LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee ,zon5net , je vraagt hulp en die kun je heus wel krijgen ; u moet nu dus de maandpremie + een afbetaalbedrag betalen , samen €465 pm
stel : de premie = ÷ €120 pm + de afbetalingsverplichting van € 345 pm = €465 totaal dus , klopt dat?
Premie kunt u mbv de zorgtoeslag blijven betalen , wel zo verstandig , en die € 345 aflossing is echt teveel , pm.
Wat is de totale schuld wat die betaalafspraak betreft??
Dat moet uit te smeren zijn over een langere termijn , denk ik zo.
Nogmaals ik bied aan om mij wat meer info te geven , desnoods via een PB , al vind ik een openlijke discussie wel zo prettig.
Ik ben een behoorlijk vasthoudend type en ik vind het niet nodig dat je met een kl**** gevoel dit forum verlaat, ook al is het mede door jouw eigen toedoen wel wat verkeerd gelopen.
PS , ik ben een vrouw en moeder....

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Beste mevrouw klopt. 177 is tot met februari de rest is 10 maanden waarvan 1 nu komt. En blijf het met u on eens ik ben mede oorzaak sorry

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

@zon5net, dank je wel , goed dat je het nu inziet!
Dus de premie is t/m febr €177 en de afbetaling 10x € 345 , dat is dus gewoon niet te doen!
Helemaal mee eens!
Blijf alsjeblieft de maandpremie gewoon doorbetalen , ik vind het een vrij hoge premie trouwens voor een alleenstaande, ( ik betaal €117, 60 pm), dan loop je daar geen achterstand mee op en blijf je verzekerd.
Is het niet mogelijk om opnieuw in gesprek te gaan met Zekur?
Desnoods naar het kantoor met uw lijst van vaste lijsten en dan een langere termijn afspreken en uw goede wil laten zien?
En ik zou als het kan zeker voor 1 jan 2015 overstappen ne andere zorgverzekeraar , met een goedkopere maandpremie. Goed vergelijken en googlen en met iemand die u begeleidt en steunt hierin.
Is via MW ( maatschappelijk werk) niet een budgetcoach voor u te regelen?
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 okt 2014 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

En ik verwacht gezien mijn huidige medische situatie dat het hier niet bij blijft. En ik verdien volgens mij teveel voor subsidie of kwijtschelding

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

moederslink schreef:@zon5net, dank je wel , goed dat je het nu inziet!
Dus de premie is t/m febr €177 en de afbetaling 10x € 345 , dat is dus gewoon
Neen de 1 ste betalings regeling is 177 de premie 125. Sorry wat zie ik in?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Even terug naar de basis en de aanleiding voor de u onwelgevallige berichten. Het gaat er niet zozeer om dat men u meteen wil 'aanvallen'. Het gaat meer om de titel van het topic en de strekking en taal van uw opening:
zon5net schreef:Ben ik nou de enigste die door de zorgverzekering in de schulden wordt gedrukt? :?

Door maanden later steeds opnieuw met weer declaraties te komen die niet worden vergoed en dan is het mijn eigen schuld?
Ik had moeten weten wat wel en niet wordt vergoed?
O, weet u wat C11 of M03 betekend? als de beschrijving van de tandarts in de brievenbus valt, 2 maanden nadat de afspraak voorbij is? En de kosten al zijn gemeld bij de verzekeraar.
Etcetera.

Dat is eerder een klaagzang dan een vraag om hulp. (Daarvoor is er immers ook wel erg weinig informatie over de situatie gegeven. ) Omdat er wel erg weinig informatie is gegeven en we dus in deze situatie weinig concrete hulp kunnen bieden, kunnen we vooral aangeven hoe deze situatie in het vervolg voorkomen kan worden. En kunnen we aangegeven dat de oorzaak van uw problemen in dit geval o.i. niet zozeer bij de zorgverzekeraar ligt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

@zon5net , je ziet in dat u zelf ook mede oorzaak van het gedoe was, dus u gaf zeg maar een excuus.




ik lees net dat u het oneens met mij bent dat u mede oorzaak van het geharrewar op dit forum bent.
Ik dacht dat u het wel eens was , vandaar dat ik dat als een " excuus " op heb gevat.

NB we mogen niet chatten op dit forum ......
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 okt 2014 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Nee dat de verzekering na een ongeval buiten mijn schuld om maar geen verhaal op iemand kan halen mij niet mee maar tegenwerkt tot met een orthopeed die ik om hulp moet smeken om fysio te behouden om degratie van Mn mobiliteit met een krachteloze schouder/arm fractuur te keren.

En er een MRI nodig is om uiteindelijk die fysio te blijven behouden. Die MRI had bijvoorbeeld helemaal niet nodig hoeven zijn. De visie van een behandelend ortho zou moeten volstaan.

We leven tenslotte niet in Afrika ofzo dit soort dingen schrijf je niet gelijk op een forum waar je voor de eerste keer komt en die andere topic ging niet over arrogante houding van of niet goed luisteren van medewerkers aan de telefoon. En ik spreek goed ABN, MAAR HET GETOUWTREK GING MAAR DOOR

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok de premie is dus €120 dat is te doen , daarvoor hoeft u dus niet over te stappen.
Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe de betalingsregeling is afgesproken.....
1e termijn €177 en dan 10 x€ 345?

En wat kweenie zegt klopt natuurlijk ook....
te weinig info , of te onduidelijk , en dan krijg je dus dit gedoe.

Wilt u zeggen wat de totaalschuld bij Zekur was en er zijn vast mensen bij dit forum die verstand van wetten hebben en kunnen zeggen wat een redelijk aflossingsbedrag pm is met uw inkomen.

sorry , maar u schreef wel over de arrogantie van zorgverzekeraar!
Ik snap dat je niet alles gelijk wilt zeggen , toch is duidelijkheid , ook voor de 1e keer , heel erg belangrijk , ook voor dit forum.

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Ik betaal 10 maanden lang tot met februari 177 naast premie 125 en nu net nog afbetalings regeling weer 10 maanden ( als ik bij deze verzekering blij, toch) 153 en ik heb geprotesteerd. Helpt niet dus krijg nu financieel probleem

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Tjeetje dat is veel , ik heb even zitten rekenen dan was de schuld dus zo.n € 3300 in het begin?
En het ongeluk was niet uw schuld?

Zijn er rapporten van dat ongeval? De tegenpartij had schuld?
Wat een ellendige toestand lijkt mij voor u nu , zo komt u er niet uit en financieel is het helemaal een drama.
Bent u ook al bij juridisch loket geweest?
Waarom moet u die rekeningen van de zorg die u nodig had betalen als het ongeluk niet uw schuld was?
Medeforumleden die juridisch onderlegd zijn :: oplossing? ideeën ?
Eerst moet toch alles onderzocht worden , voordat u zelf al die zorgbedragen moet betalen?
Ik weet er te weinig van , niet van wat precies is gebeurd , niet vd juridische kant vh verhaal , en Zekur moet dan toch wachten zolang alles niet is uitgezocht? Ze kunnen dan toch niet van u eisen dat u dan alvast de kosten allemaal betaalt en dan .......als de tegenpartij wel schuldig wordt bevonden , gaat hij dat dan aan u weer terugbetalen?
Ik snap er echt niet zoveel van , sorry , maar er moet uit te komen zijn!

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Nee door gladheid tussen kerst en nieuwjaarsdag 2012 met m'n trein vouwfietsen onder mij uitgegleden en zijdelings vlak op m'n schouder gevallen heeft 6 maanden geduurd voordat echt duidelijk werft wat er precies allemaal kapot was maar mijn arm viel krachteloos naar beneden toen de Ortho heb onverwacht losliet nadat hij het op schouder hoogte omhoog had bevraagt met gestrekte arm. Hij had na 3 maanden en Physio die conclusie snel getrokken. Kracht verdween steeds meer uit m'n schouder. Ik had eigenlijk gelijk opgenomen moeten worden om afgescheurde spieren terug aan elkaar te zetten. Helaas heeft dat 3 maanden geduurd en ondertussen is degradatie ontstaan van schouder kapsel en resterend spierweefsel. Nu zijn die spieren niet meer aan elkaar te naaien omdat is te rafelig weefsel is geworden. Ortho wil spier uit m'n been halen en i.p.v. De verdwenen zetten.

Nu komt het kans op slagen 50% terug krijgen alle functies van het gewricht 80% en pijn vrij blijven rest van mijn leven50% procedure gips met stang ondersteuning gipsring rond het midden rif 3 maanden daarna 6 maanden intensieve fysio . Schrok me dood met deze diagnose. De medicie hadden verkeert beoordeeld en ik zit met slappe arm zonder kracht.

Ik heb gekozen om wel aanwezige spieren met mij goed bekende sportfysio te trainen. En ben blijven werken. En nu zei het ene moment beter dan andere moment heb met een gewicht van 5 kg aan m'n pols beweeg ik bijna alle bewegingen weer met m'n arm en schouder.

Ik heb dure operatie enz. enz de zorg verzekering bespaart, maar dat ziet Zekur anders. Mijn verlengde fysio therapie van 28 euro per half uur wilde ze niet vergoeden. Ik ben doorgegaan want was bang die arm zou een slap aanhangsel aan m'n lichaam blijven zonder kracht.

De ortho gesmeekt brief te schrijven evenals huisarts.... Hielp niet. Toen na 6 maand is MRI GEDAAN EN BLEEK PAS ECHT GOED ZICHTBAAR WAT WAS VERDWENEN AAN SPIERWEEFSEL EN GEWRICHT EN SCHOUDER KAPSEL

INVALIDE LINKERARM. TOEN PAS KREEG IK DAARNA 1 jaar fysio 1x per week HALF UUR vergoed
MAAR alle kosten ik had gemaakt krijg niet vergoed. En willen verder mij niet te word staan wordt steeds doorverwezen van ene na andere afdeling beloven terug te bellen, snappen dan de vraag stelling niet of bellen niet terug
Dat klantenservice nummer is vaak wachten en is niet gratis, want is een internet verzekering. E- mail is helemaal drama, uitleg zoveel keren herhaald en er gebeurt niks maar wel declaratie kosten overzicht sturen en ondertussen zomaar bedragen van ruim 700 euro met incasso van m'n rekening afschrijven. Die ik gelijk weer storneer en zo gaat drama maar door. Dus ja josphiene ... echt iets overkomt mij

zon5net
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 okt 2014 16:04

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door zon5net »

Ach vol schrijffouten jammer helaas kan niet corrigeren

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: in de schulden worde geduwd door zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

De schuld is dus ontstaan door fysiotherapie....
de fysiotherapeut kan met uw toestemming alle medische gegevens +de cd vd mri scan opvragen en daarmee aantoonbaar maken dat fysiotherapie medisch noodzakelijk was om uw arm niet verder te invalideren.
Samen met de orthopeed en de HA staat hij dan sterk en kan er onderhandeld worden met de zorgverzekeraar.

Gesloten