LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef: Zover ik weet krijg je na 3 maanden huurachterstand pas een huisuitzetting , dus TS heeft nog 1 maand om als de donder iets te regelen....anders staat ze echt op straat en dat in december , moeten we niet willen...


@puma , mag ook niet zomaar ....eens!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

puma73 schreef:

Bij niemand, zowel de illegale verhuurder als de WBV kunnen haar zonder pardon en enige waarschuwing per direct uit de woning zetten.

En als de WBV het doet zit de illegale verhuurder met een probleem, hij raakt het huurcontract per direct kwijt.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door 53078 »

De onderverhurende huurder raakt niet alleen zijn huurcontract kwijt maar belandt ook nog eens op een zwarte lijst. Huurder wordt dan extra in de gaten gehouden en kan een periode helemaal niets huren in de sociale sector.
Dus als TS geen troll is dan is het wel zaak even bij de WBV aan te geven dat ze onderhuurt. En wellicht krijgt ze dan een urgentieverklaring. Ligt er maar net aan hoe ze het speelt.
Ook denk ik dat die huurder een bijzondere reden heeft om zijn hut weer terug te eisen...maar dat blijft giswerk..

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door witte angora »

53078 schreef:En wellicht krijgt ze dan een urgentieverklaring.
Die urgentieverklaring kan ze vergeten. Er zijn al nauwelijks woningen. En wat er aan woningen vrij komt: de helft (regio Utrecht) gaat naar de paar urgenten die er evengoed door zijn gekomen. En wat vrij komt maar wat niet op de site komt, is al verplicht verdeeld onder asielzoekers.

Voor woonruimte zal er een andere oplossing moeten komen, maar met een beslag op de uitkering wordt dat niet makkelijker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

53078 schreef:De onderverhurende huurder raakt niet alleen zijn huurcontract kwijt maar belandt ook nog eens op een zwarte lijst. Huurder wordt dan extra in de gaten gehouden en kan een periode helemaal niets huren in de sociale sector.
Dus als TS geen troll is dan is het wel zaak even bij de WBV aan te geven dat ze onderhuurt. En wellicht krijgt ze dan een urgentieverklaring. Ligt er maar net aan hoe ze het speelt.

Denk niet dat dat wijsheid is , ze zitten beiden hartstikke fout en ze zal haar huisbaas , denk ik , niet verraden.

Urgentieverklaring? Heel heel moeilijk ! Ze heeft ook te weinig / geen inkomen, dus dat wordt m niet.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door 53078 »

moederslink schreef:[...Urgentieverklaring? Heel heel moeilijk ! Ze heeft ook te weinig / geen inkomen, dus dat wordt m niet.
Een urgentieverklaring is inkomensonafhankelijk. En wie niet waagt, die niet wint. Nee heb je, ja kun je krijgen en beter 10 parels voor de zwijnen in de hand dan hoge bomen volgen over de dam...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door puma73 »

53078 schreef:De onderverhurende huurder raakt niet alleen zijn huurcontract kwijt maar belandt ook nog eens op een zwarte lijst. Huurder wordt dan extra in de gaten gehouden en kan een periode helemaal niets huren in de sociale sector.
Dus als TS geen troll is dan is het wel zaak even bij de WBV aan te geven dat ze onderhuurt. En wellicht krijgt ze dan een urgentieverklaring. Ligt er maar net aan hoe ze het speelt.
Ook denk ik dat die huurder een bijzondere reden heeft om zijn hut weer terug te eisen...maar dat blijft giswerk..
Urgentieverklaringen worden bijna niet meer afgegeven en zeker niet in dit soort gevallen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

53078 schreef:
moederslink schreef:[...Urgentieverklaring? Heel heel moeilijk ! Ze heeft ook te weinig / geen inkomen, dus dat wordt m niet.
Een urgentieverklaring is inkomensonafhankelijk. En wie niet waagt, die niet wint. Nee heb je, ja kun je krijgen en beter 10 parels voor de zwijnen in de hand dan hoge bomen volgen over de dam...


Er ligt beslag op haar inkomen , ze krijgt mi nergens een huurhuis in deze situatie , geen WB die zich daaraan brandt.Om te huren moet je inkomen hebben , ze loopt nu al 2 maanden achter en een positieve huurdersverklaring krijgt ze nu ook niet mee, huisbaas zal dat niet geven , zit zelf fout.
Zo kijk ik er tegenaan.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door trail46 »

puma73 schreef:
Urgentieverklaringen worden bijna niet meer afgegeven en zeker niet in dit soort gevallen.
Zou ook belonen van slecht gedrag zijn. Zo van, geen contract maar onderhuur, geen huur betalen en dan vervolgens voorrang krijgen op mensen die toch al jaren langer moeten wachten door bv asielzoekers die op alles en iedereen voorrang lijken te krijgen. En ja, ik weet het. Allemaal (ook TS) heel zielig.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door 53078 »

Het is toch niet voor niets "sociale" woningbouw? En anders kan TS wellicht naar een Alleenstaandemoedersmetkinderenopvang...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door kweenie »

handdoekindering schreef:. Bij mijn ex hoef ik niet aan te kloppen omdat ik de kinderen niet traditioneel opvoed.
Zo kun je het ook noemen, als je illegaal onderhuurt en daarnaast een beslag op je uitkering hebt...

Misschien dat er elders in de regio, of desnoods elders in het land, wel plaatsen zijn waar je zonder lange wachtlijst toch een goedkope woning kunt vinden? Lijkt mij beter om in elk geval legaal een dak boven je hoofd te hebben dan dat je met je kinderen in de opvang zou moeten leven.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door Shine »

Door omstandigheden heb ik twee maanden de huur niet kunnen betalen en nu wil de huisbaas mij en mijn kindjes eruit zetten. Het is een sociale huurwoning die ik heb ondergehuurd van iemand.
Vreemd verhaal.
Ik maak op dat de huisbaas dus wel degelijk wist dat de woning onderverhuurd werd en hiervan op de hoogte was. En daarmee heeft goedgekeurd?! Of wordt met huisbaas hier de onderverhuurder bedoeld?
Sociale huurwoningen zijn voor zover mij bekend altijd in beheer van een woningstichting/-corporatie. Onderverhuur is, tenzij uitdrukkelijke toestemming van de woningstichting/-corporatie verboden.

Veel info ontbreekt in TS's verhaal.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door 53078 »

Shine schreef:...Veel info ontbreekt in TS's verhaal.
En nu TS zelf ook... :mrgreen:

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Met de huisbaas bedoel ik inderdaad de onderverhuurder. Misschien een beetje verkeerde benaming, maar de man verhuurt meerdere panden door, vandaar. Het is geen figuur die je tegen wil hebben. Dus ik ga de woningstichting niet inlichten. Ik huur trouwens gemeubileerd onder, dus verkopen van meubilair is niet aan de orde, dat zou diefstal zijn.

mh73

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door mh73 »

handdoekindering schreef:Met de huisbaas bedoel ik inderdaad de onderverhuurder. Misschien een beetje verkeerde benaming, maar de man verhuurt meerdere panden door, vandaar. Het is geen figuur die je tegen wil hebben. Dus ik ga de woningstichting niet inlichten. Ik huur trouwens gemeubileerd onder, dus verkopen van meubilair is niet aan de orde, dat zou diefstal zijn.
Als je die figuur niet tegen je wil hebben, moet je maar snel gaan betalen dan.

Sorry, ik vind je verhaal steeds ongeloofwaardiger worden. Meerdere panden doorverhuren, louche figuur. Hoe kom je erbij om van die persoon te huren dan? En daarbij, je kunt maar één sociale huurwoning huren, laat staan onderverhuren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mh73 schreef:
handdoekindering schreef:Met de huisbaas bedoel ik inderdaad de onderverhuurder. Misschien een beetje verkeerde benaming, maar de man verhuurt meerdere panden door, vandaar. Het is geen figuur die je tegen wil hebben. Dus ik ga de woningstichting niet inlichten. Ik huur trouwens gemeubileerd onder, dus verkopen van meubilair is niet aan de orde, dat zou diefstal zijn.
Als je die figuur niet tegen je wil hebben, moet je maar snel gaan betalen dan.

Sorry, ik vind je verhaal steeds ongeloofwaardiger worden. Meerdere panden doorverhuren, louche figuur. Hoe kom je erbij om van die persoon te huren dan? En daarbij, je kunt maar één sociale huurwoning huren, laat staan onderverhuren.
Klinkt inderdaad niet erg geloofwaardig.

Als het waar is dat de persoon die de woning onderverhuurt zelf ergens anders permanent woont is het naar mijn mening je plicht dit te melden. Het is een fraudeur die ondertussen waarschijnlijk nog winst maakt op de woningen ook, en dat is dus niet waar de sociale woningverhuur voor bestaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door moederslink »

handdoekindering schreef:Met de huisbaas bedoel ik inderdaad de onderverhuurder. Misschien een beetje verkeerde benaming, maar de man verhuurt meerdere panden door, vandaar. Het is geen figuur die je tegen wil hebben. Dus ik ga de woningstichting niet inlichten. Ik huur trouwens gemeubileerd onder, dus verkopen van meubilair is niet aan de orde, dat zou diefstal zijn.
Het wordt nu een raar verhaal , hij woont niet in het huis waar jezelf met de kinderen woont , hij woont elders en heeft meerdere panden in onderhuur.

Hoe kan iemand meerdere panden hebben en onderverhuren terwijl ie zelf ook huurt?
Sorry maar ik snap er ook niks meer van en in dit geval zou ik hem ook aangeven , wat ie doet is de boel bedonderen...en je zegt : je moet hem niet tegen je hebben ...dus uit angst voor hem zou je je mond houden?
Je moet het zelf weten maar ik zou maken dat ik daar weg kwam en hoe dan ook die 2 maanden huur ergens vandaan zien te halen ...je zit in een heftige situatie en ik weet ook niet zo gauw waar je heen moet ( link van Trail?), maar daar blijven , niet doen, zou ik zeggen ,en niet wachten tot hij je bij kop en kont eruit gooit met die 2 kinderen , vlg mij heb je nog 1 maand ,( huisuitzetting bij 3 mnd huurachterstand ) , maar de huisbaas zit hartstikke fout ....
Je kinderen niet langer blootstellen aan deze rot situatie.
Succes!

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door 53078 »

Ik denk dat als Gargamel even niet kijkt TS het beste naar een ander Smurfenhutje kan uitwijken. Jeetje, wat een vreselijk sprookje is dit geworden...

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerder een nachtmerrie dan een sprookje denk ik.

swaen
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2014 23:25

Re: De huisbaas wil me uit mijn woning zetten

Ongelezen bericht door swaen »

Of zijn die huizen van een ex-directeur van een WBV ? Dat het maffia is, is wel duidelijk.

Gesloten