LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuurder ontzegt toegang
Verhuurder ontzegt toegang
Hallo Allemaal,
Wij hebben een probleem met onze verhuurder. Het gaat hier om 2 huizen, 1 gedoopt "de boerderij" en de ander gedoopt "De Villa". Wij zijn allemaal studenten, en houden van gezelligheid. Zo een keer koken samen, zo een keer een spelletje, etc.
Omdat wij de keuken een keer niet netjes hebben achtergelaten, samen met de andere huurders, heeft de huurbaas een probleem met ons.
Hij ontzegt ons de toegang tot de Villa, onder de reden: Stank overlast. De overlast wordt alleen door de huurders ondervonden die er wonen, en zij hebben er geen probleem mee omdat het ook hun troep is. Dit gaat puur om een pan een keer niet afwassen, en is ook helemaal niet zo extreem zoals de verhuurder doet blijken.
De verhuurder staat echter ook op het adres ingeschreven, ondanks dat hij er geen bed heeft, of daadwerkelijk ooit een nacht daar doorbrengt. (Belasting onderduiking misschien zelfs, omdat dit over een adres gaat buiten nederland?)
Aangezien de huurders zelf niet klagen, en ook niet snappen waar dit probleem vandaan komt, is de vraag dus: Wat zijn onze rechten? Mag de verhuurder zomaar zeggen met wie zij om mogen gaan, puur omdat hij op hetzelfde adres ingeschreven staat?
Wij hebben een probleem met onze verhuurder. Het gaat hier om 2 huizen, 1 gedoopt "de boerderij" en de ander gedoopt "De Villa". Wij zijn allemaal studenten, en houden van gezelligheid. Zo een keer koken samen, zo een keer een spelletje, etc.
Omdat wij de keuken een keer niet netjes hebben achtergelaten, samen met de andere huurders, heeft de huurbaas een probleem met ons.
Hij ontzegt ons de toegang tot de Villa, onder de reden: Stank overlast. De overlast wordt alleen door de huurders ondervonden die er wonen, en zij hebben er geen probleem mee omdat het ook hun troep is. Dit gaat puur om een pan een keer niet afwassen, en is ook helemaal niet zo extreem zoals de verhuurder doet blijken.
De verhuurder staat echter ook op het adres ingeschreven, ondanks dat hij er geen bed heeft, of daadwerkelijk ooit een nacht daar doorbrengt. (Belasting onderduiking misschien zelfs, omdat dit over een adres gaat buiten nederland?)
Aangezien de huurders zelf niet klagen, en ook niet snappen waar dit probleem vandaan komt, is de vraag dus: Wat zijn onze rechten? Mag de verhuurder zomaar zeggen met wie zij om mogen gaan, puur omdat hij op hetzelfde adres ingeschreven staat?
-
Re: Verhuurder ontzegt toegang
Alleen een pan die een keer niet afgewassen is? Ik denk eerlijk gezegd dat er wel meer speelt, aangezien je het zijdelings ook vraagt of de verhuurder mag vertellen met wie jullie al dan niet om mogen gaan. Je spreekt nota bene zelf over 'overlast' en 'ook hun troep'.
Ik veronderstel dat jij zelf op 'de boerderij' woont, en dat je nu niet in 'de villa' mag?
Ik veronderstel dat jij zelf op 'de boerderij' woont, en dat je nu niet in 'de villa' mag?
Ja ik woon zelf nu inmiddels meer dan een jaar op de boerderij. Deze is onder verdeeld in 3 appartementen.
En om dieper in te gaan op wat er allemaal zich voorspeelt, hier een lijst van wat je eventueel zou kunnen zien als voorval:
1. Ik heb voor mijn studie een aantal pdf bestanden moeten downloaden, in totaal zo'n 1gb aan data. Dit is op een gezamelijk netwerk geweest en wij hebben er voor gewaarschuwd dat dit een aantal keer kon voorkomen de eerste maanden. Sindsdien zijn wij "zware internet gebruikers" en wordt er voortdurend verteld tegen de andere buren dat als het internet traag is, het aan mij ligt. Het internet is traag omdat wij op een lijn van 3mbit zitten met 11 man. Maar dat terzijde.
2. Wij hebben dit weekend de auto op het gras gezet, zonder te weten dat dit niet mocht, en hebben dit opgelost zodra hij ons vermelde dat dit niet mocht.
3. De afgelopen week was tentamen week en is er niet voldoende opgeruimd in de Villa. Wat min of meer een studentenhuis is. De boerderij is echter verdeeld in 3 voordeuren en dus 3 appartementen.
Dit heeft de verhuurder gezien nadat hij, een gesloten keukendeur die op het huurcontract van de huurders in de villa, geopent heeft en de troep heeft gezien.
Nu, zonder dit alles aan te geven en ons een berisping te geven of iets, mogen wij niet meer in de Villa. Dit doen wij dan ook braaf niet om problemen te voorkomen.
Wij mogen dan studenten zijn, maar wij willen dit ook gewoon diplomatiek oplossen, daarbij willen wij wel weten wat onze rechten (en plichten!) zijn.
En om dieper in te gaan op wat er allemaal zich voorspeelt, hier een lijst van wat je eventueel zou kunnen zien als voorval:
1. Ik heb voor mijn studie een aantal pdf bestanden moeten downloaden, in totaal zo'n 1gb aan data. Dit is op een gezamelijk netwerk geweest en wij hebben er voor gewaarschuwd dat dit een aantal keer kon voorkomen de eerste maanden. Sindsdien zijn wij "zware internet gebruikers" en wordt er voortdurend verteld tegen de andere buren dat als het internet traag is, het aan mij ligt. Het internet is traag omdat wij op een lijn van 3mbit zitten met 11 man. Maar dat terzijde.
2. Wij hebben dit weekend de auto op het gras gezet, zonder te weten dat dit niet mocht, en hebben dit opgelost zodra hij ons vermelde dat dit niet mocht.
3. De afgelopen week was tentamen week en is er niet voldoende opgeruimd in de Villa. Wat min of meer een studentenhuis is. De boerderij is echter verdeeld in 3 voordeuren en dus 3 appartementen.
Dit heeft de verhuurder gezien nadat hij, een gesloten keukendeur die op het huurcontract van de huurders in de villa, geopent heeft en de troep heeft gezien.
Nu, zonder dit alles aan te geven en ons een berisping te geven of iets, mogen wij niet meer in de Villa. Dit doen wij dan ook braaf niet om problemen te voorkomen.
Wij mogen dan studenten zijn, maar wij willen dit ook gewoon diplomatiek oplossen, daarbij willen wij wel weten wat onze rechten (en plichten!) zijn.
[quote="mortgar"
Wij mogen dan studenten zijn, maar wij willen dit ook gewoon diplomatiek oplossen, daarbij willen wij wel weten wat onze rechten (en plichten!) zijn.[/quote]
Nou, als je het diplomatiek wilt oplossen en onbevooroordeeld, schakel dan Rob Geus eens in van de Smaakpolitie! Die heeft viezigheid gezien; zo te lezen valt het bij jullie wel mee, ik heb ook wel eens een vieze pan die ik een nachtje laat weken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel iets "vuiler" zal zijn dan je doet voorkomen, toch?
Wij mogen dan studenten zijn, maar wij willen dit ook gewoon diplomatiek oplossen, daarbij willen wij wel weten wat onze rechten (en plichten!) zijn.[/quote]
Nou, als je het diplomatiek wilt oplossen en onbevooroordeeld, schakel dan Rob Geus eens in van de Smaakpolitie! Die heeft viezigheid gezien; zo te lezen valt het bij jullie wel mee, ik heb ook wel eens een vieze pan die ik een nachtje laat weken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel iets "vuiler" zal zijn dan je doet voorkomen, toch?
Het gaat hier om letterlijk 1 pan waar schimmel in zat en een afwas van 1 avond koken. Dus iets van 4 pannen en verder bestek en borden voor 6 man. 1 afwas dus.
Ik snap waar U vandaan komt tenormin, waarom zou de verhuurder er anders zo'n punt van maken, maar daar hebben wij onze eigen theoriën over. Ik heb ook niet een probleem met de verhuurder als persoon, maar ik probeer te snappen waar deze escalatie vandaan komt.
Wanneer ons wordt verteld: Jullie moeten beter opruimen, of anders. Prima, dan ruimen wij beter op.
Maar wij laten een afwas staan, en onze toegang wordt ontzegt. Daarom is het nu juist zo'n groot punt, het is zonder enig ander voorval geëscaleert.
Indien mogelijk zou ik zelfs foto's willen plaatsen van hoe het er uit ziet. We hebben het op het moment nog niet opgeruimd, denk ik(ik ben er niet meer geweest uiteraard)
Ik snap waar U vandaan komt tenormin, waarom zou de verhuurder er anders zo'n punt van maken, maar daar hebben wij onze eigen theoriën over. Ik heb ook niet een probleem met de verhuurder als persoon, maar ik probeer te snappen waar deze escalatie vandaan komt.
Wanneer ons wordt verteld: Jullie moeten beter opruimen, of anders. Prima, dan ruimen wij beter op.
Maar wij laten een afwas staan, en onze toegang wordt ontzegt. Daarom is het nu juist zo'n groot punt, het is zonder enig ander voorval geëscaleert.
Indien mogelijk zou ik zelfs foto's willen plaatsen van hoe het er uit ziet. We hebben het op het moment nog niet opgeruimd, denk ik(ik ben er niet meer geweest uiteraard)
Volgens mij kan hij helemaal geen toegang ontzeggen. Als de boerderij is verhuurd en de villa ook, en de villa-mensen ontvangen visite ( de boerderij-ers ) dan heeft hij fijn het nakijken. Diplomatiek oplossen? Ik verdenk de verhuurder van huisvredebreuk.
Ja dat dachten wij dus ook. Hij heeft een woonkamer in de Villa en komt zonder aankondiging langs om daar bij te kunnen. Daarbij gebruikt hij de gemeenschappelijk hal en voordeur. Maar is dit, omdat hij daar ingeschreven staat, wettelijk wel toegestaan?
Ja, hij "woont" daar. Dus valt onder de classificatie van een medebewoner. Ook al heeft hij daar om wat voor reden dan ook nog nooit de nacht doorgebracht.mortgar schreef:Maar is dit, omdat hij daar ingeschreven staat, wettelijk wel toegestaan?
Over welk land hebben we het eigenlijk?
Heel fijn dat U kijkt vanuit ons oogpunt, en dat U gelijk denkt dat dit aan ons ligt. Ik heb echter alles voorgelegd zoals het is, verder worden wij door de bewoners van de villa nog steeds uitgenodigd, anders zouden wij er inderdaad niets te zoeken hebben. Ik denk wel twee keer na voordat ik onaangekondigd langskom bij iemand die mij niet in dat huis wilt hebben.
Nogmaals, ik kan mij voorstellen dat U denkt dat dit aan ons ligt, maar hoe "bont" wij het gemaakt hebben?
Wij hebben gezellige avonden gehad in de Villa, maar ook in de boerderij met onze zogeheten spelletjes avond.
Sterker nog, ik zou willen dat wij iets gedaan hadden waarvan de huurders zeggen: Dit kan niet. Dan wisten wij tenminste waar het nu precies fout ging.
Maar wij zijn nou eenmaal niet zulke "Coole mensen". Wij houden het op verantwoordelijk met elkaar omgaan als volwassenen.
Hopelijk heb ik U hierbij voldoende geinformeerd Snuffel1.
Berndv: Duitsland.
Nogmaals, ik kan mij voorstellen dat U denkt dat dit aan ons ligt, maar hoe "bont" wij het gemaakt hebben?
Wij hebben gezellige avonden gehad in de Villa, maar ook in de boerderij met onze zogeheten spelletjes avond.
Sterker nog, ik zou willen dat wij iets gedaan hadden waarvan de huurders zeggen: Dit kan niet. Dan wisten wij tenminste waar het nu precies fout ging.
Maar wij zijn nou eenmaal niet zulke "Coole mensen". Wij houden het op verantwoordelijk met elkaar omgaan als volwassenen.
Hopelijk heb ik U hierbij voldoende geinformeerd Snuffel1.
Berndv: Duitsland.
Bij deze de foto's.
Overigens, de rooie diepe gietijzeren pan is degene met de schimmel. Zit er ook nog steeds in!
Laatst gewijzigd door mortgar op 02 nov 2014 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben zelf student geweest en ook op kamers gewoond, maar dit is wel behoorlijk extreem hoor. Dit is niet een klein beetje rommel, dit is een puinzooi en een gezondheidsrisico.
nou... als mijn kids zoiets zouden achterlaten, dan had ik wel meer gedaan dan alleen de toegang ontzeggen. Jemig. Weten jullie niet wat "verantwoordelijkheid" is? Dat begint altijd bij jezelf. Daarnaast is er ook nog iets als "hygiëne", maar dat kent 0,1% van de studenten.
Beste bende. Echt bah.
Beste bende. Echt bah.
Sorry maar dit is geen bende, als je rekent dat je met z'n 6e eet is dit 1 afwas. Het zijn 3 pannen en iets van 7 borden.
Laatst gewijzigd door Baihuix op 02 nov 2014 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Beschadigen wij iets behalve onszelf? Wij laten niet dingen op de grond liggen, onze pannen zijn de dupe, en wij beschadigen geen eigendommen van de verhuurder. Ok, misschien is mijn grens qua wat vies is en wat niet, iets anders. Ik ben zelf erger gewend, en heb bij de smaakpolitie veel ergere rommel gezien.
Maar dan nog, waarom wordt dit ons niet eerst verzocht op te ruimen, voordat dit escaleert naar een enorm probleem. Dit is de eerste keer dat het voorkomt, en niet een herhaardelijk probleem.
Maar dan nog, waarom wordt dit ons niet eerst verzocht op te ruimen, voordat dit escaleert naar een enorm probleem. Dit is de eerste keer dat het voorkomt, en niet een herhaardelijk probleem.
Nou, foto's vallen me heel erg mee voor studenten, hoor. Keurige rommel, niks bijzonders voor studenten. Dus het kan niet zo zijn dat de huurheer daar iets over kan zeggen. Loopt ie zeker te zoeken naar "fouten".
U bent te gast, dus dit verzoek zou bij uw gastheren/vrouwen neergelegd moeten worden. Als ik verhuurder was, zou ik wel eerst waarschuwen. Daarna een schoonmaakbedrijf inhuren en de kosten bij de huurders verhalen.mortgar schreef: Maar dan nog, waarom wordt dit ons niet eerst verzocht op te ruimen, voordat dit escaleert naar een enorm probleem. Dit is de eerste keer dat het voorkomt, en niet een herhaardelijk probleem.
Dus omdat het alleen voor jullie onhygiënisch is en voor verder niemand hoeft het niet opgeruimd te worden? En als jullie je huur opzeggen, zit de verhuurder mete een huis vol ongedierte. Dergelijke rotzooi trekt namelijk ratten en muizen aan. Die verhuizen niet mee als je weg gaat(die zullen met deze normen en waarden vanzelf weer verschijnen).mortgar schreef:Beschadigen wij iets behalve onszelf? Wij laten niet dingen op de grond liggen, onze pannen zijn de dupe, en wij beschadigen geen eigendommen van de verhuurder. Ok, misschien is mijn grens qua wat vies is en wat niet, iets anders. Ik ben zelf erger gewend, en heb bij de smaakpolitie veel ergere rommel gezien.
Zij moeten zelf ook koken op dat fornuis dus die afwas, zodra er weer regulier gekookt wordt, ruimt zichzelf vanzelf op. Akkoord, mocht er ongedierte komen dan is dat voor onze rekening. Maar afgezien van af en toe fruitvliegjes in de zomer, is hier nooit overlast van gekomen.
Maar goed, Berndv, Let's agree to disagree. U vindt dit schoonmaak bedrijf waardig, ik vind dit niet meer dan 15 minuten werk. En dan is het overigens brandschoon. En stel alle 7 studenten helpen mee, dan is dit binnen 5 minuten weg.
Maar goed, Berndv, Let's agree to disagree. U vindt dit schoonmaak bedrijf waardig, ik vind dit niet meer dan 15 minuten werk. En dan is het overigens brandschoon. En stel alle 7 studenten helpen mee, dan is dit binnen 5 minuten weg.
Wat is het voor een moeite om NA het eten die zooi in de vaatwasser te zetten? Je kunt het toch ook op tafel zetten? Als iedereen dit soort gedrag zou vertonen hadden we binnen de kortste keren weer van die middeleeuwse ziektes in het land.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. OPRUIMEN dus. En aangezien je te gast bent als huurder in andermans huis hoor je ook wat respect te tonen.
Wat studeren jullie? Als dat in de richting van medicijnen ligt is jullie gedrag en een aanfluiting en een reden voor toekomstige werkgevers om jullie vooral NIET aan te nemen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. OPRUIMEN dus. En aangezien je te gast bent als huurder in andermans huis hoor je ook wat respect te tonen.
Wat studeren jullie? Als dat in de richting van medicijnen ligt is jullie gedrag en een aanfluiting en een reden voor toekomstige werkgevers om jullie vooral NIET aan te nemen.
Nee hoor, even goed lezen:mortgar schreef: Maar goed, Berndv, Let's agree to disagree. U vindt dit schoonmaak bedrijf waardig, ik vind dit niet meer dan 15 minuten werk. En dan is het overigens brandschoon. En stel alle 7 studenten helpen mee, dan is dit binnen 5 minuten weg.
berndv schreef:Als ik verhuurder was, zou ik wel eerst waarschuwen. Daarna een schoonmaakbedrijf inhuren en de kosten bij de huurders verhalen.
Ik vind het ronduit smerig dat ik als persoon word aangevallen door jou, 53078, moet ik daar dan maar de smaakpolitie voor bellen of zelfs de U toegang tot dit forum ontzeggen? Belachelijk dat je ziektes, of zelfs opleiding er bij haalt om een punt proberen te maken.
Als er overigens meer speelt, Snuffel1, dan horen wij dat niet van hem.
Als er overigens meer speelt, Snuffel1, dan horen wij dat niet van hem.