LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe regelgeving voor advocaten per januari 2015

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
oli4

Nieuwe regelgeving voor advocaten per januari 2015

Ongelezen bericht door oli4 »

Op 1 januari 2015 treedt de Wet positie en toezicht advocatuur in werking. Ook de vernieuwde Orde-regelgeving wordt dan van kracht. Op 30 september 2014 stemde de Eerste Kamer in met de wet positie en toezicht advocatuur. Deze wet treedt in werking op 1 januari 2015. Deze nieuwe wet wijzigt de Advocatenwet substantieel. In totaal worden 77 artikelen gewijzigd, komen er 37 nieuwe artikelen bij en vervallen 4 artikelen. De impact van dit wetsvoorstel is niet alleen voelbaar voor de landelijke en de lokale Orde, maar ook voor ons als burgers !

Wellicht handig voor mensen die te maken hebben met problemen met advocaten te weten dat deze nieuwe wet mogelijk verbetering brengt doordat er een strengere toezicht komt.

https://www.advocatenorde.nl/10609/nieuwe-regelgeving
Laatst gewijzigd door oli4 op 30 okt 2014 13:02, 4 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Nieuwe regelgeving voor advocaten per januari 2015

Ongelezen bericht door witte angora »

Een heel verhaal, en warempel een (min of meer) vraag, al lijkt het meer op een opdracht gegeven door iemand die wanhopig is. Maar wat is nu het resultaat dat je voor jezelf wilt bereiken? Dat mensen het boek gaan lezen dat je nog schrijven moet? Of heb je wat anders in gedachten?

oli4

Re: Nieuwe regelgeving voor advocaten per januari 2015

Ongelezen bericht door oli4 »

Allereerst dank voor leuke reactie Witte Angora.

Ik heb zoals je ziet mijn bericht aangepast nu het kennelijk vragen op roept en mijn intentie enkel is mensen te wijzen dat er een nieuwe regelgeving komt.

Gesloten