LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door Oblomova »

In juli heb ik een stofzuiger gekocht bij Bol.com, een Bestron, kosten 43,95. Na 3 maanden maakt het wel erg veel lawaai, dus maar eens gekeken op de site wat mij te doen staat om dat gerepareerd te krijgen. Dit is wat daarover letterlijk staat bij "Ik heb het artikel meer dan 30 dagen geleden ontvangen".

"De fabrikant heeft vaak de meest up-to-date oplossingen voor kleine en grotere problemen.[...]Je kunt je artikel ook bij ons laten repareren." [...]
en:
"Verzenden is gratis via PostNL, Kiala en een bol.com afhaalpunt."

https://www.bol.com/nl/m/klantenservice ... faq9500001

Niets daarvan blijkt waar. Ik krijg een bericht van de fabrikant dat ik het apparaat kan terugsturen, maar er staat nergens bij dat dit gratis kan. Dus ik daarover de vraag gestuurd hoe dat gratis kan. Na een paar dagen geen antwoord, Bol.com maar eens een e-mail gestuurd, die het bovenstaande eenvoudigweg ontkent:

"U geeft aan dat u voor de zending zou moeten betalen. Als de verkoper geen antwoord heeft dan dient u inderdaad te betalen voor een retourzending. U kunt vragen aan de verkoper of deze u daarin tegemoet wilt komen. Wij als bol.com kunnen u helaas niet compenseren voor deze verzendkosten."

Bij mijn antwoord maar een printscreen meegetuurd met de bovenstaande bewering, maar ook dat wil niet helpen:
"Wij begrijpen dat dit verwarrend is voor u. Gratis retourneren is alleen mogelijk indien bol.com de leverancier is van het bestelde artikel. Externe verkopers hebben andere voorwaarden met betrekking tot het retourneren."

Het zogenaamd voordelige stofzuigertje wordt er al een stuk duurder op!
Bovendien heeft het een veel te korte stang, waardoor ik bij het zuigen last krijg van m'n rug en het snoer is zo kort dat ik in de huiskamer (ca. 5x5m) alleen al van stopcontact moet wisselen om de hele kamer te zuigen.

riddert
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door riddert »

Oblomova schreef:In juli heb ik een stofzuiger gekocht bij Bol.com, een Bestron, kosten 43,95. Na 3 maanden maakt het wel erg veel lawaai, dus maar eens gekeken op de site wat mij te doen staat om dat gerepareerd te krijgen. Dit is wat daarover letterlijk staat bij "Ik heb het artikel meer dan 30 dagen geleden ontvangen".

"De fabrikant heeft vaak de meest up-to-date oplossingen voor kleine en grotere problemen.[...]Je kunt je artikel ook bij ons laten repareren." [...]
en:
"Verzenden is gratis via PostNL, Kiala en een bol.com afhaalpunt."

https://www.bol.com/nl/m/klantenservice ... faq9500001

Niets daarvan blijkt waar. Ik krijg een bericht van de fabrikant dat ik het apparaat kan terugsturen, maar er staat nergens bij dat dit gratis kan. Dus ik daarover de vraag gestuurd hoe dat gratis kan. Na een paar dagen geen antwoord, Bol.com maar eens een e-mail gestuurd, die het bovenstaande eenvoudigweg ontkent:

"U geeft aan dat u voor de zending zou moeten betalen. Als de verkoper geen antwoord heeft dan dient u inderdaad te betalen voor een retourzending. U kunt vragen aan de verkoper of deze u daarin tegemoet wilt komen. Wij als bol.com kunnen u helaas niet compenseren voor deze verzendkosten."

Bij mijn antwoord maar een printscreen meegetuurd met de bovenstaande bewering, maar ook dat wil niet helpen:
"Wij begrijpen dat dit verwarrend is voor u. Gratis retourneren is alleen mogelijk indien bol.com de leverancier is van het bestelde artikel. Externe verkopers hebben andere voorwaarden met betrekking tot het retourneren."

Het zogenaamd voordelige stofzuigertje wordt er al een stuk duurder op!
Bovendien heeft het een veel te korte stang, waardoor ik bij het zuigen last krijg van m'n rug en het snoer is zo kort dat ik in de huiskamer (ca. 5x5m) alleen al van stopcontact moet wisselen om de hele kamer te zuigen.
Je moet bij de verkoper zijn, niet het medium waar de verkoper zijn spulletjes verkoopt.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door aarie25 »

je moet goed kijken of je iets van hun koop of dat dit via een andere winkel gaat.
weet dat het vervelend is, maar ik denk dat ze wel gelijk hebben.
moet wel zeggen dat zij wel heel makkelijk zijn en alles afschuiven op een ander.
ik had laatst een batterij bij hun gekocht voor 7 a 8 euro, dit was via een andere webwinkel, dus ik
kijk daarna eens op die andere site, zie ik dat de zelfde batterij daar maar 2,50 kost.
ik bol.com gemaild, waarom hun zo veel duurder waren, ik kreeg toen te horen dat zij daar niets aan konden doen en dat de andere webwinkel hun prijs bepaald.
dus kijk altijd van wie je spullen koopt, op de site van bol.com en kijk anders eerst op hun eigen site, kan je een hoop geld en garantie problemen schelen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door berndv »

Ts is wel heel selectief in het quoten van de website van bol. Als ts iets verder naar beneden had gelezen, stond daar het volgende:
Mijn artikel van een externe verkoper is defect.
De fabrikant heeft vaak de meest up-to-date oplossingen voor kleine en grotere problemen. In de handleiding of op de website van de fabrikant vind je vaak snel een oplossing.
Je hebt 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren. Als retourneren niet meer mogelijk is, kun je contact opnemen met de verkoper:
Log in op je account en zoek je bestelling.
Klik op de link ‘E-mail de verkoper’. Die vind je achter het artikel.
Accepteer de voorwaarden en verstuur je vraag.
Je ontvangt het antwoord op je eigen e-mailadres.
Staat op de pagina die ts zelf aangeeft hier.

Maar goed, ts heeft wel vaker last van niet lezen denk ik:
Oblomova schreef: Bovendien heeft het een veel te korte stang, waardoor ik bij het zuigen last krijg van m'n rug en het snoer is zo kort dat ik in de huiskamer (ca. 5x5m) alleen al van stopcontact moet wisselen om de hele kamer te zuigen.
Neem toch aan dat deze productspecifieke eigenschappen gewoon vermeld staan. Dus tenzij er bij vermeld stond dat er een langere stang bij zou zitten of een langer snoer, heeft u een punt. Daarnaast had u het product binnen 14 dagen kunnen retourneren. Is ook gewoon te lezen in de voorwaarden

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er van uitgaande dat de externe partij geen consument is, dan heeft u gewoon recht op een vrije keuze uit kosteloos herstel of vervanging. Hiervoor moet u wel bij de verkoper zijn. De verkoper is in principe verplicht om het product te komen of te laten ophalen of om deze verplichting bij u thuis uit te voeren. Ook kunt u nog gebruik maken van het herroepingsrecht, mits de verkoper heeft nagelaten om op duidelijk en begrijpbare wijze u over uw herroepingsrecht te informeren. Een vermelding hierover ergens op de website of in de algemene voorwaarden volstaat in beginsel niet.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door Oblomova »

Er wordt hier o.a. weer gerefereerd aan tekst die ik zogenaamd had moeten lezen. Er wordt door Bol.com ook geschermd met de kleine lettertjes, maar dat zijn dan wel kleine lettertjes (die niemand overigens leest), die de grote lettertjes tegenspreken.

Wat overblijft is dat er een stofzuiger is gekocht, die al binnen een paar maanden een defect vertoont, daardoor duurder gaat uitpakken, op die manier dus geen garantie is en die de klant naar het postkantoor stuurt met een niet lichtgewicht pakket. Alle lasten voor de klant en vangen maar voor de verkoper!

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door Oblomova »

MichielFRL schreef:Bol.com werkt net zo als amazon.com (.de / .co.uk). Bol.com verkoopt zelf artikelen uit eigen voorraad, maar bol.com is ook een soort vergelijksite waar andere aanbieders/webwinkels/brickwinkels hun artikelen aanbieden.
Vergelijken loont altijd en retourvoorwaarden etc. kunnen verschillen.

@TS
Ik denk dat u wel de afweging moet maken of opsturen ter reparatie handig is als het alleen een geluid kwestie is. Het is een stofzuiger uit het lage segment, na verwachting maakt deze meer geluid dan een stofzuiger uit het hoge segment. Als u de stofzuiger opstuurt dan zit u waarschijnlijk een paar week zonder terwijl er na verwachting geen oplossing komt voor het toegenomen geluidsniveau. Wel lekker stil in huis natuurlijk ;)

Afmetingen van stang en onderdelen had u op de website van de fabrikant kunnen opzoeken voor aanschaf.
Je zou toch mogen verwachten dat de stang niet is gemaakt voor dwergen en dat het snoer toereikend is voor het zuigen van een normale grootte van huiskamer.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door newmikey »

Oblomova schreef:
MichielFRL schreef:Bol.com werkt net zo als amazon.com (.de / .co.uk). Bol.com verkoopt zelf artikelen uit eigen voorraad, maar bol.com is ook een soort vergelijksite waar andere aanbieders/webwinkels/brickwinkels hun artikelen aanbieden.
Vergelijken loont altijd en retourvoorwaarden etc. kunnen verschillen.

@TS
Ik denk dat u wel de afweging moet maken of opsturen ter reparatie handig is als het alleen een geluid kwestie is. Het is een stofzuiger uit het lage segment, na verwachting maakt deze meer geluid dan een stofzuiger uit het hoge segment. Als u de stofzuiger opstuurt dan zit u waarschijnlijk een paar week zonder terwijl er na verwachting geen oplossing komt voor het toegenomen geluidsniveau. Wel lekker stil in huis natuurlijk ;)

Afmetingen van stang en onderdelen had u op de website van de fabrikant kunnen opzoeken voor aanschaf.
Je zou toch mogen verwachten dat de stang niet is gemaakt voor dwergen en dat het snoer toereikend is voor het zuigen van een normale grootte van huiskamer.
Ik zie op de site van Bol snoerlengtes staan alsmede reviews van klanten die u waarschijnlijk vóóraf hadden kunnen behoeden voor aankoop zoals: "Deze stofzuiger is prima gemaakt voor jonge niet al te lange personen. Hij voldoet wel aan de zuigkracht, snoer is aan de korte kant 4 mtr. De zuigmond is matig voor het haar van huisdieren, en hij maakt een behoorlijk geluids volume. Voor de rest is het een redelijke stofzuiger voor deze prijs, leuk voor op de camping. Wel geschikt voor kleine ruimtes bijvoorbeeld voor studenten leuke prijs! Echter voor mijn lengte 1.92 mtr is dit niet echt geschikt. "

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door berndv »

Oblomova schreef:Er wordt hier o.a. weer gerefereerd aan tekst die ik zogenaamd had moeten lezen. Er wordt door Bol.com ook geschermd met de kleine lettertjes, maar dat zijn dan wel kleine lettertjes (die niemand overigens leest), die de grote lettertjes tegenspreken.
Lettertjes zijn niet kleiner of groter dan andere lettertjes op die pagina. U geeft zelf de link en ik zag meteen de optie die voor u geldt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Oblomova schreef: de kleine lettertjes, maar dat zijn dan wel kleine lettertjes (die niemand overigens leest),
Spreek voor jezelf aub.

amsterdam222
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2014 12:26

Re: Bol.com bedriegt de klant met loze beloftes voor reparatie

Ongelezen bericht door amsterdam222 »

Beste lezers,

Heb een PC gekocht, DVD-speler reageerde niet meer - moest hier voor een opstart-DVD gebruiken - die door Bol.com geleverd en verkocht is, en niet van een externe verkoper afkomstig is.
7 oktober als reparatie aangemeld. De volgende week 15 oktober, 8 dagen later!! zou er een koerier langs komen om het apparaat op te halen. Van 12.00 uur tm 17.00 uur thuis gebleven om de goede man te ontvangen. Diezelfde dag weer een afspraak gemaak, dit keer 16 oktober van 9.00 uur tm 12.00 uur gewacht. Weer niemand. Weer contact gezocht en dit keer zou er als extraatje het hoofdkantoor worden ingeschakeld om nu echt mijn PC door een koerier te laten ophalen.
Tot nu toe geen actie van Bol.com. Hoe lang moet ik nog wachten voor iets simpels als een PC ophalen bewaarheid wordt?

Gesloten