LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarcontract voortijdig opzeggen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
imthecool1

Jaarcontract voortijdig opzeggen

Ongelezen bericht door imthecool1 »

Hallo
Ik heb afgelopen week een jaar verlenging gekregen bij mijn werkgever (2e contract) Echter staat er in dat het jaarcontract ten alle tijden opgezegd mag worden met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Mag dit zomaar? En wat heeft een jaarcontract dan nog voor zin als ze zo simpel van mij af kunnen?

berndv

Re: Jaarcontract voortijdig opzeggen

Ongelezen bericht door berndv »

imthecool1 schreef:Hallo
Ik heb afgelopen week een jaar verlenging gekregen bij mijn werkgever (2e contract) Echter staat er in dat het jaarcontract ten alle tijden opgezegd mag worden met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Mag dit zomaar? En wat heeft een jaarcontract dan nog voor zin als ze zo simpel van mij af kunnen?
Geldt deze opzegtermijn als uw werkgever het wil beëindigen of wanneer u hetzelf wilt beëindigen?

imthecool1

Ongelezen bericht door imthecool1 »

ik citeer uit mijn arbeidsovereenkomst:

2.2 De arbeidsovereenkomst eindigt derhalve van rechtswege, zonder dat opzegging is vereist op 31-10-2015

2.3 Onverminderd het bepaalde in artikel 2.2 kan ieder der partijen de arbeidsovereenkomst tussentijds per aangetekende brief opzeggen met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn van een maand.

53078

Ongelezen bericht door 53078 »

nou... da's geen jaarcontract. Nou ja, het is er wel 1 maar ik zie je er nog wel eerder uitvliegen. Lekker ruim genomen zo. Is dat toevallig een callcenter?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Het kan niet "zomaar":
Een jaarcontract kan alleen tussentijds worden beëindigd als deze mogelijkheid schriftelijk is overeengekomen. De werkgever is gebonden aan de regels die gelden voor opzegging. De werkgever moet een ontslagvergunning van het UWV hebben of de ontbinding via de kantonrechter regelen. Een andere optie is dat er een beëindigingsovereenkomst aan u wordt aangeboden. Het is ten zeerste aan te raden om eerst juridisch advies in te winnen voordat u akkoord gaat met een beëindigingsovereenkomst.
http://www.ontslagwinkel.nl/site/blog/t ... rcontract/

Gesloten