alfatrion schreef:Julie4444 schreef:Berndv en Puma hebben dus gelijk. TS had zijn lidmaatschap bij de datingsite moeten opzeggen.
Overeenkomsten van bepaalde duur eindigen van rechtswege na aflopen en hoeven niet te worden opgezegd, tenzij per algemene voorwaarden of individuele afspraak anders is overeengekomen.
bprosman schreef:Weet niet om welke site dit gaat maar dit staat er dus meestal WEL in , in de algemene voorwaarden dat ze tot wederopzegging maandelijks mogen verlengen.
Uit het verhaal van TS is op te maken dat hij gewoon gestopt is met betalen. De site kon immers het verschuldigde abonnementsgeld niet innen. TS zegt:
Koen Schone schreef:Ik was helemaal niet meer geintresseerd in die site toen ik een mailtje zag dat de maandelijkse betaling was mislukt en of ik even wou inloggen om de betaalgegevens aan te passen. Geen zin om me meer op die site te begeven.
Daarna kwam dus de brief van het incassobureau omdat TS het volgende dacht:
Koen Schone schreef:ik ging er gewoon vanuit dat mijn premium mogelijkheden uitgezet zouden worden dus me er helemaal niet druk overgemaakt.
Hij heeft het abonnement dus niet opgezegd, maar is gewoon gestopt met betalen en dacht dat het dan vanzelf weg zou gaan. Hij moet dus gewoon nog steeds betalen voor het abonnement, of hij het nu gebruikt of niet. En uiteraard:
53078 schreef:En blijkbaar liep dat abonnement nog door. En nergens laat TS zien dat hij het aktief heeft opgezegd. En ook zien we daar geen bevestiging van. Dus hij kan opzeggen, maand bedenktermijn en klaar. En de incassocowboy betalen..
Ook deze ronde is niet voor jou Alfatrion. TS komt er niet onderuit.
Correct. Hij heeft de aanmaning genegeerd en moet nu op de blaren zitten. Als je dit zou vergelijken met bijvoorbeeld een verhuurder en het betalen van huur kun je exact het zelfde zeggen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om aan zijn betalingsverplichting te doen. TS koos ervoor gewoon te stoppen met betalen en dacht dat de website dan de overeenkomst gewoon zou beëindigen. Zo werkt het niet. Hij was verschuldigd, heeft niet betaald, negeerde de aanmaning, en is nog steeds in verzuim.
Hij moet dus:
1. Het verschuldigde bedrag inclusief incassokosten (die zijn namelijk wél geldig) betalen.
2. Het abonnement bij de datingsite beëindigen of controleren dat het nu beëindigd is.
3. In de toekomst abonnementen opzeggen in plaats van te stoppen met betalen zonder opzegging.
4. Stoppen zijn kop in het zand te steken of anders accepteren dat hij vroeg of laat voor de rechter staat met alle gevolgen van dien, en dan ook de hele gerechtelijke procedure moet betalen.