LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik het verhaal zo lees, kan ik bijna niet anders dan aannemen dat ze er een rommeltje van maken.
Een screenshot met daarbij handmatig getypt een mailadres en een datum?
En zij denken dat dit rechtsgeldig bewijs is??

Ik zou overwegen om alles in een dossier te doen, het pak papier onder de arm te nemen, en naar de politie te gaan wegens oplichting, mogelijke identiteitsfraude en (poging tot) afpersing (omdat ze dreigen met rechters etc. om je tot betalen te dwingen).

Maar, even voor de goede orde - voordat een en ander gaat lopen..
- Heb je een apple product, en een daaraan gekoppeld apple account (itunes dus)?
- Indien ja - heb je ooit je bankgegevens en adresgegevens daar ingevuld (ivm. incasso en post)
- Wat voor 'aankopen' zou het om gaan? (Muziek, een spelletje etc. - en vind je deze ook ergens terug?)
- Kan het zijn dat iemand anders jouw toestel heeft gebruikt, zonder jouw medeweten?

Lijkt me verstandig dit eerst even op een rijtje te hebben, aangezien bij een eventuele aangifte dit ook zeker gevraagd zal worden.

-

EllenL
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:25

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door EllenL »

/
Laatst gewijzigd door EllenL op 26 nov 2012 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

EllenL
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:25

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door EllenL »

/
Laatst gewijzigd door EllenL op 26 nov 2012 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

petersaga
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2012 16:06

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door petersaga »

Nou, wat er met een dreigende ondertoon wel niet geregeld kan worden ...

Ineens was alles geregeld!

MarkVerweijmeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2012 13:35

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door MarkVerweijmeren »

Heb zelf ook een slechte ervaring gehad met ClickandBuy.

Wist niet dat ik te weinig tegoed had en het werd idd niet afgeschreven alhoewel het bij mij wel zou kunnen dat ik op de momenten van afschrijving te weinig geld op mijn rekening had.

Het irritantste vond ik dat ik de final reminder wilde gaan betalen (bedrag was ondertussen opgelopen tot 45 euro, wat dus minder lijkt dat het voorheen was) en dat hij de IBAN en BIC niet accepteerde volgens mijn online bankieren.

Dat kwam omdat het word geregeld met een Duitse bank, hierover word niets in de mail gezegd en onder aan de mails staat iets over Engeland en Wales...
Dus als je ook moet overmaken maar het een overschijving naar het buitenland en dan Duitsland als land kiezen!

Ben er een uur mee bezig geweest en via klantenservice iets ondernemen lukt geloof ik niet doordat ze je account blokkeren en je dus moet inloggen voor service?
Best belachelijk!

Groetjes en succes, ik hoop dat mensen hier iets aan hebben.

m
v

zwaan54
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2013 13:13

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door zwaan54 »

Beste Lezers,

Ik ben ook in aanraking gekomen met het bedrijf Click and Buy. Wat een vreselijk bedrijf is dat zeg. Je krijgt niemand te pakken, geen reacties op mails maar wel rekeningen blijven sturen. Ik heb nu de volgende mailadressen wel niet op gereageerd wordt alleen dat er in het Engels gemaild kan worden. Nederlands is niet mogelijk.

Ik heb mijn machtiging bij de bank ingetrokken en het nummer geblokkeerd. Er kan dus geen geld meer worden afgeschreven. Ik heb nu ongeveer 80 mails gestuurd en slechts 1x een reactie gekregen met de volgende tekst. Ik wil simpel mijn rekening sluiten maar dit is niet mogelijk omdat het account geblokkeerd is.

" Dear Customer,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

Please resubmit your request in English and forward it to [email protected] so we can assist in resolving your query effectively.

In the meantime please feel free to take a look at our FAQ section on our website www.clickandbuy.com where you will find help with our most common queries.

Please note that there is also a German-speaking customer service available which can be reached using the contact form on the website www.clickandbuy.com/DE_de/kontakt.html.

Please select answer or reply when responding to this e-mail as opposed to sending a new e-mail as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.

Yours sincerely,

ClickandBuy Service-Team"

Je dient dus vanuit Nederland te mailen naar [email protected]. Als ik iemand advies kan geven ga NEVER met dit bedrijf in zee. Ik blijf ze spammen totdat ik een reactie krijg en mijn rekening gesloten kan worden.

zwaan54
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2013 13:13

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door zwaan54 »

Dit stukje gaat over Click and Buy.

Na de aanschaf van mijn Iphone 4 heb ik per ongeluk een click and buy account aangemaakt met betrekking tot itunes.

Ik wil maar een ding en dat is van mijn account af maar dit is gewoon weg niet mogelijk. Je komt in een “loop” van doorverwijzen van telefoonnummer met alleen Engels sprekende mensen naar email adres: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] en het telefoonnummer 0900-777 333 0 (EUR 0,20/min)

Ik kan mijn account niet afsluiten want ik krijg de melding contact op te nemen met het serviceteam. Dan kom je weer in de “loop”. Ook als je geen rekeningen open hebt staan krijg je administratie kosten aan je broek en zelf als er budget op je rekening staat. Het is een verwerpelijk bedrijf waar ik aangifte tegen ga doen bij de politie. Ik heb nu tussen de 100 en 12 mail gestuurd maar ik krijg nergens reactie op.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

zwaan54 schreef:Dit stukje gaat over Click and Buy.

Na de aanschaf van mijn Iphone 4 heb ik per ongeluk een click and buy account aangemaakt met betrekking tot itunes.

Ik wil maar een ding en dat is van mijn account af maar dit is gewoon weg niet mogelijk. Je komt in een “loop” van doorverwijzen van telefoonnummer met alleen Engels sprekende mensen naar email adres: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] en het telefoonnummer 0900-777 333 0 (EUR 0,20/min)

Ik kan mijn account niet afsluiten want ik krijg de melding contact op te nemen met het serviceteam. Dan kom je weer in de “loop”. Ook als je geen rekeningen open hebt staan krijg je administratie kosten aan je broek en zelf als er budget op je rekening staat. Het is een verwerpelijk bedrijf waar ik aangifte tegen ga doen bij de politie. Ik heb nu tussen de 100 en 12 mail gestuurd maar ik krijg nergens reactie op.
In principe kan je het beste een mail sturen met de volgende strekking (eenmalig doen).
Als het kan, via outlook met leesbevestiging maar ook aankomst (relay) bevestiging.
Dear ClickandBuy,

I have now attempted (X) times to cancel my account.
Apparenly you are not willing to honor my friendly request, therefore I am forced to order you to cancel and close my account as of (date).
Considering the fact you have up till now ignored all my requests, I am also forced to add this warning.
Any charge, any deduction and any attempt at direct debit from my account will be treated as fraudulent, and will be reported to the responsible authorities. From (date2) you have no permission for any automatic direct debit from my bank account.

Just to remind you:
(account number/username/customernumber)

I expect your written confirmation of closure within 4 working days.

(name)
Bij (X) het aantal keren invullen dat je ze (aantoonbaar) gemailed hebt.
Bij (date) de datum ingeven van het eerste verzoek, plus 1 week (of de geldende opzegtermijn)
Bij (date2) dezelfde datum ingeven als bij (date)
Bij (account number/username/customernumber) je klantnummer/accountnummer of accountnaam/gebruikersnaam vermelden.
En bij (name) de naam ingeven waarmee je je destijds hebt aangemeld.

Helaas is click and buy niet te goeder trouw - zij geven bewust adressen van onschuldige mensen aan hun incassocowboy (cannock chase) door. Houd dus je poot stijf - en bewaar alles voor het geval men door blijft gaan.

Telefonisch niets afhandelen - ivm bewijs.

zwaan54
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2013 13:13

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door zwaan54 »

Hallo hier weer een berichtje voor de click and buy fans.

Ik ben uiteindelijk van het bedrijf gekomen door ze bijzonder veel te mailen, spamming +90 mailtjes sturen.

Ik heb de onderstaande tekst gebruikt:

==================================
@ [email protected]; [email protected]

Hello,

My account is blocked and I want to terminate the account. I called several times to said telephone and referred me back to this address.

Can you give me andwoord? My customer number is 96385057 and I want to cancel the account. How do I do this, cancel the account is blocked.

If I get no response I report this to the police.

Sincerely,

XXXXXXX

ANTWOORD:

Dear Mr. xxxxxx,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.
We have received your email and forwarded your request to the relevant
department in order to terminate your ClickandBuy account.

Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.

Yours sincerely,

ClickandBuy Service-Team


Zo kom je dus van dit waardeloze bedrijf af. Geen service, geen Nederlands sprekend personeel, geen bereikbaar telefoonnummer en je kan niet zomaar je account opzeggen en men gaat gewoon door met het storten van 0,01 cent om je rekening te verifiëren en gaat door met afschrijven.

Wat te doen:
1- bij je bank het nummer blokkeren.
2- rekening betalen bij click and buy
3- rekening opzeggen bij click and buy door middel van de website of door te mailen, spammen of boming = veel mails sturen achter elkaar.
4- aan iedereen vertellen dat click and buy een waardeloos bedrijf is en DEEL KENNIS!

samen staan we sterk.

Sterkte!

Simon84
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2013 10:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Simon84 »

Kan de overheid niet iets doen aan dit soort Click and Buy organisaties? het is namelijk erg makkelijk om hiermee te frauderen en andere je rekening te laten betalen....

[commerciële link verwijderd door de moderator]

Clickandbuy
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2013 09:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Clickandbuy »

Hallo allemaal, ik ben zo stom geweest om een click and buy account te maken. Ik zag het bij de AppStore staan en aangezien ik geen creditcard heb vertrouwde ik er op. Toen heb ik 5 euro op m'n account moeten zetten en mijn gegevens van naam straat etc plus het bankrekeningnummer moeten koppelen, dat verliep allemaal prima. Ik wou whatsapp downloaden op mijn iPhone maar ik kwam niet ingelogd. Ik heb dus eigenlijk niks aan mijn account. Ik vond het een beetje raar en nu lees ik al die verhalen over click an buy. Dit maakt mij wel bang. Ben iedere minuut van de dag m'n rekening aan het checken. Ik word er gek van. Hier lig ik dus egt al dagen wakker van. Click and buy mailen dat ze je account deleten heeft geen zin. Ik krijg steeds een dom Engels berichtje terug waar ik geen antwoord kan uithalen. Ik heb nu dus mijn click and buy account helemaal niet gebruikt. Het erge is dus dat ik een ING rekening heb en wat ik via internet lees is dat ze hier dus nog makkelijker mee kunnen frauderen. En tan codes kunnen omzeilen via paypal. Ben lang het ING geweest en kreeg ik gewoon een alarmnummer die ik dan moest bellen en die ook op internet te vinden staat? Ik gebeld naar het nummer van ING en die zeggen mij dat ze pas iets voor me kunnen betekenen zodra er geld is afgeschreven. Ik had ze gevraag of ze click and buy kunnen blokkeren maar dat kon dus nog niet. Absurd eigenlijk... Dus ik zou leeggeplunderd moeten worden en dan pas kunnen ze mij helpen ? Wat een gedoe allemaal ik heb nog nooit zulke problemen gehad metinternet bankieren.. Het is altijd wel goed gegaan. Heb spijt dat ik de iPhone heb gehaald wat een drama? Is er dan egt niks wat ik kan doen om dit nog tegen te gaan? Moet ik nu dus maar zitten wachten met zweep op m'n voorhoofd tot ik bestolen word? Wie kan mij advies geven, ik draai helemaal door!!!!!! Ik zag op mijn bank dat er door click and buy 0,01 cent is bijgeschreven ik denk dat de drama nu al gaat beginnen en dat ze op deze manier checke of m'n rekening bestaat zodat ze me kunnen bezeiken aub mensen help mij ik hoop dat iemand dit leest wat kan ik ik doen hoe kom ik af van dat account heb meerdere malen gemaild en krijg geen duidelijk antwoord ING doet dus nu helemaal nikssssss wat kan ik doen ????

Clickandbuy
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2013 09:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Clickandbuy »

Hallo allemaal, ik ben zo stom geweest om een click and buy account te maken. Ik zag het bij de AppStore staan en aangezien ik geen creditcard heb vertrouwde ik er op. Toen heb ik 5 euro op m'n account moeten zetten en mijn gegevens van naam straat etc plus het bankrekeningnummer moeten koppelen, dat verliep allemaal prima. Ik wou whatsapp downloaden op mijn iPhone maar ik kwam niet ingelogd. Ik heb dus eigenlijk niks aan mijn account. Ik vond het een beetje raar en nu lees ik al die verhalen over click an buy. Dit maakt mij wel bang. Ben iedere minuut van de dag m'n rekening aan het checken. Ik word er gek van. Hier lig ik dus egt al dagen wakker van. Click and buy mailen dat ze je account deleten heeft geen zin. Ik krijg steeds een dom Engels berichtje terug waar ik geen antwoord kan uithalen. Ik heb nu dus mijn click and buy account helemaal niet gebruikt. Het erge is dus dat ik een ING rekening heb en wat ik via internet lees is dat ze hier dus nog makkelijker mee kunnen frauderen. En tan codes kunnen omzeilen via paypal. Ben lang het ING geweest en kreeg ik gewoon een alarmnummer die ik dan moest bellen en die ook op internet te vinden staat? Ik gebeld naar het nummer van ING en die zeggen mij dat ze pas iets voor me kunnen betekenen zodra er geld is afgeschreven. Ik had ze gevraag of ze click and buy kunnen blokkeren maar dat kon dus nog niet. Absurd eigenlijk... Dus ik zou leeggeplunderd moeten worden en dan pas kunnen ze mij helpen ? Wat een gedoe allemaal ik heb nog nooit zulke problemen gehad metinternet bankieren.. Het is altijd wel goed gegaan. Heb spijt dat ik de iPhone heb gehaald wat een drama? Is er dan egt niks wat ik kan doen om dit nog tegen te gaan? Moet ik nu dus maar zitten wachten met zweep op m'n voorhoofd tot ik bestolen word? Wie kan mij advies geven, ik draai helemaal door!!!!!! Ik zag op mijn bank dat er door click and buy 0,01 cent is bijgeschreven ik denk dat de drama nu al gaat beginnen en dat ze op deze manier checke of m'n rekening bestaat zodat ze me kunnen bezeiken aub mensen help mij ik hoop dat iemand dit leest wat kan ik ik doen hoe kom ik af van dat account heb meerdere malen gemaild en krijg geen duidelijk antwoord ING doet dus nu helemaal nikssssss wat kan ik doen ???? :( :(

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door devious »

niks aan de hand, ja maakt je zorgen om niks.

waldbach
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2014 18:49

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door waldbach »

Mijn ervaringen met Click&Buy zijn tot op heden rampzalig te noemen, in ieder denkbaar opzicht.

Ik koop in boek in de Apple bookstore, er is saldo op mijn rekening. Maar Click&Buy acht het nodig lang te wachten met afschrijven waardoor er geen saldo is. Hier begon mijn irritatie met Click&Buy.

Ik neem contact op middels het contactformulier, dat zoals de hele website, in het Nederlands (!) is.
Ik vul derhalve het formulier in het Nederlands in. Vervolgens krijg ik een email, ZONDER mijn ingevulde tekst, dat ik het formulier opnieuw dien in te vullen in het Engels of Duits! De irritatie loopt op.
Via andere wegen waren ze bijna onmogelijk bereikbaar en ze hadden in no-time een boete bovenop de transactie geplaatst van 15 euro.

Vervolgens is het naar een incassobureau gestuurd: Cannock Chase. Hun website: www.ccc.nl is zeer gebruiksonvriendelijk! Volledig in Flash gebouwd en het formulier is onleesbaar gezien de tekst over elkaar heen loopt. Ik heb derhalve naar emailadressen van Cannock Chase gegoogled waar ik nu een email aan zal richten.

Ik hoop dat Radar hier aandacht aan besteed, want een bedrijf dat alle transacties zonder credit card wenst af te handelen voor een bedrijf als Apple met gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel, maakt er wel tot en met de deurwaarder echt een zeer vermoeiende rommel van!!

Ik maak in ieder geval NOOIT meer gebruik van Click&Buy, dat is zeker. En raad anderen ook sterk af gebruik te maken van dit bedrijf!

Paaulaa
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:28

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Paaulaa »

Hallo,
helaas vind ik dit topic nu pas, nu ik reeds een had aangemaakt onder "Incasso's". Ook ik heb problemen met Click and Buy. Ze gaven aan niet te kunnen afschrijven (wat me verbaasde) met direct 15 euro boete. Ik heb hen nu 7 keer gemaild dat ik het openstaande bedrag op 15 oktober heb voldaan en de boete niet correspondeert met de Nederlandse wet en ik deze niet overmaak, met daarbij het verzoek mijn account te verwijderen. Ze reageren alleen met standaard e-mails en gaan totaal niet in mijn gestuurde berichten. Nu hebben ze sinds vandaag mijn iTunes geblokkeerd, dus kan ik mijn telefoon en iPad niet meer updaten, apps updaten of wat dan ook.
Iemand hier ervaring mee en een oplossing voor, zonder dat ik onzingeld naar hen moet overmaken?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Paaulaa schreef:Iemand hier ervaring mee en een oplossing voor, zonder dat ik onzingeld naar hen moet overmaken?
Ik hetb geen ervaring met die manier van doen maar als ik u was zou ik weigeren te betalen. Zo kunnen ze wel meer bedragen gaan eisen, maar dat is natuurlijk niet conform met de wet.

De click and buy app al verwijderd? Dan eventueel gewoon de tablet naar fabrieksinstellingen terugzetten en daarna updaten? Of ligt het aan het apple account? In dat geval kunt u via apple misschien de situatie oplossen.

Paaulaa
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:28

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Paaulaa »

Nadat ik een betalingsbewijs van mijn betaling aan Click and Buy naar Apple heb verstuurd, hebben zij per direct mijn account daar weer actief gemaakt. Ik kan dus weer gewoon gebruik maken van alle updates etc.

Ik blijf mailtjes krijgen van Click and Buy en blijf terugmailen dat ik het bedrag heb overgemaakt maar krijg niks anders dan standaardmailtjes terug. The story continues...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Paaulaa schreef:
Ik blijf mailtjes krijgen van Click and Buy en blijf terugmailen dat ik het bedrag heb overgemaakt maar krijg niks anders dan standaardmailtjes terug. The story continues...
Stuur C&B anders eens een factuur voor jouw tijd, huur van ruimte in je mailbox (je betaalt voor je internet verbinding... dus kost ook dat geld) of zo.
En blijf ze dan iedere keer een bericht mailen dat de kosten nog open staan.

Maar, serieus, stuur ze eens eenmalig een klacht dat zij beweren dat je niet betaald hebt, terwijl je kan aantonen dat dit wel gedaan is, en dat ze niet inhoudelijk willen ingaan op jouw berichten - waardoor dit uiteindelijk een valse beschuldiging is van wanbetaling.

C&B is en blijft een vage club - en met hun incassocowboy CC zijn beide bedrijven op de lijst "verdacht" te zetten.

Paaulaa
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:28

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Paaulaa »

Guardian72 schreef:
Paaulaa schreef:
Ik blijf mailtjes krijgen van Click and Buy en blijf terugmailen dat ik het bedrag heb overgemaakt maar krijg niks anders dan standaardmailtjes terug. The story continues...
Stuur C&B anders eens een factuur voor jouw tijd, huur van ruimte in je mailbox (je betaalt voor je internet verbinding... dus kost ook dat geld) of zo.
En blijf ze dan iedere keer een bericht mailen dat de kosten nog open staan.

Maar, serieus, stuur ze eens eenmalig een klacht dat zij beweren dat je niet betaald hebt, terwijl je kan aantonen dat dit wel gedaan is, en dat ze niet inhoudelijk willen ingaan op jouw berichten - waardoor dit uiteindelijk een valse beschuldiging is van wanbetaling.

C&B is en blijft een vage club - en met hun incassocowboy CC zijn beide bedrijven op de lijst "verdacht" te zetten.
Mijn klacht over de betaling en het niet ingaan op mijn e-mails heb ik gemaild, maar ook daarop komt, verrassend, een standaard e-mail terug (die ik a vijf keer heb ontvangen).
Heb vanochtend even gebeld en pas nu wordt het door die medewerker doorgezet naar de klachtenafdeling die contact met me gaat opnemen en de mogelijkheid wel hebben om de extra kosten "kwijt te schelden". Ik wacht dit dus weer af. Wel erbij vermeld dat dit mijn laatste inspanning was en ik op verdere mails/reminders/etc. niet meer reageer.

Het incassobedrijf CC ken ik verder niet, maar als ze net zo werken als C&B zal het ook geen lekker bedrijf zijn.

Gesloten