LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service ABN Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
daan1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:37

Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door daan1 »

Al zeker 30 jaar heb ik een priverekening die alleen gebruikt wordt voor incasso hypotheek. Op deze rekening is een overschot ontstaan. Bij navraag blijkt dat ik 11 euro moet betalen voor overboeking van dit overschot.
11 euro voor het in het bezit krijgen van mijn eigen geld. Waanzinnig! En dan raar opkijken als bankiers een slecht imago hebben.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door 53078 »

daan1 schreef:Al zeker 30 jaar heb ik een priverekening die alleen gebruikt wordt voor incasso hypotheek. Op deze rekening is een overschot ontstaan. Bij navraag blijkt dat ik 11 euro moet betalen voor overboeking van dit overschot.
11 euro voor het in het bezit krijgen van mijn eigen geld. Waanzinnig! En dan raar opkijken als bankiers een slecht imago hebben.
Is dat nieuw voor je? Bij de ABN moet je betalen om een rekening te mogen hebben, je moet betalen om je eigen geld van je rekening te kunnen halen, je moet betalen voor het pasje om te kunnen pinnen, je moet betalen om geld te storten en je moet betalen om dat gestorte geld te laten tellen. Je moet ook betalen om te kunnen internetbankieren. Alleen naar de plee gaan daar is gratis. En de koffie ook, maar die had je eigenlijk toch al zelf betaald. Dus je nieuwe pauzeplek: het ABN-kantoording..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door sjohie »

53078 schreef:
daan1 schreef:Al zeker 30 jaar heb ik een priverekening die alleen gebruikt wordt voor incasso hypotheek. Op deze rekening is een overschot ontstaan. Bij navraag blijkt dat ik 11 euro moet betalen voor overboeking van dit overschot.
11 euro voor het in het bezit krijgen van mijn eigen geld. Waanzinnig! En dan raar opkijken als bankiers een slecht imago hebben.
Is dat nieuw voor je? Bij de ABN moet je betalen om een rekening te mogen hebben, je moet betalen om je eigen geld van je rekening te kunnen halen, je moet betalen voor het pasje om te kunnen pinnen, je moet betalen om geld te storten en je moet betalen om dat gestorte geld te laten tellen. Je moet ook betalen om te kunnen internetbankieren. Alleen naar de plee gaan daar is gratis. En de koffie ook, maar die had je eigenlijk toch al zelf betaald. Dus je nieuwe pauzeplek: het ABN-kantoording..
Hoho, TS kan dit prima gratis overboeken via internet. Dit tarief betaal je als je dit fysiek wilt laten doen in een kantoor. Dat kost een medewerker daar tijd en moeite, wat je dus mag betalen, omdat je hier zelf voor kiest.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door 53078 »

sjohie schreef:...Hoho, TS kan dit prima gratis overboeken via internet. Dit tarief betaal je als je dit fysiek wilt laten doen in een kantoor. Dat kost een medewerker daar tijd en moeite, wat je dus mag betalen, omdat je hier zelf voor kiest.
Ga jij maar eens de ABNAMRO tarieven nalezen. Je betaalt een bepaald bedrag om te mogen internetbankieren. Niks gratis. En alsik een medewerker daar "tijd en moeite" voor moet laten doen..da's ook niet waar want ze wijzen doodleuk naar een stel monitors met inlogding. Kun je het alsnog zelf doen. Maar ja, daar had je al voor betaald. Banken zijn de ergste boeven ooit. Tuig van de financiële riggel ..En ze komen overal mee weg. Ik WALG ervan.

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door 16again »

Kost het ook geld om de rekening op te doeken, en tegoed naar andere rekening te laten overschrijven?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er een overschot is, dan zou dat je toch ook eerder kunnen zijn opgevallen? Dan was het vrij eenvoudig geweest om even geen (of minder) geld op de rekening te storten. Maar ik neem aan dat je nu in de situatie zit dat de hypotheek is afgelopen?

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door Xpert »

ABN AMRO Bank had rekeningen in het verleden (met name Ex-Fortis) waarbij de klant niet hoefde te betalen voor de rekening.

Ik denk dat je geen maandelijkse kosten betaalt voor de privérekening. Ik denk dat het dan wel logisch is dat je voor overboekingen een vergoeding dient te betalen.

Logische toch! Dat je denk dat in deze wereld dingen nog gratis zijn dan stam je wel uit het stenen tijdperk. Ik zou zeggen hef de rekening op. Er is geen verplichting meer om een bankrekening aan te houden bij de ABN wanneer je een hypotheek hebt lopen bij ABN AMRO

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste daan1,

Bedankt voor uw bericht. Kunt u aangeven op welke manier u een overboeking hebt willen doen?
Een handmatige overboeking door een collega op een kantoor wordt bijvoorbeeld anders verwerkt dan een overboeking via Internet Bankieren.
Omdat een overboeking die een collega voor u doet op een andere manier wordt verwerkt, worden hier kosten voor gerekend. Een overboeking via Internet Bankieren is gratis.

Mocht u een overboeking toch op het kantoor willen doen, raad ik u aan dit op het kantoor via Internet Bankieren te doen. Een collega kan u dan altijd assisteren met uw betaling. Hier zitten geen kosten aan verbonden.

Heeft u nog geen Internet Bankieren? Dan vragen wij dat graag voor u aan. Zo kunt u in de toekomst uw betaling gemakkelijk uitvoeren.

Wanneer u een betaalrekening bij ons hebt, kunt u Internet Bankieren gratis aanvragen. Als u het op prijs stelt, mag u via een privébericht uw telefoonnummer sturen. Dan nemen wij hierover contact met u op.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
E.J. van der Struijk

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door Xpert »

Jeetje, binnen één dag je probleem opgelost.

Ik zou de tekst van je Topic aanpassen naar "goede service ABN AMRO"

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door CB »

Alleen jammer dat ze daar een forum voor nodig hebben.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door 53078 »

Nog jammerderder dat ze nog steeds geen groen vinkje bij de naam hebben staan. Maar ja, banken bedenken hun eigen regels dus dat ligt dan wel in lijn.
Verder betaal je wel degelijk elke maand voor de hele zooi, ze hebben het recentelijk onder een andere noemer gegooid.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: Slechte service ABN Amro

Ongelezen bericht door Gitarist »

Hoe lang zou men doen over zo'n overboeking?
Ik neem het ruim, dus 5 minuten.
Dan moet ik zeggen dat 11 euro nogal veel geld is maar de klanten hebben geen keuze dus de ABN-AMRO zuigt ze lekker uit.

Gesloten