LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GGZ Delfland rekent 1500 euro voor 1 intakegesprek
-
GGZ Delfland rekent 1500 euro voor 1 intakegesprek
U gelooft het denk niet, maar ik ben slachtoffer geworden van misbruik van de GGZ nadat mijn huisarts me ipv naar de 1e lijns naar de 2e lijns heeft gestuurd! Aangegeven dat ik GEEN extra kosten kon maken en mij gezegd dat dat onder de reguliere verzekering valt. Blijkt nu dat de GGZ een declaratie heeft ingediend van bijna 1500 euro bij de zorgverzekeraar en ik door pech (heb nooit vrijwillig eigen risico, vorig jaar door een foute overstap kon dit niet gewijzigd worden) kreeg ik de schrik van me leven en mag ik eventjes 850,- betalen voor echt waar EEN INTAKE gesprek van de GGZ. geen therapie gehad, geen vervolggesprek, helemaal niet verder geholpen! "U kunt beter een particuliere psycholoog inschakelen", wij sluiten het dossier was het antwoord.......niet geholpen en toch voor 850,- bloeden! Schandalig! Terwijl ze weten dat ik in de bijstand zit en de GGZ misbruik heeft gemaakt van mijn psyche omdat ik eind november nogal erg van slag was na een overlijden van me beste vriend en ik gewoon behoefte had aan veel praten. Dat de huisarts in opleiding mij naar de 2e stuurt is zijn fout, maar de GGZ heeft nu met dit enorme bedrag ipv hulp mij verder de grond in geduwd! Schandalig gewoon dat dit kan, het lijkt bijna oplichting. 1500,-- voor een gesprekje bij mij thuis.....schandalig!
Laatst gewijzigd door elroyheesbeen op 12 mei 2014 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: GGZ Delfland rekent 1500 euro voor 1 intakegesprek
vrijwillig eigen risico is altijd een keuze, dit kan niet door een overstap komen. En tja die mensen van het ggz willen ook salaris. of werkt u gratis?elroyheesbeen schreef:U gelooft het denk niet, maar ik ben slachtoffer geworden van misbruik van de GGZ nadat mijn huisarts me ipv naar de 1e lijns naar de 2e lijns heeft gestuurd! Aangegeven dat ik GEEN extra kosten kon maken en mij gezegd dat dat onder de reguliere verzekering valt. Blijkt nu dat de GGZ een declaratie heeft ingediend van bijna 1500 euro bij de zorgverzekeraar en ik door pech (heb nooit vrijwillig eigen risico, vorig jaar door een foute overstap kon dit niet gewijzigd worden) kreeg ik de schrik van me leven en mag ik eventjes 850,- betalen voor echt waar EEN INTAKE gesprek van de GGZ. geen therapie gehad, geen vervolggesprek, helemaal niet verder geholpen! "U kunt beter een particuliere psycholoog inschakelen", wij sluiten het dossier was het antwoord.......niet geholpen en toch voor 850,- bloeden! Schandalig! Terwijl ze weten dat ik in de bijstand zit en de GGZ misbruik heeft gemaakt van mijn psyche omdat ik eind november nogal erg van slag was na een overlijden van me beste vriend en ik gewoon behoefte had aan veel praten. Dat de huisarts in opleiding mij naar de 2e stuurt is zijn fout, maar de GGZ heeft nu met dit enorme bedrag ipv hulp mij verder de grond in geduwd! Schandalig gewoon dat dit kan, het lijkt bijna oplichting. 1500,-- voor een gesprekje bij mij thuis.....schandalig!
-
Ik heb maar 1 uur intakegesprekje gehad, thatts all.........na een foute doorverwijzing vd huisarts in opleiding, dus had die beter moeten weten.....had ook een uurtje met de buurvrouw kunnen praten....
Ja, het is altijd de schuld van een ander. De ziektekosten verzekering doet het fout, uw huisarts doet het fout. Ja en nu blijkt u het fout te doen. Het eigenrisico is in 2014 € 360,- + een vrijwillig eigen risico van € 500,- is dus € 860,- wat u mag betalen.
-
Lijkt mij ook een erg hoog bedrag. Dien een klacht in bij GGZ Delfland:
http://www.ggz-delfland.nl/fileadmin/Im ... rsie_3.pdf
http://www.ggz-delfland.nl/fileadmin/Im ... rsie_3.pdf
-
Gedaan, maar die doen alsof ze "gek" zijn.....zelfs mijn eigen huisarts bemoeit zich nu ermee met deze kwestie middels een schrijven aan hun......hebben we altijd nog de tuchtcollege en advocaat achter de hand.......
-
Neem deze stappen:
1. Vraag factuur op bij de GGZ. Noteer de codes dies daarop staan ( dbccodes plus de datum)
2. Bel de NZA op : 0900-7707070. Stel 2 vragen:
- klopt bedrag bij de code?
- kan deze code gedeclareerd worden op basis van enkel consult? ( aan huis)
Ik vermoed dat dit niet klopt. (Als het echt één consult is) : zò duur is de zorg in Nederland echt niet.
1. Vraag factuur op bij de GGZ. Noteer de codes dies daarop staan ( dbccodes plus de datum)
2. Bel de NZA op : 0900-7707070. Stel 2 vragen:
- klopt bedrag bij de code?
- kan deze code gedeclareerd worden op basis van enkel consult? ( aan huis)
Ik vermoed dat dit niet klopt. (Als het echt één consult is) : zò duur is de zorg in Nederland echt niet.
-
Natuurlijk is logisch dat zij niet gratis werken en ook het salaris betaald moeten
krijgen, het is niet logisch dat je voor 1 intakegesprek € 850 dient te betalen.
Ik zou om een gespecificeerde rekening vragen.
Succes ermee
krijgen, het is niet logisch dat je voor 1 intakegesprek € 850 dient te betalen.
Ik zou om een gespecificeerde rekening vragen.
Succes ermee
-
Ik ben niet echt thuis in de codes die de ggz MAG hanteren maar als zorgverlener hebben we aan sommige gevallen een hoop werk en MOGEN we daar NIETvoor declareren, bij andere gevallen hebben we niet heel veel werk maar mogen we wel heel veel codes declareren (die we ook kunnen verantwoorden). Ik wou vaak ook dat ik voor sommige lastige gevallen meer mocht vragen maar dat mag niet, dus vraag ik ook niet minder voor de gevallen waar ik minder werk aan heb. Het streept zo op een dag een beetje tegen elkaar weg en in sommige gevallen betaalt een verzekeraar meer en in andere gevallen een verzekeraar minder. Als ik weet dat de extra kosten voor de patient zelf komen declareer ik meestal trouwens niet, tenzij ze aangeven het geen probleem te vinden. Maar 1500 euro voor een intake klinkt toch wel als heel veel, hoelang heeft die intake geduurd, ik verwacht dan toch wel een intake van 2-3 uur en/of misschien een vragenlijst die je vooraf hebt moeten invullen....elroyheesbeen schreef:U gelooft het denk niet, maar ik ben slachtoffer geworden van misbruik van de GGZ nadat mijn huisarts me ipv naar de 1e lijns naar de 2e lijns heeft gestuurd!
Ja en nee, hij of zij zit in de "soos", en daar hoort men rekening mee te houden, ja?!thecure schreef:s. of werkt u gratis?elroyheesbeen schreef:U gelooft het denk niet, maar ik ben slachtoffer geworden van misbruik van de GGZ nadat mijn huisarts me ipv naar de 1e lijns naar de 2e lijns heeft gestuurd! Aangegeven dat ik GEEN extra kosten kon maken en mij gezegd dat dat onder de reguliere verzekering valt. Blijkt nu dat de GGZ een declaratie heeft ingediend van bijna 1500 euro bij de zorgverzekeraar en ik door pech (heb nooit vrijwillig eigen risico, vorig jaar door een foute overstap kon dit niet gewijzigd worden) kreeg ik de schrik van me leven en mag ik eventjes 850,- betalen voor echt waar EEN INTAKE gesprek van de GGZ. geen therapie gehad, geen vervolggesprek, helemaal niet verder geholpen! "U kunt beter een particuliere psycholoog inschakelen", wij sluiten het dossier was het antwoord.......niet geholpen en toch voor 850,- bloeden! Schandalig! Terwijl ze weten dat ik in de bijstand zit en de GGZ misbruik heeft gemaakt van mijn psyche omdat ik eind november nogal erg van slag was na een overlijden van me beste vriend en ik gewoon behoefte had aan veel praten. Dat de huisarts in opleiding mij naar de 2e stuurt is zijn fout, maar de GGZ heeft nu met dit enorme bedrag ipv hulp mij verder de grond in geduwd! Schandalig gewoon dat dit kan, het lijkt bijna oplichting. 1500,-- voor een gesprekje bij mij thuis.....schandalig!