LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijs behandeling mondhygieniste?
Re: Prijs behandeling mondhygieniste?
wat was de behandeltijd totaal , was het 1 afspraak of staan meerdere data (van voorgaande controle of zo) ook op de nota? handigste is toch even de codes en data erbij te zetten. deze losse info zonder details zegt erg weinig namelijk.
Zie mijn commentaar van 28 januari 2014. Dit bedrag is wat ik denk "fors" te noemen.marjomeijer schreef:Heb net de rekening gekregen van mijn mondhygieniste,ze heeft mijn onderkaak schoon gemaakt extra goed plus een verdoving. Dat kost mij 410 euro en dat vind ik wel erg veel voor alleen een onderkaak. Wat is eigenlijk normaal voor extra schoonmaken en een verdoving?
eerlijk gezegd vermoed ik dat het een initiele behandeling paro was.... maar daar is gewoon veel meer info voor nodig.
het is blijkbaar veel makkelijke maar iets te roepen dan dat ook te onderbouwen met de cijfertjes en andere data...geloofwaardigheid is dan dus 0.
-
Boven de 200 euro moet ze de kosten meedelen, eigenlijk zelfs een begroting meegeven als dat niet is gebeurt, kan je bezwaar maken en hoef je dan niet te betalen...marjomeijer schreef:Heb net de rekening gekregen van mijn mondhygieniste,ze heeft mijn onderkaak schoon gemaakt extra goed plus een verdoving. Dat kost mij 410 euro en dat vind ik wel erg veel voor alleen een onderkaak. Wat is eigenlijk normaal voor extra schoonmaken en een verdoving?
Goh en waar staat dat gegeven??Koen Schone schreef:
Boven de 200 euro moet ze de kosten meedelen, eigenlijk zelfs een begroting meegeven als dat niet is gebeurt, kan je bezwaar maken en hoef je dan niet te betalen...
begroting is boven de 250,- , en dat staat in de richtlijn van de NZA.
Bij grotere en langer lopende behandelplannen willen mensen wel eens vergeten dat ze hem wel gehad hebben, maar bv een jaar geleden bij start traject , b.v.
Overigens , als je een afspraak voor langer dan een 10 minuten krijgt snapt iedereen dat er andere kosten aan komen te hangen dan voor alleen een consultafspraakje. En wordt het heel veel langer is het niet verboden en zelfs verstandig om er zelf even naar te vragen. zorgverleners zijn soms net mensen, die vergeten ook wel eens een keer iets.
Overigens, als er geen begroting gegeven is , is het niet per se dus zo dat er dan dus niet of niets betaald hoeft te worden. Is volgens mij ook geen of weinig jurisprudentie over nog.
Bij grotere en langer lopende behandelplannen willen mensen wel eens vergeten dat ze hem wel gehad hebben, maar bv een jaar geleden bij start traject , b.v.
Overigens , als je een afspraak voor langer dan een 10 minuten krijgt snapt iedereen dat er andere kosten aan komen te hangen dan voor alleen een consultafspraakje. En wordt het heel veel langer is het niet verboden en zelfs verstandig om er zelf even naar te vragen. zorgverleners zijn soms net mensen, die vergeten ook wel eens een keer iets.
Overigens, als er geen begroting gegeven is , is het niet per se dus zo dat er dan dus niet of niets betaald hoeft te worden. Is volgens mij ook geen of weinig jurisprudentie over nog.
-
12xm03 is ongeveer 150 euro, ik ken ervaren parodontologen die in 30 minuten 1 kant reinigen (boven+onder), dat is wel een behoorlijk verschil qua prijs, zonder dat mensen dat zich realiseren.vroem schreef: Overigens , als je een afspraak voor langer dan een 10 minuten krijgt snapt iedereen dat er andere kosten aan komen te hangen dan voor alleen een consultafspraakje
Bij een parobehandeling hoort natuurlijk ook altijd uitleg en instructie
M codes zijn voor tandsteen verwijderen boven het tandvlees, het paroprotocol is er wanneer er problemen onder het tandvlees zijn, en dat gaat wel wat verder nog dan simpel tandsteen verwijderen.
Je betaald daarbij jiet alleen voor de tijd , maar duidelijk ook voor toepassen van kennis opgedaan tijdens de studie. Veel mensen vergeten dat bij " vergelijken" van kosten en tarieven.
Je betaald daarbij jiet alleen voor de tijd , maar duidelijk ook voor toepassen van kennis opgedaan tijdens de studie. Veel mensen vergeten dat bij " vergelijken" van kosten en tarieven.
-
Dat snap ik maar veel patienten niet, als je t-codes wilt declareren moet je dat altijd goed uitleggen en begroten en dan nog ga je gezeur krijgen over de t5x codes die je declareert bij controles....vroem schreef:M codes zijn voor tandsteen verwijderen boven het tandvlees, het paroprotocol is er wanneer er problemen onder het tandvlees zijn, en dat gaat wel wat verder nog dan simpel tandsteen verwijderen.