxio met verzoek om de meterstanden, wat raar dat ze dat zo vroeg al willen hebben. Laat ik toch maar eens gaan bellen of alles juist is.
Domme ik was na terug komst straal vergeten even in te kijken wat ik gekregen had, heb het gewoon aan de kant gelegd en weg was het. Hier maak IK dus mijn fout.
Maar aangezien ik toch al wist wat erin zou staan heb ik mij er niet echt druk om gemaakt, want ja natuurlijk als iemand aan je deur komt van oxxio het geweldige bedrijf zelf neem je aan dat mensen ook echt noteren wat je met ze afspreekt en omdat ik dit alleen ter bevestiging kreeg had ik daar ook geen omkijken naar hoeven hebben. Was dit maar waar, had ik hier op radar maar eerder een kijkje genomen.

Dus ik bel met oxxio, ik was al klant. Ohw echt waar?Vanaf wanneer dan?
Meneer kon vertellen dat aankomende zaterdag mijn levering vanuit oxxio komt? Watblief?
Dus meneer legt mij uit dat mijn oude energiemaatschappij is opgezegd en oxxio het over heeft genomen en ik over 2 weken de facturering mag verwachten.
Ik vraag wat mijn opzegperiode is, maar die is natuurlijk verstreken. (stomme ik)
En omdat wij eerder bij de vorige leverancier weg zijn gegaan, maar dat is niet zo lang dus het valt wel mee volgens meneer klantenservice, maar 100!! euro aan boete uit eigen zak lappen voor deze onzin.
Ook vraag ik naar dat speciale pakket wanneer mag ik dat dan verwachten? Oh, dat is gewoon een app op de website die elke klant krijgt. Dat is wat meterstandjes invullen... Ja, daar heb ik nu ook al een programma voor dus wat heb ik daar aan? Of kan de pc zien hoeveel stroom welk apparaat hier in huis gebruikt? Zoals vertegewoordiger bij het contract wel zei dat we dan konden gaan zien.
Ook komt eruit dat we als wij in feb pas energie wilden ontvangen wij nu helemaal geen klant hadden kunnen zijn, want dat kan pas 3 maanden van te voren.

Ik leg meneer dus uit wat er werkelijk besproken is geworden en na een lang verhaal gaat meneer vanuit ons een klacht indienen tegen de vertegenwoordiger. Mevrouw dat word door een EXTERN onafhankelijk bedrijf gedaan en binnen 2 weken hoort u de uitslag. Ik gekoeld en opgehangen. Even met man overlegd en ik dacht ik bel eens terug om te vragen welk bedrijf dat is en wat er is doorgegeven want ik vertrouw het doorgeven van oxxio niet meer zo. Een mevrouw deze keer aan de lijn en zij vertelde dat er een INTERNE klacht was ingediend tegen de vertegenwoordiger. Op het moment dat ik mevrouw daarmee confronteer is het ineens wel weer een EXTERN bedrijf.. mag ik dan de naam. Nee die mogen zij mij helaas niet geven. Ik leg uit dat ik persoonlijk mijn verhaal wil doen, ja dat kan ik wel doen tegen degene die mij belt met de uitslag. Ja, achteraf heb ik daar echt veel aan.

Mauz
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2014 16:55

Re: Help! Oxxio

Ongelezen bericht door Mauz »

Ik heb al gelezen dat brieven sturen, faxen, emailen, bellen ed geen doel hebben.
Mijn vraag is HOE kom ik dan wel van ze af, want natuurlijk heb ik hier geen zin in.

Dat contract is heel anders verteld dan neergezet en zoals ik hier al veel zie zodra de handtekening er staat zijn ze met de noorderzon vertrokken. Het is toch absurd dat je iemand spreekt die tegenover je zit en dat er dan toch andere dingen worden ingevoerd? Nu kun je wel zeggen het is stom dat je je handtekening hebt gezet en het is stom dat je het niet naleest wanneer het met de post komt maar dat moet toch niet mogelijk kunnen zijn! Je zit nota bene met die persoon aan tafel en word bezeikt waar je bij staat.
Als een contract onder valse voorwendselen getekend word dan is het toch ongeldig ongeacht de handtekening??

Dus Help! oxxio

diand
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:29

Re: Help! Oxxio

Ongelezen bericht door diand »

Ze zullen ongetwijfeld ontbindende voorwaarden hebben. Lees ze eens door. Emigratie kan soms een ontbindende voorwaarde zijn. Zo kom je van je contract af en kun je naar een nieuwe partij overstappen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Help! Oxxio

Ongelezen bericht door prem »

diand schreef:Ze zullen ongetwijfeld ontbindende voorwaarden hebben. Lees ze eens door. Emigratie kan soms een ontbindende voorwaarde zijn. Zo kom je van je contract af en kun je naar een nieuwe partij overstappen.
Emigreren kost wel iets meer dan 100 euro :) :)

stofzuigertje

Re: Help! Oxxio

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aan de deur en Oxxio, dan ben je dom!

Geloven doe je in een Kerk, niet bij verkopers aan de deur die alleen maar provisie willen en meestal dingen beloven die niet kloppen.

Dus jammer maar gewoon deur dicht doen en zelf online zoeken na afloop zonder die boete....

Mucha

Re: Help! Oxxio

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

diand
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:29

Re: Help! Oxxio

Ongelezen bericht door diand »

prem schreef:
diand schreef:Ze zullen ongetwijfeld ontbindende voorwaarden hebben. Lees ze eens door. Emigratie kan soms een ontbindende voorwaarde zijn. Zo kom je van je contract af en kun je naar een nieuwe partij overstappen.
Emigreren kost wel iets meer dan 100 euro :) :)
Je hoeft niet in het echt te emigreren maar als je een partner hebt met een andere achternaam dan laat je die een nieuwe leverancier uitzoeken. 'T is maar een idee.

Gesloten