LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Goed, mij hier wegjagen.
Gefeliciteerd, gelukt. Succes

swaen
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2014 23:25

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door swaen »

zon5net schreef:Goed, mij hier wegjagen.
Gefeliciteerd, gelukt. Succes
U gaat dus niet door naar de volgende ronde :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Luister we beginnen opnieuw:
u krijgt allemaal rekeningen van weet ik veel wie,
u kunt dat natuurlijk niet gelijk betalen , ik zou dat ook niet kunnen, maar dan krijgt u met torenhoge betaalafspraken te maken en dan komt u in de financiële **** , begrijp ik het zo goed?
Vervolgens krijgt u met " een arrogante zorgverzekeraar " te maken , uw woorden.
Ofwel u was onderverzekerd
ofwel u was niet onderverzekerd maar heeft uw eigen risico verbruikt....
dus om de rekeningen te kunnen betalen moeten er dus betaalafspraken worden gemaakt , toch?
Waarom krijgt u geen voor u betaalbaar bedrag voor elkaar??
Dat weet ik dus niet en misschien kunt u dat uitleggen?
Ik weet als geen ander hoe het is om in de financiële dallas te zitten , ben zelf , buiten mijn schuld , ooit 1 maand dakloos geweest zelfs en kon worden opgevangen door vrienden en mn kinderen , maar goed ik heb toen ook verschrikkelijk op een houtje moeten bijten en daar ben ik uitgekomen door heel scherp te budgetteren.....
Ik wil u best helpen , maar dan moet ik weten om hoeveel schuld het gaat wie de zorgverzekeraar is, maar dat laat onverlet dat u echt in 1e instantie mensen met fatsoen moet benaderen , ook mij , met een grote b*** bereik je meestal het tegenovergestelde.
Ik stel voor dat u mij een PB stuurt met die gegevens dan wil ik er morgen een telefoontje aan wagen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

PS een excuus van u is naar sommige forumleden is denk ik ook wel op zn plaats.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

zon5net schreef:Ben ik nou de enigste die door de zorgverzekering in de schulden wordt gedrukt? :?

Door maanden later steeds opnieuw met weer declaraties te komen die niet worden vergoed en dan is het mijn eigen schuld?
Ik had moeten weten wat wel en niet wordt vergoed?
O, weet u wat C11 of M03 betekend?
Als u zorg afneemt, dan moeten daar kosten voor worden gemaakt. Als die kosten en de vraag of die worden vergoed, voor u van belang zijn, dan kunt u daarnaar vooraf vragen. Bij de zorgverlener om onduidelijkheden te verklaren. En bij de zorgverzekeraar om na te gaan of dat wordt vergoed. Als het niet wordt vergoed, dan weet u waar u aan toe bent. En u weet dan dat u een rekening kunt verwachten.

Als u een behandeling laat doen waarvan u blijkbaar niet weet wat het is, laat staan dat u zou weten of het wordt vergoed, is dat in feite uw eigen beslissing. Of in uw woorden, uw eigen schuld.

Als dan achteraf blijkt dat de behandeling niet of niet volledig wordt vergoed en u zelf moet (bij-) betalen, dan lijkt mij de verzekeraar niet degene die voor de problemen zorgt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door sjohie »

zon5net schreef:En iemand die zelden zorg nodig heeft of medicijnen zal heel andere relatie hebben dan iemand die door pech ineens wel veel meer met deze bedrijven te maken krijgt. En ervaren hoe deze bedrijven omgaan met jouw verzoek om hulp, begrip en erkenning van hou voor jouw een situatie ineens heel erg extra zwaar is geworden en dan wil je niet nog eens extra merken dat deze bedrijven zeer arrogant zijn in benadering naar jouw toe.
Mooi om hier te schrijven dat jij het allemaal beter weet. Gefeliciteerd ermee.Radar is een programma die probeert mensen te helpen die even "vast" zitten door met ideeën te komen. Waar een ander mogelijk weer mee verder kan.
Nu wordt ik pas scherp.
Als u dat niet snapt en hier gaat zitten wijs doen, ga een ander pesten!
En "Wie de schoen past trekke het aan" lijkt mij een gepaste opmerking op sommige reacties hier.
Ik schrijf hier ook om anderen mogelijk te helpen met ervaringen van mijn kant.

Ik heb en andere die hulp zoeken maar eerst door antwoorden heen te moeten die alleen maar de vraag afkraken en niks bijdragen, geen behoefte. Daar is deze website niet voor.

Het gevolg is anders dat ik de moderator van deze website vraag eens te kijken naar de antwoorden die hier worden geschreven. Gaan we zien of u hier mag blijven
Ja hiero, ik belde ~4 weken geleden met pijn op de borst, die wat uitstraalde naar de linkerarm naar de dokterspost, en voordat ik het wist werd ik per ambulance naar de SEH (cardio afdeling) gereden, waar ik wachtend op de uitslag, Jimmy Fallon heb liggen kijken. Telt dat? Gelukkig geen hartinfarct, en ik kreeg 2 weken later netjes de factuur (à 760 euro) van mijn zorgverzekeraar. Klets, toch nog even mijn eigen risico van dit jaar in 1x opgesoupeerd. Dat moet ik dus deze maand betalen aan mijn zorgverzekeraar.

Gelukkig houden we in de financiële planning rekening met dat eigen risico, en hebben we een potje om dit zonder verdere gevolgen te betalen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door olaf79 »

zon5net schreef:Beste heer van Holten de tandarts is een voorbeeld. Stel u open voor het groter verhaal maar als u elke woord op weegschaaltje wilt zetten. Tenslotte ik schrijf ook in mijn bericht weet u wat deze codes betekenen en die zijn nog simpele.
Met een aanvullende polis wordt dit vergoed. Of voor 75% vergoed. Dit zijn ook bedragen waar je nauwelijks een betaling regeling voor hoeft af te sluiten. Daarmee wil ik niet uitsluiten dat veel mensen er misschien wel zo voor staan, dat elke euro een gulden teveel is
Ik snap niet waar je probleem zit. Je neemt iets af, wat je niet kunt betalen en vervolgens mag de verzekering ervoor opdraaien. Mooie boel is dat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door bprosman »

Jimmy Fallon heb liggen kijken. Telt dat?
Weet niet hoe het nu is maar in 2007 heb ik daar inderdaad een rekening van 3 euro nog wat voor gekregen :wink:
Er zijn trouwens ook verzekeraars waar je je eigen risico per maand kunt betalen.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

ben basis + midden aanvullend verzekerd. Er komt 1340 ( alleenstaande ) binnen en er gaat uit aan huis en gas/licht 608 + inmiddels opgelopen betaalregeling 465 alleen al, bij de zekur verz. 2 jaar geleden door gladheid met de fiets op mn schouder gevallen. Ondanks uiteindelijk een MRI om de medische toestand toe te lichten en brieven van en deHuis arts en ORTHO blijft de verzekering dwars liggen> Zeer slecht inoperabele schouder die bijna geen functie meer heeft.
Blijft over=…,.. toch en daarvan moeten alle andere resterende jaarrekeningen en belastingen e.d.worden betaald en voedsel worden gekocht. Heb al alles wat ik kan wegbezuinigd.Na 3 jaar echt nieuwe bril nodig + gaatjes in m’n tanden maar geen geld voor.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2014 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Even ter info:
Steeds meer mensen mijden het om bij „echte” medische klachten naar de medische werld te gaan omdat men bang is het niet te kunnen of al niet kunnen betalen.
Later zal doordat noodzakelijke medische zorg die Nu niet wordt afgenomen het aantal mensen wat inmiddels zware medische zorg nodig heeft gekregen door deze achterstallige zorg, voor gigantische premie verhogingen leiden. Ondanks dat Bijna alle verzekeringen op dit moment hoge winsten maken op uw premie inleg.
Kortzichtig beleid en waarom moeten deze bedrijven zulke grote winsten maken, de regering had dit moeten beteugelen zodat de premie laag blijft en de mensen in dit land die het minumum niveau zitten ook een boterham met beleg over houden.Maar nee….

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

sorry letter vergeten in m’n tekst.
Uitholling van de zorg gebeurt er nu, en waar is de grens….?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door puma73 »

zon5net schreef:
puma73 schreef:Je opent een topic op een openbaar forum, dus iedereen kan en mag reageren. Jij bepaalt niet wie wel en wie niet mag reageren.
Je en jij?
Zeg, ik ben jouw 3 jarig kind niet
Daarmee begint het,
Algemeen fatsoen, wel eens van gehoord? of is dat van voor jouw tijd?
Ik zou eens wat minder agressief reageren. Jij bepaalt niet wie wel of niet reageert, openbaar forum. Wil je controle over de reacties moet jij je eigen forum starten.

Enne algemeen fatsoen, zelf eens toepassen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

@zon5net , jammer u schiet weer in de aanvallende modus,
dit forum is voor iedereen en men bepaalt zelf of en hoe men reageert.....het liefst wel met fatsoen.
Zelf -----je en jij--- u immers ook?
Een betaalafspraak van € 465 pm is idioot , dus nogmaals dat kan anders,
Ik ken Zekur niet , maar er moeten andere bedragen mogelijk zijn pm.
Normaal communiceren , dan is veel mogelijk!
Ik begrijp dat wanneer het water ad lippen staat dat men super gestresst wordt , maar met normaal communiceren en geen grote b....komt men ver.Ik denk mee , begrijp de situatie heus wel , maar u gaat nu over in uw post over de algemeen stijgende zorgkosten maar daar hebben we met zn allen net uitgebreid over gediscussieerd ,
uw probleem was toch nu uw zorgverzekeraar en het grote maandbedrag?
Dus laten we het dan bij houden en verder niet meer op de man spelen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door thecure »

sjohie schreef:
zon5net schreef:En iemand die zelden zorg nodig heeft of medicijnen zal heel andere relatie hebben dan iemand die door pech ineens wel veel meer met deze bedrijven te maken krijgt. En ervaren hoe deze bedrijven omgaan met jouw verzoek om hulp, begrip en erkenning van hou voor jouw een situatie ineens heel erg extra zwaar is geworden en dan wil je niet nog eens extra merken dat deze bedrijven zeer arrogant zijn in benadering naar jouw toe.
Mooi om hier te schrijven dat jij het allemaal beter weet. Gefeliciteerd ermee.Radar is een programma die probeert mensen te helpen die even "vast" zitten door met ideeën te komen. Waar een ander mogelijk weer mee verder kan.
Nu wordt ik pas scherp.
Als u dat niet snapt en hier gaat zitten wijs doen, ga een ander pesten!
En "Wie de schoen past trekke het aan" lijkt mij een gepaste opmerking op sommige reacties hier.
Ik schrijf hier ook om anderen mogelijk te helpen met ervaringen van mijn kant.

Ik heb en andere die hulp zoeken maar eerst door antwoorden heen te moeten die alleen maar de vraag afkraken en niks bijdragen, geen behoefte. Daar is deze website niet voor.

Het gevolg is anders dat ik de moderator van deze website vraag eens te kijken naar de antwoorden die hier worden geschreven. Gaan we zien of u hier mag blijven
Ja hiero, ik belde ~4 weken geleden met pijn op de borst, die wat uitstraalde naar de linkerarm naar de dokterspost, en voordat ik het wist werd ik per ambulance naar de SEH (cardio afdeling) gereden, waar ik wachtend op de uitslag, Jimmy Fallon heb liggen kijken. Telt dat? Gelukkig geen hartinfarct, en ik kreeg 2 weken later netjes de factuur (à 760 euro) van mijn zorgverzekeraar. Klets, toch nog even mijn eigen risico van dit jaar in 1x opgesoupeerd. Dat moet ik dus deze maand betalen aan mijn zorgverzekeraar.

Gelukkig houden we in de financiële planning rekening met dat eigen risico, en hebben we een potje om dit zonder verdere gevolgen te betalen.
syndroom van tieze? (of hoe je dat ook schrijft). had mijn vrouw ook. symptomen lijken op een infarct maar is het niet. iets met de ribbenkast of zo.

en aan de TS: hoe moet de zorgverzekeraar dan met u omgaan? vragen of u alsjeblieft, please, en als het niet teveel moeite is, graag die rekening wilt betalen? mag ook in termijnen van 2,50 als u dat wenst.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door Josephien12 »

thecure schreef: en aan de TS: hoe moet de zorgverzekeraar dan met u omgaan? vragen of u alsjeblieft, please, en als het niet teveel moeite is, graag die rekening wilt betalen? mag ook in termijnen van 2,50 als u dat wenst.
Blijkbaar gaat het om een afbetalingsregeling van 465 euro per maand. Ik zou wel eens willen weten wat het oorspronkelijke bedrag is en waarom TS die niet vergoed krijgt. Alsdan wil ik wel met TS mee, maar aanvankelijk leek het alsof hij het eigen risico niet wenste te betalen. Tja, dat zou ik ook liever niet willen, maar met mij de meeste Nederlanders.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

In haar OP staat : torenhoge betalingsregelingen , vandaar dat ze nu in de dallas zit , en verder hoe haar zorgverzekeraar met haar omgaat.
ps ik heb nergens gelezen dat het om het - eigen risico- bedrag ging.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

afbetalingregeling incl premie. En bij een normale vraagstelling had ik toelichting geschreven, maar die reactie van Josephien12 leek niet op een normale vraag stelling.
Ik schrijf nergens in een Quote jij of je bij mijn weten altijd in mijn eigen tekst en niet naar iemand in het speciaal of met profiel naam. Tot nu toe,maar ik heb er genoeg van.

Blijkbaar zijn andere reacties hier belangrijker dan constructief bezig te zijn of anderen te helpen behalve de persoon met inlognaam Moederslink, bedankt heer of mevrouw.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

zoals hier zichtbaar:

door Josephien12 » 22 okt 2014 18:24

zon5net schreef:
Beste heer van Holten de tandarts is een voorbeeld. Stel u open voor het groter verhaal maar als u elke woord op weegschaaltje wilt zetten. Tenslotte ik schrijf ook in mijn bericht weet u wat deze codes betekenen en die zijn nog simpele.
Met een aanvullende polis wordt dit vergoed. Of voor 75% vergoed. Dit zijn ook bedragen waar je nauwelijks een betaling regeling voor hoeft af te sluiten. Daarmee wil ik niet uitsluiten dat veel mensen er misschien wel zo voor staan, dat elke euro een gulden teveel is


Volgens mij bent u er eentje uit de categorie: Het is mij allemaal overkomen en wat is de wereld/overheid enz toch allemaal slecht.

Ik vind het stelsel ook niet ideaal, maar het is te doen. Gratis gezondheidszorg kunt u krijgen in Cuba en Venezuela. Misschien een idee om daar naar toe te emigreren. En anders de tering naar de nering zetten.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Hoezo in de verdediging nodig bij deze reacties. ik vind het nergens op slaan om te zeggen dat ik dan maar moet emigreren

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Dus zoek het zelf wel uit, awdoe

Gesloten