LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON E-manager werkt niet!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
geutjesj
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2014 13:35
Contacteer:

NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door geutjesj »

NUON laat haar klanten die gebruik maken van de E-manager om bijvoorbeeld hun CV ketel aan te sturen via de NUON E-manager App op smartphone of tablet / computer in de kou staan! Ze zijn bij de NUON nu al ruim drie weken bezig om een beveiligingsprobleem op te lossen. Echter tot die tijd werkt niks meer! NUON doet verder geen enkele moeite om met een oplossing te komen. Wie heeft dezelfde ervaring?

Na ruim drie weken dienen we in elk geval gecompenseerd te worden voor de schade en er dient spoedig een goed werkende dienst geleverd te worden. NUON heeft tijd genoeg gekregen van haar klanten om met een oplossing te komen maar verzuimd dit. Tevens is de communicatie heel erg onduidelijk en wordt er alleen maar excuus aangeboden voor de ontstaande situatie en dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing. De concurrenten van de NUON bieden allemaal wel een werkend product! Vaak is deze gratis als je overstapt en is deze geavanceerder.

Nu de wintertijd al geruime tijd weer is ingegaan kan de programmering voor bijvoorbeeld de CV ketel niet meer aangepast worden. Naast het ongemak hebben klanten van de NUON E-manager nu ook schade doordat er onnodige stookkosten worden gemaakt.

Op het officiële forum van de NUON is een discussie gestart door de NUON zelf en daar zijn al enkele klanten actief om actie te ondernemen. Maar er zijn vast veel meer klanten die de dupe zijn van deze storing. Misschien dat we dan samen in actie kunnen komen. Graag een reactie op deze discussie.

Samen zijn we sterker dan de NUON.

hzd
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2014 09:58

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door hzd »

Nuon gaat vanaf morgen 5 november de e-manager in stappen weer online brengen.
Althans dat is mij telefonisch toegezegd.
In totaal zal dit 3 dagen gaan duren om overbelasting van de portal te voorkomen.
Ben zeer benieuwd of dit door nuon wordt nageleefd.
Het vertrouwen in nuon is tot bijna 0 gereduceerd.
Ik hoop dat hier meer reacties geplaatst gaan worden.
Anders wordt mijn vermoeden wel heel sterk bevestigd dat er nog maar een paar actieve gebruikers zijn van de e-manager. :(

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door 53078 »

ben al jaren klant/betaalslaaf van de NUON, maar had nog nooit van de e-manager gehoord. Is dat zo'n debiel ding voor aan de muur ipv een eenvoudige thermostaat? Je weet toch ook wel dat je het licht achter je uit moet doen? En de verwarming eerder aan laten zetten kost uiteindelijk meer energie dan dat ding pas aanzetten als je beneden komt...Pfff. Sommige dingen zijn geen vooruitgang hoor.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door 53078 »

overigens lees ik elders op dat nuonforum dit:
We zijn 1 juli gestopt met de verkoop van een soortgelijk product(Nuon E-manager) inderdaad. Ondanks goede resultaten merkten we dat we op de lange termijn niet alle klanten kunnen helpen doormiddel van het gebruik van de E-manager. Dit komt vooral door de technische beperkingen. De E-manager werkte niet op alle meters en aanpassingen in de meterkast zijn soms nodig. We hebben daarom besloten om met de verkoop te stoppen

We zijn bezig met het ontwikkelen van een gratis Nuon App waarmee je controle hebt over al jouw energiezaken. We verwachten deze binnenkort te kunnen introduceren.

Hartelijke groet,

Renata
Nuon Webcare

MarcusE601
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2014 19:11

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door MarcusE601 »

Ten eerste maar even de schandalig lange tijd die nodig was om het beruchte beveiligingslek te dichten. Waarom worden klanten daarover niet geïnformeerd??? Op de dag dat ik telefoneerde was nog niets bekend. Misschien omdat ik mij - beslist niet als enige - heb opgewonden over dit bizarre gebrek aan transparantie werd later die dag (Dat was 10 oktober) via email verwittigd, dat de Emanager 'tijdelijk niet beschikbaar' was. Vandaag 5 november kwam daarop het bericht. Grote bedrijven doen er zeer verstandig aan hun klanten veel meer serieus te nemen. NUON levert op dit vlak een zeer slechte prestatie.
Dan de technologie. Ik werk al jaren met ICT, maar het lukt mij niet om mijn E-manager netwerk opnieuw tot stand te brengen. Er is blijkbaar geen 'geheugen' dat bestaande apparaten en smartlights vastlegt. Wat een knulligheid!! Bij ieder akkefietje loop je dus de kans om van beneden naar boven in je huis te moeten lopen en weer terug om telkens die verd##$%$ smartplugs aan te melden. En dacht je dat het nu werkte?? Nee hoor. Er worden smartlights gevonden, maar de smartplugs vertikken het. EN dat zootje bij elkaar kost honderden euro's. Ben ik nog blij, dat ik bij nader inzien niet voor de thermostaatregelaar of de meterlezer gegaan ben.
OP het forum van NUON is weliswaar ruimte gemaakt voor die niet-werkende e-manager, maar dat is enkel vanwege het 'lek'. Dat het een slecht product is krijgt weinig aandacht, tot ik tot mijn starre verbazing lees dat NUON sowieso gestopt is.Schandalig. Ik zou heel graag van radar adviezen krijgen over het terugvorderen van de kosten die ik gemaakt heb voor dit wanproduct. Dat is niet alleen de bijna 400 euro die ik aan de 'apparaatjes' besteed heb, maar eveneens het geldbedrag dat ik heb moeten spenderen aan de aanleg van het netwerk waarop die smartplugs. Om nog niet te spreken over de stroom die onnodig verbruikt is door smartplugs en de aangesloten apparaten, die niet meer te controleren waren. Zuinig met energie.... duidelijk geen motto van NUON.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door 53078 »

dus jij spendeert daadwerkelijk geld aan dingen die voor jou iets aan- of uit-zetten? En om dat te probleemloos te laten verlopen moet je die dingen aan- of uitzetten. En nu het helemaal niet meer werkt moet je gewoon zoals vanouds de dingen aan- of uit-zetten...
Wellicht begrijp je waarom ik dat allemaal erg belachelijk vind.
Ken je de Axiom? Afbeelding

Er zit een kern van waarheid in die kinderfilm ( Wall-E )... Alles voor je laten doe kost energie. Wil je juist besparen, zul je echt zelf moeten lopen.

phessels
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2014 12:15

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door phessels »

Ondertussen in het 8 November en er werkt nog steeds niets.
Dit is een aanfluiting; het is sowieso een matig produkt (onbegrijpelijke grafieken, de app loopt op Android steeds vast - geen wonder dat ze het inmiddels niet meer verkopen) maar dat het oplossen van een beveiligingslek zo lang moet duren is onbegrijpelijk. En daar moet je nog een maandelijks bedrag voor betalen ook, terwijl ze 7 maanden na mijn aankoop doodleuk een gratis app aankondigen.
Eigenlijk wil ik die spullen gewoon terugsturen en m'n geld terug krijgen.
Slechte actie van Nuon.

Jan55
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2014 17:27

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door Jan55 »

Ik sluit mij graag aan bij deze discussie.
Al jaren ben ik trouwe klant bij Nuon en voel mij geschoffeerd zoals ze met mij omgaan m.b.t. de behandeling van mijn klachten rondom de e-manager.
Voor de zoveelste keer in korte tijd werkt mijn e-thermostaat niet en licht Nuon mij niet in. Ik moet dagenlang soms meer dan drie kwartier wachten voordat ze de telefoon opnemen bij 0800-2021 en krijg dan iemand aan de lijn die vanuit huis werkt en niet in de systemen kan. Je wordt overladen met begrip en excuses maar je wordt niet geholpen.
Gisteren eindelijk iemand aan de lijn die het systeem nu helemaal in de poeier heeft geholpen. Nu komt er een monteur bij mij thuis en die kan het vast ook niet oplossen.
Om een lang verhaal kort te maken is Nuon volgens mij bezig afscheid te nemen van dit falend systeem en laat zijn klanten daar gewoon de dupe van worden in plaats van daarover eerlijk te communiceren en ons een schappelijk voorstel te doen hoe we afscheid daarvan kunnen nemen.

Dus ook via dit forum een oproep aan Nuon om ons eerlijk te behandelen door open te communiceren en ons klanten die veel geld hebben geinvesteerd in dit systeem te compenseren met een ander goed werkend systeem. Kom op Nuon!

Jan55
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2014 17:27

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door Jan55 »

We gaan nog even door met het niet functioneren van de e-thermostaat en de wijze waarop NUON met zijn trouwe en vaste klanten omgaat.

Vorige week ruim een uur met een technisch mannetje aan de telefoon gezeten en steeds maar weer alles uit zetten en inschakelen met als gevolg dat toen helemaal niets meer werkte en dat mannetje besloot om maar een monteur naar mijn huis te sturen.
Gisteren ben ik zelf aan de slag gegaan met de vastgestelde procedure die je gewoon kunt downloaden van hun website en ik had binnen vijf minuten alles aan de praat en online. Zelfs mijn weekprogramma is online weer beschikbaar.
Gisteren belde de monteur voor een afspraak en toen ik zij dat dit niet meer nodig was vroeg hij waarom. Nadat ik hem dat had verteld gaf hij aan dat ik de eerste was bij hem die zo ontevreden is over de e-manager. Nouw ja zeg!!

Vanmorgen kwam ik er achter dat ondanks dat mijn weekprogramma online beschikbaar is mijn thermostaat steeds op de nachttemperatuur wordt gezet. Ik dus maar weer bellen. Het was al snel duidelijk dat men op de hoogte is van dit probleem en "jawel" het wachten is weer op de zoveelste update. Verder alle begrip voor mijn ongeduld en boosheid. Ja ja.
NUON kiest er dus andermaal voor om zijn klanten NIET te informeren over een ondeuglijk en niet goed functionerend product. De dame aan de telefoon gaf toe dat "hogerhand" hiervan op de hoogte is maar er voor kiest de klant niet te informeren.

Hoe lang kiest NUON nog voor dit drama en wanneer volgt er een serieuse compensatieregeling. NUON je hebt al niet voor niets dit product uit de schappen gehaald. NEEM ONS SERIEUS!!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door bprosman »

Wellicht begrijp je waarom ik dat allemaal erg belachelijk vind.
Nee.
En de verwarming eerder aan laten zetten kost uiteindelijk meer energie dan dat ding pas aanzetten als je beneden komt...Pfff. Sommige dingen zijn geen vooruitgang hoor.
Er zijn ook mensen die buiten de deur werken met niet een 9-5 baan. Een uurtje voor ik naar huis ga (en dat kan per dag verschillen) zet ik de thermostaat naar een hogere temperatuur. Als ik niet thuis ben overdag hoeft dat ding voor mij echt niet boven de 17 graden uit te komen.

marieke_r
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2014 14:25

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door marieke_r »

Bij deze wil ik toch effe laten weten dat het nog steeds niet werkt. Nuon weigert om maar enige vorm van communicatie te doen naar hun klanten met een e-manager probleem.
De e-manager leeft zijn eigen leven en wie mag de kosten hiervan betalen? Juist de klant!
Gisteren zouden er 8 updates de problemen moeten verhelpen. Ja dus niet! Bij mij heeft ie het alleen maar erger gemaakt. Mijn thermostaat is compleet verdwenen en ik kan nu dus zowel via de pc als via de app niet de temperatuur regelen.
Vandaag maar eens bellen naar Nuon voor opheldering. Ja mooi niet. Om 8 uur zouden ze bereikbaar zijn maar ik heb zeker tot half 10 het bandje eraan gekregen dat ze gesloten zijn.

Ze weten zelf niet meer hoe het zit en keer op keer vertikken ze maar enige communicatie naar de klant.

Beste radar kunnen jullie niet eens de klant helpen hierbij!

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemiddag marieke_r,

Onze excuses voor de late reactie. De updates staan gepland voor vandaag en morgen. Als het goed is, moet de e-manager dan weer goed werken. Als dat nou niet het geval is, laat het ons vooral weten door even te bellen naar het gratis nummer 0800 2021 of op ons forum (www.forum.nuon.nl). We helpen je dan graag direct verder. Bedankt en nogmaals excuses.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

klepper
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2015 10:48

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door klepper »

Ik ben reeds enige tijd bezig om problemen met mijn e-manager op te lossen. Dit is tot op heden nog steeds niet gelukt.
Meerdere malen een klacht ingestuurd waarop laat gereageerd wordt.
Problemen zijn begonnen nadat er storing is geweest bij de e-manager omgeving bij nuon.
Meetgegevens werken niet goed en mijn e-thermostaat slaat op hol (gaat willekeurig de keten aansturen).
Meerdere malen hierover contact gehad. Er wordt geschermd met dat de problemen bij de leverancier liggen (greenwave). Voor de kerst werd mij toegezegd dat de problemen na de kerst verholpen zouden worden. Na de kerst is een ruim begrip, dus in januari maar meer contact opgenomen. Weer wordt gewezen naar de leverancier waar het probleem zou liggen. Uiteindelijk ben ik gebeld dat het probleem opgelost zou zijn.
Ik heb 1 dag meetgegevens gehad, daarna stopte alles weer zonder verklaarbare oorzaak en mijn e-thermostaat werkte nog steeds niet.
Weer contact opgenomen met de eis dat het in een week opgelost zou worden.

Vorige week donderdagavond werd ik uiteindelijk gebeld door een medewerker hierover.
Deze moest bekennen dat het probleem niet opgelost kon worden (zijn eigen woorden waren dat het schaamrood op de kakenstond). Ook kon hij geen datum noemen wanneer het wel opgelost zou worden.
Uiteindelijk heeft hij me toegezegd dat hij vrijdag mij formulieren zou toesturen waarmee ik de spullen kon retourneren.
Tot op heden heb ik niets ontvangen.
Wat moet ik doen om dit opgelost te krijgen ?
Klantenservice uit het jaar 0, mooie praatjes op de website maar niets is minder waar.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemorgen klepper,

Onze excuses voor het ongemak met de E-manager. U geeft aan dat u nog geen formulieren hebt ontvangen. Dat kijken we graag voor u na. Wilt u dit bericht en uw adresgegevens sturen naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Joeri
Nuon Webcare

Th_dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2015 16:06

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door Th_dijk »

Goedemiddag,

Ook ik ben al vanaf oktober 2014 bezig met Nuon om de E-Manager weer aan de praat te krijgen. Voor die tijd werkte deze na volle tevredenheid. Na het dichten van het beveiligingslek echter niet meer. De thermostaat springt aan wanneer deze er zelf zin in heeft. Op zich draait het week programma nu wel weer redelijk maar wil je hier vanaf wijken, als je bijvoorbeeld een weekendje weg gaat, nou vergeet het maar. De kachel springt gewoon aan ookal ben je niet thuis omdat het normale weekprogramma dat aan geeft. Als je belt dan krijg je duizend maal excuses. Er wordt druk gewerkt aan een update. Ik vind het echter niet bij een professioneel bedrijf als Nuon passen dat een oplossing een half jaar moet duren. Twee weken terug heb ik wederom gebeld. Ik heb gezegd dat ik mijn geld terug wil voor de E-Manager en dat ik compensatie wil voor het verstookte gas voor de keren dat de thermostaat aan sprong toen ik niet thuis was. Ik had het idee dat de medewerker van Nuon me nog een zeur vond ook. Het lijkt mij niet dat ik te veel vraag??

Lang verhaal kort, ik ben er klaar mee. Ik ga op zoek naar alternatieven. Ik kan een ieder die in mijn situatie zit alleen maar adviseren hetzelfde te doen.

Groet,
Thomas

Adriaantje12
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2015 21:34

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door Adriaantje12 »

Ik ben ook klaar met de e-manager thermostaat.
Twee weken geleden een Nefit easy gekocht.
Deze werkt prima.
Vorige week zaterdag was daar ook een storing met de server maar dit was binnen een paar uur opgelost.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON E-manager werkt niet!

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemiddag,

Op dit forum lezen we uw klachten over de werking van de E-manager. We zijn ons ervan bewust dat de E-manager afgelopen maanden niet naar behoren heeft gefunctioneerd. We zoeken uiteraard graag met u naar een oplossing voor het probleem als de E-manager nog steeds niet goed werkt. We hebben daarvoor alleen meer gegevens van u nodig.

Als u samen met ons naar de oplossing wilt zoeken, stuurt u ons dan een privébericht op dit forum of een e-mail met uw klantgegevens naar [email protected].

We bieden u langs deze weg in ieder geval verontschuldigingen aan voor de vervelende gang van zaken.
Bedankt voor uw geduld.

Hartelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Gesloten