Beste mensen
Dit probleem begon ocktober vorig jaar.
waar wij uit de woning waren gezet na een huurschuld van meer dan 10.000
Na een langdurige touwtrek met de gemeente kon ik mij (aleen) afgelopen augustus weer inschrijfen bij de desbetreffende gemeente ( na 10 maanden van gemeente naar gemeente te zijn gestuurd .
Wat is zelf al ronduit schandalig vind ik heb altijd in die gemeente gewoond en ik werd gewoon naar de gemeente gestuurd waar ik tijderlijk verbleef bij vrienden of famillie en van die gemeente weer terug naar oorspronkelijke gemeente .
Maargoed nadat ik het voormekaar kreeg kon ik eindelijk weer een inkomen krijgen en dus ook op woningen reageren. Ik stond al 7 jaar ingeschreven als woningzoekende en had dus meteen prijs
Attans todat ik van de week schandalig slecht nieuws kreeg
De schuld die men ouders hadden gemaakt word nu bij mij in de schoenen geveegd
Ik heb nooit een contrackt getekend het kan zijn dat mijn moeder mijn handtekening heeft gezet om die woning te kunnen krijgen maargoed ik ben nooit de hoofdhuurder geweest
Nou het gekke is ik heb nooit brieven gekregen van een deurwaarder of gerechtelijke bevel
Aleen men ouders en dus ook aleen mijn beide men ouders zen naam stond der op mijnes dus niet
De woningbouw ve4ekt geen spier en wil eerst het bedrag zien voordat ik een woning krijg
En zoals het er nu voorstaat word ik 23 november weer uitgeschreven en dus kan ik weer van voren af beginnen
Dus mij vraag kan de woningbouw vereniging dit doen ik snap er niks van ik verzorg de schuld niet en toch word het bij mij in de schoenen geschoven .
En wat zou ik hier aan kunnen doen ??
Dank u allen
Mvg johan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag over woningbouwvereniging schuld
Re: vraag over woningbouwvereniging schuld
Lastig verhaal in deze. In principe zou een schuld van uw ouders niet zomaar op de kinderen worden verhaald. Tenzij uw ouders niet meer in leven zijn en u de erfenis(baten en lasten) heeft aangenomen.johan29 schreef:Beste mensen
Dit probleem begon ocktober vorig jaar.
waar wij uit de woning waren gezet na een huurschuld van meer dan 10.000
Na een langdurige touwtrek met de gemeente kon ik mij (aleen) afgelopen augustus weer inschrijfen bij de desbetreffende gemeente ( na 10 maanden van gemeente naar gemeente te zijn gestuurd .
Wat is zelf al ronduit schandalig vind ik heb altijd in die gemeente gewoond en ik werd gewoon naar de gemeente gestuurd waar ik tijderlijk verbleef bij vrienden of famillie en van die gemeente weer terug naar oorspronkelijke gemeente .
Maargoed nadat ik het voormekaar kreeg kon ik eindelijk weer een inkomen krijgen en dus ook op woningen reageren. Ik stond al 7 jaar ingeschreven als woningzoekende en had dus meteen prijs
Attans todat ik van de week schandalig slecht nieuws kreeg
De schuld die men ouders hadden gemaakt word nu bij mij in de schoenen geveegd
Ik heb nooit een contrackt getekend het kan zijn dat mijn moeder mijn handtekening heeft gezet om die woning te kunnen krijgen maargoed ik ben nooit de hoofdhuurder geweest
Nou het gekke is ik heb nooit brieven gekregen van een deurwaarder of gerechtelijke bevel
Aleen men ouders en dus ook aleen mijn beide men ouders zen naam stond der op mijnes dus niet
De woningbouw ve4ekt geen spier en wil eerst het bedrag zien voordat ik een woning krijg
En zoals het er nu voorstaat word ik 23 november weer uitgeschreven en dus kan ik weer van voren af beginnen
Dus mij vraag kan de woningbouw vereniging dit doen ik snap er niks van ik verzorg de schuld niet en toch word het bij mij in de schoenen geschoven .
En wat zou ik hier aan kunnen doen ??
Dank u allen
Mvg johan
Als u wel aansprakelijk was doordat u contractueel de woning huurde, kan het zijn dat ze u niet hebben kunnen traceren vanwege de wisselende woon en verblijfplaatsen.
Heeft u hierover ook al contact gehad met het incassobureau of de deurwaarder?
@berndv
Ja ik heb contact gehad met de desbetreffende deurwaarder
Allebei de dossiers dus van deurwaarder en van de rechten staan op mijn ouders zen naam
de deurwaarder heeft blijkbaar ook al beslag gelegd op de inkomen van men vader.
(Allebei de namen) en dus niet die van mij hunnie waren de hoofdhuurder ik dus niet .
Btw je zou denken dat de woningbouw verenigen nog een beetje na de persoonlijke situatie kijken
Der was een hele brief bij van sociale zaken bij waar in stond dat ik geen huis heb en plus minus 2 a 3 dagen in een garage box slaap .
Maar dat is iets anders
Ja ik heb contact gehad met de desbetreffende deurwaarder
Allebei de dossiers dus van deurwaarder en van de rechten staan op mijn ouders zen naam
de deurwaarder heeft blijkbaar ook al beslag gelegd op de inkomen van men vader.
(Allebei de namen) en dus niet die van mij hunnie waren de hoofdhuurder ik dus niet .
Btw je zou denken dat de woningbouw verenigen nog een beetje na de persoonlijke situatie kijken
Der was een hele brief bij van sociale zaken bij waar in stond dat ik geen huis heb en plus minus 2 a 3 dagen in een garage box slaap .
Maar dat is iets anders
Dat maakt het wel vreemd. Misschien eens contact zoeken met de Woonbond. Lijkt me niet dat ze zomaar een schuld van uw ouders kunnen verhalen op u, of dat ze u op grond van een schuld van uw ouders mogen weigeren.
Tis niet alleen een vreemd verhaal maar ook een onmogelijk verhaal. Deze steel zit vast anders in de vork. Ik kan me geen deurwaarder voorstellen die aan zoiets gaat beginnen, en morgen nog een baan wil hebben.
Waarom moest het 10 maanden duren voordat je je in kon schrijven bij de gemeente? Het enige criterium is een bewijs van uitschrijven van je vorige gemeente, als je dat hebt moeten ze je volgens mij inschrijven.
Klopt , ze hebben ons als vertrokken naar buitenland uit geschreven en als ik vroeg naar de bewijs van uitschrijfing zeiden ze "is vernietigd"sjohie schreef:Waarom moest het 10 maanden duren voordat je je in kon schrijven bij de gemeente? Het enige criterium is een bewijs van uitschrijven van je vorige gemeente, als je dat hebt moeten ze je volgens mij inschrijven.
ik denk ook dat er meer speel tussen men ouders gemeente en woningbouw .
maar dat zou mij niet moeten beinvloeden .
maar dat zijn men zaken niet ik hou me niet bezig met de zaken van men ouders dat is voor hun zelf
ik probeer men eigen problemen op te lossen en dat is nu eerst onderdak in vorm van een huis
Vraag eens om een persoonlijk gesprek met de woningbouw, dat praat makkelijker. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van je ouders.