LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging door een ander

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
ladyholland

Bezorging door een ander

Ongelezen bericht door ladyholland »

Ik wil het volgende toch even kwijt. Ik heb kortgeleden bij voordeelvanger.nl een stift besteld om krassen op de auto weg te werken. Kostte maar 1 euro plus 5,95 verzendkosten. 's Morgens de stift besteld, 's avonds had ik al een track en trace code van DHL. Ik op die link klikken, code was onbekend. Ik heb dit verschillende keren geprobeerd, maar de code was en bleef onbekend. Het zat me niet echt lekker, ik was bang dat ik het geld ook wel zo in de container had kunnen gooien. Tot mijn stomme verbazing, kwam 2 dagen later de post van post nl. Wat zat erbij? Je raad het al, de stift. In een envelop met 1,12 porto erop. Heel vreemd.
Ik heb dan ook een mail naar voordeelvanger gestuurd en kreeg te horen dat dit bedrijf altijd alles met DHL verzend. (staat idd ook op de website) ik zou de stift dan wel ergens anders besteld hebben bij een bedrijf wat wel met post nl samenwerkt. Ik voelde me een beetje voor leugenaar gezet.
Gelukkig vond mijn man 's avonds de envelop nog waar de stift in zat. Ik heb die ingescand en gemaild naar voordeelvanger. Toen konden ze niet meer zeggen dat het niet klopte, Ik kreeg het volgende antwoord: Wij vinden het heel vreemd dat u een pakket van Voordeelvanger heeft ontvangen wat verstuurd is door post nl.
Wij versturen pakketten van Voordeelvanger altijd via DHL waarvan de verzendkosten € 5,95 bedragen, deze kosten zijn nodig om pakketten in te pakken en te versturen.

Het gaat me niet om die 4 euro, maar ik blijf dit gewoon een heel raar verhaal vinden wat ik toch even kwijt wil.Het vreemdst vind ik toch wel dat ik een track en trace code krijg van DHL terwijl het verzonden is met post nl. Ik zal dan ook niet snel weer iets bestellen bij voordeelvanger.

witte angora

Re: Bezorging door een ander

Ongelezen bericht door witte angora »

Kun je die track and trace code wel op post.nl invoeren?

Wat de kosten betreft: in het antwoord dat je gekregen hebt staat dat er ook kosten worden gemaakt om de pakketten in te pakken. Dat gaat nu eenmaal niet voor niets. Kan best zijn dat er een nieuwe medewerker is die de gang naar DHL niet wist te vinden en dan maar bij een postagentschap de boel inleverde.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is geen pakket maar brievenbuspost. Het is logisch dat een bedrijf daarvoor kiest als iets door de brievenbus past. Vreemd is het wel dat je als klant de verzendkosten toch krijgt doorberekend. Dat is niet gebruikelijk. Ook vreemd dat je een track en trace krijgt want die zit niet op gewone brievenbuspost.

Vreemde gang van zaken. En zeker niet netjes.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik stuur ook alles met dezelfde kosten... een Wasmachine is hetzelfde werk als een klein onderdeeltje wat door de brievenbus paste...

Het zoeken, inpakken en aanbieden ter verzending is vrijwel hetzelfde.
Soms is het grotere zoals een wasmachine rechtstreeks van importeur dus juist minder sjouw werk!

Ja, ik heb als Online Winkel ook niet alles zelf op voorraad maar.....
Als ik voor elk product andere kosten moet rekenen en bij grote bestellingen fouten ga maken kost meer.

Een hal van 28x78 meters en 6 meter hoog dus veel zoekwerk en dan maakt het niet meer uit of je een flut dingetje of grotere en duurdere moet pakken.
Het lopen, opzoeken, inpakken en factuur maken en verwerken is hetzelfde....

En die stift, bij Action ook voordelig zonder extra kosten dus ik koop daar de kleinere dingen omdat mijn firma hiervoor te duur is.
Wel komen dit soort dingen er vaak bij als ze iets groots bestellen.

En ik reken hogere kosten per bestelling en elk volgende product is daarmee goedkoper...
Ik kan daarom scherpe prijzen rekenen en bij slechts 1 product word ik daarmee duurder!
Maar als je weet dat de gemiddelde klant bij mijn tussen de 4 en 5 producten zit op dit moment....
Dus ik verkoop meer in minder handelingen en daar ben ik tevreden mee.

Of en wie het bezorgde hangt af van maten, gewichten en mogelijkheden en ook de regio....
Enkele waar veel Post NL klachten over zijn kies ik bewust voor duurdere aanbieder wegens zoekgeraakte stukken dus ik bepaal mede afhankelijk van jou gekozen product en het aantal klachten in jou woonwijk!

arensman

Ongelezen bericht door arensman »

Ik heb herhaaldelijk gemerkt dat de bezorgkosten van bedrijven hoger zijn dan het in werkelijkheid kost.
Op dse4ze manier zijn de kosten van het product dus hoger dan het wordt aangegeven.
Ik vind dit verkoop onder valse gegevens en dus gewoon gesjoemel met prijzen en je eigenlijk beduvelt wordt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

arensman schreef:Ik heb herhaaldelijk gemerkt dat de bezorgkosten van bedrijven hoger zijn dan het in werkelijkheid kost.
Op dse4ze manier zijn de kosten van het product dus hoger dan het wordt aangegeven.
Ik vind dit verkoop onder valse gegevens en dus gewoon gesjoemel met prijzen en je eigenlijk beduvelt wordt.
Als per pakket berekend moet gaan worden wat de exacte kosten zijn voor verzending gaat niemand er op vooruit. Misschien ook voorgaand verhaal gelezen? Ongeacht wat er verzonden wordt heeft hij 1 tarief. Het is vaak niet alleen verzending, maar ook handling. Het pakket moet uit het magazijn gepakt worden en klaargemaakt worden voor verzending.

U zou dus liever een urenverantwoording er bij zien van de orderpicker en de vrzendafdeling. Tevens nog een verantwoording van de financiële administratie erbij om al die zaken te verwerken. En natuurlijk het kassabonnetje van PostNL voorhebt verzenden.wer

ladyholland

Ik begrijp dat die verzendkosten gerekend worden. Had ik daar problemen me gehad, had ik die bestelling niet geplaatst. Het gaat mij er het meest om dat ik een track en trace code krijg van DHL terwijl het word geleverd door post nl en ik vervolgens eigenlijk voor leugenaar word neergezet, ik zou het wel ergens anders besteld hebben. Dat slaat toch nergens op. En zoals arensman ook al zei, ik heb het gevoel dat ik gewoon beduveld ben.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

arensman schreef:Ik heb herhaaldelijk gemerkt dat de bezorgkosten van bedrijven hoger zijn dan het in werkelijkheid kost.
Je hebt bemerkt... Kun je dat met gegevens onderbouwen? Wat al eerder is aangegeven, het verzendklaar maken van spullen en naar het postkantoor brengen kost tijd, en dus geld, plus dat het magazijn ook niet gratis is.

Peer de Schuimer

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

witte angora schreef:
Je hebt bemerkt... Kun je dat met gegevens onderbouwen? Wat al eerder is aangegeven, het verzendklaar maken van spullen en naar het postkantoor brengen kost tijd, en dus geld, plus dat het magazijn ook niet gratis is.

Meestal wordt het bij bedrijven opgehaald.Ook staat er meestal bezorgkosten bij
of gratis verzenden boven een bedrag.Maar ik heb ook meegemaakt dat het verzenden
vanuit België 40€ koste en op het pakketje 6,45€ stond.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Onder verzendkosten hangen meer kosten dan enkel de netto portokosten voor een pakket of brief die je verstuurt. Zoals al gezegd, het item moet gepickt worden in het magazijn, ingepakt worden, er moet een factuur/garantiebewijs bij in, het moet geadresseerd worden op de verplichte manier van de afhandelaar, etc etc. Maar het is wel raar dat ze kiezen voor postnl, terwijl ze stellen dat ze alleen met DHL versturen. Dat is wel wat verwarrend. Maar misschien was dit een uitwijk omdat er met de DHL service iets was, en ze zo nog een acceptabele levertijd konden halen?

ladyholland

Dat was het zeker niet, ze snappen het daar zelf ook niet. Dat vind ik ook het rare eraan.

peculio

Ongelezen bericht door peculio »

bedrijven proberen nog steeds aan verzendkosten te verdienen maar dat mag nu niet meer volgens de wet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mh73 schreef:Vreemd is het wel dat je als klant de verzendkosten toch krijgt doorberekend. Dat is niet gebruikelijk. Ook vreemd dat je een track en trace krijgt want die zit niet op gewone brievenbuspost.

Maar niemand kan zo'n product voor 1 euro verkopen, verpakken en dan niet de kosten doorberekenen. Tenzij je snel de deur van je bedrijf wilt sluiten natuurlijk. Verder is het ook een stuk efficiënter (en dus uiteindelijk overall voordeliger) om 1 tarief voor bezorging te hanteren. Als je per bestelling de exacte kosten wilt berekenen ben je aan overhead meer kwijt.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

GJvdZ schreef:
mh73 schreef:Vreemd is het wel dat je als klant de verzendkosten toch krijgt doorberekend. Dat is niet gebruikelijk. Ook vreemd dat je een track en trace krijgt want die zit niet op gewone brievenbuspost.

Maar niemand kan zo'n product voor 1 euro verkopen, verpakken en dan niet de kosten doorberekenen. Tenzij je snel de deur van je bedrijf wilt sluiten natuurlijk. Verder is het ook een stuk efficiënter (en dus uiteindelijk overall voordeliger) om 1 tarief voor bezorging te hanteren. Als je per bestelling de exacte kosten wilt berekenen ben je aan overhead meer kwijt.
Bij de meeste webwinkels is het gebruikelijk om kleinere producten als brievenbuspost te verzenden. De marge is als het goed is in de productprijs doorberekend, dus moet het geen probleem zijn om dat product voor die prijs + de verzendkosten + eventueel een bedrag voor de envelop te versturen. Want of je het nou in een doos of in een envelop verpakt, maakt geen bal uit. Maakt wel uit trouwens, want een doosverpakking is duurder dan een envelop.
Waarom het efficiënter is om 1 tarief voor bezorging te hanteren is mij helemaal een raadsel. In alle softwareprogramma's voor webwinkels is het mogelijk om verschillende tarieven te implementeren. Vaak zie je dat een kleinere bestelling voor een lager bedrag verzonden wordt, een wat grotere bestelling voor een iets hoger bedrag en de grootste bestellingen dan weer gratis. Voor de software is dat geen enkel probleem, die rekent dat vanzelf voor je uit.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

peculio schreef:bedrijven proberen nog steeds aan verzendkosten te verdienen maar dat mag nu niet meer volgens de wet.
Kan je die uitspraak ook onderbouwen?

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik snap best dat het per brievenbuspost is bezorgd, wel zo efficient. Dat het bedrijf vaste tarieven verzendkosten rekent kan ik ook nog wel inkomen.

Maar het is dan inderdaad niet zo netjes van het bedrijf om te adverteren dat er met de (duurdere) DHL bezorgd gaat worden. Misschien was het inderdaad een incident bij het bedrijf en is het daar ongebruikelijk om met post.nl te versturen.
Maar inderdaad de 1e ervaring met een bedrijf is vaak bepalend of je er nog eens gaat bestellen of juist niet.

Gesloten