LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Door omstandigheden heb ik twee maanden de huur niet kunnen betalen en nu wil de huisbaas mij en mijn kindjes eruit zetten. Ik geniet geen huurbescherming, en de aankondiging is uitsluitend mondeling gebeurd. Wat kan ik doen. Betalen is voorlopig niet mogelijk.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door prem »

Kun je morgen niet beter naar een juridisch loket gaan? Niet uit de hand laten lopen.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door witte angora »

handdoekindering schreef:Door omstandigheden heb ik twee maanden de huur niet kunnen betalen en nu wil de huisbaas mij en mijn kindjes eruit zetten. Ik geniet geen huurbescherming, en de aankondiging is uitsluitend mondeling gebeurd. Wat kan ik doen. Betalen is voorlopig niet mogelijk.
Geen idee wat de omstandigheden zijn, maar als jij de verhuurder bent, wat denk je dan zelf? Als je dan ook nog zegt dat er voorlopig geen mogelijkheid is om wat dan ook te betalen? Er zal heel snel een oplossing moeten komen.

Is er geen mogelijkheid tot (leen)bijstand of iets dergelijks? Huurtoeslag?

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Het is een sociale huurwoning die ik heb ondergehuurd van iemand. Dus huurtoeslag wordt moeilijk en mijn bijstandsuitkering is al gekort wegens een beslag. In ieder geval bedankt voor het mededenken. Ik heb echter geen flauw idee wat ik nu moet. Bij mijn ex hoef ik niet aan te kloppen omdat ik de kinderen niet traditioneel opvoed.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door trail46 »

handdoekindering schreef:Door omstandigheden heb ik twee maanden de huur niet kunnen betalen en nu wil de huisbaas mij en mijn kindjes eruit zetten. Ik geniet geen huurbescherming, en de aankondiging is uitsluitend mondeling gebeurd. Wat kan ik doen. Betalen is voorlopig niet mogelijk.
Wat je kunt doen is gaan werken bv en de kids naar je ouders of opvang. De huisbaas is niet verantwoordelijk voor het feit dat je onderhuurt en dus geen rechten hebt en op de koop toe niet te kunnen of willen betalen. HVO is een opvang voor moeder en kind.Ook een oplossing......hieronder adres in Amsterdam maar elke grote stad heeft een dergelijke opvang.
http://hvoquerido.nl/locatie/roggeveen/

mh73

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door mh73 »

Een sociale huurwoning mag toch helemaal niet onderverhuurd worden? Dat is vragen om problemen. Het zou zomaar kunnen dat de verhuurder je er zo uit mag gooien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:Een sociale huurwoning mag toch helemaal niet onderverhuurd worden? Dat is vragen om problemen. Het zou zomaar kunnen dat de verhuurder je er zo uit mag gooien.

Mag ook niet , maar ja een mens in nood met 2 kindjes?!
Zover ik weet krijg je na 3 maanden huurachterstand pas een huisuitzetting , dus TS heeft nog 1 maand om als de donder iets te regelen....anders staat ze echt op straat en dat in december , moeten we niet willen...

mh73

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door mh73 »

moederslink schreef:
mh73 schreef:Een sociale huurwoning mag toch helemaal niet onderverhuurd worden? Dat is vragen om problemen. Het zou zomaar kunnen dat de verhuurder je er zo uit mag gooien.

Mag ook niet , maar ja een mens in nood met 2 kindjes?!
Zover ik weet krijg je na 3 maanden huurachterstand pas een huisuitzetting , dus TS heeft nog 1 maand om als de donder iets te regelen....anders staat ze echt op straat en dat in december , moeten we niet willen...
Nou, denk dat ze nergens recht op heeft eigenlijk. Er is geen contract met verhuurder, want onderverhuur mag niet. Misschien heeft ze wat aan de link van trail46?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door trail46 »

moederslink schreef:
mh73 schreef:Een sociale huurwoning mag toch helemaal niet onderverhuurd worden? Dat is vragen om problemen. Het zou zomaar kunnen dat de verhuurder je er zo uit mag gooien.

Mag ook niet , maar ja een mens in nood met 2 kindjes?!
Zover ik weet krijg je na 3 maanden huurachterstand pas een huisuitzetting , dus TS heeft nog 1 maand om als de donder iets te regelen....anders staat ze echt op straat en dat in december , moeten we niet willen...
Punt is dat TS helemaal geen rechten heeft, is onderhuur en zelfs dan nog geen huur betalen is vragen om grote problemen. Lekker makkelijk ( 2 kindjes, moeten we niet willen) dat wil natuurlijk ook niemand maar iedereen zal toch huur of hypotheek moeten betalen anders sta je snel buiten, zelfs zonder dat iemand dit wil.

Gewoon zeggen,

''huur betalen is verlopig niet mogelijk''

is wel heel makkelijk.
Ps de gegeven link is in ieder geval een mogelijkheid om niet op straat terecht te komen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

trail46 schreef: Punt is dat TS helemaal geen rechten heeft, is onderhuur en zelfs dan nog geen huur betalen is vragen om grote problemen. Lekker makkelijk ( 2 kindjes, moeten we niet willen) dat wil natuurlijk ook niemand maar iedereen zal toch huur of hypotheek moeten betalen anders sta je snel buiten, zelfs zonder dat iemand dit wil.

Gewoon zeggen,
'huur betalen is verlopig niet mogelijk''
is wel heel makkelijk.
Ps de gegeven link is in ieder geval een mogelijkheid om niet op straat terecht te komen.

Nou , is natuurlijk hartstikke waar! Ik ken de achtergrond niet , ken de relatie TS / huisbaas ook niet,
maar het is een ellendige toestand.
Iedere week zijn er - tig- uitzettingen , ik vind het erg , natuurlijk moet je huur betalen , zelf had ik in dat geval in ieder geval iets betaald en betaalafspraken gemaakt , maar juridisch gezien heeft TS geen poot om op te staan.
Optie : ne pandjeshuis gaan en spullen verpanden , heb je gelijk contanten.....
( geen goed advies...... :( )

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door olaf79 »

Huursubsidie?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee olaf....... krijg je niet bij onder verhuur ......

mh73

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door mh73 »

De hele situatie is een beetje krom: TS heeft bijstand waar al een beslag op ligt, en woont in een onderverhuurde sociale huurwoning waardoor ze geen recht heeft op huursubsidie. Dan kun je de problemen al aan zien komen voordat ze er zijn lijkt me.

Staat TS wel ingeschreven voor een sociale huurwoning? Zo niet, dan lijkt het me wel handig om dat nu te doen.

Draagt pa helemaal niets bij in de kosten? Want daartoe is hij toch verplicht meen ik, tenzij hij zelf een laag inkomen heeft.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door witte angora »

@ handoekindering: Wie bedoel je precies met de 'huisbaas'? De eigenaar (meestal een wbv) van de woning of de officiële huurder? En wie is de officiële huurder, iemand uit je kennissenkring of zoiets?

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door 53078 »

onderhuurtoeslag... :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

handdoekindering schreef:Door omstandigheden heb ik twee maanden de huur niet kunnen betalen en nu wil de huisbaas mij en mijn kindjes eruit zetten. Ik geniet geen huurbescherming, en de aankondiging is uitsluitend mondeling gebeurd. Wat kan ik doen. Betalen is voorlopig niet mogelijk.
Je moet je huur betalen. Doe je dat niet, is het de verhuurder's goede recht je uit te (laten) zetten. Jij dupeert hem namelijk door de overeenkomst niet na te komen.
handdoekindering schreef:Het is een sociale huurwoning die ik heb ondergehuurd van iemand. Dus huurtoeslag wordt moeilijk en mijn bijstandsuitkering is al gekort wegens een beslag. In ieder geval bedankt voor het mededenken. Ik heb echter geen flauw idee wat ik nu moet. Bij mijn ex hoef ik niet aan te kloppen omdat ik de kinderen niet traditioneel opvoed.
Toch maar even met de ex over de opvoeding gaan babbelen dan. Als het zijn kinderen zijn is het toch zeker zijn plicht hen onderdak te bieden, en als vader een velige optie is moet je toch kijken of zij dan niet daar heen kunnen.

Vervelend dat je al te maken hebt met een beslag, maar laat je kinderen daar in ieder geval niet onder leiden! Het is niet hun schuld...

Zelf anders maar eens hulp zoeken voor je schulden is misschien ook een idee, solliciteren voor additioneel inkomen kan ook geen kwaad.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door 53078 »

Het gaat om
...een sociale huurwoning die ik heb ondergehuurd van iemand.
Dus wie wil eigenlijk TS op straat zetten? De WBV? Of de eerste huurder? En TS kan dan toch aangeven dat ze onderhuurt...
Een WBV heeft altijd wel een leuk Trollenhuisje in het Kabouterbos te huur ...

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door trail46 »

53078 schreef:Het gaat om
...een sociale huurwoning die ik heb ondergehuurd van iemand.
Dus wie wil eigenlijk TS op straat zetten? De WBV? Of de eerste huurder? En TS kan dan toch aangeven dat ze onderhuurt...
Een WBV heeft altijd wel een leuk Trollenhuisje in het Kabouterbos te huur ...
Ik denk dat hiermee alles is gezegd.En mocht het toch anders zijn nogmaals een redelijke oplossing.
http://hvoquerido.nl/locatie/roggeveen/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

53078 schreef:]
Dus wie wil eigenlijk TS op straat zetten? De WBV? Of de eerste huurder? En TS kan dan toch aangeven dat ze onderhuurt...
.

Ze huurt onder , dus ze zit illegaal bij een huurder in huis , en die huurder wil haar eruit zetten.
?????Bij wie moet TS aangeven dat ze onderhuurt???

Ik snap uw reactie niet zo

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door puma73 »

moederslink schreef:
53078 schreef:]
Dus wie wil eigenlijk TS op straat zetten? De WBV? Of de eerste huurder? En TS kan dan toch aangeven dat ze onderhuurt...
.

Ze huurt onder , dus ze zit illegaal bij een huurder in huis , en die huurder wil haar eruit zetten.
?????Bij wie moet TS aangeven dat ze onderhuurt???

Ik snap uw reactie niet zo
Bij niemand, zowel de illegale verhuurder als de WBV kunnen haar zonder pardon en enige waarschuwing per direct uit de woning zetten.

En als de WBV het doet zit de illegale verhuurder met een probleem, hij raakt het huurcontract per direct kwijt.

Gesloten