LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cheques incasseren bij de snsbank.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
satcom

cheques incasseren bij de snsbank.

Ongelezen bericht door satcom »

beste mensen,
ik vroeg me af, of iemand al eens eerder problemen heb gehad met het incasseren van google cheques.

ik heb een website, waarmee ik wat geld met reclame verdien.

dit is niet erg veel, maar een leuk zakcentje.

ik was in november begonnen, en google betaalde alleen uit met cheques, en het bedrag moet meer dan 100$ zijn

in december kreeg ik een email, dat ik uitbetaald zou worden, $341 totaal!
ik was helemaal happy toen de cheque in de bus kwam, en ben naar de dichtbijzijnde bank/postkantoor gegaan.
bij de postbank, vertelden ze mij, dat deze cheques alleen bij je eigen bank konden worden verzilvert.

****! want ik zit bij de snsbank, en er is geen kantoor in de buurt!
toch ben ik naar een kantoor geweest, daar ik niet wist hoe ik het moest opsturen.
in Amsterdam, is er geen kaskantoor, dus ik met de trein naar weesp.
in het pittoreske stadje vond ik warempel een snsbank, met kaskantoor!

toen ik aan de beurt was, ging ik met een vriendelijke vrouw naar een kantoortje, waar ze me alles uitlegde, ook hoe ik het moest opsturen.

toen het geld gestort was, ruim 5 dagen later, dacht ik al aan de volgende cheque.....

de volgende cheques kwamen, die ik netjes ingevult, kopie van legitimatie etc. en opgestuurd heb.

de cheques hadden een waarde van 75$ dollar, de eindafrekening van 2003.

na ruim 2 maanden is mijn cheque nog niet op me rekening.
dus ik bellen.

een vriendelijke vrouw vertelt mij dat de cheques nog in de kluis liggen, maar geen reden.
er word veronderstelt, dat als er geen geld op mijn rekening zou staan, dat de cheque niet verzilvert kan worden.... dit ivm risico.

ik vertel de vrouw dat mijn eerdere cheque wel is verzilvert, en na wat praten verteld zei mij dat het wel goed gaat komen.

nu 2 weken verder, informeer ik maar weer eens en blijken de cheques nog in de kluis te liggen.
stomverbaasd moet ik aanhoren dat men niet weet waarom, waarop ik een reden eis!
de persoon belooft mij terug te bellen met een reden.

7 minuten later, gaat de telefoon, de bankmedewerker verteld mij dat de cheques niet worden verzilvert, omdat men niet zeker is of men ooit het geld krijgt.

dus ik concludeer dat ik geen cheques kan verzilveren bij de snsbank.
de bankmedewerker beantwoord deze opmerking, dat is juist, en de vorige keer met uw cheques dat had nooit verzilverd mogen worden.

stomverbaasd hang ik de telefoon op de haak, en surf naar tros radar....

Mijn vraag is nu,

een cheque is toch een wettig betaalmiddel?
en een bedrijf als Google Inc. is tog geen schimmig bedrijf???

kan de SNS bank dit zomaar doen?

groeten,

johan gravemaker
webmaster www.dailysoccer.com

joesomebody

Re: cheques incasseren bij de snsbank.

Ongelezen bericht door joesomebody »

vaag....

wat voor cheques zijn het?

:?

adam24

Ongelezen bericht door adam24 »

Ik heb soortgelijke problemen gehad met het verzilveren van bankcheques. Alleen dan met de ABN AMRO. Tegenwoordig laat ik de internationale verzilveren via de Postbank. Dat gaat tot dusver goed. De cheque dien je op te sturen naar afd. Internationaal betalingsverkeer in Amsterdam. Vervolgens wordt het bedrag, na aftrek van kosten, binnen 2 weken bijgeschreven. :D

J.Kuijl

Ongelezen bericht door J.Kuijl »

:roll:
Laatst gewijzigd door J.Kuijl op 07 nov 2004 14:06, 4 keer totaal gewijzigd.

Ehna

Ongelezen bericht door Ehna »

SnS-bank bediend zich van meerdere technieken, zoals verzekeringen onder andere naam, opzeggen zonder berichtgeving van rekeningen.

Primeline is ook een dochter onderneming van deze bank.

pasop voor contact personen van deze bank het blijken achteraf juristen te zijn, het binnen de wet jou proberen te verlijden tot uitspraken, deze mensen praten in de derde vorm.

Gesloten