Via de site van Groupon heb ik contact opgenomen en heb ik uitgelegd dat het onmogelijk was om de Groupon te verzilveren, terwijl de geldigheidstermijn nog langer dan twee maanden was. Alles was immers al volgeboekt bij EndorfinE Producties. Dat wij geen gebruik meer konden maken van de Groupon was dus niet aan ons te wijten.
Al heel snel kwam een reactie van een medewerkster van Groupon - ene Ivette -, maar zij ging totaal niet in op het feit dat wij onmogelijk nog gebruik konden maken van de Groupon:
De reactie laat duidelijk zien dat Ivette ofwel geen interesse toont in haar werk, ofwel niet goed heeft gelezen. Het is net alsof ze een antwoord heeft gestuurd op de mail van een ander. In ieder geval hebben wij niet het gevoel dat we geholpen zijn. Natuurlijk hebben we direct een mail teruggestuurd:Beste meneer/mevrouw,
Vervelend om te vernemen dat de door u gewenste datum niet meer beschikbaar is.
De groupon die u gekocht heeft geeft recht op het gebruik van de groupon binnen een vooraf gestelde periode en geeft daarom geen recht op een bepaalde data of weekenden.
Het annuleren van uw deal is echter alleen mogelijk mits u dit binnen 14 dagen na aankoop aangeeft en de groupon niet gebruikt is voor een boeking. Ik adviseer u daarom alsnog gebruik te maken van de groupon of deze cadeau te doen aan een vriend(in) of familielid. Dit is geen probleem, aangezien groupons niet op naam geregistreerd staan, zijn deze vrij overdraagbaar.
Ik verzoek u daarom vriendelijk alsnog gebruik te maken van de groupon, op een datum die wel beschikbaar is.
Met vriendelijke groet,
Ivette
Customer Support
Hallo Ivette,
Ik begrijp dat de Groupon geen recht geeft op een bepaalde datum. Het probleem is dan ook NIET dat een bepaalde datum niet beschikbaar is voor boeking. Dit is niet de vraag die ik aan u stelde. Het probleem is WEL dat er (op één tijdstip na) geen enkel moment meer geboekt kan worden. Ik zou met liefde uitwijken naar andere data om de Groupon alsnog te verzilveren, maar blijkbaar zit alles de komende twee maanden bij EndorfinE Producties vol. Ik kan er redelijkerwijs niet op anticiperen dat het bedrijf ruim twee maanden lang volgeboekt is. Hierdoor wordt mij de gelegenheid ontnomen om gebruik te maken van de Groupon zonder dat ik daar zelf iets aan kan doen. De Groupon aan een ander geven, heeft derhalve ook geen zin. Een ander kan evenmin boeken! Daarom herhaal ik nu wat ik eerder ook al vroeg: ik wil graag mijn aankoopbedrag terug.
Met vriendelijke groet,
Helaas is het sindsdien erg stil vanuit de Customer Support van Groupon. Later - 9 oktober - hebben wij nog eenmaal een bericht gestuurd. Uiteraard hebben we ook na deze mail niets meer mogen vernemen vanuit Groupon.