LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon, slechte afhandeling!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
MetallicatTim
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:12

Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door MetallicatTim »

In juni kocht mijn vriendin een bon van Groupon voor mij als verjaardagscadeau. 'Stuntman voor één dag' bij EndorfinE Producties, de geldigheid was t/m 14 december. De bon heeft een tijdje in de kast gelegen, maar op een gegeven moment wilde wij hem toch gaan gebruiken. Op 6 oktober, dus nog meer dan twee maanden voordat de geldigheid zou aflopen, heb ik geprobeerd te boeken, maar ik kwam erachter dat er nog maar één mogelijk tijdstip te boeken was; dit was zeer kort dag en wij hebben daarom niet op die dag kunnen boeken. Omdat er in de ruim twee volgende maanden geen enkele andere alternatieve datum te boeken was, hebben we besloten om te kijken of we ons geld terug konden krijgen.

Via de site van Groupon heb ik contact opgenomen en heb ik uitgelegd dat het onmogelijk was om de Groupon te verzilveren, terwijl de geldigheidstermijn nog langer dan twee maanden was. Alles was immers al volgeboekt bij EndorfinE Producties. Dat wij geen gebruik meer konden maken van de Groupon was dus niet aan ons te wijten.

Al heel snel kwam een reactie van een medewerkster van Groupon - ene Ivette -, maar zij ging totaal niet in op het feit dat wij onmogelijk nog gebruik konden maken van de Groupon:
Beste meneer/mevrouw,
Vervelend om te vernemen dat de door u gewenste datum niet meer beschikbaar is.
De groupon die u gekocht heeft geeft recht op het gebruik van de groupon binnen een vooraf gestelde periode en geeft daarom geen recht op een bepaalde data of weekenden.
Het annuleren van uw deal is echter alleen mogelijk mits u dit binnen 14 dagen na aankoop aangeeft en de groupon niet gebruikt is voor een boeking. Ik adviseer u daarom alsnog gebruik te maken van de groupon of deze cadeau te doen aan een vriend(in) of familielid. Dit is geen probleem, aangezien groupons niet op naam geregistreerd staan, zijn deze vrij overdraagbaar.
Ik verzoek u daarom vriendelijk alsnog gebruik te maken van de groupon, op een datum die wel beschikbaar is.
Met vriendelijke groet,
Ivette
Customer Support
De reactie laat duidelijk zien dat Ivette ofwel geen interesse toont in haar werk, ofwel niet goed heeft gelezen. Het is net alsof ze een antwoord heeft gestuurd op de mail van een ander. In ieder geval hebben wij niet het gevoel dat we geholpen zijn. Natuurlijk hebben we direct een mail teruggestuurd:
Hallo Ivette,

Ik begrijp dat de Groupon geen recht geeft op een bepaalde datum. Het probleem is dan ook NIET dat een bepaalde datum niet beschikbaar is voor boeking. Dit is niet de vraag die ik aan u stelde. Het probleem is WEL dat er (op één tijdstip na) geen enkel moment meer geboekt kan worden. Ik zou met liefde uitwijken naar andere data om de Groupon alsnog te verzilveren, maar blijkbaar zit alles de komende twee maanden bij EndorfinE Producties vol. Ik kan er redelijkerwijs niet op anticiperen dat het bedrijf ruim twee maanden lang volgeboekt is. Hierdoor wordt mij de gelegenheid ontnomen om gebruik te maken van de Groupon zonder dat ik daar zelf iets aan kan doen. De Groupon aan een ander geven, heeft derhalve ook geen zin. Een ander kan evenmin boeken! Daarom herhaal ik nu wat ik eerder ook al vroeg: ik wil graag mijn aankoopbedrag terug.

Met vriendelijke groet,


Helaas is het sindsdien erg stil vanuit de Customer Support van Groupon. Later - 9 oktober - hebben wij nog eenmaal een bericht gestuurd. Uiteraard hebben we ook na deze mail niets meer mogen vernemen vanuit Groupon.

MetallicatTim
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:12

Re: Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door MetallicatTim »

Bij aanschaf van de bon is nergens vermeld dat ik bij problemen aan moest kloppen bij EndorfinE Producties (Groupon heeft niet aangegeven dat zij slechts verantwoordelijk zijn voor de levering van de bon, red.); dit betekent dat Groupon verantwoordelijk is als er problemen zijn. In de Verkoopvoorwaarden van Groupon staat bovendien dat wanneer een voucher niet conform het bepaalde wordt ingewisseld, Groupon kan besluiten om de voucher ongeldig te laten verklaren. Zij zijn dus bij rechte om de overeenkomst te ontbinden en ons ons geld terug te geven. Dat was een mooie en snelle oplossing geweest waar wij blij mee waren geweest. Helaas. Nog meer zoekwerk op het internet leerde ons dat Groupon eerder op de vingers is getikt door ConsuWijzer wat betreft de slechte klantenservice. Groupon had destijds beloofd zich te beteren, maar daar merken wij helaas niets van! Het is absoluut ongeoorloofd dat je als klant op deze manier wordt doodgezwegen.

Al met al is dit dus een slechte zaak en daarom hebben we vandaag een klacht ingediend bij ConsuWijzer en willen we jullie behoeden voor dit bedrijf!

Ik ben bang dat ik een keer over mijn eigen auto heen zal moeten springen voor het stuntman gevoel... ;)

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door newmikey »

Ach, het is nu eenmaal Groupon. Een gewaarschuwd mens teld voor twee. Dit is niets nieuws.

MetallicatTim
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:12

Re: Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door MetallicatTim »

We zullen er niet gauw nog een keer wat bestellen, dat is duidelijk ;)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door Har06 »

Geen slechte ervaringen met Groupon, prima geregeld, niet zo mopperen, ligt vaak aan jezelf :lol:

MetallicatTim
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:12

Re: Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door MetallicatTim »

Heb je het verhaal wel gelezen? ;)

We hebben 2 dagen na het posten van dit topic alsnog een bericht van ze gekregen... er zou toch een oplossing gezocht worden, maar tot op heden niks meer vernomen van ze.
We wachten af!

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door 53078 »

MetallicatTim schreef:Heb je het verhaal wel gelezen? ;)

We hebben 2 dagen na het posten van dit topic alsnog een bericht van ze gekregen... er zou toch een oplossing gezocht worden, maar tot op heden niks meer vernomen van ze.
We wachten af!
Dan denk ik dat ze nog zoeken... :mrgreen: Ik zou wel even informeren naar hun gewicht. Want als ze een ons wegen komen ze met oplossing....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Groupon, slechte afhandeling!

Ongelezen bericht door Har06 »

MetallicatTim schreef:Heb je het verhaal wel gelezen? ;)

We hebben 2 dagen na het posten van dit topic alsnog een bericht van ze gekregen... er zou toch een oplossing gezocht worden, maar tot op heden niks meer vernomen van ze.
We wachten af!

Komt daarna wel in orde is m,n ervaring :mrgreen:

Gesloten