LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaste tegenrekening asn bank is ineens veranderd

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jolandar

vaste tegenrekening asn bank is ineens veranderd

Ongelezen bericht door jolandar »

Omdat wij een auto gingen kopen, maakte mijn man geld over van onze spaarrekening van de ASN over naar de betaalrekening/vaste tegenrekening van de ASN. Het geld kwam niet aan, er bleek ineens een oud rekeningnummer van de ABN-AMRO te staan als 'vaste tegenrekening'. Dit was een oude rekening die ik allang had opgeheven. De ABN kan ons niet vertellen of dit rekeningnummer al weer uitgegeven is of niet. Inmiddels worden we van het kastje naar de muur gestuurd. We hebben gehoord dat dit vaker voorkomt, mogelijk door de omzetting van de IBAN nummers. Weet iemand hoe dat dit kan en wat er nog extra aan te doen is dan lang wachten op de banken die duidelijk geen haast hebben om ons geld weer terug te krijgen.

eleven

Re: vaste tegenrekening asn bank is ineens veranderd

Ongelezen bericht door eleven »

jolandar schreef:Omdat wij een auto gingen kopen, maakte mijn man geld over van onze spaarrekening van de ASN over naar de betaalrekening/vaste tegenrekening van de ASN. Het geld kwam niet aan, er bleek ineens een oud rekeningnummer van de ABN-AMRO te staan als 'vaste tegenrekening'. Dit was een oude rekening die ik allang had opgeheven. De ABN kan ons niet vertellen of dit rekeningnummer al weer uitgegeven is of niet. Inmiddels worden we van het kastje naar de muur gestuurd. We hebben gehoord dat dit vaker voorkomt, mogelijk door de omzetting van de IBAN nummers. Weet iemand hoe dat dit kan en wat er nog extra aan te doen is dan lang wachten op de banken die duidelijk geen haast hebben om ons geld weer terug te krijgen.
Ik ken de ASN bank niet, maar als ik van mijn sparrekening naar de tegenrekeningen overmaak, dan kan ik het nummer van de tegenrekening zien.
Dus ik denk, dat jullie niet het nummer van de tegenrekening hebben gecontroleerd.
Als je een verkeerd rekeningnummer invuld, dan is het meteen fout.

jolandar

Het nummer van de tegenrekening staat al voorgeprogrammeerd. Als dit nummer gewijzigd moet worden, moet dit schriftelijk. Bijzonder dat er dan ineens een ander nummer staat. Natuurlijk blijf je zelf verantwoordelijk om extra te checken, maar ik vind het een grote fout van de bank dat er ineens een ander nummer staat bij de vaste tegenrekening.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

jolandar schreef:Het nummer van de tegenrekening staat al voorgeprogrammeerd. Als dit nummer gewijzigd moet worden, moet dit schriftelijk. Bijzonder dat er dan ineens een ander nummer staat. Natuurlijk blijf je zelf verantwoordelijk om extra te checken, maar ik vind het een grote fout van de bank dat er ineens een ander nummer staat bij de vaste tegenrekening.
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Zo werkt het ook bij veel andere banken. Je kunt niet opgeven waar het geld naar toe moet. Dit is om fraude te voorkomen. Maar als er dan geknoeid wordt met de gegevens door een programmeerfout ben jij daar niet voor aansprakelijk.

Ik adviseer je de bank een aangetekende brief te sturen waarin je aangeeft dat je binnen 5 werkdagen het geld terug wilt op je spaarrekening ofwel de juiste (eerder opgegeven) betaalrekening. Gebeurt dat niet dien dan een klacht in bij de authoriteit consument en markt en bij de Nederlandse Bank

Webcare ASN Bank

Ongelezen bericht door Webcare ASN Bank »

Beste Jolanda,

We lazen je bericht. We begrijpen dat dit een bijzonder vervelende situatie is. We helpen je graag, we hebben hiervoor je gegevens nodig. Wil je je telefoonnummer en IBAN mailen naar [email protected]? Dan nemen we contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Webcare ASN Bank

jolandar

Dank je wel Olaf, ik laat het nog wel weten hoe het afloopt.

eleven

jolandar schreef:Het nummer van de tegenrekening staat al voorgeprogrammeerd. Als dit nummer gewijzigd moet worden, moet dit schriftelijk. Bijzonder dat er dan ineens een ander nummer staat. Natuurlijk blijf je zelf verantwoordelijk om extra te checken, maar ik vind het een grote fout van de bank dat er ineens een ander nummer staat bij de vaste tegenrekening.
Het is natuurlijk niet normaal, maar als er een foutief rekeningnummer is ingevuld, dan valt het toch op.
Zeker weten, dat je wel op de echte website bent geweest?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij het opzeggen van een oude rekening dus ook deze als tegenrekening opgegeven gegevens niet vergeten!

U is hier verantwoordelijk voor en vooraf controleren omdat bij opnieuw uitgegeven nummer het soms zeer moeilijk terug te halen bleek.
Een bijstandsmoeder zal feest gaan vieren en haal het dan maar eens terug.. in erg veel termijnen!

eleven

stofzuigertje schreef:Bij het opzeggen van een oude rekening dus ook deze als tegenrekening opgegeven gegevens niet vergeten!

U is hier verantwoordelijk voor en vooraf controleren omdat bij opnieuw uitgegeven nummer het soms zeer moeilijk terug te halen bleek.
Een bijstandsmoeder zal feest gaan vieren en haal het dan maar eens terug.. in erg veel termijnen!
Borreltje op?
Waar staat, dat het voor een bijstandsmoeder is? :shock:
TS heeft geen tegenrekening veranderd!

jolandar

Uiteindelijk is het voor ons goed afgelopen, de rekening was gelukkig geen lopende betaalrekening van iemand maar een rekening voor een pensioen. Wij hebben ons geld teruggekregen na vele telefoontjes over en weer. Maar we hebben ons lesje wel geleerd, ook al heb je al jaren een vaste tegenrekening, er kan ineens wat anders staan. Inmiddels heb ik al vele verhalen gelezen over personen die minder geluk hadden en inderdaad naar hun geld konden fluiten.

Gesloten