LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bad

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Zaphod
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:22

Re: bad

Ongelezen bericht door Zaphod »

Okay bedankt voor al jullie reacties. Deze discussie is precies verlopen zoals ik verwachtte ...en hoopte.
Omdat mijn ervaring leert dat er op bepaalde fora (als deze) vaak kritisch (een pluspunt maar daarmee ook minder meedenkend) wordt gereageerd heb ik besloten dat het me meer oplevert om advocaat vd duivel te spelen.

Ik heb de boel 1 op 1 omgedraaid. De werkelijkheid is geheel andersom. Ik ben degene die 8 maanden na het verkopen van mn huis een bericht van de koper via de makelaar kreeg met een offerte voor werkzaamheden aan zn bad. Zijn bericht dus bijna letterlijk gekopieerd in deze post.
Ik heb dit zo gedaan omdat ik verwachtte dat (kritische) reacties op zijn actie voor mij waardevoller zouden zijn.

Sorry hiervoor, hoop dat ik niemand gekwetst heb, maar op deze manier hebben jullie mij het beste geholpen. Ik had dit bericht ook niet kunnen posten maar wilde jullie laten weten dat ik blij ben met de uitkomst en me zekerder voel op een eventuele volgende stap (het offiieel in gebreke stellen van mij door de koper). Jullie hebben me voldoende minutie geveven en ondersteund wat ik zelf ook al dacht.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: bad

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Zaphod schreef:Okay bedankt voor al jullie reacties. Deze discussie is precies verlopen zoals ik verwachtte ...en hoopte.
Omdat mijn ervaring leert dat er op bepaalde fora (als deze) vaak kritisch (een pluspunt maar daarmee ook minder meedenkend) wordt gereageerd heb ik besloten dat het me meer oplevert om advocaat vd duivel te spelen.

Ik heb de boel 1 op 1 omgedraaid. De werkelijkheid is geheel andersom. Ik ben degene die 8 maanden na het verkopen van mn huis een bericht van de koper via de makelaar kreeg met een offerte voor werkzaamheden aan zn bad. Zijn bericht dus bijna letterlijk gekopieerd in deze post.
Ik heb dit zo gedaan omdat ik verwachtte dat (kritische) reacties op zijn actie voor mij waardevoller zouden zijn.

Sorry hiervoor, hoop dat ik niemand gekwetst heb, maar op deze manier hebben jullie mij het beste geholpen. Ik had dit bericht ook niet kunnen posten maar wilde jullie laten weten dat ik blij ben met de uitkomst en me zekerder voel op een eventuele volgende stap (het offiieel in gebreke stellen van mij door de koper). Jullie hebben me voldoende minutie geveven en ondersteund wat ik zelf ook al dacht.
Slimme zet! Wijs de koper gewoon op het feit dat het probleem geen verborgen gebrek is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: bad

Ongelezen bericht door kokka »

maar nu dan wel de vraag.. puur uit nieuwsgierigheid, wie heeft die afvoer aangelegd?

Zaphod
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:22

Re: bad

Ongelezen bericht door Zaphod »

kokka schreef:maar nu dan wel de vraag.. puur uit nieuwsgierigheid, wie heeft die afvoer aangelegd?
Waarschijnlijk de bewoners voor mij, maar dat weet ik ook niet zeker. De info was dus ook echt nieuw voor mij.

Inmiddels ook al met vereniging Eigen Huis gebeld en ook daar gerustgesteld.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: bad

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Zaphod, dat is een verrassende wending. Maar je hebt het heel goed aangepakt. Waar ik nou benieuwd naar ben: loopt dat bad inderdaad zo langzaam leeg, of stond je eigenlijk alleen onder de douche?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: bad

Ongelezen bericht door moederslink »

@Zaphod , :D chapeau! Maar zo kom je ergens , kennelijk!
Succes verder....

stofzuigertje

Re: bad

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een bad te snel leegloopt kan het elders problemen geven als borrelende wastafels en zo...

Maar in 20 minuten vullen en 30 voor leegloop, ja traag is dat wel maar geen probleem.
Als het goed en volledig leeg liep mag dit.

Een te lange afvoer met tekort afschot, en vermoedelijk ook nog een paar bochten is bad verplaatsen!
Dan zou je een dikke afvoer moeten maken en hoger bad dus lastige instap.

Gewoon zo laten want nergens staat er een norm voor leeglooptijd!
Dat het elders sneller gaat betekende nog niet dat Uw oude huis niet aan de eisen voldoet...

Een douche moet wel zo snel doorstromen dat de bak niet vol en/of overloopt maar voor een bad geld dat als je tijdens douche gebruik deze leeg moet blijven.....
Ik vind dat de kopers bij een bad wat al langer stond gewoon moeten accepteren dat het soms niet door een goede vakman word aangelegd en er geen norm voor is.

Wel ben ik voor een traag bad, elders op dit forum staat dat een Bad elders bij buren de Douche laat vullen omdat er teveel water afgevoerd word.
Verder is het langzaam leeglopen minder lawaai als ik ooit in vakantie woning meemaakte van zowel de leiding die geruis veroorzaakte als geslurp in het putje...

diand
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:29

Re: bad

Ongelezen bericht door diand »

eleven schreef:
Om de woorden van de loodgieter te gebruiken: knullig/amateuristisch aangelegd. De buis was met touwtjes bevestigd.
Had deze loodgieter het niet kunnen oplossen, zoals het moet?
Ben ik ook wel benieuwd naar...

Zaphod
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:22

Re: bad

Ongelezen bericht door Zaphod »

diand schreef:
eleven schreef:
Om de woorden van de loodgieter te gebruiken: knullig/amateuristisch aangelegd. De buis was met touwtjes bevestigd.
Had deze loodgieter het niet kunnen oplossen, zoals het moet?
Ben ik ook wel benieuwd naar...
Wellicht. Maar ik denk dat de koper daarvan afzag omdat ik dan geen kans heb gekregen het zelf op te lossen en niet meer te bewijzen was dat het zo was aangelegd. Maar dat is dus speculeren van mijn kant.

Gesloten