LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met toluna.com?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
dorpsmeisje

Wie heeft ervaring met toluna.com?

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Wie heeft er ervaring met toluna.com? Als je je daar registreert, krijg je allerlei (naar ze zeggen gratis) producten thuisgestuurd om uit te proberen. Dankzij een kennis die daar mijn e-mailadres heeft gedropt krijg ik nu steeds mailtjes van ze. Aan de ene kant ben ik wel nieuwsgierig wat voor nieuwe dingen ik mag uitproberen, maar aan de andere kant ben ik altijd een beetje huiverig om mijn gegevens op een site achter te laten. Is dit een betrouwbaar bedrijf, of liggen mijn gegevens binnen een week "op straat" en worden ze doorverkocht aan jan en alleman? Wie ervaring heeft met toluna, ik hoor het graag, zowel goede als slechte ervaringen.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 nov 2016 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

Guardian72
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met toluna.com?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het is een onderzoeksburo.

Echter, na 2 jaar daar ingeschreven te hebben gestaan, heb ik nog geen van de zogenaamde gratis artikelen mogen ontvangen.
Wel veel 'onderzoeken' of ik die-of-die reclame had ontvangen..

en een tijd lang een soort van DVD koop onderzoek. Elke maand dezelfde (vervelende) vragenlijst.

Ik heb me maar afgemeld - leverde niets op.
Een simpel spaarprogramma als euroclix (met onderzoeken) nog wel.. al is 50 eur/jaar veel :)

dorpsmeisje

Hmm, voor zoiets was ik dus eigenlijk al bang, daarom heb ik me nog niet ingeschreven. Ik kijk even of er nog meer ervaringen zijn, maar ik denk, dat ik me dus maar niet ga inschrijven. Bedankt in elk geval voor je reactie!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bij buzzer kun je je ook aanmelden voor dingen te proberen. :wink:

dorpsmeisje

@ chocomelk (lekkere alias trouwens, krijg er meteen trek in hihi): daar heb ik me twee jaar geleden al eens voor aangemeld, maar nooit wat van gehoord, niet eens een mailtje. Heb wel een werkend account daar, dus dat is wel goed gegaan. Erg jammer, want ik probeer graag nieuwe dingen uit. Vandaar dus.

Annelijn

Ongelezen bericht door Annelijn »

Toluna raad ik echt af. Je besteedt uren aan onderzoeken, die vervolgens geen punten op leveren, hoewel dat wel was beloofd.
De punten die je heel soms toch krijgt lijken veel. Het zijn er een paar duizend. Maar je moet er honderdduizenden hebben wil je er wat mee kunnen. Kortom..... niet doen! :(

Vdgraaf

Ongelezen bericht door Vdgraaf »

Ben blij dat ik even gegoogled :shock: heb naar de naam Toluna.
Zou bijna in de verleiding zijn gebracht maar heb een hekel aan lange enquêtes met steeds dezelfde vragen die nooit wat opleveren.Dank :P

AnnB

Ongelezen bericht door AnnB »

Ook als je je eigen niet aanmeld weten ze je wel te vinden, wordt al maanden door dit bedrijf gespamt om mijn account te activeren. Ik wil helemaal geen account, heb me afgemeld gemailt dat ik niks van ze wil en als reactie daarop sturen ze nog meer activeer je account mailtjes. Het zal wel hun manier zijn om nieuwe zieltjes te vinden voor de elle lange vragen lijsten waar je praktisch niks mee verdient en op de weglopers verdienen ze ook. hoop bla bla bla, maar na drie jaar is het zo te zien nog geen bedrijfje met aanzien. Vooral links laten liggen

dummydum

Ongelezen bericht door dummydum »

Lijkt mij een onbetrouwbare instelling, ik krijg ongevraagd een mailtje van ze om mijn inschrijving te bevestigen, terwijl ik mij NOOIT ingeschreven heb! Het lijkt mij weer zo'n site die je allemaal ongevraagde spam stuurt! :evil:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dummydum schreef:Lijkt mij een onbetrouwbare instelling, ik krijg ongevraagd een mailtje van ze om mijn inschrijving te bevestigen, terwijl ik mij NOOIT ingeschreven heb! Het lijkt mij weer zo'n site die je allemaal ongevraagde spam stuurt! :evil:
de echte is niet onbetrouwbaar - en het feit dat ze je vragen je inschrijving te bevestigen bewijst dat.
Anders zouden ze je gewoon inschrijven (ook als een grappenmaker jouw adres invult).

En nee - ze sturen geen ongevraagde spam, ook geen gevraagde trouwens, maar enquetes /vragenlijsten etc. Zoals ik al opgemerkt heb hierboven - vrij veel, vrij saai, levert heel weinig op - en ook geen 'testproducten' of zo mogen ontvangen.

Geen oplichters, maar zeker ook geen aanrader.

josrieken

Ongelezen bericht door josrieken »

Heb ik weet niet hoeveel vragenlijsten in moeten vullen om 80.000 punten in te kunnen leveren voor een VVV irischeque van €20,00 Maar nu ruim 2 maanden verder nog niets ontvangen. Op toegestuurde mailtjes krijg je ook geen enkele reactie.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

GRATIS bestaat niet....

Ann1ka

Ongelezen bericht door Ann1ka »

Ga nu ook maar eens googlen op deze club, als je een vraag stelt: geen nederlandse reactie, geen engelse trouwens ook, heb al wel eens een bol-bon ontvangen, maar zodra ik nu weer een bn heb gescoord: gelijk deleaten deze club, leuker is Qassa en Euroklix, daar zijn ze eerlijker...

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Deleaten? Geen termen gebruiken die je niet kan schrijven.....

HanBennink

Ongelezen bericht door HanBennink »

Je krijgt vlak na registratie veel enquêtes waar je aan mee kunt doen, maar helaas. Direct na ontvangst van de mail de enquête starten levert eerst een X aantal vragen op om de bepalen of je voldoet aan de criteria van de doelgroep. Dat is natuurlijk al raar, want je moet een account aanmaken op Toluna en daar vul je al veel gegevens in. Je zou dan denken dat je een gerichte, op jouw gegevens gebaseerde, enquête krijgt.

Je raadt het al; je zit soms bijna 10 minuten vragen in te vullen en als je dan eindelijk aan de eigenlijke enquête wilt beginnen, dan komt een pagina met een melding:
Sorry, je voldoet helaas toch niet aan ons geografische profiel
of:
Helaas, het maximum aantal deelnemers dat kan deelnemen aan deze enquête is bereikt
of:
Het blijkt dat je helaas toch niet de juiste vragenlijst hebt gekregen.

Je kunt dan wel altijd voor een klein aantal punten (10 of 100) wat gegevens over jezelf invullen. Zo ben je nog wel even aan het sparen voor interessante 'beloningen'. Denk aan een IKEA bon t.w.v. €20,- voor 80.000 punten of een VVV irischeque van €25,- voor 100.000 punten

Mijn advies: Begin er niet aan tenzij je echt zeeën van tijd over hebt. Dit geldt uit mijn ervaringen overigens niet alleen voor Toluna, maar ook voor Opinieland, Ipsos en GlobalTestMarket

Gesloten